Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

manual czy automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 19 kwietnia 2012 - 09:52

Witam!!

Za jakiś czas będę szukał omy do kupienia. Moja 2.0 16V nie posłużyła mi za długo:(, nie nacieszyłem sie omegą.
Teraz czas na coś większego i mocniejszego, zastanawiam się na 2.5 V6 lub 3.0 V6 oraz z jakimi skrzyniami najlepiej manual czy automat?
Może koledzy z forum rozwieją mity i wątpliwości co do silnika i skrzyni.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:04

automat wyzsze spalanie, ale komfort jazdy lepszy
manual - nizsze spalanie, ale koszt sprzegla wiekszy niz drugi automat.

jak do kulania to bierz automat, jak chcesz sie pobawic to manual.

3.2 + manual chcesz ?




 


#3 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:05

Wszystko zależy od Twoich osobistych preferencji tak naprawdę.
Automat - bardziej awaryjny IMHO (pomimo dwumasowego koła zamachowego w V6), wyższe spalanie, niższa dynamika, ale podobno większy komfort
Manual - lepsza dynamika, niższe spalanie, ale jeśli dużo stoisz w korkach w mieście to może się odechcieć "podjeżdżać" na pół-sprzęgle
Co do silników - bierz 3.0 - spalanie praktycznie to samo, a zawsze jest trochę więcej "pod pedałem", zwłaszcza jeśli chcesz inwalida, to tylko 3.0 :D
Jak kupisz 2.5 to zaraz będzie cudowanie - a to wałki od 3.0 - może 2, a może 4, a może wogóle 4 ssące...

#4 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:14

No właśnie z ta awaryjnością automatu sie boję.
Automatem taz da sie pobawić w pewnym stopniu. Nie chodzi o wieksza spalanie o litr czy dwa ale kazdy wie jak się jeździ po naszej PL wiecej stoisz niż jedziesz.

szkoda ze nie mam $$ wiecej to bym do swojej budy kupił silnik i skrzynie

#5 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:16

Jeśli chcesz brutalną prawdę, to Ci napiszę: może i automat jest fajny... ale nie ten z Omegi :D To jest urządzenie dla emerytów/taksówkarzy, zmienia biegi kilka razy wolniej niż najflegmatyczniejszy anglik :lol:

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:26

zmienia biegi kilka razy wolniej niż najflegmatyczniejszy anglik

Porównując do DSG może i tak, ale nie ma aż takiej tragedii. Jeździ się z tym w miarę dobrze.

#7 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:28

Tak i teraz kilka głosów automat w omie jest lepszy niż w innych autach z tamtych lat i kilka głosów ze automat w omie jest lipa.

#8 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:28

Automat - komfort, jeśli będziesz pilnował oleju to raczej bezawaryjnie będzie służył. Do omegi ta skrzynia aż taka droga nie jest
Manual -ekonomia, lepsza dynamika

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:30

Porównując do DSG może i tak, ale nie ma aż takiej tragedii. Jeździ się z tym w miarę dobrze.


DSG to nie automat, więc nie ma czego porównywać. Automaty Mercedesa, które wcale nie należą do szczególnie wyrafinowanych jeśli chodzi o tempo pracy porównując skrzynie z 1 epoki biją te GM'owe kilkukrotnie. A nawet MB się można co najwyżej wozić, ciężko to inaczej nazwać :D

#10 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:47

Jechałem jakiś czas temu z kolegą z forum ze spotu ma właśnie automat i powiem ze biegi oma zmieniała płynniej niż audi V8 znajomego.

#11 OFFLINE   A.Jędrzejewski

A.Jędrzejewski
  • 19 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:48

Moje zdanie jest takie, że automat jest super, jeżeli zamierzasz jeździć na taksówce albo w kapeluszu. Mam MV6 3.0 w automacie i ta skrzynia sprawia, że w ogóle nie czuć mocy samochodu. Moje poprzednia Omega z silnikiem 2.6 w manualu bynamiką biła tą trzylitrówkę na głowę. Automat jest wygodny, zwłaszcza na miasto, bo możesz jadąc w korku jeść kanapki i pić kawę. Ale do prawdziwej jazdy do wię nie nadaje. Ja przynajmniej, wsiadając do samochodu z automatyczną skrzynią czuję się, jakbym miał obcięte jaja ;) Chciałoby się pocisnąć a nie da rady...

#12 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:53

Całkowicie się zgadzam, może nie użyłbym tak dosadnych słów, ale to w 100% prawda niestety...

#13 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:24

No i właśnie te podzielone zdania. A jak z awaryjnością skrzyń?? i silników 2.5 V6 i 3.0 V6?

#14 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:33

Może do sportu automat w omedze się nie nadaje, zresztą który się nadaje (pomijając DSG które z automatem z lat 90` ma niewiele wspólnego). Jazdy z automatem trzeba się po prostu nauczyć, bzdurą jest to że nie można pojechać dynamicznie, i że auto jest mułowate, wystarczy wyczuć do którego momentu wciskać pedał gazu, ale żeby to opanować trzeba takim autem trochę pojeździć.... Jeśli tylko skrzynia jest sprawna, do poruszania się po mieście nie ma nic lepszego, w trasie zresztą jest to samo, nie musisz redukować żeby szybko kogoś wyprzedzić, kick down pedałem i zaraz kończysz wyprzedzanie.

