Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

olej w V6-ce


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 03 września 2006 - 10:52

Problem polega na przybywajacym oleju . Zaraz po kupnie mialem lekko (jakies 1mm) oleju ponad max na bagnecie . Wczoraj znowu sprawdzalem i mam juz jakies 2,5 mm ponad stan . Wody nie widac wiec sam nie wiem dlaczego tak sie dzieje .

Pozdrawiam wszystkich omegowiczow



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 września 2006 - 12:14

Problem polega na przybywajacym oleju . Zaraz po kupnie mialem lekko (jakies 1mm) oleju ponad max na bagnecie . Wczoraj znowu sprawdzalem i mam juz jakies 2,5 mm ponad stan . Wody nie widac wiec sam nie wiem dlaczego tak sie dzieje .

Pozdrawiam wszystkich omegowiczow


a plyn chlodzacy ?? ubywa ?
jak sprawdzasz olej ?
sprawdzaj zawsze po nocy i na zimnym silniku i najlepiej w tym samym miejscu




 


#3 OFFLINE   Obywatel

Obywatel
  • 97 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2006 - 14:09

sprawdzaj zawsze po nocy i na zimnym silniku i najlepiej w tym samym miejscu

GM sugeruje by poziom oleju sprawdzać 5 minut po zgaszeniu silnika. Ja jak sprawdzam po nocy, to zawsze mam ponad stan.

#4 OFFLINE   QQ

QQ
  • 273 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 03 września 2006 - 18:34

dziwna przypadłość ale teraz rozumiem co widziałem u siebie... :shock:

cos w tym jest bo i u mnie taka sytuacja miała miejsce... :lol: wtedy potraktowałem to jako
JOŁK :wink: ze strony omci , ale teraz to juz nie iwem czy tak by mogło sie zdarzyc...

sprawdze według wskazan 5 minut po zgaszeniu i sprawdze na zimnym... zobaczymy co pokaże :mrgreen:

#5 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2006 - 20:02

sprawdzaj zawsze po nocy i na zimnym silniku i najlepiej w tym samym miejscu

GM sugeruje by poziom oleju sprawdzać 5 minut po zgaszeniu silnika. Ja jak sprawdzam po nocy, to zawsze mam ponad stan.


Z tymi pięcioma minutami to jest tak, że NIE WCZEŚNIEJ niż 5 minut po wyłączeniu silnika. Najlepiej przed uruchomieniem, i oczywiście gdy auto stoi poziomo.
Natomiast to cudowne przybywanie może mieć wiele przyczyn, ale jeżeli nie ubywa płynu w układzie chłodzenia, to już jest dobrze. Zastanów się w jaki sposób jeździsz swoim autem. Zgadnę, że dojeżdzasz do pracy i z powrotem max. 10 km w jedną stronę i to wszystko, silnik w zasadzie ciągle zimny, i do oleju przedostaje się skroplona para wodna. Zgadłem? To już nie jest olej, tylko jakaś emulsja olejowo-wodna. Przede wszystkim wymień olej w silniku. Pzd.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 września 2006 - 20:30

sprawdzaj zawsze po nocy i na zimnym silniku i najlepiej w tym samym miejscu

GM sugeruje by poziom oleju sprawdzać 5 minut po zgaszeniu silnika. Ja jak sprawdzam po nocy, to zawsze mam ponad stan.


Z tymi pięcioma minutami to jest tak, że NIE WCZEŚNIEJ niż 5 minut po wyłączeniu silnika. Najlepiej przed uruchomieniem, i oczywiście gdy auto stoi poziomo.
Natomiast to cudowne przybywanie może mieć wiele przyczyn, ale jeżeli nie ubywa płynu w układzie chłodzenia, to już jest dobrze. Zastanów się w jaki sposób jeździsz swoim autem. Zgadnę, że dojeżdzasz do pracy i z powrotem max. 10 km w jedną stronę i to wszystko, silnik w zasadzie ciągle zimny, i do oleju przedostaje się skroplona para wodna. Zgadłem? To już nie jest olej, tylko jakaś emulsja olejowo-wodna. Przede wszystkim wymień olej w silniku. Pzd.


nie do konca. jesli masz niedogrzany silnik to pod korkiem wlewu uleju bedziesz mial maź




 


#7 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2006 - 21:41

nie do konca. jesli masz niedogrzany silnik to pod korkiem wlewu uleju bedziesz mial maź

To już ostatnie stadium, poza tym tylko w olejach mineralnych i półsyntetykach, a do V6 to tylko pełny syntetyk. A przede wszystkim zauważ, gdzie jest wlew oleju w V6 - taki kominek z boku, podczas gdy w 4 cyl. z tego co pamiętam jest na pokrywie rozrządu i tam olej chlapie w korek. W V6 korek wlewu jest prawie zupełnie suchy.
Poza tym kolega aniolmaciej ma stary olej w silniku, bo nie pisze, żeby wymieniał. Po roku każdy olej jest do wymiany, bo się starzeje i dzieją się z nim rzeczy dziwne, zamienia się w cośtam, a już napewno nie smaruje.

#8 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 03 września 2006 - 22:08

V6-a jest moja 3 z kolei omega ! oleju jeszcze nie zdazylem wymienic narazie walcze ze zbyt wysoka temp. ! niestety nie zgadza sie , ze przejezdzam 10 km bo autkiem robie dziennie okolo 200 km . Wiem gdzie znjaduje sie korek wlewu kolego MARABOOT bo jak juz wczesniej napisalem nie jest to moja pierwsza omega !! Obywatel mial racje po kilku min od wylaczenia silnika poziom oleju miesci sie w normie sam nie wiem czym jest to spowodowane bo w miom Tds-ie i w 2.2 16V mojej mamy jest zupelnie inaczej . Pozdrawiam

Autko dopiro kupilem i widze ,ze ma jeszcze przede mna wiele tajemnic

#9 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 września 2006 - 23:25

przybywa oleju?????

ciekawa spraw mi tylko ubywa.............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :???: :???: :???:

jeżlei się tak dzieje (masz automat) tio może sprawdź olej w skrzyni..........

obym się mylił.......
:mrgreen:

#10 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2006 - 08:07

przybywa oleju?????

ciekawa spraw mi tylko ubywa.............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :???: :???: :???:

jeżlei się tak dzieje (masz automat) tio może sprawdź olej w skrzyni..........

obym się mylił.......
:mrgreen:



i poziom płynu chłodniczego


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#11 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2006 - 09:16

Wiem gdzie znjaduje sie korek wlewu kolego MARABOOT


To świetnie !!! Poszukaj jeszcze korka spustowego i wymień sobie ten stary olej, zamiast kombinować jak koń pod górę. Pozdrawiam.

#12 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 września 2006 - 15:27

przybywa oleju?????

ciekawa spraw mi tylko ubywa.............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :???: :???: :???:

jeżlei się tak dzieje (masz automat) tio może sprawdź olej w skrzyni..........

obym się mylił.......
:mrgreen:



i poziom płynu chłodniczego


oleju w krzyni jest jakies 6 litrów czy więcej...... więc ma co uciekać....

tak ale jakby mial wode to mogła by się pojawiac nataka maź w kolorze kawy z melekiem na korku wlewu oleju oraz na bagnecie (pod uszczelką)

pozdr... :mrgreen: