Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie po przełączeniu na LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   slaw-71

slaw-71
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 lipca 2009 - 15:33

Mój problem jest troszkę inny, podczas rannego odpalania na benzynie chodzi idealnie i podczas jazdy jak silniczek się nagrzeje przełączam na gaz tz wymuszam na przełączenie na lpg i po przełączeniu silnik gaśnie. Po ponownym uruchomieniu na benzynie i przełączeniu na gaz chodzi idealnie. Dzieje się tak tylko jak auto postoi całą noc jak jeżdżę cały dzień to nie ma żadnego problemu. Jest to instalacja II gen ster. stag 100, reduktor LOVTEC. Oma pali po mieście ok 15l. i więcej przy bardzo spokojnej jeździe, najmniej udało mi się zejść do 13,3l po mieście ale to były święta ulice puste plus wyjazd poza miasto jak dla mnie to troszkę za dużo no i wydaje mi się że auto powinno lepiej się zbierać. Nadmienię że jest to automat. Byłem też na regulacji gazu z wymianą filtra, na analizie spalin auto pracuje idealnie, sonda też. Zastanawiam się nad zmianą instalacji na sekwencję, bo mam dość tego gaśnięcia tym bardziej że jest to automat. Czy ktoś w Gdańsku przerabiał już instalację na sekwencję i ile by to wyniosło ?

#2 OFFLINE   slaw-71

slaw-71
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 lipca 2009 - 20:42

No i się dowiedziałem za 1200zł mogę w Starogardzie Gdańskim przerobić instalację na sekwencję stag 300. Myślę że się skuszę to chyba nie jest dużo ?

#3 OFFLINE   orfi

orfi
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 09 lipca 2009 - 21:12

Cos malo postow tudziez :)
A ja mam problem..... Omega MV6 3.0 Gaz II gen. Instalacja BRC
Stala kilka miesięcy... i teraz po przelaczeniu na gaz parsknie i gasnie... dodam ze wczesniej smigala jak zloto na LPG
Stad moje pytanie.... ruszać do gazowników (nadmienie ze musze udac sie do Wroclawia bo w Abart-cie byla zakladana a ja jestem z Poznania) czy moze jaka pierdołka to jest i samemu mozna sprawdzic??? Na benzynce smiga pieknie ... tyle zr troszku drogooooo :(
Czekam na porady....

#4 OFFLINE   slaw-71

slaw-71
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 10 lipca 2009 - 19:45

Jak dla mnie to świece lub przewody wysokiego napięcia. Parsknie czy strzeli ?

#5 OFFLINE   orfi

orfi
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 10 lipca 2009 - 20:38

swiece czy kabelki jakby byly to by nierowno chodzil, moze by pyrkal, no ale nie tak ze wogole nie chodzi, gasnie po przelaczeniu na gaz, cos czuje ze reduktor sie skonczyl...

#6 OFFLINE   slaw-71

slaw-71
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 19 lipca 2009 - 21:35

Przez parę dni jak było ciepło na dworze 30 st podczas przełączania na gaz było dobrze, silnik nie zgasł, ale dzisiaj jak było zimno ok 15 st. po przełączeniu na gaz po chwili zgasł. Po ponownym odpaleniu chodził już dobrze. Zauważyłem jeszcze że jak wchodzę w zakręty np. rondo lub jakieś ostre to lubią się delikatnie obroty zmienić w dół np z 600 zejść na 500. Czy dobrze myślę że parownik się już kończy. Wszystkie sugestie mile widziane.

