Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wywala płyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
129 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 09 maja 2012 - 08:52

z przodu. Jak to sprawdzic przy wylaczonym aucie? Co musze rozebrac? Cisnienie w ukladzie zrobic? I ktörym wezem?

#42 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 09 maja 2012 - 12:42

wczoraj rozmawialem z gosciem i obstawia na zapowietrzony uklad ale przeciez sam powinien sie odpowietrzyc a korek wymienialem

#43 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 09 maja 2012 - 13:33

A może by tak zalać układ jakimś preparatem uszczelniającym? Wyciek nie duży,to może by pomogło?

#44 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2012 - 13:37

zalać układ jakimś preparatem uszczelniającym

A potem bedzie placz ze sie uszczelnilo az za bardzo. Zlokalizuj wyciek i wymien uszkodzony element.

#45 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 13:55

z przodu. Jak to sprawdzic przy wylaczonym aucie?


To jest wąż który idzie od chłodnicy i za pompą wspomagania wchodzi w aluminiową rurkę która się dalej łączy z termostatem, ale tego już nie zobaczysz

Co musze rozebrac?


Żeby wymienić termostat lub oringi na tej rurce musisz zrzucić kolektor ssący, i wszystko pod nim aż do poziomu chłodniczki oleju, dodatkowo musz zdjąć ten wąż co idzie od chłodnicy do tej rurki. Muszisz odkręcić ucho od tej rurki (może przeszkadzać wężyk od wspomagania) które jest przykręcona na torx wewnętrzny 12 jeżeli dobrze pamiętam. Dalej wysuwasz tą rurkę, odkręcasz termostat... potem zostaje to jeszcze poskładać

#46 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 maja 2012 - 14:19

Wcale nie trzeba rozbierać kolektora ssącego. Wystarczy zdjąć samą górę, do tego sprawne paluszki i można wymienić termostat. Rurka metalowa po odkręceniu uchwytu też wyjdzie...

#47 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 15:36

Wcale nie trzeba rozbierać kolektora ssącego. Wystarczy zdjąć samą górę, do tego sprawne paluszki i można wymienić termostat.


życzę powodzenia we wjeżdżaniu tam z termostatem i z uszczelką pod termostat :D
NIe sprawdzałem czy się da, ale na pewno jest to utrudnianie sobie życia

Rurka metalowa po odkręceniu uchwytu też wyjdzie...


to jest oczywiste, bo ona siedzi tylko na tych dwóch oringach w termostacie :)

#48 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 09 maja 2012 - 16:28

Zaryzykowalem i zalałem preparatem. Póki co nic nie cieknie,a po garach troche fura dostała. Temp w normie. Zobaczymy na dniach czy pomogło na dłużej czy tylko na chwilke.

#49 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2012 - 17:10

Zaryzykowalem i zalałem preparatem.


I na zime pewnie bedzie temat ''pomocy problem z ogrzewaniem'':masakra:

#50 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 09 maja 2012 - 18:13

Ja nie panikuje za wczasu to i Ty nie panikuj. Są różne opinie na ten temat. I dobre i złe. Zobaczymy jak to będzie.

#51 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 maja 2012 - 21:13

życzę powodzenia we wjeżdżaniu tam z termostatem i z uszczelką pod termostat :D

Nie ma problemu - chcesz, przyjedź to Ci pokażę. Nawet silikon nie jest niezbędny, choć delikatnie ułatwia życie. Może i to utrudnianie, ale zawsze taniej niż wymieniać komplet uszczelek - czyli 120 za te na górę (oryginał), okolice 110-120 za te pod barana (Elring czy Goetze, cena podobna) i kolejne około 100 za te pod plastik. Dla ~350zł warto sobie życie utrudnić IMHO... No chyba że ktoś lubi silikon w dolocie, albo lewe powietrze :D

#52 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 21:22

Nie ma problemu - chcesz, przyjedź to Ci pokażę. Nawet silikon nie jest niezbędny, choć delikatnie ułatwia życie.


To jest możliwe, ale po co sobie łamać ręcę ;)

Może i to utrudnianie, ale zawsze taniej niż wymieniać komplet uszczelek - czyli 120 za te na górę (oryginał), okolice 110-120 za te pod barana (Elring czy Goetze, cena podobna) i kolejne około 100 za te pod plastik. Dla ~350zł warto sobie życie utrudnić IMHO... No chyba że ktoś lubi silikon w dolocie, albo lewe powietrze


nie wiem skąd masz te ceny :hmm: Ja płaciłem 20zł, 30zł i 15 zł za te pod kolektor (ceny po rabacie dla mnie 30%). Wszystkie oryginały, nawet mogę zrobić zdjęcie opakowań bo chyba jeszcze mam :D

Także te niecałe 70zł za uszczelki to jest niewiele przy termostacie który kosztuje 210zł oryginał

#53 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 21:44

poza tym wymiana uszczelek "okularów" przy każdym zdjęciu dolotu to delikatnie mówiąc przesada. Ja zdejmowałem swój kolektor z 10 razy i wciąż mam te same uszczelki, nie są ani rozpłaszczone, ani w inny sposób zużyte - działają.

#54 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 maja 2012 - 22:40

nie wiem skąd masz te ceny :hmm: Ja płaciłem 20zł, 30zł i 15 zł za te pod kolektor (ceny po rabacie dla mnie 30%). Wszystkie oryginały, nawet mogę zrobić zdjęcie opakowań bo chyba jeszcze mam :D

Także te niecałe 70zł za uszczelki to jest niewiele przy termostacie który kosztuje 210zł oryginał


Ceny z Intercarsu... Sam z rabatem dziś prawie 90 zł dałem za te pod barana. 120 kosztuje w ASO komplet tych oringów pod górę, a te pod plastik też wychodzą prawie 100. To ja nie bardzo wiem skąd te Twoje ceny się biorą...

#55 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 10 maja 2012 - 07:47

Serca Elring:
http://www.e-autocze...6-00136174.aspx
Potrójne Reinz:
http://www.e-autocze...8-00287452.aspx
Pod czapkę:
http://sklep.cx.pl/P...zekroju_kolowym
Nawet z wysyłką wychodzi `trochę` taniej;)

#56 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 16 maja 2012 - 11:58

rozebrałem góre tak że widze termostat. przy termostacie suchutko. łącznik z termostsatem też jest suchy. zrobilem ciśnienie w układzie i nic nie widać skąd leci. jakieś pomysły? co dalej robić? wyciągać przewody? leci z przodu silnika na miske olejową. ale nie widać skąd. tylko na ciepłym leci.pomóżcie :)

#57 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 16 maja 2012 - 13:18

A sprawdzałeś może czy oleju Ci nie przybywa w misce?

#58 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 16 maja 2012 - 13:27

nie przybywa na bagnecie. raczej jest delikatnie tendentcja spadkowa. to leci skądś z góry na miske. wyjąłem rurke i wymienie te oringi i róre gumową troszke skróce. oby to pomogło

#59 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2012 - 15:02

to leci skądś z góry na miske

Pompe wody obejrzyj czy nie cieknie.

#60 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 16 maja 2012 - 15:26

Pompa też na zimnym silniku by chyba ciekła ?