Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Koło zamachowe v6 odchudzanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2012 - 22:30

postaram sie przed weekendem


ino nie zapomnij:p

#22 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 kwietnia 2012 - 22:30

ino nie zapomnij

bede mial chwile to pstrykne fotke ,

Nie klam....

#23 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 01 maja 2012 - 09:56

Nie klam....


FO...

#24 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 01 maja 2012 - 19:53

Haha myślałem ze na temat nikt nie odpowiedział ale jednak to mi nie przyszło zadne powiadomienie xD

Dobra no to tak w manualnych Vectrach B v6 nie było dwómasu tylko same jednomasy podejrzewam że mit o dwómasie wzioł się z opisów części z allegro gdzie szrociaże myślą że wszystko z jednego modelu jest jak w dróg-im modelu..
przykład - na zdjęciu widzimy gołym okiem skrzynie do vectry(przód napęd) ale w opisie jest "skrzynia manualna VECTRA SINTRA OMEGA" -koniec przykładu
a przez takie opisy ktoś mógł nie swiadomie załorzyć dwómasa do vectry a potem przy demontarzu ktoś wystawił dwómas z vectry, koło się zamyka.

A teraz tak do 3.0 v6 najczęsciej się bierze koło z c20 ale na tym się nie znam lub z vectry B 2.5 v6[tak jak np. ma beast(moderator jak się nie mylę i sory jeśli przekręciłem nazwę)]
ale jednomas z Vectry tak jak zauważył serek ma to do siebie że tarcza sprzęgła ma 228mm a ta w omedze 3.0 240mm z stąd trochę poszperałem i znalazłem info ze vectraB 2.6 v6 ma większą tarczę sprzęła po czym na moje ryzyko zakupiłem zamach razem ze zurzytą tarczą i dociskiem i okazało się że tarcza ma 240mm.

Efektem czego jest to że mogę mieć jedno mas z tarczą sprzęgła o tej samej średnicy.
Ale jak już zmieniać to iść na całość czyli przydało by się to koło odchudzić o dlatego założyłem temat.
Co do mitu podjeżdzania pod górkę to bierze się z tąd że kiedy podjerzdzamy pod małe wzniesienie to energia zgromadzona na zamachu pozwala nam na pokonanie jej bez redukcji ale i tak obroty spadają bo koło wytraca energie teraz jeślinasze wzniesienie przedłurzymy to w momęcie wytracenia energi i tak musimy zredukować a napędzenie pod górę cięrzszego koła masowego i auta pochłania więcej energji niż auta i leżejszego koła masowego z czego wynika że jeśli jedziemy pod górę to z odelrzonym kołem o wiele łatwiej , lrzej i szybciej sie pod nią wyspo=indramy ale za to nie przejedziey przez wzniesienie na 5 biegu bez redukcji przy 90km/h tylko musimy mieć wyższą prędkość lub zredukować.
terz łapki do kóry kto zrozumiał i nie będzie więcej szerzył mitów odnośnie odelrzonego koła.
odnośnie kół zamachowych rozpadających się to tu jest też ku temu podstawa ale jest to efekt nie wyważenia koła lub jego nadmiernego odchudzenia gdzie lub pozostawinie zbyt wiele materiału punktowo

poniżej tarcza i docisk z omegi 3.0 v6 oraz obok tarcza docisk i koło z VB 2.6v6
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#25 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 maja 2012 - 19:58

le za to nie przejedziey przez wzniesienie na 5 biegu bez redukcji przy 90km/h tylko musimy mieć wyższą prędkość lub zredukować.


mam kolo z c20xe i jakos nie zauwazylem wiekszych zmian przy podjezdzie pod gory pod ktore jezdzielm majac DM.

#26 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 01 maja 2012 - 20:07

mam kolo z c20xe i jakos nie zauwazylem wiekszych zmian przy podjezdzie pod gory pod ktore jezdzielm majac DM.


widocznie wzniesienie jest za małe lub nie zauważyłeś zmiany bo dobrze i intuicyjnie urzytkujesz swój pojazd a nie jak np. mój kumpel który zmienia biegi przy danej prędkości, nie umie redukować i za puźno redukuje lub wzele zlatujać silnikiem przy końcu wzniesienia poniżej 500 obortów.... Ale jedzie...... :D tylko silnik powoli mu umiera :hihi:

#27 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 01 maja 2012 - 20:42

Haha myślałem ze na temat nikt nie odpowiedział ale jednak to mi nie przyszło zadne powiadomienie xD

Dobra no to tak w manualnych Vectrach B v6 nie było dwómasu tylko same jednomasy podejrzewam że mit o dwómasie wzioł się z opisów części z allegro gdzie szrociaże myślą że wszystko z jednego modelu jest jak w dróg-im modelu..
przykład - na zdjęciu widzimy gołym okiem skrzynie do vectry(przód napęd) ale w opisie jest "skrzynia manualna VECTRA SINTRA OMEGA" -koniec przykładu
a przez takie opisy ktoś mógł nie swiadomie załorzyć dwómasa do vectry a potem przy demontarzu ktoś wystawił dwómas z vectry, koło się zamyka.

