Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

E85 i o co w tym chodzi .


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dziaraxx1

Dziaraxx1
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Skąd: Vamberk

Napisany 30 kwietnia 2012 - 08:09

Chciałem sie podzielić informacjami z ludźmi mieszkającymi blisko Czeskiej (Słowacy chyba też mają ) granicy .

Mieszkam na stałe w Vamberku Kupiłem Omcie 3.0 B MV6 jako że mój paliwożerny wynalazek ma juz pare kilometrów za soba i szykuje się remont silnika na dużą skale postanowiłem poeksperymentować z wynalazkiem zwanym w czechach jako bio lih [E85]
paliwo to jest na bazie alkocholu potocznie zwane etanol liczba oktanowa 109 troche gróbo , ale nie ważne .
Z wyczytanych informacji , jest to alkochol można stosować silnikach benzynowych z instalacją wtryskową , konieczne metalowe lub silikonowe przewody , gume rozpuszcza po prostu , konieczny czujnik spalania stukowego , wyzsza liczba oktanowa zimniejsze to jest .
Cena
Pb 95 38.90Kć
E 85 25.70kć :D
Testy :
1. 75% Pb95 , 25% E85 brak zauwazalnych zmian troch podwyższona temperatura silnika około 95' brak nierównej pracy czy jakichś innych wynalazków .Jest oki .
2. 35% E 85 Wiekszy kop lepiej sie buja , silnik pracuje równo , zużycie o 0.7 litra wedlug kompa mniejsze , na tym samym odcinku pod góre :jump:
3.50 % E 85 I sie zaczeło kop jak kop troche większy ale , zaczynają się schody
spostrzeżenia :
a. Ciężej pali
b . ni cholry nie idzie jechać jak silnik zimny po rozgrzaniu juz w miarę , nierówna praca
co chwil chek engine , po godzinie prób dałem se siana , rozrzedziłm 10l pB i juz jest oki .

tak więc Granice ustaliłem na 40% .
Tak też zalecają w wypowiedziach fachowcy , ale jak nie poczuje nie powącham nie sprawdze to wiezył nie będe , teraz plan następny remont silnika i zalożenie inatlacji pozwalającj jeździć na E 85 koszt ustrojstwa to 5000kć :D

Sorki ale to mój pierwszy taki post i mam nadzieje , że mnie go poprawicie .
Jak macie jakieś pytanka to pisac w temacie postaram się na wszystkie żetelnie odpowiedzieć :dziura:

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 12:39

Jak już zabijesz silnik ubogą mieszanką to podliczysz ile zaoszczędziłeś... :D
Stochiometryczny skład mieszanki na który ustawione jest Twoje auto to 14,7:1, podczas gdy dla E85 9,76:1. Potrzebujesz więc w przybliżeniu 50% więcej paliwa. Powiesz, ok - ciągle kilka koron taniej. Tyle że w celu dostosowania samochodu do spalania E85 minimum co musisz zrobić, to wymienić wtryskiwacze, a do tego wypadałoby dostroić program (ze względu na liczbę oktanową, praktycznie trzeba go dostrajać).
Wszystko jest prawie :ok: - tylko co się stanie jak nie będziesz miał dostępu do E85 a będziesz musiał coś zatankować?? Ano stanie się tak, że na zwykłej Pb nie pojedziesz bo auto zdechnie z przelania...

#3 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 kwietnia 2012 - 15:07

Jak macie jakieś pytanka to pisac w temacie postaram się na wszystkie żetelnie odpowiedzieć :dziura:


Jak dokładnie wygląda modyfikacja na E85, jak to widzisz, co wchodzi w skład instalacji na to paliwo??

#4 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 15:16

Modyfikacja jest bardzo prosta: 6 wtryskiwaczy o wydajności ~310cm3 + do tego odpowiednio dostosowane oprogramowanie w sterowniku. Teoretycznie po zmianie wtryskiwaczy (nawet mam pomysł na jakie konkretnie :D) skład mieszanki powinien być :ok: ale ciągle jest delikatny problem z liczbą oktanową. To nie jest tak, że jak wyższa to tylko możemy wyprzedzić zapłon, przy tak sporych róznicach wręcz powinniśmy go wyprzedzić, w przeciwnym wypadku tracimy sporo mocy.

Niestety - żeby jeździć potem na Pb trzeba "na biegu" wrzucić ori wtryski i ori soft - słabo to widzę gdzieś na trasie :lol:

#5 OFFLINE   Dziaraxx1

Dziaraxx1
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Skąd: Vamberk

Napisany 30 kwietnia 2012 - 17:56

http://aukro.cz/sada...2303898529.html

Wygląda to mniej więcej tak , za jakąś chwil postaram sie to przetłumaczyć , ale wtryskiwaczy nie zmieniają .

W skandynawii sprzedają auta fleksifuel które są przystosowane do spożywania jdnocześnie jak ethanolu w lecie , a pB w zimie .

