Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pali sie kontrolka awarii silnika duży problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
71 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   sylwunio

sylwunio
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-01-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 kwietnia 2012 - 07:58

A czy nikt nie zwrócił uwagi, że w pierwszym poście kolega napisał że jest błąd 9i4 czyli 94 a potem ktoś to przekręcił na 49 i wszyscy rozkminiają skąd ten się wziął? Wtrąciłem się do tematu bo właśnie przed chwilą mi wywaliło w drodze do roboty 94 i auto stoi i szukam rozwiązania

#42 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 06 kwietnia 2012 - 09:30

Masz racje. Czyli wynika z tego że mogło mi auto przestać działać przez ten czujnik ale czemu jeśli mi on zgasł to wyskakiwał tylko jeden błąd 145 i nic więcej ???????????

#43 OFFLINE   sylwunio

sylwunio
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-01-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 kwietnia 2012 - 09:59

To będzie głupie pytanie więc się przygotujcie, otóż jak wspomniałem 3 godziny temu po przejechaniu 500 metrów auto zgasło i już nie odpaliło, wywaliło 13,31 i 94 z czego przejąłem się tylko tym 94 bo to nigdy się nie pojawiało. Po przekręceniu kluczyka słychać że rozrusznik kręci ale nie zaskakuje. Warunki do naprawy są mizerne bo auto stoi na ulicy, zanim zdecyduję się na hol i wywiezienie do warsztatu (przypominam że idą święta)chce mniej więcej wiedzieć czego się spodziewać finansowo. Moje pytanie brzmi: Czy w najgorszym przypadku może to być zerwany pasek rozrządu? (wymieniany w sierpniu) i jak to wykluczyć bez ściągania obudowy? wywali jakiś inny błąd? w którym miejscu jest ten czujnik wałków? w 2.0 wiem gdzie był, tutaj ni znaju. z góry thx

#44 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 06 kwietnia 2012 - 10:15

Z tego co mi wiadomo to będzie uszkodzony czujnik położenia wału. Bo przy zerwaniu paska powinien ci wyskoczyć następny błąd a go nie ma. Więc ja stawiam na ten czujnik. Raczej nie ma możliwości zobaczenia czy jest zerwany pasek bez odkręcenia obudowy.

#45 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 06 kwietnia 2012 - 12:28

Szukaj na znanym portalu aukcyjnym :) kompletów ecu+imo jest od groma a ceny między 100 a 200zł.


100-200 za komplet do V6?? Ostatnio jakoś widziałem bardziej za 500-600!!

#46 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 kwietnia 2012 - 19:22

No to widocznie staniało:D

#47 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 07 kwietnia 2012 - 08:46

Problem immo załatwiony tylko powstał następny problem ponieważ teraz wyskakuje błąd 31 i tylko on ale samochód dalej nie pali nie załącza się pompka paliwa prawdopodobnie jest spalona ale co można zrobić z tym błędem 31 ?????? dodam że czujnik położenia wału został zmieniony i dalej jest ten błąd

#48 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 kwietnia 2012 - 12:13

Jeśli silnik nie pracuje to błąd 31 nie jest błędem... A iskra jest??

#49 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 07 kwietnia 2012 - 14:14

Tego to nie wiem bo nie sprawdzałem ale ja stawiam na pompkę paliwa ponieważ nawet się nie załącza i chyba taka będzie przyczyna.:masakra:

#50 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 kwietnia 2012 - 17:15

To sprawdź - będziesz pewien że to nie jest immo (:D) albo CWK (:lol:).
Następny w kolejności sprawdzania - różowy przekaźnik pod maską przy ECU - 1 z 2 jest od pompy paliwa.

#51 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 07 kwietnia 2012 - 17:55

Jak się przekręca zapłon i zapala silnik to słychać takie pyknięcie w cewce. A czy jeśli będzie spalona pompka to czy przekażnik będzie się załączał.

Mam takie pytanko jeszcze czy będzie pasowała pompka paliwa od calibry 2,0 do omegi 2,5v6 bo taką mam w domu.