A teraz tak do 3.0 v6 najczęsciej się bierze koło z c20 ale na tym się nie znam lub z vectry B 2.5 v6[tak jak np. ma beast(moderator jak się nie mylę i sory jeśli przekręciłem nazwę)]
ale jednomas z Vectry tak jak zauważył serek ma to do siebie że tarcza sprzęgła ma 228mm a ta w omedze 3.0 240mm z stąd trochę poszperałem i znalazłem info ze vectraB 2.6 v6 ma większą tarczę sprzęła po czym na moje ryzyko zakupiłem zamach razem ze zurzytą tarczą i dociskiem i okazało się że tarcza ma 240mm.

Efektem czego jest to że mogę mieć jedno mas z tarczą sprzęgła o tej samej średnicy.
Ale jak już zmieniać to iść na całość czyli przydało by się to koło odchudzić o dlatego założyłem temat.
Co do mitu podjeżdzania pod górkę to bierze się z tąd że kiedy podjerzdzamy pod małe wzniesienie to energia zgromadzona na zamachu pozwala nam na pokonanie jej bez redukcji ale i tak obroty spadają bo koło wytraca energie teraz jeślinasze wzniesienie przedłurzymy to w momęcie wytracenia energi i tak musimy zredukować a napędzenie pod górę cięrzszego koła masowego i auta pochłania więcej energji niż auta i leżejszego koła masowego z czego wynika że jeśli jedziemy pod górę to z odelrzonym kołem o wiele łatwiej , lrzej i szybciej sie pod nią wyspo=indramy ale za to nie przejedziey przez wzniesienie na 5 biegu bez redukcji przy 90km/h tylko musimy mieć wyższą prędkość lub zredukować.
terz łapki do kóry kto zrozumiał i nie będzie więcej szerzył mitów odnośnie odelrzonego koła.
odnośnie kół zamachowych rozpadających się to tu jest też ku temu podstawa ale jest to efekt nie wyważenia koła lub jego nadmiernego odchudzenia gdzie lub pozostawinie zbyt wiele materiału punktowo

Kolego, przeredaguj gramatycznie tego posta i usuń ortografy, bo ciężko się to czyta, a jeszcze ciężej zrozumieć.
Co do teorii fizycznych z posta:
energia w samochodzie bierze się z paliwa a nie z koła zamachowego... ;)

#28 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 01 maja 2012 - 21:16

Kolego, przeredaguj gramatycznie tego posta i usuń ortografy, bo ciężko się to czyta, a jeszcze ciężej zrozumieć.
Co do teorii fizycznych z posta:
energia w samochodzie bierze się z paliwa a nie z koła zamachowego... ;)


wiem wiem że z pisownią u mnie słabo

co do energii to bierze się z pracy silnika która wynika ze spalania paliwa czyli w sumie reakcji chemicznej.

a co do koła to bardziej mi chodziło o zasadę zachowania energii. to tak jak z puszczaniem bąka jak jest lekki to krótko się kreci i łatwiej go zatrzymać ale jak wypełnisz go po brzegi kulkami ołowianymi to dłużej się kręci i trudniej go zatrzymać a z drugiej strony trzeba też większej siły żeby go napędzić

#29 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 maja 2012 - 02:15

No więc żeby rozwiać wszelkie wątpliwości - zestaw z Viki B V6 2.6 pasuje P&P (bez tulejki niezbędnej przy płaskim kole z C20XE) i pozwala zachować standardową średnicę sprzęgła??

#30 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 02 maja 2012 - 06:48

wiem wiem że z pisownią u mnie słabo

Wystarczy poprawiać wyrazy zaznaczone na czerwono.

a co do koła to bardziej mi chodziło o zasadę zachowania energii. to tak jak z puszczaniem bąka jak jest lekki to krótko się kreci i łatwiej go zatrzymać ale jak wypełnisz go po brzegi kulkami ołowianymi to dłużej się kręci i trudniej go zatrzymać a z drugiej strony trzeba też większej siły żeby go napędzić

Tak, tylko jaki % masy stanowi koło zamachowe w samochodzie a jaki kulki w bąku??
Zrób sobie eksperyment. Wrzuć jedynkę, rozkręć silnik do odcięcia (6800obr) a następnie puść sprzęgło i gaz i zobacz jak daleko zajedzie samochód na energii z koła zamachowego ;)

#31 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 02 maja 2012 - 08:33

Wystarczy poprawiać wyrazy zaznaczone na czerwono.


Tak, tylko jaki % masy stanowi koło zamachowe w samochodzie a jaki kulki w bąku??
Zrób sobie eksperyment. Wrzuć jedynkę, rozkręć silnik do odcięcia (6800obr) a następnie puść sprzęgło i gaz i zobacz jak daleko zajedzie samochód na energii z koła zamachowego ;)

Jeśli mowa tu o zachowaniu energii koła zamachowego międzyi nnymi na wzniesieniach to jaki sens robić ten eksperyment ma jedynce...zapnij trójkę przynajmniej.

