Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Proszę Interpretacje Wykresu Działania Sondy Lambda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lutego 2014 - 19:53

Jaki ma to wpływ na spalanie i moc?

#22 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2014 - 21:39

Jaki ma to wpływ na spalanie i moc?


Jak pokażesz korekty jakie wyliczyło eku po 100 km to będzie wiadomo jak to chodzi bo po resecie to ecu uczy się silnika i dopasowuje do jego stanu technicznego .Niestety program napisany w ecu opla jest nastawiony na eco , więc obcina moc jeżeli spaliny widziane przez sondę odbiegają od ustalonych granic , jego dążenie do optymalnej mieszanki i minimalizacja zanieczyszczeń zajmuje mu troszkę czasu.Dąży do uzyskania średniego odczytu na poziomie 450 mV z sond lambda i tak będzie dawkował paliwo aby ten poziom był bliski dlatego sondy są tak ważne oraz ich prawidłowy odczyt oraz czas i prędkość zmian ,bogata/uboga. Jeżeli sonda jest bardzo leniwa lub nie pokazuje wystarczającej wartości to ecu będzie dolewało paliwa aby osiągnąć tą wartość i w efekcie silnik będzie przelany , zadławiony ze spadkiem mocy oraz ogromnym spalaniem.To samo gdy będzie w odwrotną stronę.Aby zobaczyć jak ecu ustawi mapy paliwa należy dać mu czas na działanie.Moje sondy miały 400 000 tyś przebiegu i korekty po 10 000 od resetu trzymają się w miarę równo i to na lpg.

#23 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lutego 2014 - 23:03

Jak zrobiłem screena to przejechane było ok 20km. Zapomniałem o tych 100km.
Teraz już będzie ponad 100, więc wkrótce wrzucę screen.

#24 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 marca 2014 - 15:11

Zrobione ponad 100km

#25 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2014 - 16:54

Zawsze byłem zwolennikiem wymiany sond parami bo możliwy jest rozjazd między bankami .Na 2 głowicy masz troszkę bardziej bogato od pierwszej i możliwe że właśnie jest rozjazd spowodowany lejącym wtryskiwaczem ale tylko na wolnych obrotach, pod obciążeniem korekty długoterminowe są w normie ,ciekawe jak by wyglądało gdybyś zamienił sondy miejscami. 1 sonda jest leniwa i właściwie powinna iść na emeryturę choć radzi sobie i korekty są w granicach dopuszczalnych.

#26 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 marca 2014 - 16:59

Lewe powietrze może być?

sondę 1 też wymienię bo mam używkę z tego samego auta co drugą.


A spalanie na takich sondach może być większe?

#27 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2014 - 19:42

Lewe powietrze może być?

sondę 1 też wymienię bo mam używkę z tego samego auta co drugą.


A spalanie na takich sondach może być większe?


Wartość 128 to 0%, 0 to 100% za bogata mieszanka, a 255 to 100% za uboga mieszanka.Więc tutaj mieszanka idzie w kierunku bogatej, czyli lewiznę można wykluczyć ,a raczej paliwa jest więcej niż potrzeba ale cały czas w granicach regulacyjnych ecu.Sondy są oczami ecu i im wolniejsza jest ich reakcja tym spalanie bardziej rośnie.:)

#28 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 marca 2014 - 09:44

Fajnie wyjaśnione. dzięki :)

#29 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 28 marca 2014 - 12:58

mam wyciagniete sondy lambda, da rade poprzez zmierzenienp. opornosci sprawdzic czy sa sprawne? jezeli tak, to jakie powinny miec parametry?
albo jeszcze w jaki inny sposob mozna sprawdzic czy sa sprawne?

kuleje mi sonda 2, od strony kierowcy i nie moge zazegnac tego problemu.

mam do dyspozycji tylko OP-COM'a, jesli chodzi i programy diagnostyczne.

#30 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2014 - 17:54

mam wyciagniete sondy lambda, da rade poprzez zmierzenienp. opornosci sprawdzic czy sa sprawne? jezeli tak, to jakie powinny miec parametry?
albo jeszcze w jaki inny sposob mozna sprawdzic czy sa sprawne?

kuleje mi sonda 2, od strony kierowcy i nie moge zazegnac tego problemu.

mam do dyspozycji tylko OP-COM'a, jesli chodzi i programy diagnostyczne.


Jak wyciągnięte to tylko możesz grzałkę sprawdzić miernikiem lub w imadło i palnik gazowy ale do ego już trzeba mieć trochę wprawy.:) W opcomie też masz odczyt z napięcia sond.

#31 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 04 lipca 2014 - 18:00

sie podepne pod temat.
wykres sond:
Dodany obrazek
1 jakos tam pracuje po dodaniu gazu chwile stoi potem znow pracuje 2 jak widać
błąd tylko 1 sondy :oxygen sensor 1, open circut
po skasowaniu bledu chodzi tak:
Dodany obrazek
do wymiany obydwie ?

#32 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lipca 2014 - 23:11

Napewno druga.Ale najpierw zamień miejscami i sprawdz bo może być inna przyczyna.

#33 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2018 - 22:30

Koledzy, mam pytanie. Na Pb na wolnych obrotach sondy regulacyjne (na obydwu bankach) pokazują około 39 mV (stoją w miejscu). Korekty krótkoterminowe wzrastają do +25. Po przełączeniu na gaz sonda po stronie kierowcy zaczyna pracować normalnie, a korekty krótkoterminowe na banku 2 spadają praktycznie do 0, nawet są nieco poniżej zera. Na banku 1 sonda dalej stoi w miejscu a korekta +25. Po przełączeniu z powrotem na Pb sytuacja powraca do początkowej, tj. sondy stoją na ubogiej mieszance i korekty krótkoterminowe wzrastają do +25. Czy sondy do wymiany? Czy w przypadku nieszczelnego dolotu lub wydechu przed sondami mogą się one zawieszać i wskazywać stałą wartość, czy mimo wszystko powinna być sinusoida?