E85 i o co w tym chodzi .
#1 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 08:09
Mieszkam na stałe w Vamberku Kupiłem Omcie 3.0 B MV6 jako że mój paliwożerny wynalazek ma juz pare kilometrów za soba i szykuje się remont silnika na dużą skale postanowiłem poeksperymentować z wynalazkiem zwanym w czechach jako bio lih [E85]
paliwo to jest na bazie alkocholu potocznie zwane etanol liczba oktanowa 109 troche gróbo , ale nie ważne .
Z wyczytanych informacji , jest to alkochol można stosować silnikach benzynowych z instalacją wtryskową , konieczne metalowe lub silikonowe przewody , gume rozpuszcza po prostu , konieczny czujnik spalania stukowego , wyzsza liczba oktanowa zimniejsze to jest .
Cena
Pb 95 38.90Kć
E 85 25.70kć
Testy :
1. 75% Pb95 , 25% E85 brak zauwazalnych zmian troch podwyższona temperatura silnika około 95' brak nierównej pracy czy jakichś innych wynalazków .Jest oki .
2. 35% E 85 Wiekszy kop lepiej sie buja , silnik pracuje równo , zużycie o 0.7 litra wedlug kompa mniejsze , na tym samym odcinku pod góre :jump:
3.50 % E 85 I sie zaczeło kop jak kop troche większy ale , zaczynają się schody
spostrzeżenia :
a. Ciężej pali
b . ni cholry nie idzie jechać jak silnik zimny po rozgrzaniu juz w miarę , nierówna praca
co chwil chek engine , po godzinie prób dałem se siana , rozrzedziłm 10l pB i juz jest oki .
tak więc Granice ustaliłem na 40% .
Tak też zalecają w wypowiedziach fachowcy , ale jak nie poczuje nie powącham nie sprawdze to wiezył nie będe , teraz plan następny remont silnika i zalożenie inatlacji pozwalającj jeździć na E 85 koszt ustrojstwa to 5000kć
Sorki ale to mój pierwszy taki post i mam nadzieje , że mnie go poprawicie .
Jak macie jakieś pytanka to pisac w temacie postaram się na wszystkie żetelnie odpowiedzieć
#2 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 12:39
Stochiometryczny skład mieszanki na który ustawione jest Twoje auto to 14,7:1, podczas gdy dla E85 9,76:1. Potrzebujesz więc w przybliżeniu 50% więcej paliwa. Powiesz, ok - ciągle kilka koron taniej. Tyle że w celu dostosowania samochodu do spalania E85 minimum co musisz zrobić, to wymienić wtryskiwacze, a do tego wypadałoby dostroić program (ze względu na liczbę oktanową, praktycznie trzeba go dostrajać).
Wszystko jest prawie :ok: - tylko co się stanie jak nie będziesz miał dostępu do E85 a będziesz musiał coś zatankować?? Ano stanie się tak, że na zwykłej Pb nie pojedziesz bo auto zdechnie z przelania...
#3 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 15:07
Jak macie jakieś pytanka to pisac w temacie postaram się na wszystkie żetelnie odpowiedzieć
Jak dokładnie wygląda modyfikacja na E85, jak to widzisz, co wchodzi w skład instalacji na to paliwo??
#4 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 15:16
Niestety - żeby jeździć potem na Pb trzeba "na biegu" wrzucić ori wtryski i ori soft - słabo to widzę gdzieś na trasie
#5 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 17:56
Wygląda to mniej więcej tak , za jakąś chwil postaram sie to przetłumaczyć , ale wtryskiwaczy nie zmieniają .
W skandynawii sprzedają auta fleksifuel które są przystosowane do spożywania jdnocześnie jak ethanolu w lecie , a pB w zimie .
