Prośba o porade
#1 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 12:51
Mam ome co prawda w tds ( chciałem benzyne ) ale sie zastanawiam
oto krótki opis:
rok 98
combi
zielona butelka
2,5 tds
przebieg 211000
climaronic
drzewo
siedzenia recaro
4 szyby ele.
a zresztą pełna wersja bez skóry
Dodatkowo
xenony
maska z omy C
listwy dookoła oma C
Wizualnie IGŁA
Mechanicznie też choc mam wrażenie że troche przymulona
Ściąga ją delikatnie przy hamowaniu ale nie wiem czy to nie wina naszych dróg i 18 cal. felg.
Co o tym myslicie
Aha cena 18500
#2 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 14:07
Kurna nikt mi nie wmówi że samochód po 200 tysi ma idealny lakier bez odprysków zadrapań . w omach bardzo rysują się klamki.
Po co ta maska z C musiała być lakierowana i cholera wie co to było lakierowane ile szpachli i zapewne po czyszczeniu lakieru przyjrzyj się czy nie widać zakórzu jak ma jakieś ryski to co widać zobacz czy nie łuszczy się Clar (bezbarwny lakier )
Do ściągania jedź na dobrą równą drogę i zobacz może być wszystko od źle wywarzonych kół do poważnego uszkodzenia po wypadkowego.
Aha zobacz jakie ma opony i jaki zapas zobacz datę na oponach czy nie jeździ na podmienionych szortach aby zatrzeć ślady zdzierania . I koniecznie na przednią szybę bo jak maska kombinowana to koniecznie zobacz datę i producenta szyby.
#3 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 15:02
#4 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 15:04
#5 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 15:31
Miałem kilka fabrycznie nowych aut i nigdy taki feler się nie zdarzył . Za to w powypadkowym Polonezie szyby pękały mi co jakiś czas.
I tak na zakończenie jak by mi ktoś mówił że mu z naprężeń szyba pękła to już bym sobie odpuścił. Tego kwiatu to pół światu mam w czym wybierać i o żadnych naprężeniach nie chciał bym słyszeć. Hi hi
Takie naprężenia to musiały by być winą konstrukcyjną samochodu i kwalifikowało by się do wymiany gwarancyjnej. Może się zdarzyć że szyba zostanie uszkodzona kamykiem czy czymś innym wtedy możemy mówić o pęknięciach .
Sam przyznaj wymieniona maska i jak by co inna szyba no ja już w żadne historyjki bym nie uwierzył
#6 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 15:43
#7 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 15:49
Gradz o jakich naprężeniach piszesz w nie wypadkowych autach? Szyby bez powodu same nie pękają.
pękają, u mojej siostry samochód od salonu, 8 rok eksploatacji, zima.... zaparkowali.. rano. popękana...
#8 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 16:08
Ale dodam iz trochę znam właściciela tej omy jest naszym klientem ( pracuje w ubezpieczeniach)
Ma trochę chopla na punkcie aut
ma mercedesa z 1972 wygląda jak z fabryki.
A co do tej omy on ma orginalną maskę i lampy te stare w garażu wiec to chyba jest zaleta
Szyby wszystkie te same.
Nie ukrywam że siętroche na nią przypaliłem i nie wiem co robić
#9 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 16:13
stan pompy wtryskowej,jak pali na zimnym i jak na ciepłym silniku
turbina jak się zachowuje,jak pracuje
wsadż rękę pod skrzynkę z napisem TURBO DIESEL tą czarna z przodu silnika i zobacz czy nie żyga olejem na złączach.
jak wygląda płyn chłodzący czy nie zapaskudzony olejem
ile oleju bierze to chyba się nie dowiesz zanim nie pojeżdzisz
pozatym dyfer,wycieki, może szczytać czy jakiś błędów nie ma.
spraw do oblukania mnóstwo tak że nic na pałe,powoli i dokładnie.
Co do przeróbek karoseryjnych byłbym także bardzo podejżliwy.
Ale silnik bardzo ważny bo straszne koszta potem.
#10 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 16:21
#11 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 16:33
#12 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 17:01
Wystarczy mały odprysk i zacznie pękać i od mrozu też szyba jest już osłabiona cudów nie ma.
