Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wywala płyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
129 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 21 marca 2012 - 15:19

moj problem wyglada tak ze ucieka mi gdzies plyn wywala go gdzies od gory posprawdzalismy weze wymienilismy zaworek taki co 3 weze do niego wchodza i taki cieniutki od gory dzieje sie to przy wyzszej temperaturze dzwonilem do mechanika i kazal mi odkrecic korek od plynu i plyn wywala do gory i powiedzial ze na 90 procent uszczelka pod glowica

#2 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 marca 2012 - 15:22

zaraz uszczelka .... a jak masz zimny silnik i odpalisz z odkręconym korkiem też będzie wywalać przy takiej temperaturze ? układ chłodzenia jest ciśnieniowy więc jak odkręcisz korek na rozgrzanym silniku to musi wywalać płyn. Lepiej zmień mechanika

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#3 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 21 marca 2012 - 15:27

na zimnym nie idzie plyn do gory tylko na rozgrzanym

#4 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 marca 2012 - 15:31

no to rozumiem, tylko chodzi mi czy korek odkręciłeś jak już był rozgrzany czy na zimnym i rozgrzewałeś go dopiero ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#5 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 21 marca 2012 - 15:32

na rozgrzanym odkrecilem

#6 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 marca 2012 - 15:35

kolego napisałem Ci w pierwszym swoim poście że na rozgrzanym będzie wywalać płyn po okręceniu korka w każdym samochodzie - ponieważ jest to układ ciśnieniowy - i to właśnie ciśnienie wyrzuci płyn.
Najlepszą opcją byłoby sprawdzić obecność CO w układzie - wtedy będziesz wiedział czy UPG czy coś innego. Na biało czasem nie dymi ? spaliny nie mają zapachu płynu ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#7 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 21 marca 2012 - 15:36

na gazie troche kopci ale nie duzo na benzynie nie kopci

#8 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2012 - 16:10

Kaczo a sprawdz sobie uszczlke na korku z zbiorniczka.

#9 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 marca 2012 - 20:48

albo napompuj układ kompresorem do 1,5bara i zlokalizuj wyciek - pewnie przez poluzowaną opaskę lub dziurawy wąż, uszczelką martw się na końcu.
Przy okazji jaki masz kolor płynu, klarowny czy mętny?

#10 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 marca 2012 - 21:01

całkiem niedawno miałem podobny problem, wywalało mi płyn ze zbiorniczka.Szukałem każdej możliwości, lecz do myśli nie dopuszczałem wymiany uszczelki pod głowicą.
Ciśnienie w układzie zawsze urośnie, jeżeli na zimnym silniku jest płyn w normie to nie powinien wylecieć. Wywalało mi płyn czasem lecz częściej miałem duże ciśnienie w układzie które podnosiło mi płyn prawie pod korek.Nie było widać przyczyny do póki wracając z miasta zobaczyłem za sobą mgłę. Wiedziałem że to już uszczelka !!! aha wcześniej nie miałem śladu że w oleju jest płyn ani odwrotnie. Zauważyłem jeszcze lekko wyższą temperaturę silnika ok 95'C. Po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy temperatura silnika 92'C.

Więc powodzenia, oby nie była to uszczelka.

#11 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 22 marca 2012 - 09:31

no my juz posprawdzalismy te wszystkie weze tutaj przy podszybiu bo tu jest wszystko mokre temperatura jak jest pelno plynu tak ok.95 ale nawet jak urosnie i zalaczy sie wentylator to temperatura nie spada zobacze co powie mechanik jak wezmie go do siebie jak uszczelka to zrobie odrazu 2

#12 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 23 marca 2012 - 19:20

dzisiaj zauwazylem ze waz jest pekniety ociolem skrecilem ale musialem odlaczyc czujnik temperatury i po ponownym podlaczeniu nie rosnie temperatura na wskazniku ale na gaz sie przelaczyl

#13 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2012 - 19:39

Ostatnio mialem duze cisnienie w ukladzie i wywalalo mi plyn najslabszym punktem ukladu czyli zaworem trojdroznym (tym z cienkim wezykiem i trzema wezami)... Okazalo sie ze to zapchane odpowietrzenie w korku... Po wymianie korka na nowy cisnienie sie zmniejszylo...

#14 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 25 marca 2012 - 10:20

no wlasnie u minie co nie wymienie jakis waz albo na opasce gdzies leci co zrobie to w jakims nowym miejscu sobie znajdzie wiec musi byc za duze cisnienie i wszyscy mi mowia ze uszczelka pod glowica jutro kupie korek i moze ten zawor trojrozny gdzies jest zapchany bo kupilek nowy i urwany byl ten maly cypelek od gory i mi przykleili chcialem kupic 2 ale powiedzieli ze tak zrobia i moze cos pokleili

#15 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 marca 2012 - 10:40

UPG ale czy aby na pewno? sprawdzałeś sobie płyn chłodniczy organoleptycznie, jak wygląda? czy nie ma tam oleju?

#16 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 25 marca 2012 - 11:06

nie ma ani oleju w plynie ani plynu w oleju jutro sprawdze korek pozniej maja mi sprawdzic termostat a jak nie to zostaje mi chyba tylko uszczelka i spore koszty jeszcze mechanik za bardzo nie chce robic jak uszczelka bo mowi ze duzo roboty jest

#17 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 marca 2012 - 11:16

to po pierwsze, radze zmienić mechanika, skoro narzeka i dużo roboty.
a po drugie, zrobić UPG łatwo, wydać kasę jeszcze łatwiej, ale pewności że to to, brak

#18 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 26 marca 2012 - 09:07

a duzo jest problemow przy wymianie uszczelki bo kolega ma 2.0 16 i sam wymienial u siebie rok czasu lata i wszystko gra ale tutaj mowi ze pewnie by nie poszlo tak łatwo

#19 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 27 marca 2012 - 09:55

dzis wymienilem korek i kapie z wezy przy zaworku trojdroznym ale weze nie sa twarde wiec duze cisnienie sie jeszcze nie zrobilo a kapie nawe na zgaszonym silniku jak lapie za waz i naciskam to tez tak jakby lecialo moze byc cos nie tak z tym zaworkiem?? jeszcze cos o termostacie wyczytalem jak go sprawdzic?? mechanik powiedzial ze uszczelka poniewaz jak dodawalem gazu to weze robily sie bardzo twarde a jak puszczalem to miekkie

#20 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 04 kwietnia 2012 - 15:10

panowie dzisiaj bylem u innego mechanika bo kazdy co bierze ja na remont to potrzyma i oddaje mowi ze juz jest dobrze wezmie nie duze pieniadze i ciagle to samo umowil sie na 23 ale zdjal mi wezyki od zbiorniczka wyrownawczego i nie ma obiegu plynu od chlodnicy wcale nie podaje a ten 2 tylko po dodaniu gazu i tez nie za duzo