I komplecik aut na ethanol .
http://www.sauto.cz/...age=1[]=4&condition[]=2&condition[]=1&category=1&powerMax=0&powerMin=0&volume=0&airconditionLevel=0&aircondition=0&airbag=0&gearbox=0&door=0&color=0&state=0&gas=0&district=0®ion=0&age=-1&vendor=0&subCategory=0&fuel=7&tachometrMax=0&yearMax=0&yearMin=0&priceMax=0&priceMin=0
#6 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 18:54
Nie ma takich seryjnych samochodów, gdzie bez zmian sprzętu dasz radę o 50% podnieść dawkę paliwa. Nawet jeśli podeprzesz wtryski benzyny, to zaraz pompa paliwa (a niemało ludzi ma w V6 chiński zamiennik, bo nowy Bosch jest drogi ) powie że ma dosyć i nie da rady dostarczyć porządanej ilości przy zadanym ciśnieniu.
Rozwiązanie jest bardzo proste: wymiana wtryskiwaczy - nowy ~200/szt., używane - ~50/szt., a do tego zestrojenie auta. Przyrostów mocy bym nie oczekiwał, bo E85 ma dużo mniejszą wartość kaloryczną od Pb, dzięki wysokiej liczbie oktanowej można mieć nadzieję na brak spadków mocy...
Sprzedają w całej Europie... A wiesz jak to jest zrealizowane? Wtryskiwacze o prawie dwukrotnie większej wydajności niż dostateczne do osiąganej mocy przy danej pojemności (350cm3 w Saab'ach na przykład dla niespełna 200KM 2.0, Omega 2.0 8V ma ~190cm3, 2.5/3.0 ~210cm3, 2.6/3.2 ~195cm3) + szerokopasmowa sonda lambda. Tego w Omedze nie ma i łatwo nie osiągniesz możliwości stosowania dowolnego paliwa (tzn. osiągniesz, zmieniając standardowe ECU na stand alone'a, koszta samego sprzętu bez montażu i wystrojenia od 1000 EUR wzwyż).(...)W skandynawii sprzedają auta fleksifuel które są przystosowane do spożywania jdnocześnie jak ethanolu w lecie , a pB w zimie .
Jeśli ktoś jest pewien że nie będzie potrzebował jeździć na Pb, proszę bardzo - jestem gotów dostarczyć niezbędne komponenty do dostosowania auta do E85...
#7 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 19:07
Zobaczymy co zmontują .
Wiem tyle montaż stoi 5000kć
A mozna używać i tego i tego .
Przed i po pomiar na hamowni .
http://www.motofakty...e-w-polsce.html
No a swoją drogą .
#8 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 20:03
BTW. Mam nadzieję że pomiar na hamownii z wiarygodnie zmierzonym AFR Bez tego bałbym się nawet odpalić to auto Poza tym, jak chcą czyste E85 w baku mieć jeśli przyjedziesz z benzyną??
#9 OFFLINE
Napisany 01 maja 2012 - 11:11
Napisz o efektach modyfikacji, czy więcej pali itp itdW skandynawii sprzedają auta fleksifuel które są przystosowane do spożywania jdnocześnie jak ethanolu w lecie , a pB w zimie.
topserwis wiem jak byś to zrobił gdzieś już pisałeś o tym
interesuje mnie jak Dziaraxx1 to zrobi i jak to wyjdzie w praniu
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
Napisany 01 maja 2012 - 12:01
Oczywiście że E85 będzie palić więcej, wystarczy przeczytać dane producentów aut flexi fuel!!
A co do możliwości stosowania - wszystko zależy od klimatu w umiarkowanym spokojnie przez cały rok, w bardziej ekstremalnych (Skandynawia) niestety już nie tak bardzo (przecież to jest alkohol który po prostu zamarza).
#12 OFFLINE
Napisany 01 maja 2012 - 12:06
Na każdej ?? bo ja nie zauważyłem takiego paliwa - jak jest oznaczone ??Na stacji benzynowej się kupuje
#13 OFFLINE
Napisany 01 maja 2012 - 12:07
A oznaczenie jest E85 właśnie
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
Napisany 01 maja 2012 - 18:18
Mam montować ten kombajn do E85 w serwisie tacy sami magikowie jak ci od LPG w polsce
Instalacja jest to jakiś sterownik który struje lambdą i wtryskiwaczami .
