Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z gazem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mateusz1022

mateusz1022
  • 15 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 02 czerwiec 2012 - 12:02

Witam
wymieniłem w swojej omedze świece, przewody i filtry gazu ale nadal mi ją dławi i nie raz mi gaśnie jak się zatrzymam a i jak ruszam to muszę dawać więcej gazu żeby mi ruszyła dławiąc się
co może być przyczyną tego , mieliście podobny problem ?

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5645 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwiec 2012 - 12:06

Ktora gen LPG? Problem jest na LPG czy na PB czy na obu paliwach?

#3 OFFLINE   mateusz1022

mateusz1022
  • 15 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 02 czerwiec 2012 - 12:07

sekwencja , problem jest na gazie

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5645 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwiec 2012 - 12:19

A kiedy byla regulowana instalacja?

#5 OFFLINE   mateusz1022

mateusz1022
  • 15 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 02 czerwiec 2012 - 12:26

a to może być problemem ? raz jest dobrze a innym razem nie da się normalnie ruszyć , problemem tego może być nie wyregulowana instalacja?

#6 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2013 - 17:18

witam ,jeden problem załatwiony powstał nastepny,po wymianie uszczelki pod głowica i zalaniu płynem chłodniczym,auto przełączyło sie na gaz po czym wyłączyło i juz tak zostało,bezpieczniki posprawdzane,przewody tez,początkowo myslałem ze układ zapowietrzony ale parownik robi sie gorący wiec płyn jest.centralka mruga wiec prąd dochodzi,ma ktos pomysł na co zwrócic uwage?

instalka 2 generacji lovato chyba :dziura:

#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 sierpień 2013 - 17:37

Może gazu nie ma.

#8 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2013 - 17:40

Może gazu nie ma.


nie przełącza sie z benzyny na gaz i prosze mnie o takie niedopatrzenia jak brak gazu nie posądzac:P

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5645 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2013 - 18:00

A kable do cewki albo do tps'u (nie wiem skad miałeś brany sygnal do przelaczenia) to masz podpiete?
A swoja droga to jak majster spapral i przy okazji wzial za to jeszcze kase to niech szuka i poprawia swoja niekompetencje.

EDIT: I czy podciśnienie do reduktora oraz mapsensora jest podlaczone?

#10 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2013 - 18:11

dziwna sprawa bo po przekładce silnika wszystko działało,dopiero po upg i nie od razu gaz znikł,zapierwszym razem instalka odpaliła dopiero przy 2 odpaleniu juz nie,i generalnie jedyne kable jakie od lpg on odpinał sprawdził,kurcze bardzo ciemny jestem od lpg i nie wiem co posprawdzac,

#11 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5645 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2013 - 18:20

Jak guzior miga w gotowości przelaczania i nie przechodzi dalej pomimo wymaganych warunków to znaczy ze centralka nie dostaje odczytu jakiegoś parametru który sprawia ze system jest gotowy do przejścia. Do wyboru masz brak: predkosci obrotowej, obciążenia silnika albo temperatury.

#12 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2013 - 18:26

Jak guzior miga w gotowości przelaczania i nie przechodzi dalej pomimo wymaganych warunków to znaczy ze centralka nie dostaje odczytu jakiegoś parametru który sprawia ze system jest gotowy do przejścia. Do wyboru masz brak: predkosci obrotowej, obciążenia silnika albo temperatury.


kontrolka centralki mruga czujnik na blat i ecu sprawdzony ,podpięty,znalazłem jakis 3 kabel z wsuwką przy parowniku ale nie widze gdzie mogł byc podłączony

#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5645 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2013 - 18:38

kabel z wsuwką przy parowniku ale nie widze gdzie mogł byc podłączony

Poszukaj na parowniku bo to pewnie będzie od czujnika temp parownika.

#14 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2013 - 18:43

Poszukaj na parowniku bo to pewnie będzie od czujnika temp parownika.


no własnie dopatrzyłem ze na koszulce kabla widnieje napis temperatura,różowy kabelek,ale gdzie on powinien byc podpięty?

