Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie po przełączeniu na LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Tytan5

Tytan5
  • 17 postów
  • Dołączył: 31-01-2012

Napisany 13 marca 2012 - 18:07

ja mialem identycznie - okazalo sie ze to silnik krokowy gazu (dodam ze mam instalację Koltec i wyszlo mnie to..350zł za silnik + 100zł za diagnozę:( )

#42 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 14 marca 2012 - 07:53

ja mialem identycznie - okazalo sie ze to silnik krokowy gazu (dodam ze mam instalację Koltec i wyszlo mnie to..350zł za silnik + 100zł za diagnozę:( )


To troche... A kojarzysz w ktorym miejscu masz ten silniczeg gazu? Gdzies przy reduktorze ? Chcial bym u siebie to znalesc i zobaczyc jak wyglada

#43 OFFLINE   Tytan5

Tytan5
  • 17 postów
  • Dołączył: 31-01-2012

Napisany 14 marca 2012 - 08:56

To troche... A kojarzysz w ktorym miejscu masz ten silniczeg gazu? Gdzies przy reduktorze ? Chcial bym u siebie to znalesc i zobaczyc jak wyglada


tak, obok reduktora - dziś zrobię fotkę i jeśli chcesz mogę Ci przesłać.

#44 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 14 marca 2012 - 10:42

tak, obok reduktora - dziś zrobię fotkę i jeśli chcesz mogę Ci przesłać.


Wielkie dzieki , wyslij na PW , ja mam innej firmy gaz ale.bede wiedzial obrazowo jak to wyglada

#45 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2012 - 18:30

chester ale Ty masz gaz IV generacji a nie II. Silnik krokowy na dolocie jest w starych instalacjach.:dziura:

#46 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 16 września 2012 - 16:20

Witajcie,

Po nagrzaniu się silnika słychać "cyk" elekrozawór w butli się otwiera...,silnik gaśnie i słychać przez jakieś 2 sekundy "sssssyyyy" - podsłuchałem...mniejwięcej slychać w okolicach katów....wszędzie dookoła czuć gaz. Trzeba długo(ok 4 sek.) kręcić rozrusznikiem i odpala, ale puści z wydechu ciemno-szarą chmurkę.... i....jak ręką odjął...działa na gazie i na benz. czyli musi sobie zgasnąć, aby jechać dalej

Wraz z pojawieniem się tego problemu, na ciepłym silniku niepewnie odpala...(?) na zimno pali od kopa, tak jak powinno być...

o co kaman?

#47 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 16 września 2012 - 17:48

Najpierw sprawdź czy mruga jakieś błedy. Ale to raczej coś nie tak z instalacją lpg. Podpiąć się pod komputer gazowy i sprawdzić jakie błędy są zapisane w pamięci. Jaka instalacja?

#48 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 21 września 2012 - 11:49

podłączyłem się do kompa, wyskoczył komunikat "sterownik był resetowany'' i tyle nic nie grzebałem i działa jak należy....zupełny przypadek(?)

Podpowiedzcie mi tylko czy opcja''wyłącz przy pierwszym'' ma być zaznaczona czy nie?

stag300 6plus

#49 OFFLINE   Trawiasty1

Trawiasty1
  • 18 postów
  • Dołączył: 02-04-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2012 - 16:34

Miałem podobne objawy co Ty - silnik gasł, smród gazu, by potem po ponownym odpaleniu działać bez zarzutu.
Może to wina zanieczyszczonych wtrysków. Jest preparat do ich czyszczenia ( około 45 zł za pojemnik). Preparat (nie pamiętam nazwy - jakiś włoski) zastosowałem pół roku temu i od tego czasu wszystko gra.

#50 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2012 - 21:27

podłączyłem się do kompa, wyskoczył komunikat "sterownik był resetowany'' i tyle nic nie grzebałem i działa jak należy....zupełny przypadek(?)

