Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana oleju ASB


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marzec 2016 - 23:52

przepracowany dexron robi się żółty, zarówno II i III

gorzej jakby był mocno brązowy wpadający w czerń

amerykańce piszą żeby wymieniać statycznie co ok 40tys mil jakoś im bardziej wierze 



#62 ONLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7691 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 marzec 2016 - 22:02

no ja wymieniam co 60tyś km i dla mnie to jest maks jeśli chodzi o wymianę ;)



#63 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1098 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 marzec 2016 - 02:58

Ale 40 tys mil to jest mniej więcej 60 tys kilometrów :-P

#64 OFFLINE   arklin

arklin
  • 129 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 marzec 2017 - 21:36

Były głosy mówiące, że jak autko ma trochę najechane i nigdy nie wymieniano oleju w ASB to może być niezdrowe dla skrzyni. Moja bestyja właśnie przekroczyła 236 tkm i postanowiłem wymienić olej. Raczej nikt wcześniej tego nie robił bo filtr miał datę produkcji podobną do daty produkcji auta. Statycznie weszło mi 5,5 l zalałem Elf G3. Na razie nic złego się nie dzieje a skrzynia pracuje lepiej i auto przyjemniej jeździ. Gdyby jednak się coś rozleciało dam Wam znać. Wygląda jednak, że warto to robić nawet w przypadku dużego przebiegu.

P.S.  Wg zaleceń Opla nie ma konieczności wymiany oleju w warunkach normalnej eksploatacji. Wg moich doświadczeń to by się potwierdzało, bo nigdy w żadnej omedze nie miałem problemu ze skrzynią, przebiegi robię dość duże, a nie przejmowałem się olejem za bardzo. Taka mnie naszła jednak refleksja, że jest to tak proste i w sumie tanie, szczególnie jeśli robimy to własnoręcznie, iż spokojnie można się pokusić o wymianę jak niektórzy twierdzą co 60 tyś km. Na pewno nie zaszkodzi a może Omeśka odwdzięczy się długą i bezawaryjną pracą.


Edytowany przez arklin, 04 kwiecień 2017 - 22:09.


#65 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 kwiecień 2017 - 06:35

Ja w swojej wymieniłem przy 280000, to chyba też była pierwsza wymiana. Skrzynia chodzi plynniej, wybierak leciutko. Sucha jak pieprz. Jedynie chcę wymienić go jeszcze raz po przejechaniu 10k kilometrów.
Śmiało polecam czynność.
(Olej był prawie czarny i smierdzacy)

#66 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 353 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany Wczoraj, 14:10

Podepnę się pod temat moja skrzynia ma problem z przerzuceniem z 2 na 3 i wydaje mi się ze mogę to rozwiązać wymiana elektrozaworu tylko ostatnio sprawdzałem poziom oleju i było go dosyć ale to co się wylało po odkreceniu korka troche mnie przestraszyli bo olej miał kolor taki jakby szary i nie wiem czy warto w nia inwestować. Dodatkowo po włączeniu na D skrzynia jęczy jak zepsuta pompa od wspomagania. Myślę ze to moze przez ten olej co sadzice??