Gaśnie po przełączeniu na LPG
#41 OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 18:07
#42 OFFLINE
Napisany 14 marca 2012 - 07:53
ja mialem identycznie - okazalo sie ze to silnik krokowy gazu (dodam ze mam instalację Koltec i wyszlo mnie to..350zł za silnik + 100zł za diagnozę )
To troche... A kojarzysz w ktorym miejscu masz ten silniczeg gazu? Gdzies przy reduktorze ? Chcial bym u siebie to znalesc i zobaczyc jak wyglada
#43 OFFLINE
Napisany 14 marca 2012 - 08:56
To troche... A kojarzysz w ktorym miejscu masz ten silniczeg gazu? Gdzies przy reduktorze ? Chcial bym u siebie to znalesc i zobaczyc jak wyglada
tak, obok reduktora - dziś zrobię fotkę i jeśli chcesz mogę Ci przesłać.
#44 OFFLINE
Napisany 14 marca 2012 - 10:42
tak, obok reduktora - dziś zrobię fotkę i jeśli chcesz mogę Ci przesłać.
Wielkie dzieki , wyslij na PW , ja mam innej firmy gaz ale.bede wiedzial obrazowo jak to wyglada
#45 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 18:30
#46 OFFLINE
Napisany 16 września 2012 - 16:20
Po nagrzaniu się silnika słychać "cyk" elekrozawór w butli się otwiera...,silnik gaśnie i słychać przez jakieś 2 sekundy "sssssyyyy" - podsłuchałem...mniejwięcej slychać w okolicach katów....wszędzie dookoła czuć gaz. Trzeba długo(ok 4 sek.) kręcić rozrusznikiem i odpala, ale puści z wydechu ciemno-szarą chmurkę.... i....jak ręką odjął...działa na gazie i na benz. czyli musi sobie zgasnąć, aby jechać dalej
Wraz z pojawieniem się tego problemu, na ciepłym silniku niepewnie odpala...(?) na zimno pali od kopa, tak jak powinno być...
o co kaman?
#47 OFFLINE
Napisany 16 września 2012 - 17:48
#48 OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 11:49
Podpowiedzcie mi tylko czy opcja''wyłącz przy pierwszym'' ma być zaznaczona czy nie?
stag300 6plus
#49 OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 16:34
Może to wina zanieczyszczonych wtrysków. Jest preparat do ich czyszczenia ( około 45 zł za pojemnik). Preparat (nie pamiętam nazwy - jakiś włoski) zastosowałem pół roku temu i od tego czasu wszystko gra.
#50 OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 21:27
podłączyłem się do kompa, wyskoczył komunikat "sterownik był resetowany'' i tyle nic nie grzebałem i działa jak należy....zupełny przypadek(?)
Podpowiedzcie mi tylko czy opcja''wyłącz przy pierwszym'' ma być zaznaczona czy nie?
stag300 6plus
Komunikat że sterownik był resetowany oznacza że był pozbawiony zasilania albo napięcie spada poniżej 9volt podczas kręcenia rozrusznikiem.Opcja wyłącz przy pierwszym ma być zaznaczona , a to dlatego aby podczas wyprzedzania i gwałtownego depnięcia w pedał auto przełączyło na benzynę bo jeżeli tego nie zrobi to może zabraknąć tobie jednej sekundy i paru koników, na zdychającym gazie daleko nie zajedziesz :hihi:dlatego ta opcja chroni przed zgonem.
#51 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 21:43
Komunikat że sterownik był resetowany oznacza że był pozbawiony zasilania albo napięcie spada poniżej 9volt podczas kręcenia rozrusznikiem.Opcja wyłącz przy pierwszym ma być zaznaczona , a to dlatego aby podczas wyprzedzania i gwałtownego depnięcia w pedał auto przełączyło na benzynę bo jeżeli tego nie zrobi to może zabraknąć tobie jednej sekundy i paru koników, na zdychającym gazie daleko nie zajedziesz :hihi:dlatego ta opcja chroni przed zgonem.