#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3184 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2013 - 18:48

no własnie dopatrzyłem ze na koszulce kabla widnieje napis temperatura,różowy kabelek,ale gdzie on powinien byc podpięty?


no chyba do termometra;)

#16 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpień 2013 - 12:43

usterką okazał sie urwany kabel od czuinika temperatury,przy okazji została wymienione praktycznie wszystkie przewody elektryczne i masy bo w starych był juz smietnik

#17 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 13 wrzesień 2013 - 19:36

Witam ja mam taki problem z gazem mam sekwencje z brc ale nie da się jeździć ponieważ ma takiego muła ze nie da się jeździć ciągnie dopiero od 4 tys obr a do 4 to nie przyspiesza i szarpie byłem u gazownika sprawdził dawkę była ok kazał mi wymienić świece kupiłem wymieniłem i auto jakieś 30 km jeździło elegancko i znowu złapało muła powiedział tez ze może to być cewka bo gaz ma wyższą temp spalania i iskra może być za słaba dla lpg i tu pytanie dla was czy to jest tak możliwe ze na benz chodzi elegancko na na lpg fiksuje...

#18 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 wrzesień 2013 - 20:03

czy to jest tak możliwe ze na benz chodzi elegancko na na lpg fiksuje...


No jest to możliwe, zwłaszcza jak LPG nie działa :D

A na poważnie to ja tak miałem, na PB ok, na LPG szarpał i spadła moc. Wymieniłem świece i od ręki chodził ok. Świece zmieniałem z 2lata wstecz od tej przygody.

#19 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 14 wrzesień 2013 - 09:53

Dzis byłem na komp diagnostycznym wykazało ze z sonda lambda cos fiksuje i ma za bogatą mieszankę czy to od sondy mogło sie dziac ze słaby nie pali na 4 itd??

#20 OFFLINE   bestia

bestia
  • 102 postów
  • Dołączył: 30-07-2009
  • Skąd: Brzękowice Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 wrzesień 2013 - 23:57

Ostatnie ciągłe problemy z LPG zmusiły mnie do intensywnego studiowania lpg-forum oraz gazeo i generalnie jeżeli na benzynie hula, to po przełączaniu na gaz nie powinieneś odczuć różnicy.
Wracając do tematu skoro koleś upiera się przy cewce to po prostu wyciągnij ją i pomierz wszystko znajdziesz http://forum.omegakl...ead.php?t=12120 i to samo oczywiście z kablami WN. Z moich doświadczeń wygląda mi to albo na:
1. na nieszczelność i tu proponuję zakupić specyfik do gazu, ja mam nauczkę że obejmki zawsze nowe po wymianie węży czy innych ingerencjach
2. reduktor nie trzyma ciśnienia (objawy jak u ciebie, szczególnie wyczuwalne przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu dławił się lub przełączał na benzynę) lub co gorsza puszcza bąki do chłodnicy (śmierdzi gazem ze zbiorniczka wyrównawczego) - oba przypadki zestaw naprawczy do reduktora lub wymiana na nówkę sztukę
3. padają wtryskiwacze - niestety gehenny gazowej ciąg dalszy, dziś rano śmigam do pracy a tu nagle osłabł i zaczął szarpać puściłem gaz i szedł przez chwilę normalnie lekko dodałem i koniec zaczął pracować na 5 garów i dosłownie po chwili znienawidzone pikanie koniec jazdy na gazie. Zajechałem do pracy zgasiłem odpaliłem na PB i było ok, po przełączaniu na gaz na wolnych obrotach chodził ok ale po dodaniu gazu kilka sekund praca na 5 garów pikanie i wkur... poszedłem do roboty. Z kolegą zlazłem podpięliśmy kabelek i jakieś błędy niskie napięcie reduktora i niestety błąd wtryskiwacza na cylindrze 3. Skasowaliśmy ponowne odpalenie i wyskoczył błąd wtryskiwacza 3 i kolejny magic na złom:(. Uczciwie muszę przyznać ze ponad 100000 latały bez problemu. Dodam jedynie że zanim całkowicie padł to mniej więcej od tygodnia dziwnie pracował, miałem wrażanie ze co jakiś czas nierówno chodzi i trzepie silnikiem ale się nie przełączał więc uznałem że pewnie mapy szczególnie że po regeneracji reduktora nie robiłem nowych map. Może któryś przypadek występuje u Ciebie warto obadać.

Acha przy sondzie na pewno spalanie by ci skoczyło ale wydaje mi się że chodził by normalnie - u mnie do 3 tyś spią, ale powyżej ożywają. Nic z tym nie robię bo spalanie mam przyzwoite i pomijając w\w problemy chodził normalnie.