Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie po przełączeniu na LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2010 - 22:20

Co będzie?? Jak się rozgrzeje - o ile jest czujnik temperatury i od tego też jest załączenie - to przy rosnących obrotach ładnie przełączy... na biegu jałowym, przegazówce; podczas jazdy może od lekkiego szarpnięcia do solidnego kichnięcia w dolot się skończyć, razem z przepływomierzem. :(
Ja bym się pobawił czasem nakładania paliw, jeśli emulator wbudowany w centralkę LPG to komputerem, jeśli osobno, to może jest na emulatorze pokrętło.

#22 OFFLINE   kipek21

kipek21
  • 63 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 21 grudnia 2010 - 18:30

a jeszcze napiszcie mi jakie macie czasy nakładania paliw u siebie ja mam 0,7 sekundy, jak ktoś by mi podał ile ma, to przynajmniej mniej więcej bym wiedział od ilu zacząć, a dalej metoda prób i błędów :)

Florek , emulator mam wbudowany w centralkę i właśnie tu jest problem, nie mam wolnego kompa zeby go brać co dzien rano do omegi i przestawiac nakladanie tych faz, dlatego potrzebuje wiedzieć chociarz mniej więcej jaki czas Wy macie ustawiony.

Pozdro :)

#23 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2010 - 11:56

kipek21 - czas nakładania paliw musisz jednak doświadczalnie ustalić; im mikser bliżej przepustnicy, im silniczek krokowy bliżej miksera, im parownik bliżej silniczka krokowego (chodzi o długość węży gazu) tym czas nakładania paliw mniejszy; im mikser dalej przepustnicy, krokowy bliżej parownika a długość węży duża tym czas nakładania paliw większy. Nie musisz czekać regulacji do zimnego silnika, ustal sobie czas nakładania doświadczalnie przy ciepłym silniku, aby przełączenie było najpłynniejsze; mając II generację gazu przy silniku z wielopunktowym wtryskiem benzyny należy liczyć się z niedogodnościami, wszakże ten gaz jest jednak krokiem wstecz.

#24 OFFLINE   kipek21

kipek21
  • 63 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 21 stycznia 2011 - 11:06

Cześć wszystkim, z czasami troche kombinowałem, ale żebym zdziałał jakieś cuda to bym nie powiedział :), jedyne co zauważyłem to, że przy większych mrozach, powiedzmy tak poniżej -10, fura po przełączeniu na gaz kiedy akurat jest na luzie to zgaśnie, ale kiedy jest bliżej zera, wszysko jest git. Postanowiłem to olać, bo zimy już za wiele nie zostało, to się przemęczę, a jak będzie ciepło to raczej będzie wszystko ok.
Dzięki wszystkim za pomocne posty i życzę przyczepności :)

#25 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 21 stycznia 2011 - 13:05

Cześć wszystkim, z czasami troche kombinowałem, ale żebym zdziałał jakieś cuda to bym nie powiedział :), jedyne co zauważyłem to, że przy większych mrozach, powiedzmy tak poniżej -10, fura po przełączeniu na gaz kiedy akurat jest na luzie to zgaśnie, ale kiedy jest bliżej zera, wszysko jest git. Postanowiłem to olać, bo zimy już za wiele nie zostało, to się przemęczę, a jak będzie ciepło to raczej będzie wszystko ok.
Dzięki wszystkim za pomocne posty i życzę przyczepności :)


też miałem taki problem że mi oma gasła, jaką masz listwę przy wtryskiwaczach, metalową czy plastikową?? ja miałem metalową i po przestaniu nocy listwa ta mocno się "kleiła" na mrozie ale od kiedy zmienili mi na plastikową to wszystko jest ok.

#26 OFFLINE   kipek21

kipek21
  • 63 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 21 stycznia 2011 - 13:19

Kolego Karpiol, jeśli chodzi Ci o listwę wtryskiwaczy od sekwencji, to ja takiej nie mam, bo mam instalkę 2 generacji.

#27 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 21 stycznia 2011 - 13:36

musiałem przeoczyć...