I komplecik aut na ethanol .

http://www.sauto.cz/...age=1[]=4&condition[]=2&condition[]=1&category=1&powerMax=0&powerMin=0&volume=0&airconditionLevel=0&aircondition=0&airbag=0&gearbox=0&door=0&color=0&state=0&gas=0&district=0®ion=0&age=-1&vendor=0&subCategory=0&fuel=7&tachometrMax=0&yearMax=0&yearMin=0&priceMax=0&priceMin=0

#6 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 18:54

Nie masz co tłumaczyć, to tak jak chipy z allegro :)
Nie ma takich seryjnych samochodów, gdzie bez zmian sprzętu dasz radę o 50% podnieść dawkę paliwa. Nawet jeśli podeprzesz wtryski benzyny, to zaraz pompa paliwa (a niemało ludzi ma w V6 chiński zamiennik, bo nowy Bosch jest drogi :lol:) powie że ma dosyć i nie da rady dostarczyć porządanej ilości przy zadanym ciśnieniu.

Rozwiązanie jest bardzo proste: wymiana wtryskiwaczy - nowy ~200/szt., używane - ~50/szt., a do tego zestrojenie auta. Przyrostów mocy bym nie oczekiwał, bo E85 ma dużo mniejszą wartość kaloryczną od Pb, dzięki wysokiej liczbie oktanowej można mieć nadzieję na brak spadków mocy...


(...)W skandynawii sprzedają auta fleksifuel które są przystosowane do spożywania jdnocześnie jak ethanolu w lecie , a pB w zimie .

Sprzedają w całej Europie... A wiesz jak to jest zrealizowane? Wtryskiwacze o prawie dwukrotnie większej wydajności niż dostateczne do osiąganej mocy przy danej pojemności (350cm3 w Saab'ach na przykład dla niespełna 200KM 2.0, Omega 2.0 8V ma ~190cm3, 2.5/3.0 ~210cm3, 2.6/3.2 ~195cm3) + szerokopasmowa sonda lambda. Tego w Omedze nie ma i łatwo nie osiągniesz możliwości stosowania dowolnego paliwa (tzn. osiągniesz, zmieniając standardowe ECU na stand alone'a, koszta samego sprzętu bez montażu i wystrojenia od 1000 EUR wzwyż).

Jeśli ktoś jest pewien że nie będzie potrzebował jeździć na Pb, proszę bardzo - jestem gotów dostarczyć niezbędne komponenty do dostosowania auta do E85...

#7 OFFLINE   Dziaraxx1

Dziaraxx1
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Skąd: Vamberk

Napisany 30 kwietnia 2012 - 19:07

Nie musisz nic dostarczac i nie mam zamiaru siętutaj kłocić mam umówiony termin na 25 maja na montaż zobaczymy dokładnie nie jst to ten sprzęt z aukro .
Zobaczymy co zmontują .

Wiem tyle montaż stoi 5000kć
A mozna używać i tego i tego .
Przed i po pomiar na hamowni .

http://www.motofakty...e-w-polsce.html

No a swoją drogą .

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 20:03

Rób co chcesz, ja wiem dlaczego cudów oczekiwać nie można... Pewnie, można zniszczyć regulator ciśnienia na listwie - pewnie chwilę da radę utrzymywać 4,5 bara. Tylko ciągle uniemożliwi to jazdę na Pb i nie ma na to rozwiązania idiotoodpornego, w pełni automatycznego. Jest jedno - z wajchą w aucie przełączającą programy - do ECU wrzucasz przelotkę z 2 kośćmi pamięci i żonglujesz w zależności od paliwa...

BTW. Mam nadzieję że pomiar na hamownii z wiarygodnie zmierzonym AFR :D Bez tego bałbym się nawet odpalić to auto :lol: Poza tym, jak chcą czyste E85 w baku mieć jeśli przyjedziesz z benzyną??

#9 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 maja 2012 - 11:11

Dziaraxx1 widuję często auta na FlexiFuel na E85 bo jest to bardzo popularne paliwo w różnych częściach globu. Z tego co mi wiadomo auta na E85 przygotowane są fabrycznie na to paliwo więc zaciekawiła mnie ta prosta metoda którą zaproponowałeś. O ile dobrze rozumiem to paliwo nadaje się do zasilania o każdej porze roku. Nie bardzo czaje co masz na myśli pisząc

W skandynawii sprzedają auta fleksifuel które są przystosowane do spożywania jdnocześnie jak ethanolu w lecie , a pB w zimie.

Napisz o efektach modyfikacji, czy więcej pali itp itd

topserwis wiem jak byś to zrobił gdzieś już pisałeś o tym :wink:
interesuje mnie jak Dziaraxx1 to zrobi i jak to wyjdzie w praniu

#10 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2012 - 11:20

A gdzie się kupuje takie paliwo ??

#11 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 maja 2012 - 12:01

Na stacji benzynowej się kupuje :D

Oczywiście że E85 będzie palić więcej, wystarczy przeczytać dane producentów aut flexi fuel!!