Same z siebie nie pękają dlatego pytam jakie to przeciążenia mają działać na szybę która jest specjalnie wyprofilowana pod konstrukcję (fabryczną) samochodu : :
#13 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 17:03
Jeśli gość bardzo dba i ma chopla na puncie autek to poproś o faktury przeglądów ewentualnie napraw albo inne kwity które mowią coś o tym aucie
#14 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 17:22
Same z siebie nie pękają dlatego pytam jakie to przeciążenia mają działać na szybę która jest specjalnie wyprofilowana pod konstrukcję (fabryczną) samochodu
niestety, karoseria traci swoją sztywność, zrób taki test otwórz i zamknij drzwi zwracając uwage na sposób w jaki się zamykają, jak haczą itp.
teraz weź duży lewarek, wypier auto ile wleze, powtórz test na podniesionym samochodzie, na drzwiach od strony podniesionej i od drugiej.... to są właśnie naprężenia, powstają takie o wiele większe jak jedziemy sobie np 140 w zakręcie..... i stą czasmi pęka szyba a sama warstwa izolacyjna, elastyczna zresztą to klej na który szyba jest przyklejony, niestety po jakomść czasie twardnieje na tyle że traci swoje właściwości i szyba od czasu do czasu właśnie pęknie z tego powodu....
bardzo rzadko.. ale fakt faktem...
#15 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 17:51
maska z omy C
listwy dookoła oma C
Ściąga ją delikatnie przy hamowaniu
Bita na 100%. Szukaj dalej. I nie diesla.Co o tym myslicie
#16 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 18:46
No jak o szybach mówimy to aby nie było niejasności . Szyby pękną oczywiści ale muszą być nawet odrobinę uszkodzone.
Wystarczy mały odprysk i zacznie pękać i od mrozu też szyba jest już osłabiona cudów nie ma.
Same z siebie nie pękają dlatego pytam jakie to przeciążenia mają działać na szybę która jest specjalnie wyprofilowana pod konstrukcję (fabryczną) samochodu : :
w seju mam trzecia szybe. Pierwsza pekla przy wyjezdzaniu z garazu ! tak poprostu - roznica temperatur moze 10 stopni. wyjezdzam (mam prosty wyjazd rant moze z 2-3 cm) i zrobila trach. druga dostala kamieniem od tira wiec na przednia szybe nie patrze w samochodach. Jak jest oryginalna to dobrze, jak nie to trudno. W Omie mam wszystkoe poza przednia z 95 roku a na 100% nie byla bita (w przod bo miala robiony tylni blotnik po stronie kierowcy - ale szyba oryginal ! wiec nie dostala mocno)
#17 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 19:18
Nie mówiąc już o uszkodzeniach typu kamyczek itp. To niestety ale przy nawet nie winnych puknięciach które ingerowały w budowę samochodu rozchodzą się kolosalne siły które co i owo mogą uszkodzić.
Mój Polonez miał uszkodzenia tyłu żadna szyba w chwili wypadku nie ucierpiała po jakimś czasie pękały i zawsze w tym samym miejscu.
W cienkim miałem mikroskopijnie uszkodzoną szybę od kamyczka z czasem pojawiała się kreseczka bardzo malutka, sprzedałem go tak a na 100% kolesiowi szyba pękła.
Jedna z Hond była zmasakrowana kilka razy z przodu a szyba nigdy nie pękła i jednak fizyka jest nie ogarnięta.
Nie chcę twierdzić że jak ktoś ma nie oryginalną szybę to od razu samochód bity ale trzeba się zacząć zastanawiać i dodatkowo zwracać Uwagę .HE HE jestem dzieckiem giełdy mam ją 200 metrów od domu wychowałem się na numerach z samochodami i po prostu jestem ostrożny i tyle
#18 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 21:00
#19 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 21:48
nowy, jedz autem na przegląd i do blacharza i wszystko będziesz wiedział, najwyżej stracisz 150 zł, albo .... nie stracisz 18.000 :
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#20 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 21:53
jaki ta oma ma zderzak? ten z C czy z B? bo to też ważne.... bo zderzak C nie pasuje do B w tym sensie że omega B ma stały uchwyt holowniczy a C ma dokręcany.
Nie jestem pewny czy przy zderzaku z C, nie trzeba byłoby upierdzielić uchwytu i wspawać gwint pod wkręcany hak..... to też sprawdź... bo jak się okarze że tam jest hak pod gwint to znaczy że zmiany poszły o wiele dalej niż wymiana belki wzmacniającej;)