#28 OFFLINE   barteq87

barteq87
  • 24 postów
  • Dołączył: 30-05-2010
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 25 stycznia 2011 - 19:58

Mam pewien problem, a mianowicie : skaczą obroty tak od 500 do 1000 na biegu jałowym i podczas wysprzęglania, ale TYLKO na gazie.Na benzynie jest o.k. spadają aż nieraz auto gaśnie. Filtry są nowe, świece i przewody prawie nowe. Instalacja elektryczna jaka mam założona "KME Diego" elektrozawory firmy "magic jet". przejechałem na tej instalacji 25 tys.km. wcześniej takich objawów nie miałem dzieje mi się to tak od 2 tyg. gdzieś.
byłem z tym u tego kolesia co mi zakładał instalacje powiedział mi ze 4 i 5 elektrozawór jest walnięty. ale później zaczął coś kręcić żebym w tyg przyjechał zostawił u niego auto na cały dzień i wtedy on dobrze zobaczy. A nie chce się wrąbać w koszta ja mu zostawię a on mi może tylko wyreguluje i będzie po sprawie a skasuje mnie za wymianę albo coś innego:/
jeśli możecie mi w tym temacie pomóc będę bardzo wdzięczny:)

#29 OFFLINE   barteq91

barteq91
  • 82 postów
  • Dołączył: 30-10-2010
  • Skąd: okolice Lublina

Napisany 28 stycznia 2011 - 00:05

jak tak chodzi na wolnych obrotach, to może to być też coś z wtryskami gazu, np. któryś trzeba będzie wymienić albo poddać regeneracji. pojedź do innego gazownika, jak Ci powie to samo to znaczy że faktycznie te elektrozawory.

#30 OFFLINE   barteq87

barteq87
  • 24 postów
  • Dołączył: 30-05-2010
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 02 lutego 2011 - 15:11

i gaz działa bez problemu już :D
wymieniłem cała listwę elektrozaworów i wszystko chodzi jak powinno ;)
koszt 210 PLN :(

#31 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 kwietnia 2011 - 15:26

witam,
mam sterownik sirocco ssw zj-220, reduktor Tomasetto Alaska AT09, listwy valtek czerwone

Na początku problemów tylko przy wyższych obrotach, przełączał na Pb.

Po jakimś czasie krótko po włączeniu LPG wracał na benzyne.

Teraz przy próbie włączenia LPG silnik gaśnie. (pewnie dlatego,że kręciłem przy listwie)

Na Pb (bardzo rzadko, ale jednak) zdarza się, że odcina przy 3000 i wraca do życia. Poza tym wszystko w normie.

Proszę o pomoc bo już się boję ekspertyzy i kosztów w renomowanym serwisie :)

#32 OFFLINE   bandit75

bandit75

    NKE

  • 44 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: MAZURY-ELBLĄG

Napisany 30 kwietnia 2011 - 20:55

ja moze mam inny problem na gazie.
jesli szybko przyspiesze i nagle hamuje czasami gasnie mi,jest to dosc niebezpieczne i nie wiem co z tym zrobic,moze to tylko wystraczy podjechac i wyregulowac gaz

#33 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 09 marca 2012 - 20:41

Witam,

Od razu powiem że użyłem szukajki, nawet nie pogryzła za mocno, ale też nie bardzo pomogła ;/...

Opis auta:

Posiadam od listopada 2011 (więc już 4 m-ce) omegę z '96r, 2.0 16v z instalacją II generacji.

Autko kupiłem (jak się później okazało) w okropnym stanie (krokowiec, przepływka, czujnik położenia wału, czujnik wałków rozrządu, przednie resory, przednie łożyska, wyposażenie - to już zrobione, jeszcze zostało: sprzęgło (ślizgu ślizgu), zawieszenie (stuku puku), ręczny (nicht halten), zawory (stuk, puk), zawór trójdrożny (leju leju) ).

Teraz doszło jeszcze jedno, co poddaje w sens używanie tego złomka, mianowicie przestał jeździć na gazie.