Jak dobrze dobrana i ustawiona instalacja to nie ma zdychającego gazu. Jak się boisz bo wtryski nie wyrabiają przy maksymalnym obciążeniu to zawsze można ustawić przełączanie na benzyne np. po przekroczeniu 5,5 tys obrotów, poniżej wraca na gaz. Proste i skuteczne. A opcja "wyłącz przy pierwszym" daje efekt taki jak u kolegi. Wyłącza gaz przy pierwszym błędzie i pa pa lpg póki nie usuniesz z pamięci. Odznacz tą opcję i będziesz miał święty spokój. Przy poważnym błędzie, np. uszkodzenie pojedyńczego wtrysku, spadek ciśnienia itd. sterownik i tak sam automatycznie przełączy na pb.
#52 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 11:07
#53 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 15:24
Mi np raz na jakiś czas wywala błąd któregoś wtryskiwacza (mam ustawiony tylko sygnał dzwiękowy dla błędów więc wiem kiedy to się dzieje), ale auto nie szarpie, nie gaśnie, nie faluje, pali normalnie, kopyto ma na lpg i pb, i tak jest od założenia instalacji czyli od 1,5 roku i ponad 40 tys km. I co mam nie jeździć na lpg? Jak wszystko zamontowane i ustawione tak jak ma być. Ot takie dziwactwo
#54 OFFLINE
Napisany 06 października 2012 - 12:46
Mianowicie:
Po przełączeniu na gaz pali na 2 cylindry i gaśnie. W czasie jazdy na A2 z Poznania do Łodzi instalacja gazowa przestała działać. Przełączyła się na benzynę i był ciągły sygnał - jakby brakło gazu, ale nie przestało piszczeć. Sprawdziłem na kontrolkę i świeciły się wszystkie diody. Instalacja sekwencyjna AutoGaz Centrum Zenit PRO OBD wtryskiwacze HANA2000 zielone reduktor Vito Super.
Pomyślałem że może się coś przestawiło i trzeba odpalić jeszcze raz więc zjechałem na stację. I tu zauważyłem, że po odpaleniu i przełączeniu na gaz, silnik szarpał i całym autem drgało i za chwilę zgasł. Jak dodawałem gazu to przełączał się na benzynę i dalej sygnalizował check od instalacji gazowej. Zatankowałem więc benzynę i zajechałem do domu (auto na benzynie chodzi normalnie) i następnego dnia do gazowników (instalacja ma 3 miesiące) na gwarancji. Pierwsze co stwierdzili to padnięte nowe wtryskiwacze. Wymienili i dalej to samo. Podpięli nowy komputer i objawy dalej takie same. Wymieniłem nawet świece bo stwierdzili że to ich wina - albo cewka. Cewka jest z 2009 roku (sprawdzana przy wymianie paska rozrządu).
W poniedziałek mają podpiąć całą nową wiązkę kabli i nowy komputer na sucho i zobaczyć czy objaw minie.
Domyślacie się co może być przyczyną takiego zachowania?
Jutro podpinam pod kompa samochód i sprawdzę jakiego poziomu zasilania idą na wtryski, bo z tego co gaziarze doszli to, komp nie podaje zasilania na 2 i 3 wtryskiwacz.
Pozdrawiam
#55 OFFLINE
Napisany 06 października 2012 - 18:38
#56 OFFLINE
Napisany 06 października 2012 - 19:42
#57 OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 13:57
#58 OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 17:40
#59 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 13:37
Moja konfiguracja:
STAG 300, Hana czerwone, KME Gold.
Przebieg instalacji LPG - około 72.000km w 13 miesięcy.
Dotychczas serwis sprowadzał się do wymiany filtrów co ok 15.000km.
Od paru dni zauważyłem coś takiego - jak jadę i przełącza na LPG - przez ok 2..4 sekundy auto pracuje jakby nie na wszystkie garki. gdy stoję w momencie jak się przełącza na gaz - silnik gaśnie. Potem już jest wszystko w porządku. Czy coś mogę sprawdzić czy tylko wycieczka do gazownika? Żadnych więcej objawów nie ma - ani checka ani gaz nie piszczy. Temperatura przełączania na LPG ustawiona w sterowniku STAG + 35stC.