postaram sie przed weekendem
ino nie zapomnij:p
Napisany 30 kwietnia 2012 - 22:30
ino nie zapomnij
Nie klam....bede mial chwile to pstrykne fotke ,
Napisany 01 maja 2012 - 19:53
Napisany 01 maja 2012 - 19:58
le za to nie przejedziey przez wzniesienie na 5 biegu bez redukcji przy 90km/h tylko musimy mieć wyższą prędkość lub zredukować.
Napisany 01 maja 2012 - 20:07
mam kolo z c20xe i jakos nie zauwazylem wiekszych zmian przy podjezdzie pod gory pod ktore jezdzielm majac DM.
Napisany 01 maja 2012 - 20:42
Kolego, przeredaguj gramatycznie tego posta i usuń ortografy, bo ciężko się to czyta, a jeszcze ciężej zrozumieć.Haha myślałem ze na temat nikt nie odpowiedział ale jednak to mi nie przyszło zadne powiadomienie xD
Dobra no to tak w manualnych Vectrach B v6 nie było dwómasu tylko same jednomasy podejrzewam że mit o dwómasie wzioł się z opisów części z allegro gdzie szrociaże myślą że wszystko z jednego modelu jest jak w dróg-im modelu..
przykład - na zdjęciu widzimy gołym okiem skrzynie do vectry(przód napęd) ale w opisie jest "skrzynia manualna VECTRA SINTRA OMEGA" -koniec przykładu
a przez takie opisy ktoś mógł nie swiadomie załorzyć dwómasa do vectry a potem przy demontarzu ktoś wystawił dwómas z vectry, koło się zamyka.
A teraz tak do 3.0 v6 najczęsciej się bierze koło z c20 ale na tym się nie znam lub z vectry B 2.5 v6[tak jak np. ma beast(moderator jak się nie mylę i sory jeśli przekręciłem nazwę)]
ale jednomas z Vectry tak jak zauważył serek ma to do siebie że tarcza sprzęgła ma 228mm a ta w omedze 3.0 240mm z stąd trochę poszperałem i znalazłem info ze vectraB 2.6 v6 ma większą tarczę sprzęła po czym na moje ryzyko zakupiłem zamach razem ze zurzytą tarczą i dociskiem i okazało się że tarcza ma 240mm.
Efektem czego jest to że mogę mieć jedno mas z tarczą sprzęgła o tej samej średnicy.
Ale jak już zmieniać to iść na całość czyli przydało by się to koło odchudzić o dlatego założyłem temat.
Co do mitu podjeżdzania pod górkę to bierze się z tąd że kiedy podjerzdzamy pod małe wzniesienie to energia zgromadzona na zamachu pozwala nam na pokonanie jej bez redukcji ale i tak obroty spadają bo koło wytraca energie teraz jeślinasze wzniesienie przedłurzymy to w momęcie wytracenia energi i tak musimy zredukować a napędzenie pod górę cięrzszego koła masowego i auta pochłania więcej energji niż auta i leżejszego koła masowego z czego wynika że jeśli jedziemy pod górę to z odelrzonym kołem o wiele łatwiej , lrzej i szybciej sie pod nią wyspo=indramy ale za to nie przejedziey przez wzniesienie na 5 biegu bez redukcji przy 90km/h tylko musimy mieć wyższą prędkość lub zredukować.
terz łapki do kóry kto zrozumiał i nie będzie więcej szerzył mitów odnośnie odelrzonego koła.
odnośnie kół zamachowych rozpadających się to tu jest też ku temu podstawa ale jest to efekt nie wyważenia koła lub jego nadmiernego odchudzenia gdzie lub pozostawinie zbyt wiele materiału punktowo
Napisany 01 maja 2012 - 21:16
Kolego, przeredaguj gramatycznie tego posta i usuń ortografy, bo ciężko się to czyta, a jeszcze ciężej zrozumieć.
Co do teorii fizycznych z posta:
energia w samochodzie bierze się z paliwa a nie z koła zamachowego...
Napisany 02 maja 2012 - 02:15
Napisany 02 maja 2012 - 06:48
Wystarczy poprawiać wyrazy zaznaczone na czerwono.wiem wiem że z pisownią u mnie słabo
Tak, tylko jaki % masy stanowi koło zamachowe w samochodzie a jaki kulki w bąku??a co do koła to bardziej mi chodziło o zasadę zachowania energii. to tak jak z puszczaniem bąka jak jest lekki to krótko się kreci i łatwiej go zatrzymać ale jak wypełnisz go po brzegi kulkami ołowianymi to dłużej się kręci i trudniej go zatrzymać a z drugiej strony trzeba też większej siły żeby go napędzić
Napisany 02 maja 2012 - 08:33
Jeśli mowa tu o zachowaniu energii koła zamachowego międzyi nnymi na wzniesieniach to jaki sens robić ten eksperyment ma jedynce...zapnij trójkę przynajmniej.Wystarczy poprawiać wyrazy zaznaczone na czerwono.
Tak, tylko jaki % masy stanowi koło zamachowe w samochodzie a jaki kulki w bąku??
Zrób sobie eksperyment. Wrzuć jedynkę, rozkręć silnik do odcięcia (6800obr) a następnie puść sprzęgło i gaz i zobacz jak daleko zajedzie samochód na energii z koła zamachowego
Napisany 02 maja 2012 - 22:02
No więc żeby rozwiać wszelkie wątpliwości - zestaw z Viki B V6 2.6 pasuje P&P (bez tulejki niezbędnej przy płaskim kole z C20XE) i pozwala zachować standardową średnicę sprzęgła??
Napisany 03 maja 2012 - 00:19
Napisany 04 maja 2012 - 21:45
Napisany 04 maja 2012 - 21:55
Napisany 04 maja 2012 - 22:11
Napisany 04 maja 2012 - 22:31
a na razie chyba wyślę koło do tego gościa :
http://moto.allegro.....315781215.html
Łoje d*pę wszystkim w Krakowie
Napisany 04 maja 2012 - 22:54
No tak ale nie napisałeś nic o cenie ;Pto ci pisalem pare postów wczesniej zebys do radomska uderzył.
Głowice po remoncie i obróbce naprawdę zmieniają to auto. mniej pali, lepiej się wkręca odmuliło go i ********** ciągnie od każdych obrotówto cieniasy w tym krakowie ;P przyjedz do wroclawia
wiem... korby zaczynają się od 2500 w górę tłoki podobnie ale myślę że z omegą się na razie nie zamierzam rozstawać no chyb że muj projkt Omega 3.0D wypali lub przesiąde się do saaba bo od chwili ma 900 2.0 turbo i tez fajni się kara innych kierowców na drodze "if you know what i mean" :hihi:P.S kucie. bardzo ambitnie tylko albo masz worek pieniedzy albo nie widziales cen korb kutych
Napisany 04 maja 2012 - 22:57
Napisany 04 maja 2012 - 23:01
Nie, nie wiem, jak mozna sie podniecac jazda FWD:p if You know, what I meanprzesiąde się do saaba bo od chwili ma 900 2.0 turbo i tez fajni się kara innych kierowców na drodze "if you know what i mean"