Ale od początku. Jak były mrozy, to pojawiły się następujące objawy:

W czasie puszczenia gazu ( w czasie jazdy na LPG), często gęsto obroty spadały dosyć mocno, niekiedy tak mocno, że auto gasło (i robiło się nieciekawie). Teraz mrozów nie ma, auto mocno dogrzane, a objawy zostały.

Doszedł nowy, tragiczny objaw, mianowicie auto gaśnie po przełączeniu na gaz. Dodam, że zatankowane na full, temperatura silnika 92 st.C.
Jak auto gaśnie? Ano normalnie, po prostu tak, jakby nie miało paliwa (dlatego napisałem że zatankowane na full).
Dodam, że stało się to dzień po tym, jak mi się woda zagotowała w silniku na postoju (w czasie jazdy ok), a zagotowała się, bo było jej mało - prawdopodobnie zawór trójdrożny się puszcza. Ciepłe powietrze z nawiewów prawie zawsze wiało, a jak nie wiało, to od razu stop i woda (płyn znaczy, zawsze używam płynu) do ustalonego poziomu.

Wcześniej nie było aż takich problemów ( oprócz spadania obrotów po puszczeniu gazu), przełączało w miarę normalnie ( trochę czasu to trwało, ale bez tragedii), na postoju obroty delikatnie falowały w zakresie 600-700 ( wiem że parownik niezbyt super jest, do tego świece mają z milion lat:masakra:, ale jeszcze boję się ich odkręcać, bo są zapieczone - zrobię przy wymianie rozrządu i klawiatury).

Instalacja ma 7 zim, 3 właścicieli, zrobione pewnie co najmniej z 150k km, (auto ma 250k km na liczniku, ile na kołach nie wiem).

I odwieczne pytanie na forum: Co to może być? Dlaczego nagle po przełączeniu na LPG auto przestaje jechać? o co kaman?

Wiem że się rozpisałem, ale cóż... Czytanie rozwija ;D. Koledzy, czy ktoś pomoże?

#34 OFFLINE   Karol88

Karol88

    Zbanowany

  • 145 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 09 marca 2012 - 20:47

Moze jedz do gazownika zeby zmienil mu mieszanke moze ma bogata albo uboga i dlatego gasnie na wolnych obrotach ...
Niech zajrzy tez do parownika moga sie juz membranki rozszczelnic i popekac...

#35 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 11 marca 2012 - 21:18

no dobra, Panowie, ale może bez przesady z tą ilością postów ;/

a wie może ktoś, jak we własnym zakresie sprawdzić parownik? Bo do mechaniora pojechać podkarmić jego brzuch to nic trudnego, ale złotówki wolę przeznaczyć na dokarmianie własnej dziatwy, dlatego wolę sam się (o ile to możliwe) dowiedzieć jak chociaż sprawdzić ten parownik.

Za wszelkie sugestie wielkie Bóg Zapłać!

#36 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2012 - 21:26

Krokowy od gazu chodzi?

#37 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 12 marca 2012 - 16:23

jak zaraz po przelaczeniu centralki na gaz gasnie to sprawdz bezpiecznik instalacji (zawor moze sie nie otwierac z braku zasilania ) ja mialem taki przypadek i to calkiem niedawno chodzil na benzin pyklo na gaz i gasł . zlokalizowalem spalony bezpiecznik na instalacji i smiga chyba 3tydzien juz

#38 OFFLINE   cesarjulio07

cesarjulio07
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-08-2010
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2012 - 17:05

....może zawór pod maską trzeba wymienić...?

#39 OFFLINE   kylunio22

kylunio22
  • 145 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 12 marca 2012 - 17:14

witam mialem podobne problemy i do tego bardzo pozno przelaczal na gaz wymienilem parownik i jest ok
• Język polski? Po co mi to? I tak wszyscy mnie rozumiejom!

#40 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 12 marca 2012 - 21:25

....może zawór pod maską trzeba wymienić...?


duzo gdybania jest :) ja metoda prób i bledów sam naprawiam sobie LPG trzoche poczytalem plus interfejs i smiga jak narazie ok :) http://lpg-forum.pl/ poczytaj troche ;) napewno nie zaszkodzi