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2009 - 22:01

dobrze myslisz
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   tommy-ky

tommy-ky
  • 28 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 19 lipca 2009 - 22:09

a czy to na pewno nie są problemy z regulacją?? szkoda uderzać w sekwencję jak to jakaś pierdoła się stała...ps jak potrzebowałbyś jakiegoś komputera do sekwencji i jeszcze tam czegoś to mam na sprzedaż...ja właśnie zmieniłem na odwrót z sekwencji na zwykłą instalację bo instalację miałem holenderską i ciężko było o wtryskiwacz do mojego modelu, jaki chciałbyś fotki tego co mam na sprzedaż napisz na pw - odpiszę

#9 OFFLINE   FOSS

FOSS

    BYŁA IRMSCHER 2,5V6 197KM

  • 40 postów
  • Dołączył: 17-07-2009
  • Skąd: WE/WK/WPR

Napisany 20 lipca 2009 - 13:20

(...)
Jest to instalacja II gen ster. stag 100, reduktor LOVTEC. Oma pali po mieście ok 15l. i więcej przy bardzo spokojnej jeździe, najmniej udało mi się zejść do 13,3l po mieście ale to były święta ulice puste plus wyjazd poza miasto jak dla mnie to troszkę za dużo no i wydaje mi się że auto powinno lepiej się zbierać. Nadmienię że jest to automat. Byłem też na regulacji gazu z wymianą filtra, na analizie spalin auto pracuje idealnie, sonda też. Zastanawiam się nad zmianą instalacji na sekwencję, bo mam dość tego gaśnięcia tym bardziej że jest to automat.
(...)


Oj chłopie, 15 litrów w mieście to pali moje 2,5V6... :o

I taka jest właśnie różnica w tych instalkach...
U mnie silnik rozdłubany przez Irmscher'a - moc podwyższona do 197KM...
a spalanie pozostało na fabrycznym poziomie: trasa 10,5-12l/km i miasto 13-15l/100km
parametry silnika na LPG (u mnie oczywiście sekwencja) praktycznie identyczne jak na PB (w kwietniu br. byłem nim na hamowni) :D

Czasem naprawdę warto zainwestować parę złotych więcej aby potem cieszyć się oszczędną i bezawaryjną jazdą.
Moim zdaniem - brać sekwencję - ostatnio ceny poleciały w dół więc do 4-ech cylindrów to nie majątek
;)

#10 OFFLINE   slaw-71

slaw-71
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 21 lipca 2009 - 12:25

A więc tak dzisiaj jestem na 16.00 umówiony u gazownika i zostawiam autko na noc, z rana gazownik podpina kompa i będzie i będzie patrzył na parametry czy go czasem nie zalewa po przejściu na gaz i jaki jest czas przejścia z ben/lpg. A jak to nie pomoże to pewnie zmieni reduktor. Jutro dam znać co zrobił.

#11 OFFLINE   slaw-71

slaw-71
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 22 lipca 2009 - 12:37

Po rozmowie tel. gazownik powiedział że temp. przełączania była ustawiona na 15 st. i że jest za krótki czas przełączania z benz. na lpg. Czy to mogło być powodem gaśnięcia jak silnik był zimny podczas przełączania z pb/lpg ?

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 12:39

tak - jak najbardziej
temp wlasciwa do odparowania calkowitego lpg wynosi 35-40 st
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   slaw-71

slaw-71
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 22 lipca 2009 - 23:12

No to odebrałem autko od gazownika, przestawił przełączanie na gaz tak jak wcześniej pisałem na temp.35 st. z 15st oraz czas przełączania z pb/lpg i ustawił mi jeszcze obroty przy jakich się ma przełączać miałem ustawione 1500 obr a faktycznie przełączał się przy 1200 jak szły obroty do góry więc ustawił mi na 2300 a przełącza się przy 2000 obr ale teraz obroty schodzą w dół bo powiedział że nie będzie takich szarpnięć i faktycznie jak się przejechałem to nie było to takie odczuwalne jak szły w górę. No więc po regulacji pojechałem na stację i zatankowałem gaz, spalanie wyszło i tu szok 19,8 l/100km!!! i nie dość tego zapaliła się kontrolka chek z kodem 0130 (niewłaściwy sygnał sondy) na benzynie i później na gazie. Na benzynie odczułem troszkę nierówną pracę na wolnych obrotach. A jak miał gazownik podpiętego kompa to mówił że sonda działa prawidłowo i jakiś miesiąc wcześniej byłem u innego gazownika i tez mówił że sonda pracuje prawidłowo. Czasami wcześniej też się zdarzało że się zapalił chek, ten sam kod ale później znikał i już po iluś tam odpaleniach auta nie było żadnego błędu. Chyba wjadę na jakiś kanał i sobie obejrzę przewody od sondy czy gdzieś jakiś nie robi mi takich jaj.