#52 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 08 kwietnia 2012 - 03:30

Jak się przekręca zapłon i zapala silnik to słychać takie pyknięcie w cewce. A czy jeśli będzie spalona pompka to czy przekażnik będzie się załączał.

Mam takie pytanko jeszcze czy będzie pasowała pompka paliwa od calibry 2,0 do omegi 2,5v6 bo taką mam w domu.


Pyknięcie w cewce przekaźnika rozumiem?? Choć i to nic nie znaczy...
Jeśli tylko pompa padła, to nie wpływa to na pracę przekaźnika. Pompa od żadnego 2.0 (nawet z Omegi) nie ma dostatecznej wydajności żeby zaspokoić V6 (no może poza dowolną pompą elektryczną z K-Jetronic'a, ale takiej pewnie nie masz :D).

Nie za bardzo rozumiem co za fachowiec "pastwi się" nad Tobą i autem, jeśli nie potrafi wyeliminować możliwych źródeł problemu, ani znaleźć choćby dokładnie co nie działa (nie mówiąc już o przyczynie tego niedziałania) :confused:

#53 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 08 kwietnia 2012 - 07:59

No nie takiej to nie mam.

#54 OFFLINE   sylwunio

sylwunio
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-01-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 kwietnia 2012 - 15:12

skoro już się podpiąłem pod ten temat z racji błędu 94 jaki mi wyskoczył to zapytam dalej. Dziś rozłączyłem czujnik wałków, komputer nadal pokazywał 94, rozpiąłem aku (podobno w 2.5 wystarczy to do wykasowania błędów) i po ponownym podłączeniu nadal 94 (czujnik już podpięty) czyli jakby potwierdza to fakt niesprawności czujnika. Auto nie odpala a podobno przy niesprawnym czujniku halla powinien zaskakiwać? Jaki powinien być właściwy objaw takiej usterki?

#55 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 kwietnia 2012 - 19:51

Długo nim kręcisz?? Jak masz w miarę dobry akumulator to go pomęcz trochę, przydałby Ci się ktoś do pomocy - możesz posprawdzać czy masz iskrę i czy pompa paliwa chodzi...

#56 OFFLINE   sylwunio

sylwunio
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-01-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 kwietnia 2012 - 21:37

szanuję akumulator, rozrusznik i kata, max 5 sekund, zawsze palił od pierwszego nawet po miesiącu stania po zimie. jutro w końcu będę mógł kupić czujnik i go wymienić, oby zahulał bo ostatni remont mnie kosztował koło 4koła i to nie pora na wydatki. W końcu zszedłem ze spalaniem do 12 litrów i nie po to się uczyłem oszczędnie jeździć by teraz wyżygać pare stówek. dam znać co po wymianie

#57 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 kwietnia 2012 - 21:59

Przy walnięty czujniku położenia wałka po 5 sekundach raczej nie zapali... Potrzeba tak z 10-15 minimum.

#58 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 12 kwietnia 2012 - 08:00

Sylwunio i jak doszedłeś co było z twoim autem. Czy pomogła wymiana czujnika??

#59 OFFLINE   sylwunio

sylwunio
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-01-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 kwietnia 2012 - 10:02

nie wiem jeszcze, nie mam kiedy tego ogarnąć, jak wracam z roby do domu to jest już po 18ej, czujnika jeszcze nie kupiłem, ale jak zrobię to dam znać

#60 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 13 kwietnia 2012 - 08:27

Mam taki problem ponieważ odebrałem samochód o elektryka i lipa samochód dalej nie pali wymieniłem czujnik położenia wału czyli halla "nie pomogło" wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu "nie pomogło" wymieniłem pompe paliwa "nie pomogło" w moim sterowniku immo został przywrócony do ustawień fabrycznych nie pokazuje żadnego błędu paliwo jest iskra jest a nie chce odpalić ciśnienie powinno być ponieważ przy kręceniu gaśnie kontrolka oleju i nie pokazuje żadnego błędu. Pomocy bo jak nie dojdę co z nim jest to rozwalę ten samochód.