Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

manual czy automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 19 kwietnia 2012 - 16:07

Rocznie robię 10-12 tysięcy, auto jeździ prawie codziennie.
Ostatnia trasa Łódź - Kotla i z powrotem (kawałek od Głogowa) 280 kilometrów, wyjazd o 8:00 w niedzielę, na miejscu 11:00. W butli mieści mi się 46 litrów, tankowanie po 420 kilometrach, weszło niecałe 45 litrów.

Nie mówię o paleniu gumy tylko o jak najlepszym przyspieszeniu od zera a to 2 różne bajki.

Jak możesz porównywać poszczególne biegi jak 1 w automacie kończy się przy 90 KM/H, gdzie w manualu kończy się już dwójka. Przy starcie czy to z 50 czy ze 100 oba idą prawie tak samo.

#42 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2012 - 16:42

to ja was pogodzę...

Mamy w klubie G-Techa i zrobiliśmy sobie takie testy na spocie wyniki tutaj ---> http://forum.omegakl...1&postcount=107

Pierwsze zestawienie was najbardziej interesuje Ziutek(man), Ziutek(man), Czarny(aut), Coolisz(aut) wszystkie 3 Omegi to 3.0V6

Co was powinno zainteresować to: Moc do Czasu i Przeciążenia by rozwiać wasze wątpliwości co jest lepsze, zresztą co by tutaj pisać, to już zostało napisane... zresztą potraktujcie to jako ciekawostkę ;)

#43 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 19 kwietnia 2012 - 17:36

kuller20

Byłem jednym z największych zwoleników ręcznej skrzyni pod słońcem..

Zawsze mówiłem tak :

- niewyobrażalna przyjemność z jazdy (mozliwość zabawy autem)
- lepsze "czucie" samochodu
- praktycznie brak elementów które mogą zawieść
- zdecydowanie tańsze ewentułalne naprawy eskploatacyjne
- mniejsze spalanie
- bezstresowa mozliwoś holu przy ewentułalnej awari

Broniłem twardo tych racji przy niejednej polemice motoryzacyjnej przy :piwo:
aż do momentu przygody z ASB..

Teraz twardo mówie tak :

- ASB jest wręcz nieocenione przy korkach w dużych agromeracjach
- większe spalanie (bez przesady) w 100% warte tej wygody
- dalej ja decyduje kiedy zmieniam na wyższy bieg i kiedy redukuje
- spokojnie można pobawić się autem (nie tylko na śniegu)

Podsumowująć..

Jeżeli kupujesz auta pod kątem startów na "ćwiartke" i oporowego upalania lub ewentułalnie maksymalnie niskiego spalania w niezatłoczonym mieście to wybierz "wajchowanie"

Jeżeli natomiast kupujesz pod kątem wygody , zadowolenia + ewentułalnych nie częstych podróży na kontrze , wybierz automat.


PS. Prosze nie przekładać owej wypowiedzi w porównaniu do takich skrzyń jak :
- Multitronic
- Tiptronic
- DSG
- CTV
Owszem niektóre z nich startują jak z procy, zmieniają biegi szybciej od człowieka , niesamowicie dostosowują się do stylu jazdy kierowcy jednakże ich awaryjność i ewentułalny serwis przyprawia o ból głowy nawet najzamożniejszych..

______________________________
http://forum.omegakl...d.php?t=71081??

#44 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2012 - 18:11

I fascynat mówi teraz jak człowiek. W pełni popieram. Mam obie omegi w automacie i raczej tego nie zmienię. Do normalnej jazdy mam Mazdę w manualu, ale jak w nią wsiadam, to wolałbym, żeby była w automacie.

#45 OFFLINE   dario3108

dario3108
  • 114 postów
  • Dołączył: 22-08-2010
  • Skąd: łódź

Napisany 19 kwietnia 2012 - 18:57

tez mowilem ze nigdy nie kupie automata. za to teraz mam automata no i powiem ci szczerze, ze w łodzi w naszych magicznych korkach jest niezastapiony.

