Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Chcę kupić omege . prosze o dobre rady


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 15:58

Ale ja wcale nie piszę o konieczności remontu silnika... Bo sam silnik może być całkiem zdrowy mechanicznie, tylko "przyległości" mogą być w stanie opłakanym. Żeby daleko nie szukać przykładu - wizyta Kolegi Zahira u mnie w zeszłym tygodniu.

Zanim pojawią się pytania - dlaczego 5-6 tysięcy od razu powiem że dla mnie uszczelka to uszczelka, nie silikon. A uszczelek w samym dolocie V'ki troszkę jest, niektóre dostępne tylko w ASO.

#42 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2012 - 16:13

Ale ja wcale nie piszę o konieczności remontu silnika... Bo sam silnik może być całkiem zdrowy mechanicznie, tylko "przyległości" mogą być w stanie opłakanym. Żeby daleko nie szukać przykładu - wizyta Kolegi Zahira u mnie w zeszłym tygodniu.

Zanim pojawią się pytania - dlaczego 5-6 tysięcy od razu powiem że dla mnie uszczelka to uszczelka, nie silikon. A uszczelek w samym dolocie V'ki troszkę jest, niektóre dostępne tylko w ASO.


Zgadza sie sama wymiana UPG robi sie kosztowna pomimo ze silnik mechanicznie zdrowy z racji planowania glownic i zakupu tak jak napisales uszczelek pod wymiane a wiadomo wtedy wymienia sie juz wszystkie jak leci w silniku aby miec spokoj. Chyba, ze ktos to robi samemu to koszta diametralnie spadaja. Ale i tak jestem troche zaskoczony suma ktora podales.

#43 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:11

Samemu ma płaszczyznówkę?? :D Robota 1 głowicy (zabielenie) ze sprawdzeniem szczelności to koszt 150-200zł. Skoro jest zdjęta to wypadałoby przyjrzeć się gniazdom zaworowym, uszczelniaczom a być może i samym zaworom... 24 szkalnki po 3x zł/szt. daje ~800 a może i więcej. Do tego uszczelniacze wałków, dekli, uszczelki kolektorów wydechowych oraz komplet uszczelnień kolektora ssącego (wraz z uszczelnieniami plastiku "Ecotec", no chyba że robimy żeby robić, a nie zrobić)... Rozrząd, pompa wody, ew. termostat i jego uszczelnienia (1 uszczelka przy termostacie, 2 oringi na rurze metalowej), uszczelniacze wału... W wielu przypadkach prawidłowe uszczelnienie miski olejowej (w wielu V'kach które widziałem olej wypływał przy bloku i przy łączeniu misek).
Kolejny element do poprawki to obudowa filtra oleju, ew. zmiana na filtr przykręcany. Sumując ceny części, nawet robiąc to co się da samemu, kwota może porazić.

Większość tanich V'ek wymaga większości w/w czynności. Nawet jeśli UPG nie trzeba robić, to szklanki bardzo często hałasują, czego efektem są niskie osiągi i wysokie spalanie.
Dlatego niejednokrotnie pisałem na forum, że V'ka nie jest dla każdego, bo nie każdego stać na utrzymanie jej w należytym stanie. Dolot w XEVie jest daleko tańszy, a praktycznie co widzę jakiegoś (pojemność i buda nieistotne) to i tak jest polepiony na silikon, power tape i inne cuda :( Nie winię tutaj w 100% użytkowników, bo często są to ludzie którzy nie znają się, odstawiają auto do mechanika i oczekują prawidłowo wykonanej naprawy... Niestety to co odbierają z warsztatu jest bardziej ulepem niż samochodem.

#44 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:21

Dobrze napisałeś.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#45 OFFLINE   TomaszDGL

TomaszDGL
  • 28 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Głogów

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:27

zdaję sobie swietnie sprawę z tego ze auto kosztuje i to sporo . Ze wzgledu na koszty ubezpieczenia najlepszym bedzie silnik 2.0 +gaz .

