Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wywala płyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
129 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:39

hmmm... czyzby pompa wody?? czy raczej zasyfialy uklad?? jezdziles na plynie czy na wodzie?? podobno po wodzie potrafi sie zabic uklad kamieniem do tego stopnia ze totalnie nie ma przeplywu...

#22 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:49

podobno po wodzie potrafi sie zabic uklad kamieniem...

nie podobno, ale na pewno. Poprzedni właściciel mojej Omegi jeździł na wodzie tuż przed sprzedażą, a ja spędziłem kilkanaście godzin na płukaniu chłodnicy i całego układu chłodzenia. jeszcze żyje padaka jedna :D

#23 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 06 kwietnia 2012 - 16:23

ale przy zasyfionym układzie bedzie sie cisnienie robilo?? no mechanik mi powiedzial ze zasyfiony uklad lub pompa wody bo ale dopiero zapisal mnie na 23 a do tego czasu przez to moze cos pasc wiec sam sproboje chyba ten uklad przeplukac jak to sie robi??

#24 OFFLINE   darooo

darooo
  • 74 postów
  • Dołączył: 02-02-2010
  • Skąd: Głogów

Napisany 09 kwietnia 2012 - 16:46

hello,
podepnę się .Moja kluska pożera płyn chłodniczy podczas jazdy.Na postoju nic nie kapie,może jest tam jakaś jedna czy dwie plamki tak na wysokości chłodnicy,może ciut głębiej ,ale nie żeby kapało non stop..

co mogę ewentualnie sprawdzić samemu zanim pojadę do mechanika ?? żeby mi głupot nie wciskał :( ... dodam ,że olej mi też kapie ..zaraz pod lewym nadkolem i to po jeździe ,kapnie dwie ,trzy krople i spokój

najlepiej nie jeździć, wtedy nic nie trzeba dolewać :masakra:

#25 OFFLINE   TEQUILA

TEQUILA

    SQUAD LUBUSKI , I came back ;-)

  • 429 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2012 - 16:53

hello,
podepnę się .Moja kluska pożera płyn chłodniczy podczas jazdy.Na postoju nic nie kapie,może jest tam jakaś jedna czy dwie plamki tak na wysokości chłodnicy,może ciut głębiej ,ale nie żeby kapało non stop..

co mogę ewentualnie sprawdzić samemu zanim pojadę do mechanika ?? żeby mi głupot nie wciskał :( ... dodam ,że olej mi też kapie ..zaraz pod lewym nadkolem i to po jeździe ,kapnie dwie ,trzy krople i spokój

najlepiej nie jeździć, wtedy nic nie trzeba dolewać :masakra:




nagrzewnica( może masz mokro po stronie pasażera?? ) lub zawór trójdrożny
Pod tą maską kryje się coś więcej niż ciało... Pod tą maską kryje się idea, panie Creedy, a idee są kuloodporne
------------------------------------------------------
no i stało się jestem sobą , co komuś to wadzi

#26 OFFLINE   darooo

darooo
  • 74 postów
  • Dołączył: 02-02-2010
  • Skąd: Głogów

Napisany 09 kwietnia 2012 - 17:33

nagrzewnica( może masz mokro po stronie pasażera ) lub zawór trójdrożny


gdzie znajduję się te zawór ? podpatrzyć czy nie ma wycieków ? od mojej jak i pasażera strony suchutko

dodam ,że grzanie silnika jak i nawiew w normie

podczas jazdy jak obieg działa to pożera mi płyn

może to pomoże...w zimie dolewałem 1-2 litra a poprzednie lato 5-10 dolałem masakra

#27 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 20 kwietnia 2012 - 15:49

Witam !!!

Mam problem... otóż ucieka mi płyn chłodniczy... Leje się po skrzyni w okolicach sprzęgła (dzwonu)... I to tak bardzo... Skąd ten wyciek może być ?? Na pewno nie jest to zawór trójdzielny bo wymieniłem go wraz z naprawa silnika...

wydaje mi się że wszystkie miejsca z których może być wyciek płynu już zostały opisane , tylko trzeba poszukać , jeśli już tak bardzo musiałeś zapytać to przynajmniej zrobiłbyś to w jednym z istniejących tematów , przeniosłem ,;kocyk

#28 OFFLINE   as1977

as1977
  • 23 postów
  • Dołączył: 19-10-2011
  • Skąd: Myślenice ,Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:09

Witam !!!

Mam problem... otóż ucieka mi płyn chłodniczy... Leje się po skrzyni w okolicach sprzęgła (dzwonu)... I to tak bardzo... Skąd ten wyciek może być ?? Na pewno nie jest to zawór trójdzielny bo wymieniłem go wraz z naprawa silnika...

wydaje mi się że wszystkie miejsca z których może być wyciek płynu już zostały opisane , tylko trzeba poszukać , jeśli już tak bardzo musiałeś zapytać to przynajmniej zrobiłbyś to w jednym z istniejących tematów , przeniosłem ,;kocyk

Witam .... mam pytanie czy ten zawór tójdzielny to coś z membraną? bo taż wykryłem wycieki własnie w jakimś trójniku (do niego przychodzi taki mały ,cięki wężyk chyba z powietrzem i zasysa , i leje mi własnie z dwóch małych otworów a dokładnie pisząc z tej mębrany i na chwile obecna musiałem ten wężyk odpiąć bo mniej leje ...... czy wiesz może ile takie użądzenie kosztuje ? dzieki .....a żeby sie dostac do tego zaworu to musiałem ściągnąć całe podszybie wycieraczki , i całe ręce porysorane , ciasno że szok a do opasek to pospawałem sobie do kombinerek przedłóżacz hehe żeby z dalszej odległości ściągać opaski ....

