Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana klockow


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   QQ

QQ
  • 273 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 08 czerwca 2006 - 07:23

a wiec juz od jakiegos czasu katuje mnie komunikat "bremsbelag" wiec pewnie to hamowniki i wlasnie zamierzam powymieniac wszystkie klocki... :!:

ale jak juz bylem w sklepie to bylu dwa rodzaje klockow i tansze i drozsze ale zadne nie mialy czujnikow zuzycia... :???:

wiec moje pytanie?! jakie to maja byc klocki i czy spodziewac sie jakis wiekszych komplikacji przy ich wymianie :?: :!:
ahh i oczywiscie po ile placiliscie za nie :?: :!:



#2 OFFLINE   eduardo

eduardo
  • 20 postów
  • Dołączył: 21-05-2006
  • Skąd: Milejów/Lublin

Napisany 08 czerwca 2006 - 07:29

Czujniki pewnie mozna kupic osobno, do vectry chcieli chyba po 25zl za sztuke i sa tylko z przodu. Ja osobiscie jak zobaczylem komunikat z 3 miesiace temu o do tej pory mam dobre klocki tak ze najpierw sprawdz czy any na pewno trzeba wymieniac :wink: Ja podejrzewam ze do jesieni na moich pojezdze i jak wymienie to zaslepie czujniki zeby mi nie wywalalo tgo komunikatu :razz:

#3 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2006 - 08:51

... jak wymienie to zaslepie czujniki zeby mi nie wywalalo tgo komunikatu :razz:


Polak potrafi :razz:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#4 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 08 czerwca 2006 - 12:02

QQ tylko ATE jedyne słuszne klocki i tarcze do omegi :!: :twisted:

A czujniki to tez mam skopane i też musze albo wymienić albo zaślepić :razz:
konto usunięte

#5 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2006 - 16:19

... jak wymienie to zaslepie czujniki zeby mi nie wywalalo tgo komunikatu :razz:


Polak potrafi :razz:

Najlepiej w ogóle kompa wywalić :D

#6 OFFLINE   eduardo

eduardo
  • 20 postów
  • Dołączył: 21-05-2006
  • Skąd: Milejów/Lublin

Napisany 08 czerwca 2006 - 17:07

Najlepiej w ogóle kompa wywalić :D

Myslalem nad tym ale co bym w ta "dziure" wsadzil? :roll: :mrgreen:

#7 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2006 - 18:25

Najlepiej w ogóle kompa wywalić :D

Myslalem nad tym ale co bym w ta "dziure" wsadzil? :roll: :mrgreen:

Navi ;)

#8 OFFLINE   eduardo

eduardo
  • 20 postów
  • Dołączył: 21-05-2006
  • Skąd: Milejów/Lublin

Napisany 08 czerwca 2006 - 18:55

Navi ;)

po cholere jak i tak na polskie nie ma oryginalu :razz:
a palma to se trza sprawic i tak bo po niemcowych miastach nbida bez tego :neutral:

#9 OFFLINE   arcio

arcio
  • 34 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 24 sierpnia 2006 - 18:24

dobra, a jak się wymienia klocki z przodu w Omedze B, bo qrde w Vectrze to było 10 minut, a tu zdjąłem koło popatrzyłem podumałem i założyłem spowrotem :mrgreen:


TRZEBA ODKRECIĆ ZACiSK :?: :?: :?: :evil: :evil: :evil:
Pozdroofka [you:af8ebd0047] :-)

Dodany obrazek

OKP #9 8) VU #184 8)

#10 OFFLINE   duet86

duet86
  • 119 postów
  • Dołączył: 05-08-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 24 sierpnia 2006 - 19:15

teraz juz nie pamietam ale zobacz jak ci wygodniej (musisz odkrecić zacisk ale chyba w omie wystarcza odkręcic śróbe u góry. Nie musisz zdejmowac całego zacisku. Pozdro
Omega 2,5 Turbo Dziura

#11 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2006 - 20:17

żeby nie rozpizgać czujników przy zmianie klocków to najpierw ściągnij zacisk, ściągnij czujnik, a dopiero mieniaj klocki...

#12 OFFLINE   elitek

elitek
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 25 sierpnia 2006 - 01:30

a przed zalozeniem nowych czujnikow sprawdz czy na krawedzi tarczy nie ma odstjacego "marginesu" na okolo , bo klocki beda dobre a czujki za chwile on przetnie i znowu komunikat bedzie sie wyswierlal
Elitek Polska

#13 OFFLINE   duet86

duet86
  • 119 postów
  • Dołączył: 05-08-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 25 sierpnia 2006 - 01:53

Nie wiem jak jest w omie (bo nie mam czegos takiego w swojej) ale czujniki wytarcia klocków sa zregóły wewnątrz klocka tak zeby nie tarły o rant po zewnetrznym obwodzie tarczy bo było by to bez sensu. Aha i można szczotka druciana bodź nawet śrubokrętem wyszlifowac te wneki w które wkłada sie klocki bo inaczej mogą ciasno chodzic w zacisku i szybciej sie ścierac.

A tak przy okazji mam dobry sposób na zmniejszenie tego rantu tak zeby wedłóg tarcz był mniejszy lub zerowy przebieg.

Mianowicie:
Podnosimy jedno koło do góry i zdejmójemy tak zeby było wygodne dojście do tarczy (jeśli napedowe to włączamy bieg tak żeby sie kreciło jeśli nie to można jena ze śrób założyc na klucz do kół i np umocowac taśma klejacą tak zeby nie spadał klucz i zapomoca tego krecimy kołem) i szlifujemy rant szlifierką. Jeśli bedziemy chcieli zrobic to na stojacym kole to wyjdzie nie równo dlatego trzeba włączyć bieg lub kluczem do kół przymocowanym do śróby wkreconej w tarcze i krecic tarcza. Przetestowane na mojej omie!! Dla estetyki można jeszcze oszlifowac zewnetrzna krawęć (tą gdzie sa otwory do środka tarczy-nie do śrób tylko do okoła tarczy)
Omega 2,5 Turbo Dziura