Co do wyboru silnika, to już loteria... Większe prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika do stopnia że nie opłaca się go naprawić masz w 3.0(mówię o panewkach). Z drugiej strony w 3.0 masz w większości najlepsze wyposażenie.

#15 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:35

Kuller20 jak chcesz do wariowania to manuala bierz, jesli raz na jakis czas to automat wygodniejszy. Jak to mowia invalid>:)

#16 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:40

No właśnie Coolisz Twoja oma bardzo ładnie idzie do przodu bardzo mi sie podobała jazda.

Maciek tak widziałem w Rosso co automat potrafi :). I ja to bym robił raz na jakiś czas, od świeta tylko hehe.

#17 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:54

O czym Wy mówicie? Manual do szalenia? :D

Osobiście zawsze wybrałbym manual choć mam MV6 zarówno w manualu jak i automacie. Nie będę się rozwodził że miałem mnóstwo Omeg z różnymi skrzyniami i silnikami ale... za i przeciw:

Manual:
- o wiele lepsza dynamika
- niższe spalanie
- to Ty panujesz nad autem a nie skrzynia za ciebie decyduje
- pkt.1 , 2. , i 3. :)

Automat:
- jedyny plus to to że nie trzeba zmieniać biegów
- minusy to większe spalanie
- dużo gorsze osiągi
- automat miewa kaprysy
- czasami różne reakcje automatu nie koniecznie takie jakich oczekujemy

Szczerze wolę zmienić nawet kompletne sprzęgło w manualu niż bujać się z automatem i jego kaprysami. Dobry automat kosztuję dużo, sama wymiana czysto serwisowa to bardzo duży wydatek.

Jeżeli sie trafi na w pełni sprawny automat co ciężko do końca ocenić to z automatem też da się żyć. Tak czy siak wybór należy do Ciebie . Dla mnie wybór jest oczywisty.

#18 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1 065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:14

Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem automatu. Mam już 3 samochód z tą skrzynią i nigdy bym nie chciał manuala. Jestem zwolennikiem kulturalnej jazdy i auto służy mi do pracy. Co za tym idzie po co stojąc w korkach mam wachlować biegami i wciskać sprzęgło jak mogę podziwiać "okolice" :D i tylko puszczać hamulec?
Oczywiście tak jak piszę koledzy automaty ponoć są wolniejsze i tam różne ble ble ble, dla tego trzeba kupować z odpowiednim silnikiem i zapasem mocy, a problemu nie będzie.
Moim zdaniem awaryjność to loteria, jak źle trafimy to i manual będzię się nam sypać i walić, wszystko zależy od konkretnego zakupionego egzemplarza.

#19 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:21

No ok ale bezsprzeczne jest to że automat jest wolniejszy temu nikt nie zaprzeczy, obojętnie przy jakim silniku. Nawet taka MV6 ma 8,5s do 100 w manualu a automat prawie 10sekund. I tak przy każdym silniku różnice są znaczne.
To że automat więcej spala też jest niezaprzeczalne , różnica ta w trasie maleje, natomiast w mieście jest wyraźna.
A po co trzymać nogę w korku cały czas na pedale hamulca jak można nie trzymać i jak trzeba wrzucić bieg :D poza tym autom at rozleniwia :D

Co kto lubi, widzisz Ty sie przyzwyczaiłeś więc wolisz automat dla mnie automat w Omedze to zło :hihi:

Powiem tak gdyby automat spalał tyle co manual, miał identyczne osiągi, dawał taką kontrole jak manual to po co mi manual wtedy po co zmieniać biegi :D no ale to gadanie dla gadania ;)

#20 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1 065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:29

No ok ale bezsprzeczne jest to że automat jest wolniejszy temu nikt nie zaprzeczy, obojętnie przy jakim silniku. Nawet taka MV6 ma 8,5s do 100 w manualu a automat prawie 10sekund.


Nie znam się na omedze, więc skoro tak mówisz to pewnie tak jest. :)

To że automat więcej spala też jest niezaprzeczalne , różnica ta w trasie maleje, natomiast w mieście jest wyraźna.


Tu się zdecydowanie nie zgadzam, wszystko zależy od umiejętności kierowcy. :tak:

poza tym autom at rozleniwia


o :tak: :brawo:

Co kto lubi, widzisz Ty sie przyzwyczaiłeś więc wolisz automat dla mnie automat w Omedze to zło


Kwestia gustu.....

Powiem tak gdyby automat spalał tyle co manual, miał identyczne osiągi,


Zależy jakie auto :tak:

dawał taką kontrole jak manual to po co mi manual wtedy po co zmieniać biegi


Tyż prawda :D kto co lubi :lol: