Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Proszę Interpretacje Wykresu Działania Sondy Lambda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 16 maja 2012 - 18:34

Witam proszę napisrać mi czy mam do wymiane sonde lambde.
zalozylem gaz 2 generacji i nie ma mowy jazdy bo emulator zamyka silniczek krokowy lpg poniewaz sonda lambda ciagle pokazuje mieszanke bogata. zalaczam screen z wykresem dzialania sondy jezeli wadliwa to jutro zmieniam dodam ze nie swieci check i brak jakich kolwiek bledow

[ATTACH]18615[/ATTACH]

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 maja 2012 - 23:37

Moim zdaniem to Ty masz tam coś źle ustawione! Na wolnych obrotach jest za bogato, ale wyżej już ubogo.

#3 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 17 maja 2012 - 02:45

na wolnych obrotach linia wykresu stoi lub jakakies 75mV ewentualnie co moge miec zle ustawione. jak nawet na Lpg jak przelacze to pokazuje caly czas emulaator bogata mieszanka mimo tego ze zgasnie za chwilke silnik bo krokowy od lpg sie zamknie by skorygowac mieszanke wedlug mnie.
Oczywiscie wykres pracy na PB na zadnych obrotach stalych nie mam wachania miedzy gornym a dolnym zakresem

#4 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 maja 2012 - 03:17

Wnioski wyciągnąłem na podstawie danych z adaptacji z załączonego screen'a.

A czy masz poprawnie dobrany/ustawiony emulator lambdy??
Jaką w końcu masz centralkę do LPG (+ ew. pozostałe elementy elektroniczne od LPG)?

Bo wygląda na to że coś jest po prostu źle ustawione, może ta centralka nie obsługuje lambdy z XEVa??

#5 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 17 maja 2012 - 14:14

screen zostal zrobiony na PB bez wlaczonej emulacji lambdy na wypietej emulacji i zmostkowaniu 2 kabli od kostki z emulatora sondy jest taki sam wykres kij z LPG na samym pb powinna chodzic od najnizszych do najwyzszych wartosci a tu jest tylko tak na stalych obrotach jezeli wcisne do spodu i piszcze to linia wykresu odbije sie od jakies ok 4500 mV
Emulator lambda - Stag l plus
emulator wtryskow - stag E4
Parownik - Landi renzo do SE 81
Silniczek krokowy LPG + Landi

Mniejsza z LPG niech to dziala dobrze na PB

Jezeli jeszcze jakies parametry z OS potrzebne to pisac

Ide ja jeszcze wykrece i w jakims alkocholu przeczyszcze moze cos da

#6 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 03 stycznia 2013 - 21:59

witam, mam pytanie odnośnie wykresu. Silik xev, instalacja gazowa 2 generacji. Czasami wyrzuca mi błąd sondy na lpg. Sonda oryginał. Czasem zgaśnie, czasem drugie odpalenie i już się nie pojawi bląd. Zauważyłem, ze na Pb, wykres wyglada normalnie z tego co wyczytałem na forum. Czyli skacze cały czas od 0 do 5. Nawet podczas jazdy i są to "żywe skoki". Natomiast na lp przy biegu jałowym, jest wartośc zero. Podczas jazdy, wykres jest minimalny, wartość skacze do max 2, przy wyższych obrotach wejdzie na 4, często też pojawia się po prostu zero podczas jazdy przez dłuzszy czas. Czy to oznacza, ze emulator sondy cos sie popsuł? Czy tak po prostu ma być na wykresie, a emulator i tak swoje tam robi jak powiniem?

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 stycznia 2013 - 22:45

dawno regulowałeś parownik?

#8 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 03 stycznia 2013 - 22:50

Jakiś rok temu po wymianie i było sprawdzane na wakacjach. Parametry ksiązkowe. Spalenie też mam w normie. Miasto 15, trasa 12-11 przy prędkości 120km/h a spokojnie jadąc 9,5L. Co parownik może mieć do tego w tej instalacji? Sonda i przepływomierz podobno w tej instalacji nie mają nic do gadania z tego co kiedyś usłyszałem. Dopiero przy sekwencji...

#9 OFFLINE   Karol88

Karol88

    Zbanowany

  • 145 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 19 stycznia 2013 - 13:13

witam dzisiaj mierzyłem swoje sondy i mam takie wyniki
sonda przed katalizatorem pokazuje od 90 mv do 800 mv i cały czas sobie tak skacze .
sonda za katalizzatorem pokazuje od 196 mv do 216mv...
I w obu przypadkach zmienia sie mieszanka raz uboGa za chwile bogata i tak w kółko.. Wytłumaczy mi ktoś co to oznacza?