#32 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 02 maja 2012 - 22:02

No więc żeby rozwiać wszelkie wątpliwości - zestaw z Viki B V6 2.6 pasuje P&P (bez tulejki niezbędnej przy płaskim kole z C20XE) i pozwala zachować standardową średnicę sprzęgła??


tak pasuje P&P ale kolo od VB bedziesz musial wyslac do tego pana co je odchudzi troche, chyba ze poprostu chesz zalozyc JM (15kg)

EDIT: Poprawilem buta

#33 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 maja 2012 - 00:19

Jeśli miałbym zakładać to oczywiście stoczę, tuning musi być!!
W przeciwnym razie cały zabieg jest bezsensowny dla mnie bo moja dwumasa jest :ok:

#34 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 04 maja 2012 - 21:45

No ja na razie toczę się kombiakiem ale w silnik już władowałem ponad 6000 a jeszcze bloku i układu korbowego nie dotykałem xD
Łoje d*pę wszystkim w Krakowie tylko czasem coś się przystawi i dopiero na 3 go przeganiam przez to koło dlatego teraz trzeba je odchudzić a i jak dwómas zniknie to i problem zniknie z jego ewentualną wymianą.
Hamulce też były słabe a teraz są EBC TurboGroove i klocki redy z tej samej serii i omega staje dęba a to tylko przód bo na tył potrzebne następne 2000 xD

Teraz i tak wożę co najwyżej jakieś kartony z papierami więc żadna góra mi nie straszna a do przyczepy mam dwie kolejne omegi w 2.5TD

W przyszłości mam zamiar przerzucić wszystko do sedana + kute tłoki i korby utwardzany wał remont bloku

a na razie chyba wyślę koło do tego gościa :
http://moto.allegro....2315781215.html

bierze 140 za odchudzanie i wyważenie.
a potem pucha na komary w dolocie i długa na hamownie no może wcześniej jeszcze nowa odma bo mi cały olej wyssie z silnika i będzie:szpital:

#35 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 maja 2012 - 21:55

Plany zacne, jest tylko drobne ale:
- po co kuć jeśli ma zostać wolnossący? chcesz go mocniej doprężyć?
- co i gdzie chcesz zrobić z wałem - tutaj jakoś rozsądnych opcji nie widzę niestety
- a jak chcesz kute graty i remontować blok to ja bym się zastanowił nad delikatnym rozwiertem silnika - 3.1 litra to zawsze odrobinkę więcej jak 3.0

#36 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 04 maja 2012 - 22:11

3.0 ma ogólnie miękkie korby a do tłoków nic nie mam ale jak już korby to i tłoki xD

wał będzie nowy na zamówienie albo pójdzie do chemicznego utwardzenia i polerowania

chciałem go zakłuć żeby zrobić go na dole wstępnie pancernego poskładać i zobaczyć jak to będzie śmigać a jak będzie mi w robocie dalej trochę za słaby to jeszcze mu suszarkę założymy a do tego przydaje się kucie xD
Myślę ze rozwiercanie mi tu wiele nie pomoże a i wręcz dorobi kosztów jak już to bym grzebał 3.2 v6 ale jak już zacząłem z 3.0 to ciągnę bo raczej nikt mi nie da na forum 5500-6000zł za silnik :)

#37 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 maja 2012 - 22:31

a na razie chyba wyślę koło do tego gościa :
http://moto.allegro.....315781215.html


to ci pisalem pare postów wczesniej zebys do radomska uderzył.

Łoje d*pę wszystkim w Krakowie


to cieniasy w tym krakowie ;P przyjedz do wroclawia :D


P.S kucie. bardzo ambitnie tylko albo masz worek pieniedzy albo nie widziales cen korb kutych

#38 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 04 maja 2012 - 22:54

to ci pisalem pare postów wczesniej zebys do radomska uderzył.

No tak ale nie napisałeś nic o cenie ;P


to cieniasy w tym krakowie ;P przyjedz do wroclawia :D

Głowice po remoncie i obróbce naprawdę zmieniają to auto. mniej pali, lepiej się wkręca odmuliło go i ********** ciągnie od każdych obrotów

P.S kucie. bardzo ambitnie tylko albo masz worek pieniedzy albo nie widziales cen korb kutych

wiem... korby zaczynają się od 2500 w górę tłoki podobnie ale myślę że z omegą się na razie nie zamierzam rozstawać no chyb że muj projkt Omega 3.0D wypali lub przesiąde się do saaba bo od chwili ma 900 2.0 turbo i tez fajni się kara innych kierowców na drodze "if you know what i mean" :hihi:

Zlazł byś z ceny tej puszki bo widzisz jakie mam zapędy i muszę na wszystkim oszczędzać a jeszcze mam flotę aut do utrzymania

#39 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 maja 2012 - 22:57

to trzeba schamic auto zeby pokazalo ile tam ma.


od puszkina sie odczep :p mnie moj dolot kosztowal ze 3 takie puszki :D

#40 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maja 2012 - 23:01

przesiąde się do saaba bo od chwili ma 900 2.0 turbo i tez fajni się kara innych kierowców na drodze "if you know what i mean"

Nie, nie wiem, jak mozna sie podniecac jazda FWD:p if You know, what I mean :p