A co do możliwości stosowania - wszystko zależy od klimatu w umiarkowanym spokojnie przez cały rok, w bardziej ekstremalnych (Skandynawia) niestety już nie tak bardzo (przecież to jest alkohol który po prostu zamarza).

#12 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2012 - 12:06

Na stacji benzynowej się kupuje

Na każdej ?? bo ja nie zauważyłem takiego paliwa - jak jest oznaczone ??

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 maja 2012 - 12:07

Nie na każdej, w PL praktycznie niedostępne z prostej przyczyny - u nas akcyza tak dobiła cenę, że było to nieopłacalne :lol:
A oznaczenie jest E85 właśnie :D

#14 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2012 - 12:11

Nie na każdej, w PL praktycznie niedostępne

A no właśnie :D

#15 OFFLINE   Dziaraxx1

Dziaraxx1
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Skąd: Vamberk

Napisany 01 maja 2012 - 18:18

No to jeszcze raz , jako ż zostałem uznany za wariata :p
Mam montować ten kombajn do E85 w serwisie tacy sami magikowie jak ci od LPG w polsce
Instalacja jest to jakiś sterownik który struje lambdą i wtryskiwaczami .
W stanach dosć popularna sprawa , tyle że tam mają iniejsze silniki chodzi o pojmnośc .
szykajcie na yatube jak to montuja i gdzie .
Z tego czasu co miałem , zrobiłem tak .
Wziełem auto B 3.0 pojchałem na stacje z E85 jako że juz była rezerwa w baku postanowił spróbowac zalać auto czystym E85 i co sie okazało , przedmna pan lał E85 do gaźnikowej Skody 120 no to szybka podbijka i pytanko ile procent Pb a ile E85 .
A on mi na to jakiej Pb dlaczego mam się rozdrabniać , ja od razu ze ni uja tak sie nie da . na to on Hele jest rezerva nie patrze no jest , a on no to lejemy i do pełna . poszedł zapłacił wlał litr oleju do silnika , zadnych wynalazków instalacji nic takiego .
Zapalił na trzeci obrót i pojechał w ujn .

Jako że nie lubie spcjalnie wielkiego ryzyka , nalałem do dwóch karnistrów po 10 l Pb i E85
i spadam na parking pod tesco . Troche kręcenia kółek i po paliwie w baku ,
czas na próbe w sumie troche żle bo silnik był ciepły .
nalałem ethanol i ...




Cud nr 1 . Auto zapaliło ale praca silnika masakra ,
Cud drugi po 7 min auto się uspokoiło ,
Cud trzeci auto Jeżdzi zrobiłem na czystym ethanolu 80 km i sie skończył .
Ale , nie daje się wkręcać na obroty powyzej 5K nie idzie poprostu .
Na tym etapie zakończyłem eksperymenty bo Jutro wyjmujemy silnik .
NIe żebym go zajechał ale sie leje z niego jak ze świni .


Pewnie stwierdzicie że łże jak pies , ale to już wasza ocena .

#16 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 maja 2012 - 20:47

Może po prostu paliwo inne i trzeba było komputer zresetować? Na pewno ma wstępne wartości dla PB ale mogło by być lepiej.

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 maja 2012 - 02:21

Jeszcze raz powtarzam - żaden seryjnie niedostosowany do E85 samochód, zwłaszcza wyposażony we wtrysk paliwa i wąskozakresową sondę lambda nie ma możliwości dopasowania składu mieszanki o 50%.

Auto na gaźniku to trochę inna bajka - wystarczy dysze wymienić i skład mieszanki będzie poprawny, dlatego nie ma o czym mówić - tam żadnym ustrojstwem nic się nie zmieni.

Nie wiem co "fachowcy" mają zamontować, pewnie jakiś sterownik typu piggy back, nie ma jednak szansy by bez zmiany istotnych parametrów układu paliwowego (wtryskiwacze ew. drastyczna zmiana ciśnienia paliwa na listwie) mogło to po prostu zadziałać. Wynika to z samej charakterystyki działania wąskopasmowej sondy lambda. Porównanie do gazowników w PL jest o tyle dobre, że Ci również w większości przypadków nie mają pojęcia o tym co robią :lol:

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2012 - 03:59

Nie wiem co "fachowcy" mają zamontować, pewnie jakiś sterownik typu piggy back, nie ma jednak szansy by bez zmiany istotnych parametrów układu paliwowego (wtryskiwacze ew. drastyczna zmiana ciśnienia paliwa na listwie) mogło to po prostu zadziałać. Wynika to z samej charakterystyki działania wąskopasmowej sondy lambda. Porównanie do gazowników w PL jest o tyle dobre, że Ci również w większości przypadków nie mają pojęcia o tym co robią :lol:


przecież kolega napisał o cudach:D
trochę wiary;)

#19 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 maja 2012 - 07:42

. Porównanie do gazowników w PL jest o tyle dobre, że Ci również w większości przypadków nie mają pojęcia o tym co robią :lol:

jak większość mechaników również :D:D

#20 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2012 - 09:57

Dobrze, że na Forum są same szpece bo by nie było po co żyć :F