Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kolektor wydechowy x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2014 - 19:06

Ja taką zakładałem do swojej Omegi jak wymieniałem kolektor, było wszystko w porządku do końca ( sprzedaży ).

#62 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 sierpnia 2014 - 13:28

Też taka kupiłem 3 warstwy blachy z tym ze za cenę w granicach 40 zł to było a nie 77zł Poszukaj taniej ;)

#63 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2014 - 21:00

dzwoniłem do Stachowiaka, mają Reinza podobno pięciowarstwową za 75 zł + wysyłka... pewnie ją wezmę. niestety nie wiem co dalej robić bo auto miesiąc temu miało robioną UPG, priorytetem dla mnie było osiągnięcie zupełnej ciszy na zimnym (kolektor nowy wymieniony 2 lata temu, uszczelka wielowarstwowa jakaś - niestety bez nowych szpilek bo mechanik się bał je wykręcać, efekt marny - pierdzenie mniejsze ale pozostało).

teraz głowica była robiona u innych "śpeców" (Gomar - Łask, zakładałem u nich sekwencję BRC 3 lata temu, zawsze miałem o nich dobre zdanie, poprzednie omegi w tym 2.6 R6 z Blosem - zdecydowanie ogarniali temat również w mechanicznych naprawach) i zapowiedziałem im wymianę wszystkich szpilek, nową uszczelkę i sprawdzenie kolektora. w międzyczasie wysypał się jeszcze tuzin innych rzeczy do zrobienia (pompa oleju, wszystkie uszczelki silnika, część popychaczy, pierścienie, itd.) koszty masakra...

odbieram auto, odpalam i d*pa... słychać pierdzenie, oprócz tego auto buczało (silnik i wydech), buda wpadała w rezonans, auto raczej zmulone... zapytałem o kolektor - mówili, że cały i niepęknięty i nie było potrzeby planowania, szpilki podobno wymienione.
skupiłem się na buczeniu, rezonansie itd. wyciąłem katalizator (teraz jest strumienica z dławikami), kolektora nie słychać już na ciepłym tylko na zimnym, auto zdecydowanie lepiej chodzi ale też pali z 1.5 litra więcej. nowa sonda oryg., nowa przepływka oryg. jak na 2.0 to naprawdę uczciwie się zbiera.

tylko to pierdzenie na zimnym i smród spalin jak się otworzy maskę. chciałem działać sam z tym kolektorem i uszczelką i instrukcją skręcania kolektora (kolejność, 2 etapy, momenty 14 i 22 Nm. ale do kurfy nędzy wzięli prawie 3000 zł za wszystko to chyba muszę walczyć o swoje u nich. po analizie na paragonie nie ma nowych szpilek, nie ma uszczelki kolektora... nie wiem co założyli - czy miękką za 20 zł czy zostawili tą starą, może nie skręcili kolektora tak jak należy to zrobić w X20XEV... nie wiem co ze szpilkami, czy w ogóle wymienili, czy ukręcili jakieś, czy gwintowali i wsadzili jakieś większe? a może nowe szpilki są ale gwinty były zjechane w głowicy i wszystko się rozlazło przy okazji przytkanego katalizatora......

dlatego chyba nie powinienem ruszać tego samemu. we wtorek mam do nich dzwonić i ustalić szczegóły z mechanikiem, który to robił.

teraz najważniejsze, czy po miesiącu jeszcze raz nowe szpilki? czy bezwzględnie trzeba splanować kolektor (mimo że 2-letni) czy można go jakoś zdiagnozować czy jest prosty i to wystarczy? co przy okazji jeszcze wymienić? uszczelkę za kolektorem? uszczeleczki od tych króćców? czy ten Reinz pięciowarstwowy będzie ok? planuje tylko tą uszczelkę kupić i rzucić im w twarz... i jeszcze im dać instrukcję skręcania kolektora... w sumie chyba za darmo powinni to zrobić... tyle, że chyba muszę założyć katalizator przed tą robotą, mój czyściłem w acetonie - wygląda na drożny. teraz słychać tą strumienicę trochę a im słoń nadepnął na ucho i nie usłyszą zapewne kolektora tylko strumienicę :/

proszę doradźcie, sorki za tak długi wpis ale zależy mi na tym aucie a teraz naprawdę nieźle chodzi ta omega... chciałem ją przywrócić do jak najlepszego stanu pod każdym względem.

