Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie orginalne radio a przyciski na kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipca 2010 - 09:02

na bank spadek napięcia - za rzadki prąd się robi :)



 


#22 OFFLINE   dzidek gb

dzidek gb
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: Southampton UK

Napisany 29 lipca 2010 - 21:47

Coś mi się nie wydaje żeby dało się zrobić taki interfejs żeby działały przyciski i MID czy tam TID.
Sam używam Alpine z interfejsem ale działa mi tylko kierownica...ale to mi wystarcza w zupełności.
Jak coś to mam oryginalny AudioLeads do radia firmy SONY działa z poziomu kierownicy w autach Omega i Vectra...radio musi mieć z tyłu wejście na małego jacka. Co do ceny to na PW

#23 OFFLINE   avis21

avis21
  • 5 postów
  • Dołączył: 21-07-2010

Napisany 02 sierpnia 2010 - 06:03

Coś mi się nie wydaje żeby dało się zrobić taki interfejs żeby działały przyciski i MID czy tam TID.


Jak producenci radioodbiorników zaczną wreszcie produkować radia z jakimkolwiek wyjściem sygnałowym np z danymi jakie pojawiają się na wyświetlaczu, to da się zrobić.
Dla wytrwałych... można by podpiąć się pod wyświetlacz radia (piny panela radia) tam zapewne jest jakaś magistrala danych (stawiam, że jest to ISP albo I2C). Po odpowiedniej selekcji i konwersji można by wysłać na wyświetlacz MID lub TID.
I obym się nie mylił ;-)

#24 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2010 - 07:09

No masz rację w Oplu jest zmodyfikowana szyna danych sterowania wyświetlaczem typu I2C. Cały "zwazig" polega na tym żeby szynę danych radia przekonwertować właśnie za pomocą procka I2C na te "zmodyfikowane" I2C na wyświetlacz. Co do zasady jeśli poprzez procek I2C wyślesz na wyświetlacz 0 to wyświetlacz nic nie wyświetli (coś na zasadzie RDS off w opel scanerze) - tyle udało mi się zrobić wysyłając dane z pioneera. Pozostałe powodowały znikanie znaków na wyświetlaczu i nie wiem jak to rozgryźć dalej. Układ który zbudowałem jest bardzo prosty. Sterowanie radiem z kierownicy rozwiązałem konwertując mysz philipsa na pilot do pionka za pomocą prostych oporników :). Ale nic więcej jak dotąd (a tyram nad tym już ze 3 lata) nie udało mi się usiągnąć



 


#25 OFFLINE   avis21

avis21
  • 5 postów
  • Dołączył: 21-07-2010

Napisany 03 sierpnia 2010 - 06:16

Wystarczy odebrać dane z oryginalnego radia Opla by się po prostu przekonać co tam jest wysyłane. A jak już wiesz odbierać z pioniera to nie będziesz miał większych problemów z oryginalnym radiem Opla :)
Ramki możesz odebrać za pomocą oscyloskopu lub jakiegoś programu do obróbki audio, podłączając poprzez wejście mikrofonu sygnał z linii danych I2C radia. Pamiętaj ze nie możesz przekroczyć 2.5V! bo uszkodzisz kartę dźwiękowa (zastosuj dzielnik napięcia bo tam będzie 5V).
Aha i nie przesadzaj z prędkością przesyłania danych na szynie Opla.

Widzę, że masz zapał więc dasz radę :)

#26 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2010 - 07:09

Widzę, że masz zapał więc dasz radę


zapał tak, z czasem gorzej

już próbowałem i jak mówię z radia jak podasz sygnał I2C na mid bezpośrednio to znika wszystko i nic się nie pojawia, bo MID oplowski jakoś głupio czyta sygnał I2C (dlatego napisałem zmodyfikowany)

Nie mniej znalazłem coś takiego i jak będzie trochę czasu to to ruszę
http://www.eelkeviss...zamota-nagy.htm



 


#27 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 03 sierpnia 2010 - 12:41

Jak producenci radioodbiorników zaczną wreszcie produkować radia z jakimkolwiek wyjściem sygnałowym np z danymi jakie pojawiają się na wyświetlaczu, to da się zrobić.


Kenwood to robi juz od dawna.podobno jakis nowy Alpine tez to ma

#28 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2010 - 12:48

Tomek, ale który kenwood ma możliwość podpięcia sygnału pod wyświetlacz bez dodatkowego fejsu??



