Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wywala płyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
129 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2013 - 20:29

z przodu masz dwie chłodnice
pierwsza ( od strony zderzaka ) jest od klimy ( przed nią znajdują się dwa wentylatory klimy ) druga to chłodnica wody ( za nią masz kolejny wentylator )

Także przedmuchaj tą pierwszą

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#122 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 314 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 czerwca 2013 - 21:01

Nie wiem jaka powinna byc temperatura w 2.0 ale w 3.0 to 93° ale powinna byc taka sama raczej, podczas jazdy w korkach rosnie nawet do 95-97° z racji slabego przeplywu powietrza przy malych predkosciach, temperatura silnika powinna podczas jazdy powyrzej 30-40km\h trzymac 93° nie wiecej ani niem mniej(+-1°), jesli jest inna to raczej trzeba sprawdzic dzialanie termostatu

#123 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 04 czerwca 2013 - 21:35

ok. umówiłem się na sobotę z jakimś magikiem. Ma sprawdzić zawartość CO2 w płynie chłodzącym (żeby definitywnie wykluczyć wadliwą uszczelkę pod głowicą). Jeśli z tym będzie wszystko ok to przedmucham chłodnice może to wystarczy... jeśli nie to wymienię termostat... jak to nie pomoże to założę nową chłodnice...i to MUSI wystarczyć:D

#124 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2013 - 21:36

Chłodnica ( skraplacz ) jest pierwsza, zaraz za atrapą i być może ona blokuje dostęp do zimnego powietrza.

#125 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 05 czerwca 2013 - 17:59

ok. umówiłem się na sobotę z jakimś magikiem. Ma sprawdzić zawartość CO2 w płynie chłodzącym (żeby definitywnie wykluczyć wadliwą uszczelkę pod głowicą). Jeśli z tym będzie wszystko ok to przedmucham chłodnice może to wystarczy... jeśli nie to wymienię termostat... jak to nie pomoże to założę nową chłodnice...i to MUSI wystarczyć:D


witam
miałem kiedyś taką omegę i borykałem się z takim problemem , po pierwsze w tych silnikach układ chłodzenia wymuszany jest ciśnieniem w układzie(chyba ok 1,5bara jak się nie mylę) tzn. jak odkręcisz korek wody zawsze będzie wywalać płyn i bulgotać , u mnie był korek walnięty od chłodnicy i czujniki na chłodnicy od wentylatora za późno mi włączał drugi bieg przez co często miałem 100 stopni na zegarze wymieniłem dwa czujnik i było ok
ale niema jak 2,5 v6 i spokój :yes_yes:

#126 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 11 czerwca 2013 - 18:08

ok, wróciłem od mechanika. Co się okazało... termostat działa ok, jedyne co mógł wymyślić to zapchana chłodnica.. (rozebrał też plastiki i sprawdził przestrzeń między skraplaczem i chłodnicą - było czysto ale profilaktycznie skraplacz też przeczyścił - nic nie pomogło). Sprawdził działanie czujników na kompie też wszystko ok. W sobotę ma sprawdzić termometrem na podczerwień (zaczynając od zimnego silnika) jak się nagrzewa chłodnica i czy są zapchane sekcje. Wpadł jeszcze na pomysł że może być w bloku zapchany któryś kanał w którym przepływa ciecz oraz, że uszczelka pod głowicą może być odwrotnie założona i blokuje kanały...(tylko, że po wymianie uszczelki nic się nie działo...)

Co ja zauważyłem... jak jadę z wyłączoną klimą (tryb ECO) to silnik się nagrzewa bardzo szybko do 97C, jak włączę klimę dzieje się to znaaaacznie wolniej ale prędzej czy później i tak osiąga te 97C;/.

