Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5TD gaśnie "na luzie"


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   _cichy_

_cichy_
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: czestochowa

Napisany 29 sierpnia 2007 - 23:01

Na początku chciałem się przywitać, bo to mój pierwszy post na Tym forum.
Ulotke dostałem juz pare miesięcy temu od jednego kolegi, jak spotkaliśmy się koło supermarketu.

Obecna Omega B jest już moją 4-tą :razz: , teraz jest to rok 1998, silnik 2.5 TD manualna skrzynia, kombi , przebieg 230 tys.km ( raczej autentyczny )

A teraz moj problem z tym autkiem:

Silnik gaśnie przy wyrzuceniu "na luz" , lub jak dojezdzam do skrzyzowania i redukuje bieg ( np z 3 wciskam sprzeglo, i zanim wlacze 2 , to silnik gaśnie )
Gaśnięcie nie zawsze występuje, nie mam pojecia od czego to zalezy, nieraz gaśnie co chwile, a czasem caly dzień przejeżdze i nie zgasnie ani razu.

Z moich obserwacji wynika że gaśnie najczęsciej jak jade bez gazu, i wrzucam luz i wtedy gaśnie.
Jak jade i przy wrzuceniu na luz na początku lekko przytrzymam gaz, to nie zgaśnie.

Obroty na biegu jałowym ma ok 700

Aha jak zgaśnie i nie zdąże go odpalić "z biegu" to musze dluuugo krecic rozrusznikiem zeby załapał.

I odnośnie zapalania z biegu: czy ten silnik ma pasek rozrządu czy łańcuch ?

Autko rano zapala bez problemu odrazu , pozniej jak jest ciepły już gorzej trzeba troche pokręcić. Paliwa mam zawsze ponad 20 L


Może ktoś miał taki przypadek, albo wie co może być przyczyną ??

Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie i informacje.


Pozdrawiam

#2 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2007 - 06:14

W tym silniku rozrząd napędzany jest łańcuchem,a z twoim problemem będziesz się musiał udać do pompiarza na zdiagnozowanie pompy bo to raczej ona jest powodem kłopotów.

#3 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2007 - 08:09

Witam
Pompe mozna sprawdzic prowizorycznie na szybko napisałes jak samochod jest ciepły to cięzko pali to polej głowiczke chłodna woda zeby ja ostudzic a nastepnie zapal jak zapali bez problemu to masz diagnoze ja miałem podobny problem z paleniem na ciepłym silniku ale umnie jest walnieta pompa paliwa jak mam paliwa kolo 20 l to ciężko pali a jak zaleje na maxa to pali bez problemu mówie cały czas o ciepłym silniku bo wtedy pompa wtryskowa bezposrednio ciagnie paliwo z baku a jak ma mniej to pomaga jej pompa paliwa
Tyle moge podpowiedziec napisz potem co było z twoja omesia
Pozdro i powodzenia

#4 OFFLINE   _cichy_

_cichy_
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: czestochowa

Napisany 30 sierpnia 2007 - 16:42

Ok, a gdzie jest ta głowiczka którą mam polać wodą ? Przy tym silniku akurat jestem zielony , poprzednią omege mialem kiedys w TD w automacie, ale tam wszystko bylo ok, nawet maski nie otwierałem :razz:


Czy ta głowiczka moze tez miec cos wspólnego z tym że autko mi gaśnie jak go na luz wyrzuce ?

#5 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 30 sierpnia 2007 - 16:59

Czy ta głowiczka moze tez miec cos wspólnego z tym że autko mi gaśnie jak go na luz wyrzuce ?


Bardzo prawdopodobne.
Możesz mieć również syf w filtrze paliwa który zatyka pompe.
Pompa jest po prawej stronie silnika ( patrząc od przodu ) pod kolektorem dolotowym.

Dodany obrazek

Pozdro.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#6 OFFLINE   _cichy_

_cichy_
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: czestochowa

Napisany 30 sierpnia 2007 - 17:30

Dzięki, teraz ze zdjęcia wiem gdzie tego szukac :twisted:

A co do filtra paliwa to jest on gdzies pod autem przy zbiorniku czy tez gdzies pod maska ?
Chętnie bym go i tak profilaktycznie wymienił, bo jak niedawno zobaczyłem filtr powietrza, to dziwie się że to jeździło :razz:

#7 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 30 sierpnia 2007 - 17:35

Filtr paliwa jest po drugiej stronie pod zbiornikiem wyrównawczym układu chłodzenia.
Taka metalowe puszka. U mnie jest niebieska.

Pozdro.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#8 OFFLINE   _cichy_

_cichy_
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: czestochowa

Napisany 31 sierpnia 2007 - 15:43

Witam

Mając chwile czasu zczytałem błedy z komputera.
Pokazało mi błąd:

19 - czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał - gdzie znajduje się ten czujnik i jak go wymienic ?

92- cos o tempomacie, którego w moim aucie nie ma więc chyba ok


96-zawór recyrkulacji spalin Y18 - i to samo pytanie, gdzie on się znajduje i czy łatwo jest go wymienić ?


Czy któryś z tych błędów może mieć wpływ na to że samochód nieraz gaśnie przy wyrzucaniu na luz ?



Co do odpalania na ciepły to poczytałem jeszcze na forum rózne tematy i znalazłem że po dolaniu OR do zbiornika, autko podobno lepjej zapala. Tak zrobiłem , na ok 20 L ON dolałem 5L OR ( czyli mieszanka ok 20 % OR , 80 % ON ) i autko duzo lepjej zapala na ciepłym silniku.