 


#29 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 03 sierpnia 2010 - 14:35

Tomek, ale który kenwood ma możliwość podpięcia sygnału pod wyświetlacz bez dodatkowego fejsu??

co prawda dane zaporzyczone z innego forum,ale te wszystkie powinny chodzic.generalnie kazde z taka mala okragla wtyczka na 4 piny

* Kenwood ( Baureihe 2009 ) KDC-BT8044U, KDC-W7544U, KDC-W7044U, DPX503U, DPX303
* Kenwood ( Baureihe 2008 ) KDC-W9537U, KDC-W7541U, KDC-W7041U, KDC-BT8041U
* Kenwood ( Baureihe 2007 ) KDC-W9537U, KDC-W7537U, KDC-W808, DPX-501U, DPX-701U
* Kenwood ( Baureihe 2006 ) DPX701U, DPX501U, KDC-W808, KDC-W8534, KDC-W7534U, KDC-W6534U
* Kenwood ( Baureihe 2005 ) KDC-PSW9531, KDC-W8531, KDC-W7531, KDC-W808, KDC-W707, KDC-W7031, KDC-W6531, KDC-W6031
* Kenwood ( Baureihe 2004 ) KDC-PSW9527, KDC-W8027, KDC-W7027, KDC-M907, KDC-W6527SE, KDC-W6527, KDC-W657, KDC-WV6027, KDC-W6027, KMD-6527
* Kenwood ( Baureihe 2003 ) KDC-PSW9524, KDC-M9021SE, KDC-8024, KDC-M7024, KDC-7024, KDC-V6524, KDC-M6024/G, Z-838W
* Kenwood ( Baureihe 2002 ) KDC-PSW9521, KDC-M9021, KDC-MV6521, KDC-8021, KDC-V6521, KDC-M6021/G, KDC-6021, Z-638

#30 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2010 - 14:39

ale przypadkiem to nie o samo sterowanie chodzi - na pewno MID będzie działał?? - bo ja przetestuje metodą zakupu - ale nie chce kasy w błoto wydawać - da no mnie linka na PM do tego śmiesznego forum :)



 


#31 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 03 sierpnia 2010 - 15:19

ale przypadkiem to nie o samo sterowanie chodzi - na pewno MID będzie działał?? - bo ja przetestuje metodą zakupu - ale nie chce kasy w błoto wydawać - da no mnie linka na PM do tego śmiesznego forum :)


bedzie smigac,juz drugi miesiac nie moge sie nacieszyc:D

#32 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 sierpnia 2010 - 14:33

Witam

szukam na forum list radyjek nieseryjnych które będą współdziałały z przyciskami na kierownicy, znalazłem listę do kenwoodów. Mam Alpine cda9852rb. Czy istenieje, ktoś wczęsniej zamieszał analogiczną listę do Alpine bądź sie orientuje czy mojej radio da się tak podłączyć aby działały przyciski w kierownicy ?

#33 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 kwietnia 2018 - 21:57

Właśnie nabyłem chińską stację multimedialną 2din na Androidzie. Radio posiada możliwość obsługi sterowania z kierownicy. Z kostki radia wychodzą dwa kabelki do tego przeznaczone - SWC1 i SWC2. Do których pinów fabrycznej instalacji auta należy je podłączyć, żeby sterowanie działało? Ktoś, coś?



#34 OFFLINE   MrSZuwarowy

MrSZuwarowy
  • 3 postów
  • Dołączył: 11-03-2018
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 kwietnia 2018 - 22:20

Właśnie nabyłem chińską stację multimedialną 2din na Androidzie. Radio posiada możliwość obsługi sterowania z kierownicy. Z kostki radia wychodzą dwa kabelki do tego przeznaczone - SWC1 i SWC2. Do których pinów fabrycznej instalacji auta należy je podłączyć, żeby sterowanie działało? Ktoś, coś?

 

z instrukcji innego chińczyka:

Przy sterowaniu rezystancyjnym przewody: SWC 1, SWC 2, GND podłącz do trzech obwodów sterowania z kierownicy lub w przypadku sterowania dwoma przewodami tylko SWC 1 lub SWC 2 oraz GND.

 

Nie wiem, jakie miałeś oryginalne radio, ale piny mogą być analogicznie do CCRT 2008:
pinout_281816266_ccr2006_pin.jpg

Reszta to eksperymenty: to radio trzeba "nauczyć" znaczenia klawiszy z kierownicy.
może to ci też pomoże:

https://www.autopump...ewtopic.php?t=8



#35 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 kwietnia 2018 - 21:05

Dzięki za odzew. Już się z tym uporałem. Kabelek SWC1 albo SWC2 (dowolnie) z radia trzeba połączyć z pinem SWC w kostce ISO instalacji auta (jak na schemacie, który wkleiłeś). Potem oczywiście zaprogramować przyciski w ustawieniach radia. Wszystko działa, aż miło :)


Edytowany przez kjelon, 09 kwietnia 2018 - 21:06.