olej w V6-ce
#1 OFFLINE
Napisany 03 września 2006 - 10:52
Pozdrawiam wszystkich omegowiczow
#2 OFFLINE
Napisany 03 września 2006 - 12:14
Problem polega na przybywajacym oleju . Zaraz po kupnie mialem lekko (jakies 1mm) oleju ponad max na bagnecie . Wczoraj znowu sprawdzalem i mam juz jakies 2,5 mm ponad stan . Wody nie widac wiec sam nie wiem dlaczego tak sie dzieje .
Pozdrawiam wszystkich omegowiczow
a plyn chlodzacy ?? ubywa ?
jak sprawdzasz olej ?
sprawdzaj zawsze po nocy i na zimnym silniku i najlepiej w tym samym miejscu
#3 OFFLINE
Napisany 03 września 2006 - 14:09
GM sugeruje by poziom oleju sprawdzać 5 minut po zgaszeniu silnika. Ja jak sprawdzam po nocy, to zawsze mam ponad stan.sprawdzaj zawsze po nocy i na zimnym silniku i najlepiej w tym samym miejscu
#4 OFFLINE
Napisany 03 września 2006 - 18:34
cos w tym jest bo i u mnie taka sytuacja miała miejsce... wtedy potraktowałem to jako
JOŁK ze strony omci , ale teraz to juz nie iwem czy tak by mogło sie zdarzyc...
sprawdze według wskazan 5 minut po zgaszeniu i sprawdze na zimnym... zobaczymy co pokaże :mrgreen:
#5 OFFLINE
Napisany 03 września 2006 - 20:02
GM sugeruje by poziom oleju sprawdzać 5 minut po zgaszeniu silnika. Ja jak sprawdzam po nocy, to zawsze mam ponad stan.sprawdzaj zawsze po nocy i na zimnym silniku i najlepiej w tym samym miejscu
Z tymi pięcioma minutami to jest tak, że NIE WCZEŚNIEJ niż 5 minut po wyłączeniu silnika. Najlepiej przed uruchomieniem, i oczywiście gdy auto stoi poziomo.
Natomiast to cudowne przybywanie może mieć wiele przyczyn, ale jeżeli nie ubywa płynu w układzie chłodzenia, to już jest dobrze. Zastanów się w jaki sposób jeździsz swoim autem. Zgadnę, że dojeżdzasz do pracy i z powrotem max. 10 km w jedną stronę i to wszystko, silnik w zasadzie ciągle zimny, i do oleju przedostaje się skroplona para wodna. Zgadłem? To już nie jest olej, tylko jakaś emulsja olejowo-wodna. Przede wszystkim wymień olej w silniku. Pzd.
#6 OFFLINE
Napisany 03 września 2006 - 20:30
GM sugeruje by poziom oleju sprawdzać 5 minut po zgaszeniu silnika. Ja jak sprawdzam po nocy, to zawsze mam ponad stan.sprawdzaj zawsze po nocy i na zimnym silniku i najlepiej w tym samym miejscu
Z tymi pięcioma minutami to jest tak, że NIE WCZEŚNIEJ niż 5 minut po wyłączeniu silnika. Najlepiej przed uruchomieniem, i oczywiście gdy auto stoi poziomo.
Natomiast to cudowne przybywanie może mieć wiele przyczyn, ale jeżeli nie ubywa płynu w układzie chłodzenia, to już jest dobrze. Zastanów się w jaki sposób jeździsz swoim autem. Zgadnę, że dojeżdzasz do pracy i z powrotem max. 10 km w jedną stronę i to wszystko, silnik w zasadzie ciągle zimny, i do oleju przedostaje się skroplona para wodna. Zgadłem? To już nie jest olej, tylko jakaś emulsja olejowo-wodna. Przede wszystkim wymień olej w silniku. Pzd.
nie do konca. jesli masz niedogrzany silnik to pod korkiem wlewu uleju bedziesz mial maź
#7 OFFLINE
Napisany 03 września 2006 - 21:41
To już ostatnie stadium, poza tym tylko w olejach mineralnych i półsyntetykach, a do V6 to tylko pełny syntetyk. A przede wszystkim zauważ, gdzie jest wlew oleju w V6 - taki kominek z boku, podczas gdy w 4 cyl. z tego co pamiętam jest na pokrywie rozrządu i tam olej chlapie w korek. W V6 korek wlewu jest prawie zupełnie suchy.nie do konca. jesli masz niedogrzany silnik to pod korkiem wlewu uleju bedziesz mial maź
Poza tym kolega aniolmaciej ma stary olej w silniku, bo nie pisze, żeby wymieniał. Po roku każdy olej jest do wymiany, bo się starzeje i dzieją się z nim rzeczy dziwne, zamienia się w cośtam, a już napewno nie smaruje.
#8 OFFLINE
Napisany 03 września 2006 - 22:08
Autko dopiro kupilem i widze ,ze ma jeszcze przede mna wiele tajemnic
#9 OFFLINE
Napisany 04 września 2006 - 23:25
ciekawa spraw mi tylko ubywa.............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ??: ??: ??:
jeżlei się tak dzieje (masz automat) tio może sprawdź olej w skrzyni..........
obym się mylił.......
:mrgreen:
#10 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 08:07
przybywa oleju?????
ciekawa spraw mi tylko ubywa.............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ??: ??: ??:
jeżlei się tak dzieje (masz automat) tio może sprawdź olej w skrzyni..........
obym się mylił.......
:mrgreen:
i poziom płynu chłodniczego
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#11 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 09:16
Wiem gdzie znjaduje sie korek wlewu kolego MARABOOT
To świetnie ! Poszukaj jeszcze korka spustowego i wymień sobie ten stary olej, zamiast kombinować jak koń pod górę. Pozdrawiam.
#12 OFFLINE
Napisany 05 września 2006 - 15:27
przybywa oleju?????
ciekawa spraw mi tylko ubywa.............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ??: ??: ??:
jeżlei się tak dzieje (masz automat) tio może sprawdź olej w skrzyni..........
obym się mylił.......
:mrgreen:
i poziom płynu chłodniczego
oleju w krzyni jest jakies 6 litrów czy więcej...... więc ma co uciekać....
tak ale jakby mial wode to mogła by się pojawiac nataka maź w kolorze kawy z melekiem na korku wlewu oleju oraz na bagnecie (pod uszczelką)
pozdr... :mrgreen: