Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.5td nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   malym1990

malym1990
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2013

Napisany 03 lutego 2014 - 19:39

Olej mam nowy pol roczny ale z pompy wtryskowej tez jest maly wyciek. A nie moze byc ze parafina blokuje filtr paliwa? Bo nie wiem kiedy byl zmieniany?

#102 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lutego 2014 - 19:44

Ciężko zgadywać - u mnie filtr jest nowy i też był problem. Będzie robiony rozrząd, to zobaczymy, czy coś więcej wyjdzie

#103 OFFLINE   malym1990

malym1990
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2013

Napisany 03 lutego 2014 - 20:37

Szczerze to nawet na rozrzad nie patrzylem. Ale czemu tak uwazasz?

#104 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 lutego 2014 - 20:53

skoro pali przy 0 na dotyk to co po rozrządzie? świece sprawdź i wymień filtr. pompę uszczelnij bo łapie powietrze. skoro nie wiesz kiedy był zmieniany filtr to nie lepiej go zmienić najzwyczajniej? rozrząd się zmienia kiedy łańcuch jest mocno rozciągnięty. ewentualnie sprawdzić jeszcze kąt wtrysku.

#105 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lutego 2014 - 21:16

Ja nie uważam, że rozrząd jest przyczyną tego, że przy dużych mrozach słabo pali. Ja zmieniam rozrząd, bo mam już wyciągnięty łańcuch od pompy, a poza tym nie mam pojęcia w jakim stanie są ślizgi napinaczy. Zrobię to i mam spokój do końca żywota auta. A przy okazji będzie zrobiona pompa.
BMW zaleca zmianę rozrządu przy 250kkm, ja mam 315 i robię to, żeby mieć spokój.
Filtr mam nowy, świece mają 1 rok(Beru), rozrusznik dwa lata, aku rok - nie mam pojęcia, czemu miał problem ze startem przy -12. Może paliwo, może pompa złapała trochę powietrza. Teraz pali idealnie...

#106 OFFLINE   malym1990

malym1990
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2013

Napisany 03 lutego 2014 - 21:43

skoro pali przy 0 na dotyk to co po rozrządzie? świece sprawdź i wymień filtr. pompę uszczelnij bo łapie powietrze. skoro nie wiesz kiedy był zmieniany filtr to nie lepiej go zmienić najzwyczajniej? rozrząd się zmienia kiedy łańcuch jest mocno rozciągnięty. ewentualnie sprawdzić jeszcze kąt wtrysku.

Swiece byly wymieniane z 2-3 msc temu. Ale co ma zimno do lapania powietrza? Jak juz cieplej to pali na dotyk

#107 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 lutego 2014 - 18:31

zimno nic nie ma do łapania. ale i tak trzeba uszczelnić pompę(moja subiektywna decyzja, zrobisz jak chcesz). podgrzewacz wstępny może wysiadł.

#108 OFFLINE   malym1990

malym1990
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2013

Napisany 08 lutego 2014 - 16:10

Juz po woli wymiekam z moja omcia dzisiaj wsiadam i odpalam i zamiast odpalic od strzala to ona pokrecila z 4 s i nie wiem od czego to...

Ps jest chyba problem jak jest malo paliwa. I domyslam sie ze pompa padla. Bo odpala i tak nim rzuca jakby paliwa za malo mial przez 3s co myslicie o tym?

#109 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 09 lutego 2014 - 20:28

mysle,ze wtryski leja oraz z poma cos nie bangla

#110 OFFLINE   malym1990

malym1990
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2013

Napisany 10 lutego 2014 - 08:38

mysle,ze wtryski leja oraz z poma cos nie bangla

Pompa wtryskowa czy paliwa?

wczoraj wieczorem wsiadam do auta odpalam a tu ku mojemu zdziwnieniu odpala na dotyk i w tym momencie juz sam nic nie wiem.

#111 OFFLINE   siwyzbig

siwyzbig
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-09-2011
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lutego 2016 - 10:53

Witam, pozwoliłem "podpiąć się" pod temat żebyście nie krzyczeli, że po raz setny ktoś zakłada temat "X25TD NIE PALI NA CIEPŁYM". Pomimo przeszukiwania forum nie wiem tak na prawdę co jest nie tak z moją, ale może od początku:

