Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka ciśnienia oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
153 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 297 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 styczeń 2017 - 14:41

Przeczytałem sobie caly temat i mam dylemat.

Mianowicie od jakiegoś czasu zwłaszcza jak jest zimno to kontrolka oleju gasnie po coraz dluzszym czasie, później jak zgasnie to najprawdopodobniej odzywa się pompa bo cos rzezi powyżej 1500obrotow ...

Jak już się rozgrzeje to jest ok.

Wczoraj przy ok -10 jak zawsze kontrolka chwile się poświeciła i później zgasła, troche pojezdzilem żeby na dzień późniejsze mrozy troche rozruszać samochod i wszystko było.
 

Dzisiaj było ok -17 no i kontrolka nie zgasła.
Niestety musiałem jechać do pracy bo i tak byłem spóźniony i przez cale te 5-6km kontrolka nie zgasła :|
Pomimo tego że później zostawiłem samochod wylaczony na chwile i znowu odpaliłem to caly czas się swiecila wiec postanowiłem wstawić samochod na hale.

Samochod troche postal i teraz jak odpalam to kontrolka gasnie po chwili.
Może cos przymarza gdzies ?

I teraz 2 pytania o ile nie jest już po ptakach ale to sprawdze później jak będę wracal do domu :)

Czy może być to wina czujnika?

Ew. oleju bo wymieniłem na plukanke na lotosa i miałem zmienić ale czasu i miejsca brakowało ostatnio, przejechałem jakies 1000km
I jeszcze prośba bo nie mogę się doszukać , jakies porady ew link do tematu jak wymienić pompe bo cos czuje ze troche będzie z tym zabawy :/
Z gory dzięki za podpowiedzi ;)



#142 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 521 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 styczeń 2017 - 15:32

Co do czujnika to jak on się zapsuje to nie świeci się wogole o powinien. Działa na zasadzie masy.

#143 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 297 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 styczeń 2017 - 15:43

Zapomniałem dodać ze to 3.0v6
Przed chwilą wyczytałem też że kiepski filtr może się np zapchać i też dawać takie objawy.
Nie pamiętam niestety jaki kupiłem do ostatniej wymiany ?
Jak przezyje te mrozy to trzeba będzie wymienić olej na 5W i może przestanie tak swirowac
Miska tez ma mala wgniotke ale trudno powiedzieć czy taka mała może mieć znaczenie , widziałem większe i brykało elegancko :)

#144 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 373 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 styczeń 2017 - 17:32

Zrób tak jak ja u siebie: płukanka silnika, olej 5w40, nowy filtr, efekt jest taki że teraz w mrozy kontrolka gaśnie po sekundzie, wcześniej na 10w40 nawet jak było ciepło to po 3 sek.

#145 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 styczeń 2017 - 18:58

Zapomniałem dodać ze to 3.0v6
Przed chwilą wyczytałem też że kiepski filtr może się np zapchać i też dawać takie objawy.
Nie pamiętam niestety jaki kupiłem do ostatniej wymiany ?
Jak przezyje te mrozy to trzeba będzie wymienić olej na 5W i może przestanie tak swirowac
Miska tez ma mala wgniotke ale trudno powiedzieć czy taka mała może mieć znaczenie , widziałem większe i brykało elegancko :)

Może jeszcze uratujesz silnik ale to już loteria.Najważniejsze to zdejmij miskę i wyprostuj ,wyczyść smok i szlam zalegający na dnie miski , mień filtr oleju na nowy i zalej 5/40 lub 5/50 , te silniki na gęstym oleju mają bardzo krótki żywot . W tym silniku kontrolka potrafi gasnąć podczas kręcenia rozrusznikiem.Filtr potrafi się zerwać i zablokować przepływ głównie z powodu gęstego i podrabianego taniego oleju.



#146 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Skąd: Grójec WGR
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 styczeń 2017 - 19:13

Lepiej zrób to czym prędzej co byś nie zbierał czegoś po drodze, płukankę polecam

 

http://liquimoly.skl.../Engine-Flush/7


Dodany obrazek


#147 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 297 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 styczeń 2017 - 20:26

Dzieki Pany za porady :)
Własnie miałem taki zamiar od jakiegos czasu zeby zmienic na 5W ale jakos tak odkladalem i odkladalem i jak to zawsze bywa w takich sytuacjach to wychodzi :)

Ogolnie zrobilem dosłownie tymczasowy patent na zasadzie wyciagniecia oleju z dna miski , narzedzia jak to w firmie czyli to co pod reka strzykawka 100ml i długa rurka podcisnieniowa i wyciagnalem z 1,5l oleju ale prze jego gestosc nie bylo lekko.
W to miejsce zalalem podobna ilosc nowego , moze na 2-3dni starczy ?
Prawdopodobnie przy nizszych temp robil sie szlam na spodzie miski i przez to pompie bylo ciezko zassac ten kisiel a raczej galaretke :D

Silnika szkoda bo nie bierze oleju co jest dla mnie nowoscia :) POprzednie 5 vałek zawsze cos tam siorbaly :)
W tym tylko chyba przez korek od wlewu oleju cos wylatuje jak dostanie wyzsze obroty bo pokrywy zaworow sa ameliniowe i jakos ten korek tam lekko siedzi.
Ale takie krople to pikus.

