manual czy automat
#1 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 09:52
Za jakiś czas będę szukał omy do kupienia. Moja 2.0 16V nie posłużyła mi za długo:(, nie nacieszyłem sie omegą.
Teraz czas na coś większego i mocniejszego, zastanawiam się na 2.5 V6 lub 3.0 V6 oraz z jakimi skrzyniami najlepiej manual czy automat?
Może koledzy z forum rozwieją mity i wątpliwości co do silnika i skrzyni.
#2 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:04
manual - nizsze spalanie, ale koszt sprzegla wiekszy niz drugi automat.
jak do kulania to bierz automat, jak chcesz sie pobawic to manual.
3.2 + manual chcesz ?
#3 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:05
Automat - bardziej awaryjny IMHO (pomimo dwumasowego koła zamachowego w V6), wyższe spalanie, niższa dynamika, ale podobno większy komfort
Manual - lepsza dynamika, niższe spalanie, ale jeśli dużo stoisz w korkach w mieście to może się odechcieć "podjeżdżać" na pół-sprzęgle
Co do silników - bierz 3.0 - spalanie praktycznie to samo, a zawsze jest trochę więcej "pod pedałem", zwłaszcza jeśli chcesz inwalida, to tylko 3.0
Jak kupisz 2.5 to zaraz będzie cudowanie - a to wałki od 3.0 - może 2, a może 4, a może wogóle 4 ssące...
#4 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:14
Automatem taz da sie pobawić w pewnym stopniu. Nie chodzi o wieksza spalanie o litr czy dwa ale kazdy wie jak się jeździ po naszej PL wiecej stoisz niż jedziesz.
szkoda ze nie mam $$ wiecej to bym do swojej budy kupił silnik i skrzynie
#5 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:16
#6 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:26
Porównując do DSG może i tak, ale nie ma aż takiej tragedii. Jeździ się z tym w miarę dobrze.zmienia biegi kilka razy wolniej niż najflegmatyczniejszy anglik
#7 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:28
#8 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:28
Manual -ekonomia, lepsza dynamika
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#9 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:30
Porównując do DSG może i tak, ale nie ma aż takiej tragedii. Jeździ się z tym w miarę dobrze.
DSG to nie automat, więc nie ma czego porównywać. Automaty Mercedesa, które wcale nie należą do szczególnie wyrafinowanych jeśli chodzi o tempo pracy porównując skrzynie z 1 epoki biją te GM'owe kilkukrotnie. A nawet MB się można co najwyżej wozić, ciężko to inaczej nazwać
#10 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:47
#11 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:48
#12 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:53
#13 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:24
#14 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:33
Co do wyboru silnika, to już loteria... Większe prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika do stopnia że nie opłaca się go naprawić masz w 3.0(mówię o panewkach). Z drugiej strony w 3.0 masz w większości najlepsze wyposażenie.
#15 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:35
#16 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:40
Maciek tak widziałem w Rosso co automat potrafi . I ja to bym robił raz na jakiś czas, od świeta tylko hehe.
#17 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:54
Osobiście zawsze wybrałbym manual choć mam MV6 zarówno w manualu jak i automacie. Nie będę się rozwodził że miałem mnóstwo Omeg z różnymi skrzyniami i silnikami ale... za i przeciw:
Manual:
- o wiele lepsza dynamika
- niższe spalanie
- to Ty panujesz nad autem a nie skrzynia za ciebie decyduje
- pkt.1 , 2. , i 3.
Automat:
- jedyny plus to to że nie trzeba zmieniać biegów
- minusy to większe spalanie
- dużo gorsze osiągi
- automat miewa kaprysy
- czasami różne reakcje automatu nie koniecznie takie jakich oczekujemy
Szczerze wolę zmienić nawet kompletne sprzęgło w manualu niż bujać się z automatem i jego kaprysami. Dobry automat kosztuję dużo, sama wymiana czysto serwisowa to bardzo duży wydatek.
Jeżeli sie trafi na w pełni sprawny automat co ciężko do końca ocenić to z automatem też da się żyć. Tak czy siak wybór należy do Ciebie . Dla mnie wybór jest oczywisty.
#18 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:14
Oczywiście tak jak piszę koledzy automaty ponoć są wolniejsze i tam różne ble ble ble, dla tego trzeba kupować z odpowiednim silnikiem i zapasem mocy, a problemu nie będzie.
Moim zdaniem awaryjność to loteria, jak źle trafimy to i manual będzię się nam sypać i walić, wszystko zależy od konkretnego zakupionego egzemplarza.
#19 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:21
To że automat więcej spala też jest niezaprzeczalne , różnica ta w trasie maleje, natomiast w mieście jest wyraźna.
A po co trzymać nogę w korku cały czas na pedale hamulca jak można nie trzymać i jak trzeba wrzucić bieg poza tym autom at rozleniwia
Co kto lubi, widzisz Ty sie przyzwyczaiłeś więc wolisz automat dla mnie automat w Omedze to zło :hihi:
Powiem tak gdyby automat spalał tyle co manual, miał identyczne osiągi, dawał taką kontrole jak manual to po co mi manual wtedy po co zmieniać biegi no ale to gadanie dla gadania
#20 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:29
No ok ale bezsprzeczne jest to że automat jest wolniejszy temu nikt nie zaprzeczy, obojętnie przy jakim silniku. Nawet taka MV6 ma 8,5s do 100 w manualu a automat prawie 10sekund.
Nie znam się na omedze, więc skoro tak mówisz to pewnie tak jest.
To że automat więcej spala też jest niezaprzeczalne , różnica ta w trasie maleje, natomiast w mieście jest wyraźna.
Tu się zdecydowanie nie zgadzam, wszystko zależy od umiejętności kierowcy. :tak:
poza tym autom at rozleniwia
o :tak:
Co kto lubi, widzisz Ty sie przyzwyczaiłeś więc wolisz automat dla mnie automat w Omedze to zło
Kwestia gustu.....
Powiem tak gdyby automat spalał tyle co manual, miał identyczne osiągi,
Zależy jakie auto :tak:
dawał taką kontrole jak manual to po co mi manual wtedy po co zmieniać biegi
Tyż prawda kto co lubi