#46 OFFLINE   TomaszDGL

TomaszDGL
  • 28 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Głogów

Napisany 19 kwietnia 2012 - 19:09

a przy okazji zapytam .. manual automat i ich spalanie no ale jak wygląda sprawa ze spalaniem ?? 2.0 16v , 2.5 czy 3.0mv6 duza jest roznica w spalaniu w tych autach i jak sprawuja sie na lpg ??

#47 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2012 - 19:18

a przy okazji zapytam .. manual automat i ich spalanie no ale jak wygląda sprawa ze spalaniem

poczytaj tematy o spalaniu a się dowiesz.

2.0 16v , 2.5 czy 3.0mv6 duza jest roznica w spalaniu w tych autach i jak sprawuja sie na lpg

porównując te 3 silniki w automacie to spalą podobnie...zachowują się tak jak na to instalator LPG pozwoli ;) czyli jak została zamontowana instalacja poprawnie czy raczej na odwal się...

#48 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 19 kwietnia 2012 - 21:07

Tez włąśn ie nie chodzi o wieksze spalanie o 2 litry ale jaka wygoda. A różnice pomiedzy manualem a automatem widać moze tylko na starcie, jak juz ona ruszą to chyba jednak lepiej automat wychodzi.

#49 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 19 kwietnia 2012 - 21:15

Poza tym wszystkim trochę sobie teoretyzujemy, bo prawdziwe różnice można wskazywać przy 2 autach w identycznym stanie technicznym, identycznej mocy, na identycznych kolach z identycznymi oponami. Każda zmienna ma swoje odzwierciedlenie w poprawie lub pogorszeniu osiągów, a tak naprawdę najważniejsze to kupić auto w jak najlepszym stanie technicznym, czy to będzie automat czy manual,nie ma już większego znaczenia;)

#50 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2012 - 21:17

chyba jednak lepiej automat wychodzi

w manualu masz coś takiego jak człowiek i jego nie dociągnięcie. W automacie only mechanika, co eliminuje błąd ludzki. Z tym że do setki manual szybszy jak aftomat.

p.s. Waldek, będę chciał od CIebie coś z tej klimy, ogarne temat weekend co potrzebuję i w nd-pn dam CI znać

tak naprawdę najważniejsze to kupić auto w jak najlepszym stanie technicznym, czy to będzie automat czy manual,nie ma już większego znaczenia

święta prawda :)

#51 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 kwietnia 2012 - 22:52

przy takim silniku 2.5 albo 3.0 manual dla czego? więcej można będzie polatać bokiem:D

#52 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 20 kwietnia 2012 - 00:57

Lubię czytać wypowiedzi o tym jak to trzeba umieć jeździć autem... Wszystko fajnie, ale obawiam się, że przynajmniej połowa z tych którzy o tym piszą nie mają o tym bladego pojęcia niestety.
Kolejna sprawa - porównywanie 4 dłuższych biegów do 5 krótszych nie ma żadnego sensu, z rolki manual będzie szybszy choćby przez te krótsze biegi (jak ktoś nie umie szybko biegów zmieniać, to może pora się nauczyć - można bez zgrzytania zmieniać biegi nie odpuszczając nawet na milimetr gazu i robić to w czasie nieodbiegającym od możliwości DSG).

(...) Automat straci trochę na starcie przez konwenter itd, ale jak już się wkręci na obroty, to kierowca w manualu miałby problem, żeby tak szybko zmieniać biegi.

Jeśli już, to dzięki konwerterowi może zyskać... Jeśli naprawdę potrafi się jeździć automatem :lol: Za to samo tempo zmiany biegów w większości automatów (a zwłaszcza tych w Omedze :D) pozostawia bardzo wiele do życzenia...

No właśnie, ja mam e39 540 i ciężko mi mówić o wolnej zmianie biegów jak auto od 0-80 jedzie na 1 :o, a potem swobodnie zmienia na 2 jak dla mnie błyskawicznie.

