Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pali sie kontrolka awarii silnika duży problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
71 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:44

Ale Ty masz problem z za wysokim napięciem, a nie z niskim!!
A gazownik niech bzdur nie opowiada. Jak kto dba, tak ma. Nie ma normy że w Oplach jest niskie, a w innych dobre.

#22 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 27 marca 2012 - 21:48

No wiesz tylko powiedziałem to co mi on powiedział.Czyli pierwsze co to muszę mieć mikrometr a dalej muszę po sprawdzać jak ogarnę to jutro to się odezwę bo widzę że z tym jest większa filozofia.

#23 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 marca 2012 - 20:44

Nie mikrometr a multimetr:masakra: Posprawdzaj i wyczyść wszystkie główne połączenia masowe i plusowe,między alternatorem,rozrusznikiem i akumulatorem i wyczyść klemy.Prwidłowe ładowanie powinno być między 13.8 a 14.4v.Jak masz dojście z jakiegoś kanału to pomierz napięcie bezpośredno na wyjściu z alternatora.

#24 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 29 marca 2012 - 20:46

Oki tak zrobię ale dopiero jutro bo dzisiaj już nie mam jak

Witam napięcie jest 14 a wszystkie styki są prawidłowo.

Odpiąłem obie sondy zmierzyłem napięcie i kontrolka zgasła i narazie się nie pali póżniej jeszcze zobaczę czy komp wykryje jakieś błędy. Jaka może być przyczyna???????

witam mam takie błędy
-14-Za niskie napięcie temperatura środka chłodniczego
-145 Nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu
-49 Za wysokie napięcie akumulatora
-13 Sensor O2 otwarty obwód 1
-71 Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego
-48 Za niskie napięcie akumulatora
-73 Za niskie napięcie przepływomierza powietrza
-48 Za niskie napięcie akumulatora
-73 Za niskie napięcie przepływomierza powietrza
-31 Brak sygnału obr/min z silnika
-Ale jak zapalam silnik to wszystko gaśnie nic się nie świeci za każdym razem to jest więcej błędów.

Dodam że napięcie wynosi 14v i wszystko jest dobrze dopiero po przejechaniu paru km zapala się kontrolka żółta

#25 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 marca 2012 - 21:25

Sprawdz akumulator.

#26 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 marca 2012 - 01:01

(...)
-31 Brak sygnału obr/min z silnika
-145 Nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu

Jeśli to przed odpaleniem, to te 2 sobie odpuść.

-48 Za niskie napięcie akumulatora
-49 Za wysokie napięcie akumulatora

Jeśli występują razem, to ja bym (przy założeniu że nie masz totalnie rozwalonej wiązki) wymienił najpierw akumulator.

-13 Sensor O2 otwarty obwód 1
-14-Za niskie napięcie temperatura środka chłodniczego
-71 Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego
-73 Za niskie napięcie przepływomierza powietrza

2 ostatnie są moim zdaniem ze sobą związane. Przyczyną jest zwarcie w wiązce.
Jeśli przy podpiętej sondzie masz błąd 13, a przewód jest :ok:, to wymień sondę.
Błąd nr 14 może również wynikać z uszkodzenia wiązki - zobacz przy wtyczce od czujnika najpierw.

#27 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 30 marca 2012 - 06:08

Ale aku mam nowy. Czy jest taka możliwość ze jest za dużo amperów na aku.

#28 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 marca 2012 - 09:12

Jeśli akumulator jest nowy i masz ładowanie 14V, to moim zdaniem masz spory problem z wiązką.

#29 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 30 marca 2012 - 21:08

mam problem ponieważ gdy zgasiłem silnik po spróbowaniu odpalenia zmartwiłem się ponieważ samochód już nie chciał odpalić.Brak iskry i coś pyka w cewce.Proszę o pomoc

Żółta kontrolka zaczęła przez pewien czas mrugać o teraz pali się cały czas.

Ddam że jak samochód z chodził z wysokich obrotów na niskie to czasami potrafił zgasnąć a czasami obroty spadały do 500 a póżniej wchodziły na 750 tak jak powinny być.

#30 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 marca 2012 - 23:42

a ja na poczatek bym sie zajal sprawdzeniem kabli masowych

#31 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 31 marca 2012 - 15:27

Kable są oki a kompa zawiozłem do magika do ostrowca św zobaczymy co mi powie. Może zdoła usunąć immo .

Bo z tego co mi powiedziano to wszystko zależy od immo.

Czy to prawda?????????????

#32 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 kwietnia 2012 - 17:32

Daj popracować "magikowi". Moim zdaniem wróży ze szklanej kuli, w najlepszym razie nic nie zepsuje w komputerze ale poprawić też raczej nie da rady.

#33 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 03 kwietnia 2012 - 05:10

No i niestety muszę zaprowadzić samochód do Ostrowca Św.

#34 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 kwietnia 2012 - 10:58

A czemu konkretnie tam?? Ładny kawałek drogi... Nikt bliżej nie chce się podjąć, czy co??
Nic z tego nie rozumiem!!

#35 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 04 kwietnia 2012 - 05:04

Rozmawiałem ze znajomym Elektrykiem samochodowym i powiedział mi że wszystkie problemy z kompami i immo wozi do niego. Pytałem znajomych też gdzie jest dobry gość od takich rzeczy to podsyłają mi właśnie tego kolesia. Zawiozłem mu w sobotę sam komputer i w poniedziałek dowiedziałem się ze nie da rady go usunąć może go tylko przywrócić do ustawień fabrycznych ponieważ jest to motronik (z jedną dużą kropką na immo nie simtec (sintec). Więc wczoraj zaprowadziłem mu też i samochód okaże się dzisiaj ponieważ powiedział ze zrobi go na dzisiaj.(zobaczymy).:(

#36 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 kwietnia 2012 - 03:48

Przecież immo z Motronic'a 100 razy prościej usunąć niż z Simtec'a dowolnego... Ciekawe czym to się skończy. Żebyś nie musiał szukać kompletu na podmiankę :masakra:

#37 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 05 kwietnia 2012 - 20:11

A mam takie pytanko czy jeśli mój samochód jest 2,5v6 to czy komputer i immo będzie pasował od 2,0 bo znajomy właśnie taką rozbiera

#38 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 kwietnia 2012 - 20:54

Nie, nie będzie pasował :masakra:

#39 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 05 kwietnia 2012 - 20:58

To co ja teraz moge zrobić żeby jeżdzić samochodem. Macie może jakiś komplet z immo

#40 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 kwietnia 2012 - 21:51

Szukaj na znanym portalu aukcyjnym :) kompletów ecu+imo jest od groma a ceny między 100 a 200zł.