#10 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 19 stycznia 2013 - 13:42

Że działają?

#11 OFFLINE   schengen

schengen
  • 109 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 czerwca 2013 - 17:29

Witam , w czasie kiedy byłem podłączony do komputera zaintrygował mojego kolegę wykres sondy lambda
[IMG][IMG]http://images40.fotosik.pl/2076/72e7653549c2d779m.jpg[/IMG][/IMG]

proszę o interpretacje i czy wszystko w normie omega 2,0 16v manual benzyna 95r kombi
dziękuje.

#12 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2013 - 19:41

Witam , w czasie kiedy byłem podłączony do komputera zaintrygował mojego kolegę wykres sondy lambda
[IMG][IMG]http://images40.fotosik.pl/2076/72e7653549c2d779m.jpg[/IMG][/IMG]

proszę o interpretacje i czy wszystko w normie omega 2,0 16v manual benzyna 95r kombi
dziękuje.


Jest w normie choć sonda jest leniwa, na wolnych jest ubogo ale w granicach adaptacji.Lewe powietrze lub pęknięty kolektor wydechowy może być tłumik dziurawy i też poleci adaptacja na jałowym w kierunku wzbogacania.:)

#13 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2013 - 14:16

Ja również proszę o ocene prac sond.W ogóle to pracują obie bardzo leniwo ale chodzą.
Bardziej mnie interesuje O2 integrator i O2 BLM.Na pierwszej sondzie są wskazania wyższe.Po resecie jest przez chwilę dobrze.
[ATTACH]24123[/ATTACH]

#14 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2013 - 14:44

Ja również proszę o ocene prac sond.W ogóle to pracują obie bardzo leniwo ale chodzą.
Bardziej mnie interesuje O2 integrator i O2 BLM.Na pierwszej sondzie są wskazania wyższe.Po resecie jest przez chwilę dobrze.
[ATTACH]24123[/ATTACH]


Ogólnie jest w normie ,, mały rozjazd na biegu jałowym może być spowodowany wieloma problemami począwszy od rozrządu poprzez wtryskiwacze a skończywszy na tłumiku , rozjazd mogą też powodować stare sondy które zużywają się przecież i mogą odbiegać parametrami od siebie :(

#15 OFFLINE   Sathron

Sathron
  • 54 postów
  • Dołączył: 05-01-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2014 - 22:40

Witam Panowie.

Chciałbym prosić o prawidłowy wykres działającej sondy lambda z autocsanera lub innego programiku ktoś pomoże?:(

#16 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2014 - 00:13

Witam Panowie.

Chciałbym prosić o prawidłowy wykres działającej sondy lambda z autocsanera lub innego programiku ktoś pomoże?:(


sinusoida :D
https://www.google.p...iw=1280&bih=674

#17 OFFLINE   Sathron

Sathron
  • 54 postów
  • Dołączył: 05-01-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2014 - 17:23

Dzięki :)

#18 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lutego 2014 - 11:42

Co o tym sądzicie?
wymieniłem drugą sondę(os2) bo poprzednia leżała na 450 i nie reagowała i był błąd 89. teraz działa i błąd zniknął, mapy zresetowane.

Coś leniwe te sondy na obrotach. Gdzie przyczyna? i czy to może mieć wpływ na spalanie i moc?


wrzuciłem też na wolnych.

#19 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lutego 2014 - 16:36

Halo, nikt nie podpowie?

Dodam że sonda 2, została wymieniona na używkę.

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2014 - 16:52

Halo, nikt nie podpowie?

Dodam że sonda 2, została wymieniona na używkę.


2 chodzi w miarę żwawo natomiast 1 leniwie ale odczyty ma bogate pow. 800 , ze zdjęcia to trudno ocenić natomiast więcej można po nagranym filmie z monitora .Po jezdzie i korektach jakie sobie ecu naliczy można będzie powiedzieć jaki jest stan pracy sterowania silnika ale trzeba ze 100 km zrobić na pb. Ze skrenu 2 wynika że jedynka zaczyna wzbogacać mieszankę natomiast 2 zaczęła zubażać ale to jest mało pracy silnika do oceny.