Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.5td nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 09 marca 2012 - 17:03

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Do tej pory nie mialem z Omegą wiekszych problemów, aż do teraz. Co się dzieje? A wiec tak: zgasilem auto na parkingu. Nie moglem jej odpalic po 5 min postoju. Auto bylo juz rozgrzane wiec kontrolka swiec nie swiecila, co jest normalne. Swoją uwage, sluch skupilem na pompce w baku ( kiedys nawalila, wymienilem) i okazalo sie ze jej nie slychac. Poniewaz mialem juz doswiadczenie z pompka, postanowilem ja wyciagnac i sprawdzic na krotko. Okazalo sie ze dziala. Na drugi dzień postanowilem sciagnac auto do domu. Samochod ostygł, dlatego moja uwage przykuło to ze nie dziala mi kontrolka grzania swiec. Więc krotko mowiac nie dochodzi prad do pompki paliwa (wskaznik poziomu paliwa dziala), nie swieci kontrolka grzania swiec, inne kontrolki dzialaja. Zaprowadzilem auto do elektromechanika. Wszystkie bezpieczniki oczywiscie sprawdzone. Elektromechanik powiedzial mi ze sprawdzili swiece, wszystkie grzeją, sprawdzili przekaźniki, podmieniali chyba od innej, działają. Stoi w kropce, nie wspominając o mnie:/
Mowi ze teraz sprobują podmienic czujnik polozenia wału, a jak nie to komputer. Moze ktos z Was mial taki przypadek? Moze ktos mi cos podpowie, doradzi? Licze na Was:) jakies pytania? prosze pisac:)

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2012 - 17:28

kolego nastepnym razem pisz we wlasciwym dziale a nie sprawdzonych poradach.

co do usterki - odczytaj bledy, dodatkowo na parametrach live data sprawdz odczyt z czujnika temperatury plynu chlodniczego + czy widac predkosc silnika przy kreceniu rozrusznikiem. kontrolka Check engine nie mruga przypadkiem ?




 


#3 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 09 marca 2012 - 17:49

sorki za pomyłke jesli chodzi o dział, jestem nowicjuszem, teraz juz jest przeniesiony wiec ok;) co do kontrolki to nie mruga ale kilka dni wczesniej sie zaswiecila i auto sie zadusiło. ale odpalila i bylo dalej wszystko dobrze.

#4 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 marca 2012 - 18:16

prawdopodobnie nastawnik do czyszczenia. Miałem podobne objawy, aż w końcu wymieniłem pompę...

#5 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2012 - 23:09

nastawnik nie ma nić wspólnego chyba że uważasz iż przestał działać czujnik temperatury w pompie.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2012 - 08:24

nastawnik nie ma nić wspólnego chyba że uważasz iż przestał działać czujnik temperatury w pompie.


oczywiscie ze ma. jak jak jest za mala dawka to auto nie odpali.




 


#7 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2012 - 08:53

ale nastawnik nie przestawi się z dnia na dzień. bez np. wcześniejszych błędów. pyzatym mimo wszystko świece powinny grzać. jakie masz błędy? czy sprawdzałeś rzeczywiście prąd na kostce pompki czy tylko dedukujesz że nie dochodzi?

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2012 - 08:55

powinny. ale i bez nich auto odpali wiec nie to jest przyczyna nieodpalania. jak napisalem wyzej - napierw diagnoza. odczyt bledow mozna zrobic samemu.




