Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Kalibracja wtryskiwaczy Magic jet?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 kwietnia 2012 - 02:05

Magici czyściłem bez odkręcania śrób kalibracyjnych i końcówek ani wnętrzności też nie zamieniałem.

Tak się łapałem po kolei instalacji.

Dysze ale w których wtryskach?:) W magikach mam 2,4mm a ciśnienie w tym Magicu III miałem 1.1 o ile dobrze pamiętam. W w tych Valtekach to nie wiem

#22 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 kwietnia 2012 - 02:09

Magici czyściłem bez odkręcania śrób kalibracyjnych i końcówek ani wnętrzności też nie zamieniałem.

No to dobrze, te wtryski mogą być jeszcze całkiem sprawne jeśli okaże się że to reduktor "klęknął".

Tak się łapałem po kolei instalacji.

Nie jest to najszczęśliwsza metoda naprawy urządzeń wyposażonych w elektronikę niestety :lol:

Dysze ale w których wtryskach?:) W magikach mam 2,4mm a ciśnienie w tym Magicu III miałem 1.1 o ile dobrze pamiętam. W w tych Valtekach to nie wiem

Czyli zestaw MJ był ustawiony w miarę optymalnie. Jeśli masz możliwość sprawdzić (np. wiertłem) jakie masz dysze w Valtek'ach to by mogło pomóc przy analizie zachowania samochodu na tym drugim zestawie (parownik i Valteki).

#23 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 kwietnia 2012 - 02:12

W valtekach mam też 2,4 mm. Mam to wszystko przy sobie bo sprawdzam sobie skok:)

#24 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 kwietnia 2012 - 02:14

No to dobrze, przynajmniej tutaj nie powinno być większych problemów z uwagi na zbyt mały wydatek wtryskiwaczy :)

Jak już uda Ci się sprawdzić na tym drugim parowniku i będzie :ok:, przekładaj wtryski MJ - przekonasz się czy to one się skończyły, czy raczej parownik...

#25 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 kwietnia 2012 - 02:19

No to dobrze, przynajmniej tutaj nie powinno być większych problemów z uwagi na zbyt mały wydatek wtryskiwaczy :)

Jak już uda Ci się sprawdzić na tym drugim parowniku i będzie :ok:, przekładaj wtryski MJ - przekonasz się czy to one się skończyły, czy raczej parownik...


Tak będę chciał zrobić jak uruchomię auto. A jeśli to parownik to na jaki byś mi polecił wymianę? coś by dało radę 2,5V6 i tak na dłużej nie 2 lata np:) Golda czy może np Artic czy może scorpiona czy może jeszcze coś innego w rozsądnej cenie?

A Ty to cierpisz na bezsenność czy co że tak długo na forum?:D

#26 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 kwietnia 2012 - 02:41

(...) A jeśli to parownik to na jaki byś mi polecił wymianę?

Ja mam u siebie Scorpiona GT i jest :ok: Niestety, jest o nich wiele negatywnych opinii, więc mogłem po prostu dobrze trafić. Ogólnie - możesz brać Gold'a albo np. Gurtnera, moim zdaniem ten większy AC R01 250KM jest jeszcze za mało przetestowany.

A Ty to cierpisz na bezsenność czy co że tak długo na forum?:D

Niestety, tylko w nocy mam czas powalczyć np. z własnymi komputerami... I właśnie nad tym siedzę, a forum podglądam "w międzyczasie" ;)

#27 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2012 - 17:34

a ja dziś zobaczyłem u siebie na wtryski gazu i chyba są w pionie]

http://forum.omegaklub.eu/attachment.php?attachmentid=17937&stc=1&d=1334766729

http://forum.omegakl...=1&d=1334766765

i mam pyt. co to jest bo parownik raczej nie
http://forum.omegakl...=1&d=1334766844

#28 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2012 - 17:41

Bardzo ładnie zamontowane wtryski:) a reduktora nie dało się zamontować niżej? masz coś tam przy podłużnicy na dole zamontowane? W sumie łatwiej dla gazowników było założyć


tzn ,że dobrze wytryski są zamontowane ,pionowo ustawione?

#29 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 kwietnia 2012 - 17:57

Wtryski :ok:
Parownik jest wysoko, bo inaczej zimą byłaby lipa (termika :D).
Ja wolę w tym miejscu sterownik LPG, a mimo tempomatu parownik mam niżej - przy samej podłużnicy..

#30 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2012 - 18:41

koledzy :) , nie zapominacie o czym temat ?? , :2spam: wywaliłem

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#31 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2012 - 19:35

To i mi może coś ktoś doradzi. Również mam wtryski MJ i żałuje że nie wziąłem valteków ponieważ te mają dopiero lub aż ok 35tys przebiegu i jeden zaczął mi ostatnio strasznie klekotać:mad: Po jego wyłączeniu na wolnych silnik pracuje trochę równiej, a w dodatku gdzieś szybko schodzi mi gaz i podejrzewam że winny też jest wtryskiwacz. Mam wrażenie że jeszcze jeden na tej samej listwie chodzi troche głośniej od drugiego. Pozostałem OK. Chciałem kupić 2 nowe i cieszyć się dalej jazdą ale boje się że pozostałe klękną równie szybko jak te i wydatki wzrosną. Jakieś rady?