Ogolnie po terapii na hali pod nawiewem i ponad 20stopniach wyglada to lepiej.
Pojezdzilem chwile jeszcze po pracy i silnik pracuje podobnie "cicho" jak poprzednio wiec trzymajcie kciuki zeby nic tam nie padło :)
odpale go dopiero jak temp wzrosnie do mniej niz -10 bo chyba ten olej to sie nadaje do ...

Ogolnie to w 3 poprzednich 2.5v6 zawsze zalewalem mobila 10W40 i musze przyznac ze nigdy nie narzekalem, nawet przy mniej niz -20 nie bylo problemow.
Tu moze jeszcze pozostaly specyfiki po poprzednikach ?? a i plukanka za dlugo mi zajeła :(

#148 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1001 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 styczeń 2017 - 20:37

daj znać jak wrażenia po płukance.

Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

 


#149 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 297 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 styczeń 2017 - 20:44

Ale czy zacznie siorbac olej na potege jak to Vki maja w zwyczaju :D

Wlasnie sobie pomyslalem ze skoro taki szlam tam jest to moze jeszcze raz zaleje jakis tani 10W i zrobie tak jak mi znajomy u ktorego wymianialem sobie poprzednio doradzil.
Mianowicie na obwodnice tam i z porwotem i zalaac juz docelowy a nie czekac z fajansem w silniku az mrozy złapia :)

#150 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Skąd: Grójec WGR
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 styczeń 2017 - 21:04

Zrobisz jak uważasz ja do każdego silnika zaraz po zakupie na wszelki wypadek leję tą płukankę, 10min i zlewam wszystko i nigdy żadnych problemów, przetestowałem na 4 Vkach a potem zalewane 5w w swojej pierwszej Vce miałem 10w i właśnie wtedy pierwszy raz wlałem płukankę i zalałem 5w40 i zero problemów przez 40kkm....


Dodany obrazek


#151 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 297 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 styczeń 2017 - 21:17

10 min na wolnych czy jedziesz gdzies i jezdzisz na wyzszych obrotach zeby cisnienia troche zlapalo ?

#152 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 297 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 styczeń 2017 - 19:12

Znalazłem dzisiaj chwile i podjechałem do znajomego.
Złałem olej, znajomy stwierdzil ze widział gorsze i ze nawet nie jest zły jak na oleje ktore widzial ale ja mysle ze po max 2 mies jest jak szambo patrzac na poprzednie moje samochody :)
Zwalilismy tez miske na moja goraca prosbe i oto efekt po min 45min dzialania silnika non stop
06942c878f542f36med.jpg
W filtrze bylo podobnie :/
Juz sie nie dziwie dlaczego kontrolka zachowywala sie jak sie zachowywala , pewnie masło przymarzalo i nie dosc ze nie bylo z czego ciagnac bo i smok sie oparl na wgietej misce oczywiscie w nim sporo pozostalosci silikonow to dodatkowo pewnie filtr byl zamarzniety i nie przepuszczal odpowiednio oleju.

Wszystko wyczyszczone włącznie ze smokiem , miska wyklepana :) zalany 5W50 na dalsze czyszczenie i oczywiscie filtr.

Jutro jak juz samochod dobrze ostygnie zrobie test i dam znaka czy pomoglo.

 

Co mnie dziwi to to ze na misce bylo masła jak dla pułku wojska a na korku od oleju i bagnecie nic ??

Dekle aluminiowe wiec brak miejsca na ten wkrecany wlew jak w normalnych i zawsze tam w zimie troche mi sie zbieralo w poprzednich omegach a tu nic a w misce pełno ??

Jakies propozycje ?



#153 OFFLINE   cool84

cool84
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 styczeń 2017 - 21:30

taki szlam w oleju to raczej objaw upg, (bloku, głowicy) ja bym nie obstawiał winy taniego oleju :foch:



#154 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 297 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 styczeń 2017 - 14:12

Być moze gdzies blok jest walniety ? 

Ale ja obstawiam raczej jezdzenie na krotkich dystansach i niedogrzany silnik , ktory jak na zlosc tez nie chce sie zagrzac porzadnie nawet po wiekszej ilosci km ?

Termostat wymianiony przy okazji eliminacji innej przyczyny tylko wtedy sie akurat przegrzewal co nie bylo wina termostatu...

W temacie, dzisiaj odpalilem samochod przy -7 stopniach i kontrolka zgasła praktycznie od razu od przekrecenia kluczyka, pompa juz nie rzezi ale mysle ze dostała po tylku przez ten ostatni miesiac :/ Teraz tylko trzymac kciuki zeby nie posypało sie cos w srodku przez ostatnie cisnieniowe problemy...
No i zobacze jak ze spalaniem oleju teraz :D Wczesniej nic nie ubywalo w sumie.
Dzieki za podpowiedzi ;)