Przejedź się autem ze sprawną skrzynią 6HP26, ustaw tryb sport a potem porozmawiamy o szybkiej zmianie biegów... Potem zobacz jak cudownie działa ta sama skrzynia jako tiptronic - musisz przynajmniej 700-800 obrotów wcześniej "prosić się" o zmianę żeby nie marnować czasu katując silnik na odcięciu... Rzeczywiście, automat jest cudowny. I to jeden z nielicznych automatów którym wogóle mógłbym jeździć :lol:

Miałem różne samochody, benzynowe i diesle, wszystkie raczej "mało słabe", miały różne skrzynie. Za kierownicą zrobiłem bardzo dużo km, zwłaszcza jak na PL realia (przez bardzo długi okres przynajmniej 350km dziennie, 6 dni w tygodniu). Poza jedynym atutem automatu w postaci wygody podczas jazdy po zatłoczonym mieście, automat zwłaszcza przy naszej kulturze technicznej ma same wady, zwłaszcza w starym i nie oszukujmy się zjeżdżonym aucie, jakim jest znaczna część Omeg.

#53 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 kwietnia 2012 - 13:56

Mam automata i jakoś nigdy przez tę "wolną skrzynię" nie spóźniłem się do pracy :)
Kuller musisz spróbować i przekonać się sam - jak większość "automatycznych" kierowców w postach powyżej polecam automata i wiem, że nie będziesz żałował.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#54 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1 065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2012 - 15:58

Mam automata i jakoś nigdy przez tę "wolną skrzynię" nie spóźniłem się do pracy :)
Kuller musisz spróbować i przekonać się sam - jak większość "automatycznych" kierowców w postach powyżej polecam automata i wiem, że nie będziesz żałował.


Tak jak mówisz, Mariusze to się znają na rzeczy :D

#55 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:25

Wszystko wyjdzie w praniu jaka skrzynia bedzie. Jedno jest pewne, następnym autem również będzie omega :):) i raczej z V6.

Matula oki czekam na info ;)

#56 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:25

gdyby internet istniał tak z 70 lat temu to byście się spierali czy lepsze jest automatyczne sterowanie wyprzedzeniem zapłonu czy może ręczne.

Automat to jedyne słuszne rozwiązanie, skrzynie manualne są tak samo fajne jak szyby na korbki - mniej awaryjne, masz lepsze czucie, możesz zamykać szybę wolniej lub szybciej...

Manual to relikt, tak samo jak ręczna klima, ręczne szyby, ręczne lusterka, ręczne wycieraczki.

Manualoholicy - mało to razy pokonywaliście zakręt na zbyt wysokim/niskim biegu, bo obiema rękami trzymaliście kierownicę?

95% kierowców zmieni bieg wolniej niż stara poczciwa 4L30E

50% kierowców przy próbie zmiany biegów szybciej niż stara poczciwa 4L30E zazgrzyta aż się zęby w skrzyni fioletowe zrobią.

#57 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:30

Automat to jedyne słuszne rozwiązanie, skrzynie manualne są tak samo fajne jak szyby na korbki - mniej awaryjne, masz lepsze czucie, możesz zamykać szybę wolniej lub szybciej...

Manual to relikt, tak samo jak ręczna klima, ręczne szyby, ręczne lusterka, ręczne wycieraczki.


piekne porównanie :D

#58 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:31

95% kierowców zmieni bieg wolniej niż stara poczciwa 4L30E


Dobrze ze ja jestem w tych 5%:p

piekne porównanie


Uspokoj sie Adas

#59 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:45

Połowa ludzi na forum jest za manualem połowa za automatem. Gdzie ja sie znajde hmmmm :D

#60 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:48

Połowa ludzi na forum jest za manualem połowa za automatem. Gdzie ja sie znajde hmmmm


ja jestem za manualem jeżeli chcesz auto uzywać do driftu, albo jak chcesz auto ze słabym silnikiem. Natomiast jak mocny silnik to automat jest tutaj jak najbardziej słusznym rozwiązaniem