Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ten typ tak ma? Czy to tylko mój pech?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MarcinM65

MarcinM65
  • 64 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Dąbrowa Tarnowska

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:27

Nie wiem czy w dobrym dziale piszę i czy temat już był( jeśli tak to przepraszam) ale mam problem. Otóż wczoraj obróciło mi panewkę, wał już do niczego się nie nadaje, nowy motor już czeka na przerzucenie w poniedziałkową noc... Dobra, zdarza się,, ale już drugi raz?? Ito po zaledwie 8000km od przekładki starego motoru z tą samą wadą...
Moje pytanie: czy to tylko mój pech, czy wy też mieliście takie problemy?? Sprawa dotyczy motoru X20XEV. Podejrzewam że te motory mają jakąś wadę że pod obciążeniem nie dają rady...

#2 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:28

Podejrzewam że te motory mają jakąś wadę


Przebieg ta wada sie nazywa:p

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:30

Przebieg ta wada sie nazywa:p


Najwieksza wada uzywanego auta jest jego poprzedni wlasciciel.


p.s Marcin za ile kupowales silnik ?




 


#4 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:31

Najwieksza wada uzywanego auta jest jego poprzedni wlasciciel.


Nie we wszystkich przypadkach;)

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:35

ale w 95% niestety. znam 2 xev ktore maja po 400 000 nalatane i na oryginalnym silniku. w jednej juz sie dol odzywa ale druga chodzi jak marzenie.




 


#6 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:42

400 000



Moj slinik ma ponad 220tys mil. i pracuje lepiej niz nie jeden z duzo mniejszym przebiegiem.

#7 OFFLINE   MarcinM65

MarcinM65
  • 64 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Dąbrowa Tarnowska

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:47

Wcześniej motor kupiłem za 1100,, teraz przytargałem rozbitka z przebiegiem 208tyś.
Przebieg myślę że nie jest tu winowajcą, sam widziałem kilka Omeg na taxi z XEV-ami po 420000 na liczniku, no ale w Vectrach paru już widziałem gorsze przypadki jak u mnie czyli Ze korba się wydostała na zewnątrz:masakra:

#8 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:48

beast ma rację ,zależy od poprzednich właścicieli,czy silnik będzie długo służył,
głownie chodzi o eksploatację silnika prawidłowo ,

#9 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:54

moim zdaniem to też wina eksploatacji. a czy kolwiek nie wykluczone że po prostu mogłeś mieć takiego pecha. mój ma 210000 w co mi się nie chcę wieżyć ale też chodzi bez zarzutu.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:59

ja dzis mialem xev z przebiegiem 350000. pan przyprowadzil na wymiane oleju bo mu sie dlugo swiecila kontrolka oleju po odpaleniu (zalana mineralem lotos) . miska razem ze smokiem sprasowana. po klepaniu michy i wymianie oleju kontrolka gasnie na rozruszniku. silnik przestal klepac. niestety jezdzil z tym pol roku - wiec pewnie panewki juz nie sa w fajnym stanie. awarie silnikow to w 85% zaniedbania uzytkownikow. 15% wypadki losowe




 


#11 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 kwietnia 2012 - 08:18

Nie wiem czy w dobrym dziale piszę i czy temat już był( jeśli tak to przepraszam) ale mam problem. Otóż wczoraj obróciło mi panewkę, wał już do niczego się nie nadaje, nowy motor już czeka na przerzucenie w poniedziałkową noc... Dobra, zdarza się,, ale już drugi raz?? Ito po zaledwie 8000km od przekładki starego motoru z tą samą wadą...
Moje pytanie: czy to tylko mój pech, czy wy też mieliście takie problemy?? Sprawa dotyczy motoru X20XEV. Podejrzewam że te motory mają jakąś wadę że pod obciążeniem nie dają rady...



Kolego sam przekładasz?? Potrzebuje jakiegoś sprytnego patentu jak wyciągnąć silnik bez wyciągarki. Choć wyciągnąć to wyciągnąć ale włożyć go tam może być problem...

#12 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 kwietnia 2012 - 09:24

Potrzebuje jakiegoś sprytnego patentu jak wyciągnąć silnik bez wyciągarki. Choć wyciągnąć to wyciągnąć ale włożyć go tam może być problem...



siłownia albo kolege z siłowni:D
ciężki temat bez wyciągarki, chyba że jaką rure na barki i na pasie targać:p

#13 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 kwietnia 2012 - 15:57

Drabinka metalowa+2 osoby do trzymania i jedna do manewrowania silnikiem.Za dawnych czasów wyjąłem tak i wsadziłem pare silników.Nie miałem wtedy innej możliwości więc radziłem sobie tym co miałem pod ręką:D

#14 OFFLINE   MarcinM65

MarcinM65
  • 64 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Dąbrowa Tarnowska

Napisany 21 kwietnia 2012 - 21:07

Dokładnie tak wyciągałem i wkładałem wcześniejszy motor. 2 stoły jak najbliżej błotników, długi stalowy kształtownik, no i druga w miarę silna osoba:D i jeszcze jeden co wpycha auto pod silnik i nim manewruje. cała operacja wpasowania w ten sposób silnika trwała 15 minut, no i później jakieś 5 godzin roboty nad osprzętem no i odpalamy:p
Tylko ja wkładałem bez kolektorów żeby łatwiej manewrować.

pierwszy raz jest najgorszy, teraz to już z zamkniętymi oczami mogę ten motor przerzucić:D
I taka rada- wkładajcie bez filtra oleju, może duużo szkód narobić z kablami

Tak przy okazji to posiadam pare gratów do XEV-a tj. głowica, pokrywy zaworów i cały osprzęt jakby kto chciał:)

#15 OFFLINE   Pablo91

Pablo91
  • 93 postów
  • Dołączył: 25-12-2009
  • Skąd: Krzyż wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 21 kwietnia 2012 - 21:11

te silniki wytrzymują max do 220tkm;)
Proste Odcinki są dla Szybkich Samochodów... Zakręty dla Szybkich Kierowców...-Collin McRae

#16 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2012 - 21:25

te silniki wytrzymują max do 220tkm;)


chyba raczej nie ,

#17 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2012 - 21:41

te silniki wytrzymują max do 220tkm



Chyba licznikowych:p

#18 OFFLINE   MarcinM65

MarcinM65
  • 64 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Dąbrowa Tarnowska

Napisany 21 kwietnia 2012 - 22:24

Mój pierwszy wytrzymał 292000,, drugi 267,, chyba nie ma reguły ile który wytrzyma

#19 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 22 kwietnia 2012 - 09:09

kiedys na jakiejs stronie widziałem artykuł jakiegos goscia z Opla de, że silniki 2.0 x20xev powinny do kapitalki zrobic co najmniej 500tys. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale moja miala nakulane prawie 300tys na liczniku a w rzeczywistosci pewnie wiecej bo jak to u nas książka serwisowa zagineła ;)

#20 OFFLINE   MarcinM65

MarcinM65
  • 64 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Dąbrowa Tarnowska

Napisany 22 kwietnia 2012 - 18:55

Książka serwisowa to jedno,bo łatwo można skombinować lewą, a drugie że większość naszych omeg to import z niemcowni, gdzie jak robiłem za kierowcę u handlarza widywałem nawet 3- letnie autka z przebiegami po 300tyś.
Taka omega niech by przyjechała w wieku 10 lat do Polski z przebiegiem powiedzmy 400tyś., przez 5 lat w Polsce zrobi ok.200(już po skręceniu), a tylko popatrzeć na ogłoszenia że wszystkie mają przebiegi po 190tyś.. Smieszne:D