 


#9 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 marca 2012 - 10:22

powinny. ale i bez nich auto odpali wiec nie to jest przyczyna nieodpalania. jak napisalem wyzej - napierw diagnoza. odczyt bledow mozna zrobic samemu.


beast ale jak zapłon będzie źle ustawiony to bez podgrzania świec nie zapali

#10 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 11 marca 2012 - 18:31

Witam wszystkich ponowienie, nie moglem wczesniej tu zajrzec, a wiec tak, co do bledow, nie wiem czy elektormechanik podlaczyl komputer do niego ale pod koniec zeszlego roku z ciekawosci znajomy podlaczyl mi kompa i wyskoczyl tylko bląd nr 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie z napięciem lub przerwa. Nic sie zlego nie dzialo, wiec dalej tak jezdzilem. czy o ten czujnik chodzi koledze xax3? Beast, gdyby dawka byla za mala to nie dzialalo by grzanie swiec i pompka? prąd na kostce pompki paliwa w baku dochodzi, pompka jest sprawna. Jutro podskocze do tego fachowca i napisze co dalej. Pozdrawiam:)

#11 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2012 - 19:46

nie miałem do czynienia z tym czujnikiem ale chyba tak. jak po wykasowaniu błędów pojawi się to wiadomo co robić. mimo źle ustawionej dawki samochód i tak będzie grzał i pompował na 100%

#12 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 marca 2012 - 10:14

jeżeli czujnik temperatury paliwa w nastawniku jest uwalony to oma może ciężko palić

#13 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 marca 2012 - 09:06

ja w innym temacie pisalem o problemam z moja. Z kompa po podlaczeniu wychodzilo ze czujniki sa ok ale podczas odpalania na zimnym silniku czujniki temperatury silnika i temperatury powietrza zasysanego wariowaly i okazywalo sie ze na kilka chwil pokazywaly jakies fikcyjne wartosci (tem silnika w trakcie odpalania pokazywala sie na 49 stopniach a tem powietrza, gdy na dworze bylo - 20 pokazywala 70 stopni !) i tak bylo prawie za kazdym razem. Gdy juz odpalila po staniu na cieplej hali i dlugim meczeniu to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu czujniki pokazywaly prawidlowe wartosci. Wymienilem czujniki i bylo OK (dodatkowo u mnie byly jeszcze koncowki wtryskow padniete i takze je wymienilem).

#14 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 16 marca 2012 - 19:01

Witam wszystkich ponownie:)
Omega juz na chodzie, wszystko jest ok:)
Co bylo przyczyną? Walnął komputer:/ podlaczyli od innej Omy i wszystko wrocilo do normy, oczywiscie nie odpalili bo immo blokowal. Całkowity koszt wyniosl mnie 380pln.
Jak ktos ma jeszcze jakies pytania dotyczace tego tematu prosze pisac:)
Pozdrawiam i dziekuje wszystkim zaangazowanym:)

#15 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 18 marca 2012 - 15:50

jeszcze chcialbym dodac ze ponoć w tamtym komputerze juz ktos niby grzebal.
teraz auto smiga jak dawniej:)

#16 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2012 - 19:53

pewnie nieudolny tuning:lol:

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 marca 2012 - 00:14

Nieudolny tuning raczej objawiłby się od razu. Ciężko coś tak zepsuć by odezwało się po długim okresie czasu. Nawet przegrzany element raczej szybko wyzionie ducha. Ja bym szukał w instalacji elektrycznej auta, żeby zaraz nie było "powtórki z rozrywki"...

#18 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2012 - 15:21

ale większość instalacji elektrycznej jak nie cała jest na bezpiecznikach żeby właśnie nie rozwaliło kompa. więc wątpię by w tym był problem

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 20 marca 2012 - 00:25

Instalacja auta tak, oprzyrządowanie na silniku już nie bardzo. Tam gdzie bezpośrednio ECU podaje stały + a steruje masą może przy zwarciu wykończyć elementy ECU ze względu na większy niż normalnie pobór prądu.

#20 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 20 marca 2012 - 15:03

Panowie, zaden tuning, powtorki z rozrywki mam nadzieje tez nie bedzie. Tak jak napisalem wczesniej, ktos tam kiedys juz musial grzebac, tak stwierdzil moj elektromechanik, ktory rozebral tego kompa i po prostu widzial slady grzebania w tym. Auto teraz zachowuje sie normalnie, wszystko jest w porzadeczku, wiec nic nie bede w instalacji grzebac:)