Podpowiedzcie mi tylko czy opcja''wyłącz przy pierwszym'' ma być zaznaczona czy nie?

stag300 6plus


Komunikat że sterownik był resetowany oznacza że był pozbawiony zasilania albo napięcie spada poniżej 9volt podczas kręcenia rozrusznikiem.Opcja wyłącz przy pierwszym ma być zaznaczona , a to dlatego aby podczas wyprzedzania i gwałtownego depnięcia w pedał auto przełączyło na benzynę bo jeżeli tego nie zrobi to może zabraknąć tobie jednej sekundy i paru koników, na zdychającym gazie daleko nie zajedziesz :hihi:dlatego ta opcja chroni przed zgonem.

#51 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 22 września 2012 - 21:43

Komunikat że sterownik był resetowany oznacza że był pozbawiony zasilania albo napięcie spada poniżej 9volt podczas kręcenia rozrusznikiem.Opcja wyłącz przy pierwszym ma być zaznaczona , a to dlatego aby podczas wyprzedzania i gwałtownego depnięcia w pedał auto przełączyło na benzynę bo jeżeli tego nie zrobi to może zabraknąć tobie jednej sekundy i paru koników, na zdychającym gazie daleko nie zajedziesz :hihi:dlatego ta opcja chroni przed zgonem.


Jak dobrze dobrana i ustawiona instalacja to nie ma zdychającego gazu. Jak się boisz bo wtryski nie wyrabiają przy maksymalnym obciążeniu to zawsze można ustawić przełączanie na benzyne np. po przekroczeniu 5,5 tys obrotów, poniżej wraca na gaz. Proste i skuteczne. A opcja "wyłącz przy pierwszym" daje efekt taki jak u kolegi. Wyłącza gaz przy pierwszym błędzie i pa pa lpg póki nie usuniesz z pamięci. Odznacz tą opcję i będziesz miał święty spokój. Przy poważnym błędzie, np. uszkodzenie pojedyńczego wtrysku, spadek ciśnienia itd. sterownik i tak sam automatycznie przełączy na pb.

#52 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 11:07

Jeżeli zaznaczona opcja nie pozwala jeżdzić na gazie to oznacza że w naszym samochodzie nie zainstalowano prawdziwej instalacji LPG tylko jest jakiś DRUT ZESTAW albo instalacja dawno się skończyła :hihi:. Każdy jest panem własnego losu i ustawia sobie co chce :masakra:

#53 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 23 września 2012 - 15:24

Albo równie dobrze padnięty którysz czujnik, przypchany filtr, reduktor na styk itd. Pewnie, że można szukać ale w tym czasie lepiej śmigać na lpg niż bulić za benzynę. Za zaoszczędzone pieniądze można będzie np usunąć przyczynę wyskakującego błędu :p
Mi np raz na jakiś czas wywala błąd któregoś wtryskiwacza (mam ustawiony tylko sygnał dzwiękowy dla błędów więc wiem kiedy to się dzieje), ale auto nie szarpie, nie gaśnie, nie faluje, pali normalnie, kopyto ma na lpg i pb, i tak jest od założenia instalacji czyli od 1,5 roku i ponad 40 tys km. I co mam nie jeździć na lpg? Jak wszystko zamontowane i ustawione tak jak ma być. Ot takie dziwactwo

#54 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 października 2012 - 12:46

Witam, piszę w tym temacie bo nie chcę zakładać nowego, a mam podobny problem.

