wywala płyn
#121 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2013 - 20:29
pierwsza ( od strony zderzaka ) jest od klimy ( przed nią znajdują się dwa wentylatory klimy ) druga to chłodnica wody ( za nią masz kolejny wentylator )
Także przedmuchaj tą pierwszą
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#122 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2013 - 21:01
#123 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2013 - 21:35
#124 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2013 - 21:36
#125 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2013 - 17:59
ok. umówiłem się na sobotę z jakimś magikiem. Ma sprawdzić zawartość CO2 w płynie chłodzącym (żeby definitywnie wykluczyć wadliwą uszczelkę pod głowicą). Jeśli z tym będzie wszystko ok to przedmucham chłodnice może to wystarczy... jeśli nie to wymienię termostat... jak to nie pomoże to założę nową chłodnice...i to MUSI wystarczyć
witam
miałem kiedyś taką omegę i borykałem się z takim problemem , po pierwsze w tych silnikach układ chłodzenia wymuszany jest ciśnieniem w układzie(chyba ok 1,5bara jak się nie mylę) tzn. jak odkręcisz korek wody zawsze będzie wywalać płyn i bulgotać , u mnie był korek walnięty od chłodnicy i czujniki na chłodnicy od wentylatora za późno mi włączał drugi bieg przez co często miałem 100 stopni na zegarze wymieniłem dwa czujnik i było ok
ale niema jak 2,5 v6 i spokój :yes_yes:
#126 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2013 - 18:08
Co ja zauważyłem... jak jadę z wyłączoną klimą (tryb ECO) to silnik się nagrzewa bardzo szybko do 97C, jak włączę klimę dzieje się to znaaaacznie wolniej ale prędzej czy później i tak osiąga te 97C;/.
Jak ustalę przyczynę to dam znać co się działo... o ile uda się ustalić przyczynę
Za wszelkie sugestię/podpowiedzi będę bardzo wdzięczny, bo o dobrego mechanika dzisiaj ciężko:)
#127 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2013 - 18:12
to przez wentylatory.Na klimie chodzą cały czas.Co ja zauważyłem... jak jadę z wyłączoną klimą (tryb ECO) to silnik się nagrzewa bardzo szybko do 97C, jak włączę klimę dzieje się to znaaaacznie wolniej ale prędzej czy później i tak osiąga te 97C;/.
#128 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2013 - 20:21
*chodnica jest sprawna - wszystkie sekcje się grzeją równomiernie
*termostat jest ok (otwiera się przy 91C)
*uszczelka pod głowicą też ok (brak CO/CO2 w płynie)
*pompa wody też ok (bo była wymieniona niedawno)
*korek zbiorniczka wyrównawczego dobrze reguluje ciśnienie w układzie
*czujnik temperatury jest ok (95C i wentylator się włącza, działają 2 biegi)
*brak błędów na kompie
*zawór nagrzewnicy (trójdrożny) wymieniłem na nowy... nie wiem po co:)
generalnie mechanik powiedział, że cały układ działa tak jak powinien...
tylko, że nie działa tak jak powinien bo temperatura silnika ciągle waha się pomiędzy 94-97C!! a było normalnie (jakiś czas temu) bo ciągle miała około 90C. (chyba, że stałem 30min w korku;/ )
w związku z tym, że chce mieć zrobiony porządek pomyślałem o 2 sprawach które mogą mieć na to wpływ, ale chciałem się was poradzić czy dobrze myślę..
1) wymieniłem cały układ wydechowy (zamiennik).. teraz pytanie czy powiedzmy jakieś zwężenie w układnie wydechowym (odbiegające od ori) może powodować delikatny wzrost temperatury silnika? od razu mówię, że autko nie dusi się, zbiera się normalnie i żadnych problemów z nim nie mam...
2) czy w układzie chłodzenia silnik 2.0 16v występują jakieś dodatkowe pompki wody? Jeśli tak to gdzie one są i jak sprawdzić czy działają poprawnie? (czytałem że w V6 są dwie.. pod zbiorniczkiem płynu i przy chłodnicy). Jeśli takich pompek nie ma, to może warto wpiąć w układ coś takiego, żeby płyn lepiej krążył w układzie i w konsekwencji lepiej oddawał ciepło? (oczywiście jak nie uda mi się znaleźć normalnej przyczyny tego "przegrzewania")
i jeszcze jedno pytanie... w sumie od tego mogłem zacząć.. wertując forum znalazłem info, że wiatrak w 2.0 16v powinien już zacząć się kręcić przy ok 92C a przy 95 powinien 2 bieg się włączać?
U mnie wiatrak nie kręci się wcale do 95C (chyba, że przy włączonej klimie) zaczyna działać dopiero przy 95-96C... kręci się na 1 biegu.. tak powinno być?
#129 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2013 - 07:55
Druga sprawa to czy wskaźnik na desce dobrze pokazuje.
#130 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2013 - 11:23
mam tak samo,drugi bieg mi sie zalacza gdzies przy 98c ,po konsultacji z kolega mowil,ze teraz ma tez tak samo w takie upaly,oczywiscie auta z klima i temperature mi trzyma 95 stopni i w gore,skacze mi tak samo,dodam ze jestem po remoncie glowic uszczelek i juz nie powiem czego jeszcze,bo mi sie suma przypomina ile zaplacilem,a chce o tym zapomniecU mnie wiatrak nie kręci się wcale do 95C (chyba, że przy włączonej klimie) zaczyna działać dopiero przy 95-96C... kręci się na 1 biegu.. tak powinno być?