#32 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 kwietnia 2012 - 19:36

Wymień albo wszystkie, albo żadnego. Będzie znaczna różnica w wydatku tych nowych względem już jeżdżonych. Hałas pochodzi z cewki, czy raczej z części mechanicznej??

#33 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 kwietnia 2012 - 22:04

Można by kupić zestaw naprawczy i wymienić uszczelnienie oczywiście bez wykręcania śruby kalibracyjnej czyli od strony dyszy wyjściowej, ale czy to pomoże... Po wymianie oringów powinna zniknąć nieszczelność

#34 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 kwietnia 2012 - 00:42

Jeśli hałas jest "mechaniczny", to znaczy że tłoczek do wymiany. A tego bez ruszania śruby regulacyjnej raczej nie ugryzie...

#35 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 kwietnia 2012 - 01:03

A skoro to tłoczek i śrubę trzeba ruszyć to może oznaczać koniec wtrysku... ponieważ regenerację można zrobić, ale kalibracji już Ci nie bardzo chce ktokolwiek podjąć

#36 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 kwietnia 2012 - 01:08

Dokładnie... Z samych uszczelnień nawet uszkodzonych raczej odgłosu nie będzie. Hałas może być z cewki, albo z tłoczka.

Mimo wszystko - ja polecałbym mu wymianę wszystkich wtryskiwaczy... na coś innego :D Nawet Valteki :lol:

#37 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 kwietnia 2012 - 13:51

A ja podmieniłem tego Magica III na mój stary AGC i auto tak samo przerywa że się jeździć nie da:( Valteki skalibrowane i zero poprawy. Już mi ręce opadły:(

Gdzie może być powód takiego stanu rzeczy?:(

Poniżej zrzuty z interfejsu choć nie nie da się kalibrować więc niektóre dane są dość przypadkowe, a mapy się tworzyły na tych usterkach.

#38 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2012 - 16:04

Dźwięk jest bardzo metaliczny więc to najprawdopodobniej będzie tłoczek tak jak piszecie. Więc nie mogę wymienić 1szt? To po chol... są pojedynczo w sprzedaży?:confused: Czy mocno złe będzie założenie 1szt nowej? Gorsze niż jazda na tym teraz? Samochód ogólnie zachowuje się dobrze ale na postoju troche trzęsie silnikiem

#39 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 20 kwietnia 2012 - 02:26

A ja podmieniłem tego Magica III na mój stary AGC i auto tak samo przerywa że się jeździć nie da:( Valteki skalibrowane i zero poprawy. Już mi ręce opadły:(

W takim razie może to jednak niesprawność układu zapłonowego?? No chyba że obydwa parowniki "nie dają rady", albo masz gdzieś nieszczelność w "orurowaniu" LPG.

Poniżej zrzuty z interfejsu choć nie nie da się kalibrować więc niektóre dane są dość przypadkowe, a mapy się tworzyły na tych usterkach.

Moim zdaniem to co jest na zrzutach jest nic nie warte. Tak zrobione mapy mogą więcej zaszkodzić silnikowi, niż mapy niedostosowane do aktualnej konfiguracji, ale zebrane przy sprawnych komponentach...

Masz dostęp do jakiegoś OP-COM'a albo Opel Scanner'a?? Spróbuj podczas jazdy na Pb podejrzeć czy nie cofa zapłonu z uwagi na spalanie stukowe. Jeśli szarpie i przerywa to diagnostyka na LPG może być mało miarodajna niestety...

Dźwięk jest bardzo metaliczny więc to najprawdopodobniej będzie tłoczek tak jak piszecie. Więc nie mogę wymienić 1szt? To po chol... są pojedynczo w sprzedaży?:confused: Czy mocno złe będzie założenie 1szt nowej? Gorsze niż jazda na tym teraz? Samochód ogólnie zachowuje się dobrze ale na postoju troche trzęsie silnikiem

Ktoś miał taki pomysł żeby sprzedawać je na sztuki, to tak je sprzedają. Powiem Ci tak - na 90% będzie źle po wymianie pojedynczej sztuki, jak bardzo źle?? To już zależy w jakim stanie są pozostałe wtryskiwacze. Może być tak, że dziś zmienisz jeden, a potem za tydzień 3 a za kolejne 2 dni pozostałe 2... Albo pozostałe posłużą Ci jeszcze przed długie kilometry. Tego nie wie nikt... Ja bym od razu założył komplet innych wtrysków, ale to oczywiście tylko moje zdanie.

#40 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 kwietnia 2012 - 10:50

Wina nie leżała po stronie wtrysków.
Zamieniłem Magici na czerwone valteki które czyściłem i kalibrowałem, ale niestety poprawy nie było.
Postanowiłem zdjąć kolektor i przejrzeć wężyki w kolektorach by wykluczyć jakieś nieszczelności i zobaczyłem! mechanik który mi robił UPG przycisnął jeden z wężyków kolektorem i gdy auto na wolnych obrotach chodziło to wszystko chodziło jak należy. Widocznie przepływ jakiś mały był, ale pod obciążeniem już brakowało i auto zaczynało szarpać.
Będę musiał pomału przymierzać się do zakupu jakichś lepszych wtrysków, albo spróbuje wrzucić te moje magici. Zobaczymy jak będzie z nów na nich chodzić