#29 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 kwietnia 2012 - 00:16

Tak, to jest właśnie zawór trójdrożny. Nie polecam kupowania tanich zamienników.

#30 OFFLINE   as1977

as1977
  • 23 postów
  • Dołączył: 19-10-2011
  • Skąd: Myślenice ,Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 kwietnia 2012 - 23:32

Tak, to jest właśnie zawór trójdrożny. Nie polecam kupowania tanich zamienników.


Kupiłem orginał podobno madein GERMANY 60zł . . . zamiennik był za 30zł... dzieki

#31 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 30 kwietnia 2012 - 13:49

witam wracam ponownie z problemem auto jest u mechanika wymienil pompe wody i mowi ze sa jeszcze 2 pompki jakas olo zbiorniczka 2 kolo chlodnicy nie dochodzil do nich prad uklad jest drozny mowi ze przegoni ja troche i jest niby ok wjezdza do siebie i temperatura wzrasta tak do 100 czasem minimalnie wiecej zatrzyma sie auto postoi na wolnych i temp spadnie na 92 ale mowi ze w wezach bulgocze cisnienie sie nie robi ale teraz jest zalana woda a ja gdzies czytalem ze one lapia taka temp. a jakby byla zalana plynem?? bo mowi ze teraz to jedynie uszczelka ale mowi ze nie wypycha plynu i nie bombluje w zbiorniczek prosze o szybka rade zebym mogl mu cos podsunac z gory dziekuje

#32 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 13:59

Są 2 pompki, ale pełnią one rolę wspomagaczy - nawet bez nich układ ma po prostu działać wykorzystując mechaniczną pompę.

Co do UPG - najprościej sprawdzić sprawdzając zawartość CO w płynie chłodzącym.

Czy powierzchnia chłodnicy jest czysta? Bo może po prostu silnik nie ma jak się chłodzić...

#33 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:07

powiem ze kiedys niedaleko przcy wpadlem w straszne bloto i silnik byl caly brudny wentylatr ale obmylem na myjni moze jakos nie dokldnie a czy to az ma taki wplyw??

#34 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:15

Ma wpływ, bo jeśli chłodnica jest zabita syfem, to fizycznie nie ma możliwości oddać ciepła...

#35 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 02 maja 2012 - 07:56

chłodnica wyczyszczona jak jezdze bez klimy temperatura dojdzie do 95 załączy się wentylator i tak się trzyma ale po przejechaniu ok 20 km wczoraj spuchly weze były bardzo twarde wiec to juz wydaje mi sie ze uszczelka od poniedzialku auto znowu pojedzie do mechanika

#36 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2012 - 20:09

Korek od zbiorniczka wyrównawczego wymieniałeś?? jeśli nie to zacznij od tego mniejsze koszta jak robienie UPG, a twardość węży będzie taka jak przy UPG.

#37 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 05 maja 2012 - 08:56

o to chodzi ze wymienilem 30 pare zlotych mnie to wynioslo jako 1 juz z miesiac temu i nie wiem co to moze byc juz mi brakuje pomysłów i mechanikowi tez jedynie chyba uszczelka pozostala

#38 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 09 maja 2012 - 04:04

Witam. To juz chyba norma że co wiosne gdzies robi mi sie nieszczelnośc w układzie chłodniczym. Do rzeczy. Zauważyłem że ubywa mi płynu chłodzącego. Nie jakieś wielkie ilości,ale ubywa. Dziś zobaczylem plame pod autem. Odpaliłem. Nic. Dopiero jak sie nagrzał to zaczęło lecieć z przodu auta. I to całkiem sporo. Auto na lewarek, i widze że leci z miski olejowej. Cała micha zapaskudzona i mokra. I pytanie,skąd to może lecieć? Lewa strona silnika jest też upaskudzona i mokra,ta od kierowcy. Ma ktoś jakieś pomysły? Wolałbym sam sie z tym pobawić niż dawać do mechów którzy pół auta rozbiorą i nic nie zauważą. Dodam że cieknie dopiero jak sie auto rozgrzeje. Wcześniej robiłem ciśnienie w układzie sprężarką i nic.Cisza. Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym? Silnik 3.0 V6

#39 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2012 - 06:24

strona kierowcy jest mokra ?? z przodu silnika czy z tyłu ??jak z tyłu to złe wieści, może być to UPG, więc bardzo dokładnie obejrzyj gdzie dokładnie cieknie... Jeżeli przód to może być uszczelka pod termostatem, metalowy łącznik do termostatu pęknięcie na wężach itp.

#40 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 06:34

Dopiero jak sie nagrzał to zaczęło lecieć z przodu auta. I to całkiem sporo. Auto na lewarek, i widze że leci z miski olejowej. Cała micha zapaskudzona i mokra. I pytanie,skąd to może lecieć? Lewa strona silnika jest też upaskudzona i mokra,ta od kierowcy.


zatem obstawiałbym w pierwszej kolejności

uszczelka pod termostatem, metalowy łącznik do termostatu

albo wąż który na ten łącznik nachodzi

Jakbyś wyciągał ten metalowy łącznik to od razu zamów sobie na niego dwa oringi (na części która wchodzi w termostat), kosztują chyba 8 zł a dostęp jest taki że lepiej nie kombinować ;)