#64 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 sierpnia 2014 - 21:35

Witajcie,
Dołączę się do tematu, też mam pęknięty kolektor i teraz zastanawiam się czy dać go do zespawania do tej firmy o której czytałem na forum http://www.dar-spaw.waw.pl/prace.htm
Czy może lepiej dołożyć drugie tyle i kupić podróbkę na allegro?? Ktoś wie może ile te spawane wytrzymują - na stronie www maja bardzo ładnie pospawany kolektor od opla chyba trochę wytrzyma....

#65 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 września 2014 - 15:08

@lotusso jeśli tyle zapłaciłeś i masz wątpliwości to auto do nich i niech przy tobie to sciagaja i patrz co będzie założone. Albo lusterko i oglądasz każda szpile Nowa będzie koloru srebrnego i nakrętki mosieżne jak będa stare to beda od temp ciemne i zardzewiałe. Uszczelkę tez widać czy jest nowa po rantach i czy czyścili blok przed daniem nowej. Co do buczenie zainteresuj sie odkurzaczem pod zderzakiem tematy na forum. Jak odłączyć jak buczy. Warto też się przyglądnąć tej rurce co jest do kolektora przykręcona i potem ten wąż gumowy w tej osłonie termicznej lubi tam pękać stad czuć spaliny i wycie. Temat przerabiałem na zimnym masakra była też mam strumienice ale jakieś słabe gówno chyba bo daje buczenie jest. Odkurzacz + ta rurka z kolektora wywalona i wstawione zaślepki. Polecam kolektor używany kupic z vectry cały ale nie spawać na długo to nie wytrzyma pisane wiele razy na forum. Z vectry ma tą zaletę ze nie ma już tej rurki do tego odkurzacza i nie trzeba robić zaślepek. Wyrwać taki można już od 100zł w naprawdę ładnym stanie

#66 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 września 2014 - 21:09

@lotusso Polecam kolektor używany kupic z vectry cały ale nie spawać na długo to nie wytrzyma pisane wiele razy na forum. Z vectry ma tą zaletę ze nie ma już tej rurki do tego odkurzacza i nie trzeba robić zaślepek. Wyrwać taki można już od 100zł w naprawdę ładnym stanie



Z Vectry 2.0 podejdzie na 100% do Omegi pomimo innego ułożenia silnika?? Czytałem, że tak ale wolę się upewnić :D

#67 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 września 2014 - 08:55

Wchodzi bez problemu nawet od astry czy vectry. Poszukaj sobie bez tej rurki od odkurzacza i pozbedziesz się kolejnego kłopotu jeśli już odkurzacz tobie też wyje bądz już nie działa sprawdź najpierw czy smiga i nie wydaje buczenie przy odpaleniu bo on po paru minutach ma sie wyłączyć jak by już katy temp dostały. Ja mam od Vectry ale z ta rurką i musiałem sobie zaślepki wykonać żeby te otworki zatkać bo mi odkurzacz już powiedział kaput a kata nie mam więć nie kupowałem nowego

Proszę znalazłem 2 w dobrym stanie ale cena jest doś duża

http://allegro.pl/ko...4544106293.html

http://allegro.pl/op...4518808128.html

Na pewno trzeba się dobrze upewnić czy nie ma rys i Pęknięć Proś o więcej dokładnych zdjęć z bliska.
Dobrą rada jest też ściągnięcie tej osłony termicznej co jest przykręcona do kolektora Ona powoduję efekt zwiększenie temperatury pod ta blachą a co przekłada sie w gorące dni do własnie pękania kolektora tylko w jednym miejscu na środku właśnie może też odkształcić się i rozwala szpilki wtedy a to już większy problem. Rada usłyszana w ASO

#68 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 września 2014 - 20:31

Dzięki za informację, kupie nowy z allegro za ok 500zł - do tamtych dochodzi jeszcze koszt planowania no i tylko miesięczna gwarancja więc będę musiał odżałować albo jeździć z pękniętym :D

#69 OFFLINE   gietki86

gietki86

    engine loading.....

  • 169 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 20 marca 2015 - 09:05

http://olx.pl/oferta...html#dba90c980b jak za darmo:D

#70 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 marca 2015 - 13:23

http://olx.pl/oferta...html#dba90c980b jak za darmo:D




Może ktoś wypowiedzieć się czy wielkim problemem będzie przerobić tego barana do omegi ? Jest on podobno z Vectry A. Swapował ktoś co takiego ? na moje oko...słabo to widzę ale może cuś ktoś ??

#71 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 marca 2015 - 18:07

Może ktoś wypowiedzieć się czy wielkim problemem będzie przerobić tego barana do omegi ? Jest on podobno z Vectry A. Swapował ktoś co takiego ? na moje oko...słabo to widzę ale może cuś ktoś ??

raczej nie ma opcji bo to kolektor do silnika montowanego poprzecznie :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