Mianowicie:
Po przełączeniu na gaz pali na 2 cylindry i gaśnie. W czasie jazdy na A2 z Poznania do Łodzi instalacja gazowa przestała działać. Przełączyła się na benzynę i był ciągły sygnał - jakby brakło gazu, ale nie przestało piszczeć. Sprawdziłem na kontrolkę i świeciły się wszystkie diody. Instalacja sekwencyjna AutoGaz Centrum Zenit PRO OBD wtryskiwacze HANA2000 zielone reduktor Vito Super.
Pomyślałem że może się coś przestawiło i trzeba odpalić jeszcze raz więc zjechałem na stację. I tu zauważyłem, że po odpaleniu i przełączeniu na gaz, silnik szarpał i całym autem drgało i za chwilę zgasł. Jak dodawałem gazu to przełączał się na benzynę i dalej sygnalizował check od instalacji gazowej. Zatankowałem więc benzynę i zajechałem do domu (auto na benzynie chodzi normalnie) i następnego dnia do gazowników (instalacja ma 3 miesiące) na gwarancji. Pierwsze co stwierdzili to padnięte nowe wtryskiwacze. Wymienili i dalej to samo. Podpięli nowy komputer i objawy dalej takie same. Wymieniłem nawet świece bo stwierdzili że to ich wina - albo cewka. Cewka jest z 2009 roku (sprawdzana przy wymianie paska rozrządu).

W poniedziałek mają podpiąć całą nową wiązkę kabli i nowy komputer na sucho i zobaczyć czy objaw minie.

Domyślacie się co może być przyczyną takiego zachowania?

Jutro podpinam pod kompa samochód i sprawdzę jakiego poziomu zasilania idą na wtryski, bo z tego co gaziarze doszli to, komp nie podaje zasilania na 2 i 3 wtryskiwacz.

Pozdrawiam

#55 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 06 października 2012 - 18:38

Po pierwsze kup sobie interfejs (koszt ok 5o zeta), sciagnij oprogramowanie z netu i podepnij sam kompa, wszystko Ci pokaże. Gaziarze zawsze nasciemniaja zeby wyszło na ich, ale to Ty bulisz. Z tego co piszesz to albo poluzowały się wtyczki (miałem tak kiedyś) albo komp od gazu padł, też tak miałem. Generalnie gdzieś Ci prąd ginie na odcinku oryginalna wtyczka wtrysku benzyna wtryskiwacz gazowy. Po drodze jest przekazywany przez komputer gazowy. Albo on padł, albo gdzieś po drodze przewód, który był np. źle poprowadzony i gdzieś go przypaliło o kolektor albo egr. Z chałupniczych metod to możesz próbować poruszać wiązką od gazu, ja będziesz miał szczęście to wyczujesz że gdzieś jest przerwa i łączy od czasu do czasu

#56 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 października 2012 - 19:42

A czy jak się sam podepnę pod kompa od gazu to nie stracę gwarancji?

#57 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2012 - 13:57

Jeżeli gwarant nie mówi inaczej to samo podpięcie bez zmiany ustawień nie pozbawia gwarancji.

#58 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 października 2012 - 17:40

No i stało się. Po podłączeniu nowej wiązki kabli i nowego komputera wszystko dalej tak samo. Nie dostaje napięcia na 2 lub 3 albo na oba naraz. Po tygodniowych męczarniach z gazownikami ponownie pomierzyłem oporność wtryskiwaczy i doszedłem do wniosku, że jeden ma zwarcie. Jutro wymiana i zobaczymy co dalej. Nie wiem jak oni to robili ale już wymienili raz i dalej to samo.

#59 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 grudnia 2014 - 13:37

Witam!

Moja konfiguracja:
STAG 300, Hana czerwone, KME Gold.
Przebieg instalacji LPG - około 72.000km w 13 miesięcy.
Dotychczas serwis sprowadzał się do wymiany filtrów co ok 15.000km.
Od paru dni zauważyłem coś takiego - jak jadę i przełącza na LPG - przez ok 2..4 sekundy auto pracuje jakby nie na wszystkie garki. gdy stoję w momencie jak się przełącza na gaz - silnik gaśnie. Potem już jest wszystko w porządku. Czy coś mogę sprawdzić czy tylko wycieczka do gazownika? Żadnych więcej objawów nie ma - ani checka ani gaz nie piszczy. Temperatura przełączania na LPG ustawiona w sterowniku STAG + 35stC.

#60 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2014 - 14:34

czyszczenie wtryskiwaczy może pomóc:)