#9 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2007 - 16:32

Tak zrobiłem , na ok 20 L ON dolałem 5L OR ( czyli mieszanka ok 20 % OR , 80 % ON ) i autko duzo lepjej zapala na ciepłym silniku.

Tak to jest wyjście,ale nie rozwiązuje problemu,po dolaniu OR wzrosło ciśnienie w pompie i dlatego lepiej zapala,ale prawdopodobnie niedługo się rozszczelni i tak czy owak trzeba ją będzie regenerować.

#10 OFFLINE   _cichy_

_cichy_
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: czestochowa

Napisany 31 sierpnia 2007 - 17:41

Wiem że robienie pompy mnie raczej nie minie, ale może troche to przeciągne na inny termin :razz:
Przy ewentualnym rozszczelnieniu pompy będę to jakoś widział, że się rozszczelniła ?

Po dolaniu OR mimo że to stosunkowo niewielki procent, to już czuć w spalinach spalniem zwyklego oleju, niezbyt to przyjemne, i na zimnym silniku troszke zaczął kopcić na jasno niebiesko, później juz ok.


Czy któryś z tych błędów 19 lub 96 może mieć wpływ na gaśnięcie auta ?
W czasie jazdy przy przyspieszaniu wszystko jest ok, moc ma dobrą, nic nie szarpie.

#11 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2007 - 18:38

Czy któryś z tych błędów 19 lub 96 może mieć wpływ na gaśnięcie auta ?

Zawór EGR nie,ale czujnik prędkości obrotowej- to całkiem prawdopodobne.
Ja radził bym Ci jechać na porządną diagnostykę i nie wymieniać nic na pałę.

#12 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 31 sierpnia 2007 - 20:39

Prawdopodobnie czujnik prędkości obrotowej chce by go zmienić.
Technika prób i błędów nie jest tak dobra jak pożądna diagnostyka silnika.

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 sierpnia 2007 - 21:29

Technika prób i błędów nie jest tak dobra jak pożądna diagnostyka silnika.


Amen




 


#14 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 sierpnia 2007 - 23:44

Witam - jest to mój pierwszy post na tym forum bo niedawno je namierzyłem - ale do rzeczy.

Mam bardzo podobny problem jak kolega cichy. Tylko że u mnie jak jadę do 1,5 tys obrotów i zmiana biegu to się nic nie dzieje, jak zmieniam bieg przy dwóch tysiącach i wyżej to się dzieje następująco:

- 1 ruszam sprzęgło
- zapala się pomarańczowa kontrolka od elektryki silnika chyba - jak puszczę sprzęgło w tym momencie to już nie pojadę bo tak jakby silnik zdechł
- wciskam sprzęgło jeszcze raz - silnik zaczyna pracować ( i lampka gaśnie)
- puszczam sprzęgło i jadę dalej
I tak się dzieję za każdym razem jak jest zimny i jak mu się mocnej przyciśnie
Znajomy mechanik męczy już 4 dzień całą elektrykę i przywrócił wszystko dokładnie tak jak jest w schematach - powymieniał uszkodzone czujniki i nic.

Dzisiaj jadę odebrać omcię od niego to jeszcze raz mu powiem żebyśmy do kompa ją podpieli to dopiszę jakie błędy tam dokładnie mam.

Jeżeli ktoś ma jakiś patent na rozwiązanie tego problemu to proszę o pomoc....

 


#15 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2007 - 08:26

Jeżeli ktoś ma jakiś patent na rozwiązanie tego problemu to proszę o pomoc....

Witamy nowego kolegę :bigok: Patent na to masz opisany powyżej,a także w wielu innych wątkach na ten temat,ponad to zachęcam do użycia tego narzędzia :szukaj2:
Dlatego ponownie powtórzę dokładna i fachowa diagnoza,wykaz błędów i ich poprawna interpretacja :wink:

#16 OFFLINE   kolo

kolo
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-04-2010
  • Skąd: Kętrzyn

Napisany 05 kwietnia 2010 - 20:54

Witam wszystkich mam następujący problem: auto odpala bez problemu i jedzi bardzo dobrze na bezynie jak i na lpg. Od pewnego czasu mam problem z silnikiem natomiast gaśnie mi jak wyrzuce na luz przykład lece na trasie dojeżdzam do skrzyżowania wrzucam na luz a tu sru silnik gasnie przy czym nie szarpie ani nie strzela. Dzieje sie tak gdy silnik jest rozgrzany co najważniejsze nie dzieje sie to zawsze. Jestem całkiem swieżym posiadaczem tej Omegi wczesniej miałem trzy omegi tylko ze A 2.0 3.0 żedowe i 2.6 z komputerem irmscher byłem bardzo zadowolony z tych aut po czym przeszłem na BMW po pewnym czasie znowu poczułem sentyment do omegi i jestem zadowolony ze swojej decyzji jednak jestem zdeka wkurzony ze mój opel wycina takie numery zawsze uważałem że silniki opla sa dobre i niechciał bym zmienić swojego zdania proszę o pomoc w czym może być przyczyna. Z góry dzięki!!!

#17 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 02 lutego 2017 - 20:41

mam problem jak kolega "_cichy_" Auto gaśnie prze zejściu z obrotów, na ciepłym długo kręci i szarpie przy delikatnym przyśpieszaniu. tylko u siebie wymieniłem cały silnik z osprzętem i w dawcy nie było problemu a u biorcy tak jak z poprzednim silnikiem. Więc silnik i pompę i wszystkie czujniki przykręcone do silnika można wykluczyć.