Zaczęło się niewinnie - Omega nie odpalała po nocy i gdy stała pod górkę - banał! Pan mechanik uszczelnił pompę i powiedział, że zrobię na niej kolejne 300tyś km. Ok zapłaciłem jedyne :/ 800zł i Omega śmigała, do czasu aż musiałem troszkę szybciej skoczyć do Wrocławia. Zgasiłem samochód na stacji i.... akumulator po dziesiątej próbie kręcenia powiedział "nie". Acha - zapomniałem dodać, że pan mechanik wymontował to "gów...o" jak on to nazwał (chodzi o ten układzik z allegro, który wymusza świece żarowe i w przypadku mojej Omki podnosi obroty do ok 900 rpm) Także po kilku telefonach dostałem instrukcję jak polewać zimną wodą po pompie/nastawniku i faktycznie zadziałało - omega odpaliła (na kablach z innego aku rzecz jasna) Od tamtej pory tak jeździłem aż do teraz kiedy stało się to już nagminne. Samochód po uzyskaniu temp "roboczej" (ok 90 st.) nie odpala. Zajechałem do pana, który uszczelniał mi pompę ale on stwierdził, że skoro zimna woda pomaga to nie nastawnik jest powodem usterki tylko i tu uwaga: "Takie coś co wysuwa się 6 razy na jeden obrót silnika i rozszerza się przy gorącym silniku" - koszt naprawy 1500zł. Panowie ręce mi opadają - włożyłem ponownie ten "układ" z alle..ro i przynajmniej samochód nie gaśnie przed światłami przy włączonej klimie - bo tak się zdarzało! A propos gaśnięcia - kiedy przyspieszam i nagle puszczę pedał gazu - czasem zapali się pomarańczowy "engine" i obroty wtedy mocno zanurkują - nawet z tym co niby ma je trzymać w okolicach 900 rpm (bez tego mam jakieś 500 -max600 rpm) Dodam jeszcze, że nie da się już delikatnie przyspieszać moją omegą bo strasznie szarpie - pedał gazu muszę traktować binarnie (zero-jedynkowo) albo w podłodze albo wcale bo delikatny gaz = szarpanie. Proszę o pomoc, ale od razu mówię, że nie mam komputera którym mógłbym sprawdzić np czujnik temp. paliwa bo podobno to może być problem. Najchętniej podjechałbym do kogoś kto po moim opisie od razu będzie wiedział gdzie wsadzić ręce i najlepiej jakby to było w woj. Śląskim. Nawet teraz - tak jestem zdesperowany :) Zostawiłbym Omegę nawet na kilka dni - niech w końcu odżyje... Z góry dziękuję za odpowiedź. 
 



#112 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lutego 2016 - 13:29

na kompie wyjdzie Ci błąd 64 i jest to właśnie nastawnik. Być może i sama pompa już siada i głowiczka już jest wyrobiona, dlatego trzeba polewać wodą lub grzać świece. Może być to padnięty czujnik temperatury paliwa, ale takie nadzieje ma każdy posiadacz tego silnika i problemu z pompą :). Albo regeneracja pompy i czyszczenie nastawnika, albo podmiana na sprawną używkę.



#113 OFFLINE   siwyzbig

siwyzbig
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-09-2011
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lutego 2016 - 23:15

Ok skąd taką "sprawną używkę" mogę dostać i czy głowiczka to co pod wpływem rozszerzalności cieplnej nie wysuwa się tak jak powinno? Rozumiem, że to integralny element pompy? Co to znaczy "czyszczenie nastawnika" - jestem to w stanie sam zrobić  w garażu?


Jest ktoś ze Śląska najlepiej okolic Rybnika kto podjąłby się naprawy mojej Omegi?



#114 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2016 - 07:15

pod wpływem rozszerzalności cieplnej
traci szczelność co wiąże się a brakiem uzyskania odpowiedniego cisienia

#115 OFFLINE   siwyzbig

siwyzbig
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-09-2011
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lutego 2016 - 19:36

Szukam tej pompy już jakiś czas i mam pytanie, czy to jest dokładnie ta sama pompa co w BMW E34 (lub E39) 2.5 TDS? Bo są bardziej dostępne na portalach z używanymi częściami? Czy mogę mieć 100% pewności, że podmiana na sprawną używkę pomoże jeśli teraz po schłodzeniu pompy zimną wodą mój samochód odpala? Czy schładzam wtedy też ten czujnik paliwa, który może być "walnięty" i podmiana pompy nic nie da. Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi bo na dworze coraz cieplej i nie chcę "zajechać" nowego akumulatora :)

#116 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lutego 2016 - 22:06

Ja włożyłem właśnie od BMW. Tylko nr pompy muszą się zgadzać, wystarczy porównać ostatnie 3 cyfry. Czujnik :), też się łudziłem :D

#117 OFFLINE   siwyzbig

siwyzbig
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-09-2011
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2016 - 21:07

Czyli dopiero jak zdejmę swoją to będę znał nr :( Na aukcjach widziałem np 995 to o te trzy cyfry chodzi?

#118 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2016 - 21:53

Wsadź łapę z telefonem w ręku i zrób parę zdjęć, będziesz wiedział co masz. A gdzie szukać nr, to już po zdjęciach z aukcji dojdziesz. U mnie jest np 994 końcówka

#119 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 lutego 2016 - 20:48

Sprawdź rozrząd w jakim jest stanie. Te pompy padają najczęściej od zużytego rozrządu

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365