Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.5td nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 16 lipca 2012 - 18:56

Ha Ha HA wiem jak wyglada rozrusznik :) nie wiedziałem że to ten sam czujnik co od wału korbowego dzięki za pomoc

Mam jeszcze jedno pytanie jak ten czujnik obrotow jest uwalony czy to moze byc powodem nie podawania paliwa na wtryski przez pape wtryskowa?

#42 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2012 - 19:59

Mam jeszcze jedno pytanie jak ten czujnik obrotow jest uwalony czy to moze byc powodem nie podawania paliwa na wtryski przez pape wtryskowa?

To może być padnięty elektrozawór na pompie, bądź auto zablokowane przez IMMO.

#43 OFFLINE   romanjo79

romanjo79
  • 42 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 16 lipca 2012 - 21:39

grzegowoj25

Zarejestrowany: 04.02.2012
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'97 Diesel manual
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 9

Domyślnie
jak krece rozrusznikiem to obrotomierz sie wychyla czyli pracuje,witam ja miałem ten sam problem,mechanicy rozkładali ręce nie zapalała obrotomierz podskakiwał i ciagle błąd czujnika obrotów wału na koniec doszłem do wniosku że to rozrusznik bo kręciłem tak długo aż sie sfajczył po wymianie rozrusznika od bmw oma zapaliła od strzała,winny był rozrusznik który pobierał tyle prądu że elektronika głupiała.:)

#44 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 16 lipca 2012 - 21:44

elektro zawor jest wymieniony. mialem na mysli czy uszkodzenie tego czujnika moze powodowac takie objawy jak brak paliwa na wtryskach

grzegowoj25

Zarejestrowany: 04.02.2012
Województwo: wielkopolskie
Auto: Omega B'97 Diesel manual
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 9

Domyślnie
jak krece rozrusznikiem to obrotomierz sie wychyla czyli pracuje,witam ja miałem ten sam problem,mechanicy rozkładali ręce nie zapalała obrotomierz podskakiwał i ciagle błąd czujnika obrotów wału na koniec doszłem do wniosku że to rozrusznik bo kręciłem tak długo aż sie sfajczył po wymianie rozrusznika od bmw oma zapaliła od strzała,winny był rozrusznik który pobierał tyle prądu że elektronika głupiała.:)


jezeli bylo tak jak mowisz to na zaciag lub zapych powinna odpalic wtedy nie korzysta zs rozrusznika dobrze wnioskuje??

#45 OFFLINE   romanjo79

romanjo79
  • 42 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 16 lipca 2012 - 21:46

tak,najlepiej go odkrecic wyciągnąć i podpiąć pod aku,ale objawy masz identyczne jak ja z tym obrotomierzem

#46 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 16 lipca 2012 - 22:07

i co ma byc jak go podepne pod aku??

#47 OFFLINE   romanjo79

romanjo79
  • 42 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 16 lipca 2012 - 22:17

proponuje ci może zapchnąć lub zaciągnąć najpierw to auto jak nie odpali to wtedy sprawdz elektrozawór.albo weż odkręć kabelek z tego elektrozaworka a daj dodatkowy z plusem i zobacz czy jak przykładasz to tyka jak tyka to dobry.

#48 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 30 lipca 2012 - 18:51

Witam po raz kolejny mam pytanie jak zamontować ten czujnik położenia wału on zach..... tam nie pasuje w te dziure jest oryginalny taki jak być powinien czy trzeba uzyć jakiejś magii prosze o pomoc. Z góry dzięki

#49 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2012 - 18:56

Musisz przeczyścić dziurę z syfu drobnym papierkiem i wkładając lekko możesz się wspomóc jakim drewienkiem. Tylko delikatnie. Czujnik musi sztywno siedzieć na swoim miejscu.

#50 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 31 lipca 2012 - 17:09

czujnik wału wymieniony i nowy błąd, wie ktoś co to :censored: znaczy z polskiego na nasz
61- obieg objętości wtrysku P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
Proszę o pomoc


ale nie krzyczymy ;) Wielkie litery oznaczają krzyk ;) Poprawilem/A10

#51 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 31 lipca 2012 - 19:35

To błąd nastawnika, prawdopodobnie jakieś spięcie. Wyrkęć wtyczkę od nastawnika (taka czarna) obok pompy pod świecami. Wyczyść dokładnie i zepnij z powrotem. Powinno być :ok:

#52 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 31 lipca 2012 - 21:45

błąd 61 problem z P68-czyli sygnałem z przepływki do pinów ECU nr. ..........,w czym przeczyszczenie złączek,przepływki nie zaszkodzi.(chyba że kostka od przepływki była wypięta). grzegowoj25 ,tak teraz patrząc wstecz na Twoje problemy,ta raczej zamiast wymieniać "na pałe" pół osprzętu elementów silnika (czujników),poprzyglądnij sie kabelkom,w wiązce silnika podwieszonej pod kolektorem ssącym od okrągłych złączek obok aku w kierunku tyłu silnika, podszybia i lecącej do plastikowej listwy na bloku silnika(z której np. wychodzą przewody do świec żarowych),czy tam izolacja sie nie przetarła,potem ewentualnie sprawdzenie masy "sygnałowej" między wszystkimi czujnikami,pompą a ECU silnika.

#53 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 04 sierpnia 2012 - 21:56

Dzięki wielkie zająłem się tymi kabelkami poczyściłem po izolowałem po przyczepiałem i serce zabiło :) a co do czujnika wału to był rozwalony i pęknięty ale to już nie ważne moja Bessi śmiga znów. Jeszcze bym chciał naprawić tempomat bo nie ukrywam że bardzo by mi się przydał tylko nie wiem jak się do tego zabrać bo nie mam o tym pojęccia. Rozebrałem włącznik przy kierownicy i z niego wychodzą 4 kabelki ale tylko dwa są podpięte do kostki przy kierownicy kostka wygląda na oryginalną ten włącznik jak by ktoś wiedział jak i gdzie to powinno być podpięte bym był bardzo wdzięczny.

#54 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 05 sierpnia 2012 - 22:55

Zobacz ile pinów ma kostka idąca od str. silnika. Jeżeli 4 pinowa to nie ma problemu, nawet jeżeli manetka zepsuta to używka kosztuje od 30zł. Jeżeli 2 pinowa to masz problem, trudno kupić, a nowa sporo kosztuje. Dziwne że są 4 kabelki a 2 podpięte. Tak być nie powinno, chyba że ktoś szarpał i wyrwał te 2 kabelki z kostki. Ja mam 2pinową wersję i żadnych wolnych kabelków nie ma. 2 kabelki są połączone w kostce po przekątnej.

#55 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 sierpnia 2012 - 19:53

Zobacz ile pinów ma kostka idąca od str. silnika. Jeżeli 4 pinowa to nie ma problemu, nawet jeżeli manetka zepsuta to używka kosztuje od 30zł. Jeżeli 2 pinowa to masz problem, trudno kupić, a nowa sporo kosztuje. Dziwne że są 4 kabelki a 2 podpięte. Tak być nie powinno, chyba że ktoś szarpał i wyrwał te 2 kabelki z kostki. Ja mam 2pinową wersję i żadnych wolnych kabelków nie ma. 2 kabelki są połączone w kostce po przekątnej.


w dieslu nie ma manetek 4 pinowych - to jest tylko od benzyny. a ta nie dziala w klekocie. potrzebna jest wlasnie 2 pinowa




 


#56 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 07 sierpnia 2012 - 20:05

A w dti nie ma 4 pinowych?

#57 OFFLINE   alek063

alek063
  • 24 postów
  • Dołączył: 20-08-2012

Napisany 06 września 2012 - 11:13

chodzi mi o błąd 34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20 tu chodzi o pompę??? czy wtryski?????:confused:

#58 OFFLINE   malym1990

malym1990
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2013

Napisany 01 listopada 2013 - 19:49

Witam jestem nowym użytkownikiem proszącym o rade i pomoc. A wiec moj problem jest taki ze nie moge odplaic auta jak jest zimne, kreci ale nie może odpalić. Do jakiegos czasu krecenie dluzsze pomagalo a teraz juz nic nie da rady zrobic auto po prostu nie odpala jak jest zimne. pierwsza moja mysl ze to akumulator ale zamienilem na inny kolegi i tez ten sam problem:(. mam zamontowany zaworek zwrotny ale to tez nie pomoglo. Co moze byc tego przyczyna ? Moze juz ktos tak mial?
ps jak go pociagnal mi kolega to przy wrzuceniu 2 od razu odpalil.

#59 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 listopada 2013 - 22:02

Wpadłeś na pomysł, że możesz mieć niesprawne świece żarowe?

#60 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2013 - 23:45

teoretycznie mogą to być świece żarowe ale w takim razie czemu odpalił z linki ?? Rozrusznik to dobrze kręci czy ledwo co ??