#46 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:43

Niestety PL to chory kraj. Auto powyżej 2 litrów pojemności to luksus luksusów (wyższa akcyza i ubezpieczenie), ogólnie posiadanie auto ciągle u nas jest traktowane jako luksus, kiedy w zachodniej Europie, pomimo dużo większego zagęszczenia ruchu i różnych metod przekonywania ludzi do korzystania z komunikacji publicznej (która z resztą wspaniale działa, czego o dużych miastach w Polsce powiedzieć nie mogę :lol:) samochód dla wielu to po prostu konieczność (choćby >100km w jedną stronę codzienne dojazdy do innego miasta do pracy).

#47 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:52

Samemu ma płaszczyznówkę?? :D


Heh oczywista oczywistość, że chodziło mi o robociznę :D problem w tym, ze przynajmniej w moim mieście mało kto chce remontować v-ke. Rozrząd rozumiem, nie każdy Pan Kaziu w szopie ogarnie ale czemu 2 cylindry więcej robią im taki problem ??

#48 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 21:16

To nie 2 cylindry... Tylko 2 rzędy!!

#49 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2012 - 21:38

To nie 2 cylindry... Tylko 2 rzędy!!


Zgadza się ze to nie r6 ale mimo wszystko...

#50 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 16 kwietnia 2012 - 21:58

ale czemu 2 cylindry więcej robią im taki problem


A ja bardzo szanuję mechaników, którzy odmawiają obsługi np. Omegi V6.
A dlaczego? Bo nie czując się na siłach nie chcą nic popsuć.

Najgorsi są tacy "co to nie on" :D
Wszystko potrafią a później po takim partaczu nie wiadomo jak cokolwiek poprawić :masakra:

Ja się bardzo cieszę, że mam świetnego mechanika, który poznał V6 Omegi bardzo dobrze :)

Szkoda, że teraz bujam 1.2 16 V :D

#51 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2012 - 22:04

Ja też mam świetnego mechanika, który całymi dniami naprawia radiowozy i ma dla mojej omy czas 3 razy do roku...

sorry za OT

#52 OFFLINE   TomaszDGL

TomaszDGL
  • 28 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Głogów

Napisany 17 kwietnia 2012 - 21:10

http://moto.allegro....2277604180.html ile moze byc warta ??

#53 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2012 - 21:13

koszt 100km zaniżony, przebieg nierealny, przygotowana pod sprzedaż. zależy jaki stan rzeczywisty, jakieś 6-7 K bardziej 6 K. Deska carbon, fajna felga. Ale patrząc na przebieg a stan podłokietnika:masakra:

#54 OFFLINE   TomaszDGL

TomaszDGL
  • 28 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Głogów

Napisany 17 kwietnia 2012 - 21:14

gapa ze mnie .. sprzedana , ale taka mi się podoba :))

#55 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2012 - 21:17

no fajna, tylko czy w realu wygląda jak na zdjęciach?
zresztą, wartość miałeś podaną :D 989tyś coś tam :D

#56 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 kwietnia 2012 - 00:33

Wszystko zależy od rzeczywistego stanu, dajcie spokój z przebiegiem - to sprawa wiadoma... Jeśli ma dobrą blachę i jest ogólnie w miarę zadbana to może te 6-7000 jest warta. W przeciwnym wypadku może nie być warta połowy tego.

#57 OFFLINE   TomaszDGL

TomaszDGL
  • 28 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Głogów

Napisany 19 kwietnia 2012 - 20:24

http://tablica.pl/of...0d00f375;r:3;s: Zainteresowała mnie , ale co mozecie powiedzieć patrzac na zdjęcia ?? czy warto jechać i oglądać ?? http://tablica.pl/of...ced1d903;r:9;s:

już poczytałem o Zielonogorzance :) ale omka z Jawora wygląda ładnie :)

#58 OFFLINE   TomaszDGL

TomaszDGL
  • 28 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Głogów

Napisany 21 kwietnia 2012 - 00:51

1. http://otomoto.pl/op...-C23905862.html
2. http://otomoto.pl/op...-C23847310.html

#59 OFFLINE   TomaszDGL

TomaszDGL
  • 28 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Głogów

Napisany 22 kwietnia 2012 - 22:57

co wy na to ?? http://moto.allegro....2295112663.html

#60 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 kwietnia 2012 - 00:08

Tą pierwszą bym pojechał obejrzeć dokładnie.