Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Usunięcie odm omega


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 26 czerwca 2012 - 11:12

Od dłuższego czasu zastanawiam sie po co dali odpowietrzniki czyli odmy do układu dolotowego.
Przeczytalem na forum ze istnieje takie cudo jak CATCH TANK i ponoć możnazaślepić całkowicie odmy i będzie czyściutko ile w tym prawdy niewiem. Moze ktoś ma zamontowane i wie jakie to efekty daje

#2 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 czerwca 2012 - 11:38

Hemi ma zamontowane. Jego pytaj

#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 czerwca 2012 - 12:06

Zastanawiałem się jak odmę z V6 na stałę zrobić aby wylatywało nie do dolotu ale nie znalazłem czasu samemu wydumać, trochę można poczytać:
http://forum.omegakl...dma modyfikacja

#4 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwca 2012 - 22:00

Od dłuższego czasu zastanawiam sie po co dali odpowietrzniki czyli odmy do układu dolotowego.
Przeczytalem na forum ze istnieje takie cudo jak CATCH TANK i ponoć możnazaślepić całkowicie odmy i będzie czyściutko ile w tym prawdy niewiem. Moze ktoś ma zamontowane i wie jakie to efekty daje


1. dali w dolot bo pary oleju to zanieczyszczenia dla środowiska, więc spalanie
2. separator par oleju / catch tank, jeśli prawidłowo założony, da Ci czysty dolot

#5 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 czerwca 2012 - 21:27

Nie wiem jak to napisać ale ten catch tank mam dać na odme i poprowadzić ją normalnie dalej do dolotu czy jak bo no trzeba to dosłownie wytłumaczyć

#6 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 czerwca 2012 - 21:57

Z tych na allegro widać,że one działają jako dodatkowy filtr.
Wpinasz pomiędzy odmę a wejście do dolotu i dzięki temu do dolotu leci tylko czyste powietrze.
Swoją drogą sam się zastanawiam czy tego nie założyć, odmę mam cacy i wszystko po niedawnym czyszczeniu,ale pewnie za jakiś czas będzie powtórka, a jakoś nie chce mi się znowu przerabiać tego samego.

#7 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 czerwca 2012 - 22:07

Pomysł wydaje się poprawny niby, ale.. mam jedno przemyślenie, separator będzie siłą rzeczy stawiał opór hydrauliczny. Zgodnie z prawem Pascala, ciśnienie rozchodzi się jednakowo we wszystkich kierunkach. Jeśli wzrośnie ciśnienie pomiędzy skrzynią korbową a dolotem, to również w skrzyni korbowej, czy nie będzie to skutkować zwiększeniem tendencji do przedmuchu cylindrami? Sprawna, drożna odma, to odprężenie skrzyni korbowej a niewielka ilość par oleju nie powinna stanowić problemu.

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 czerwca 2012 - 22:30

a niewielka ilość par oleju nie powinna stanowić problemu.


Chyba, że zamiast niewielkiej ilości par są stosunkowo spore ilości oleju. Nawet w dobrym stanie silnik przy ostrej jeździe wyrzuci, zależy oczywiście jaka konstrukcja silnika, odpowietrzenia etc.

#9 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 czerwca 2012 - 22:36

Jeśli ilość oleju przekracza możliwości fabrycznej odmy, to sądzę, że jakiekolwiek rozwiązanie jest tylko pozornym rozwiazaniem. Pamiętam z dawnych czasów "cudowny" korek wlewu oleju z 125p od którego odchodziła rurka pod podwozie. Cały olej leciał na drogę, ale silnik się nie zaolejał A że trzeba było dolewać, to inna sprawa.