Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Koło zamachowe v6 odchudzanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 29 kwietnia 2012 - 14:59

Omega B Kombi 3.0 v6
Tematów było parę ale trochę innych i nie znalazłem w nich odpowiedzi.
Mam zamiar wymienić mój dwómas na jednomas w tym celu zakupiłem koło razem z dociskiem i tarczą sprzęgła z Vectry B 2.6v6 tarcza jest tej samej średnicy w przeciwieństwie do VB 2.5 v6
Teraz pytanie gdzie i za ile mogę odchudzić oraz wyważyć moje nowe koło zamachowe a najlepiej gdzie mogę to zrobić w Krakowie bo wole jednak bezpośredni kontakt face-to-face bo wiem komu potem utrudnić życie jak coś spieprzy :D.
Jeśli ktoś się z tym bawił to proszę o opinie i ile zapłaciliście żebym miał punk odniesienia szukając usługodawcy.


Acha i jeszcze czy ktoś w ogóle myślał o zabiegu odchudzaniu w dieslu 2.5(moim zdaniem nie ma to sensu ale kumpel mnie męczy tym tematem i chce coś o tym wiedzieć)

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 kwietnia 2012 - 15:46

Oczywiście że w dieslach zakłada się lżejsze koła zamachowe... Tyle że IMHO bez sensu robić to w seryjnym aucie (ew. chip to żadna modyfikacja).

#3 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:17

gosciu sie nazywa Otoczak i jest z radomska. wysylka wchodzi w gre. namiary jak chcesz to prv

tarcza musi miec sprezynki.

u mnie jest jednomas tak to wyglada.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#4 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:19

Z jakiego silnika masz to koło? To jest C20XE, czy coś innego? Jaka masa? Która tarcza i docisk do kompletu? Wytrzymalsze od serii, czy podobne?

#5 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:22

tak jak sscafe pisał. vectra b 2.5 v6. sprzeglo tez chyba z vectry, nie pamietam juz. a ile wazy niestety tez niepamietam. juz dawno to składałem i do dzisiaj nic zlego z tym sie nie dzieje wiec tam nie zaglądam.

jak bede zmienial skrzynie z 2.5 to moze sciagne i zwaze .

#6 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:25

Rozumiem że to jest full ori??
Bo SScafe pisał od 2.6 V6, Ty mówisz 2.5 V6... Jeśli miałbym coś robić to chciałbym coś, co przeniesie "odrobinę" więcej Nm, tak przyszłościowo-rozwojowo...

#7 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:32

z tego co pamietam to te koła zamachowe byly tylko w pierwszych wersjach v6 VB. zatem silniki 2.6 raczej ich nie miały.

uwierz mi przejedziesz sie omega z dwumasem, potem np moja z lekkim kolem i sam bedziesz kombinowal zeby stoczyc :)

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:33

Nie musisz mi nic mówić o różnicy... Bo wiem jak to wygląda :D :diabel:

Tyle że w V6 jest parę innych rzeczy które wypadałoby zrobić, samo lekkie koło dla mnie jest trochę bez sensu...

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:34

SScafe tu masy temacik http://forum.omegakl...
ale o jednomasie...

2.6 V6

a 2.6 nie było tylko z invalidą??
bo 2.5 ma dwumas w manualu, a w inwalidzie koło zwykłe..
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:37

No i właśnie dlatego chciałbym wiedzieć jak to dokładnie jest, bo byłem pewien że V6 miały zawsze dwumas w serii nawet w Viki B.

#11 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:37

Nie musisz mi nic mówić o różnicy... Bo wiem jak to wygląda :D :diabel:

Tyle że w V6 jest parę innych rzeczy które wypadałoby zrobić, samo lekkie koło dla mnie jest trochę bez sensu...



dlatego ja na samym skrobaniu zamachu nie zaprzestałem:looz:


2.6 tez byly manual. ale z dwumasami raczej.

#12 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:38

Ale ty przeniosłeś się do klasy V8 (forced induction to mnożnik 1,7 pojemności :D :lol:)... A można osiągnąć wiele pozostając ciągle w umownej klasie 3.0 :diabel:

#13 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 kwietnia 2012 - 16:50

w vectrze B nie ma DM tylko i wylacznie jednomas
ruznica jest take ze 2.5 ma tarcze 228 mm
a w 2.6 jest tarcza 240 mm

kola zamachowe niczym cie nie ruznia jak ktos chec moge zrobic fotki dla porownania

#14 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 kwietnia 2012 - 17:01

kola zamachowe niczym cie nie ruznia jak ktos chec moge zrobic fotki dla porownania

a jak możesz to pokaż
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#15 OFFLINE   NOGA83

NOGA83
  • 14 postów
  • Dołączył: 28-12-2009

Napisany 30 kwietnia 2012 - 17:54

Witam podłącze się do tematu możecie koledzy napisać o jakich mniej więcej różnicach w parametrach mówimy między dm a jm bo z tego co czytam to może się skusze pozdrawiam

#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 18:55

O nierozpadającym się kole zamachowym, które dodatkowo ma niższą masę, co pozwala łatwiej wkręcać się na obroty silnikowi kosztem trudniejszych podjazdów pod duże wzniesienia, zwłaszcza przy mocno załadowanym samochodzie.
Dodatkowo o sprzęgle, które daje więcej czucia niż dowolna dwumasa...

#17 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2012 - 19:04

topservice zakladaj kolo z c20xe:)

#18 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 20:04

Ten patent znam, daj mi tylko namiar na sprzęgło do tego pasujące. Tak czy inaczej sprzęgło powoli mi się kończy, "przy okazji" można coś podziałać :ok:

#19 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2012 - 20:06

Ten patent znam, daj mi tylko namiar na sprzęgło do tego pasujące. Tak czy inaczej sprzęgło powoli mi się kończy, "przy okazji" można coś podziałać :ok:


Jest temat o tym kole z c20xe;)

http://omegaklub.eu/...ead.php?t=57650

#20 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 kwietnia 2012 - 22:28

a jak możesz to pokaż


bede mial chwile to pstrykne fotke , postaram sie przed weekendem:)