Jak ustalę przyczynę to dam znać co się działo... o ile uda się ustalić przyczynę:)
Za wszelkie sugestię/podpowiedzi będę bardzo wdzięczny, bo o dobrego mechanika dzisiaj ciężko:)

#127 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2013 - 18:12

Co ja zauważyłem... jak jadę z wyłączoną klimą (tryb ECO) to silnik się nagrzewa bardzo szybko do 97C, jak włączę klimę dzieje się to znaaaacznie wolniej ale prędzej czy później i tak osiąga te 97C;/.

to przez wentylatory.Na klimie chodzą cały czas.

#128 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 17 czerwca 2013 - 20:21

kolejna wizyta u mechanika... nic nie dała;/ Po sprawdzeniu układu mechanik powiedział, że:
*chodnica jest sprawna - wszystkie sekcje się grzeją równomiernie
*termostat jest ok (otwiera się przy 91C)
*uszczelka pod głowicą też ok (brak CO/CO2 w płynie)
*pompa wody też ok (bo była wymieniona niedawno)
*korek zbiorniczka wyrównawczego dobrze reguluje ciśnienie w układzie
*czujnik temperatury jest ok (95C i wentylator się włącza, działają 2 biegi)
*brak błędów na kompie
*zawór nagrzewnicy (trójdrożny) wymieniłem na nowy... nie wiem po co:)
generalnie mechanik powiedział, że cały układ działa tak jak powinien...
tylko, że nie działa tak jak powinien bo temperatura silnika ciągle waha się pomiędzy 94-97C!! a było normalnie (jakiś czas temu) bo ciągle miała około 90C. (chyba, że stałem 30min w korku;/ )

w związku z tym, że chce mieć zrobiony porządek pomyślałem o 2 sprawach które mogą mieć na to wpływ, ale chciałem się was poradzić czy dobrze myślę..

1) wymieniłem cały układ wydechowy (zamiennik).. teraz pytanie czy powiedzmy jakieś zwężenie w układnie wydechowym (odbiegające od ori) może powodować delikatny wzrost temperatury silnika? od razu mówię, że autko nie dusi się, zbiera się normalnie i żadnych problemów z nim nie mam...

2) czy w układzie chłodzenia silnik 2.0 16v występują jakieś dodatkowe pompki wody? Jeśli tak to gdzie one są i jak sprawdzić czy działają poprawnie? (czytałem że w V6 są dwie.. pod zbiorniczkiem płynu i przy chłodnicy). Jeśli takich pompek nie ma, to może warto wpiąć w układ coś takiego, żeby płyn lepiej krążył w układzie i w konsekwencji lepiej oddawał ciepło? (oczywiście jak nie uda mi się znaleźć normalnej przyczyny tego "przegrzewania")

i jeszcze jedno pytanie... w sumie od tego mogłem zacząć.. wertując forum znalazłem info, że wiatrak w 2.0 16v powinien już zacząć się kręcić przy ok 92C a przy 95 powinien 2 bieg się włączać?
U mnie wiatrak nie kręci się wcale do 95C (chyba, że przy włączonej klimie) zaczyna działać dopiero przy 95-96C... kręci się na 1 biegu.. tak powinno być?

#129 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2013 - 07:55

Tak sie zastanawiam czy termostat za późno się nie otwiera? U mnie w podobnym silniku przy włączonej klimie w największe upały nie ma siły aby przekroczył 85 C, na ECO jest 2-3 C więcej, 90 C przekracza (i to nieznacznie) wyłącznie na postoju.
Druga sprawa to czy wskaźnik na desce dobrze pokazuje.

#130 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 18 czerwca 2013 - 11:23

U mnie wiatrak nie kręci się wcale do 95C (chyba, że przy włączonej klimie) zaczyna działać dopiero przy 95-96C... kręci się na 1 biegu.. tak powinno być?

mam tak samo,drugi bieg mi sie zalacza gdzies przy 98c ,po konsultacji z kolega mowil,ze teraz ma tez tak samo w takie upaly,oczywiscie auta z klima i temperature mi trzyma 95 stopni i w gore,skacze mi tak samo,dodam ze jestem po remoncie glowic uszczelek i juz nie powiem czego jeszcze,bo mi sie suma przypomina ile zaplacilem,a chce o tym zapomniec :)