#14 OFFLINE   slaw-71

slaw-71
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:24

Byłem jeszcze raz u gazownika bo problem z rannym przełączaniem na gaz dalej występował. Wstawił śrubę przed silniczkiem krokowym, coś tam wyjął z silniczka, wyregulował gaz na analizie spalin i powiedział żebym teraz pojeździł. Po tym zabiegu autko normalnie się przełącza z benzyny na lpg, równiutko pracuje na lpg i na benzynie. I mam takie pytanko czy to oznacza że silniczek krokowy robił mi takie problemy z przełączaniem z pb/lpg jeżeli tak to wymieniać silniczek krokowy czy dać sobie spokój i zostawić śrubę. Autko pali teraz w mieście 16l lpg jest to jazda na klimie w koreczkach w Gdańsku skrzynia automat.

#15 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:41

Zostaw śrubę. Możesz w ten sposób sam sobie regulować dynamikę auta. Ja miałem śrubę w poprzednim aucie. W lecie popuszczałem o pół obrotu, trochę więcej palił, ale był bardziej zrywny. W zimie przykręcałem, był słabszy ale bezpieczniejszy na śliskiej nawierzchni.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#16 OFFLINE   kipek21

kipek21
  • 63 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 06 grudnia 2010 - 19:55

Cześć.
Mam problem ze swoją omegą, kiedy jadę rano na Pb i auto rozgrzeje sie do jakiejś temperatury (chyba 20 stopni na parowniku), przełącza sie samo na LPG, po przekroczeniu 1,500 RPM, ale przełącza sie dopiero gdy obroty maleją, a nie rosną. Kiedy przełącza sie pod czas jazdy, to nawet nie czuję kiedy, ale jak dojeżdżam do skrzyżowania i akurat wciskam sprzęgło i wtedy się przełączy na LPG, to oma albo przygaśnie albo zgaśnie całkiem, gdy po chwili odpalam, to wszystko już jest ok,przełącza i trzyma obroty jak należy.Auto chodzi dobrze na PB jak i na LPG. Silnik 2,0 16v, instalacja 2 generacji, centralka to Bingo S-4.
Co trzeba przestawić w ustawieniach, lub jaka może być przyczyna mechaniczna takiego gaśnięcia?

#17 OFFLINE   pysiek

pysiek
  • 16 postów
  • Dołączył: 31-05-2010

Napisany 06 grudnia 2010 - 20:11

Można przestawić na przełączanie podczas rośnięcia obr.Jest taka opcja w programie.
Pewnie przydałaby się też wymiana filterka i regulacja instalacjil.
To powinno rozwiązać twój problem do końca.
Pozdro.

#18 OFFLINE   robert788

robert788
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-10-2010

Napisany 06 grudnia 2010 - 21:32

tak możesz przestawic na rosnące podczas przełączania na lpg jest to w konfiguracii sterownika

#19 OFFLINE   hes

hes
  • 42 postów
  • Dołączył: 07-04-2009

Napisany 08 grudnia 2010 - 15:50

wedlug mnie wina krokowca lpg
mialem podobnie wymienilem i ustalo
Ale regulacja tez moze sie przyda

#20 OFFLINE   kipek21

kipek21
  • 63 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 08 grudnia 2010 - 18:05

dzięki wielkie za odpowiedzi, póki co spróbuje przestawić przełączanie przy obrotach rosnących, zobaczymy co będzie, :)