W stanach dosć popularna sprawa , tyle że tam mają iniejsze silniki chodzi o pojmnośc .
szykajcie na yatube jak to montuja i gdzie .
Z tego czasu co miałem , zrobiłem tak .
Wziełem auto B 3.0 pojchałem na stacje z E85 jako że juz była rezerwa w baku postanowił spróbowac zalać auto czystym E85 i co sie okazało , przedmna pan lał E85 do gaźnikowej Skody 120 no to szybka podbijka i pytanko ile procent Pb a ile E85 .
A on mi na to jakiej Pb dlaczego mam się rozdrabniać , ja od razu ze ni uja tak sie nie da . na to on Hele jest rezerva nie patrze no jest , a on no to lejemy i do pełna . poszedł zapłacił wlał litr oleju do silnika , zadnych wynalazków instalacji nic takiego .
Zapalił na trzeci obrót i pojechał w ujn .
Jako że nie lubie spcjalnie wielkiego ryzyka , nalałem do dwóch karnistrów po 10 l Pb i E85
i spadam na parking pod tesco . Troche kręcenia kółek i po paliwie w baku ,
czas na próbe w sumie troche żle bo silnik był ciepły .
nalałem ethanol i ...
Cud nr 1 . Auto zapaliło ale praca silnika masakra ,
Cud drugi po 7 min auto się uspokoiło ,
Cud trzeci auto Jeżdzi zrobiłem na czystym ethanolu 80 km i sie skończył .
Ale , nie daje się wkręcać na obroty powyzej 5K nie idzie poprostu .
Na tym etapie zakończyłem eksperymenty bo Jutro wyjmujemy silnik .
NIe żebym go zajechał ale sie leje z niego jak ze świni .
Pewnie stwierdzicie że łże jak pies , ale to już wasza ocena .
#16 OFFLINE
Napisany 01 maja 2012 - 20:47
#17 OFFLINE
Napisany 02 maja 2012 - 02:21
Auto na gaźniku to trochę inna bajka - wystarczy dysze wymienić i skład mieszanki będzie poprawny, dlatego nie ma o czym mówić - tam żadnym ustrojstwem nic się nie zmieni.
Nie wiem co "fachowcy" mają zamontować, pewnie jakiś sterownik typu piggy back, nie ma jednak szansy by bez zmiany istotnych parametrów układu paliwowego (wtryskiwacze ew. drastyczna zmiana ciśnienia paliwa na listwie) mogło to po prostu zadziałać. Wynika to z samej charakterystyki działania wąskopasmowej sondy lambda. Porównanie do gazowników w PL jest o tyle dobre, że Ci również w większości przypadków nie mają pojęcia o tym co robią
#18 OFFLINE
Napisany 02 maja 2012 - 03:59
Nie wiem co "fachowcy" mają zamontować, pewnie jakiś sterownik typu piggy back, nie ma jednak szansy by bez zmiany istotnych parametrów układu paliwowego (wtryskiwacze ew. drastyczna zmiana ciśnienia paliwa na listwie) mogło to po prostu zadziałać. Wynika to z samej charakterystyki działania wąskopasmowej sondy lambda. Porównanie do gazowników w PL jest o tyle dobre, że Ci również w większości przypadków nie mają pojęcia o tym co robią
przecież kolega napisał o cudach:D
trochę wiary;)
#19 OFFLINE
Napisany 02 maja 2012 - 07:42
jak większość mechaników również :D. Porównanie do gazowników w PL jest o tyle dobre, że Ci również w większości przypadków nie mają pojęcia o tym co robią
#20 OFFLINE
Napisany 02 maja 2012 - 09:57