Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka ciśnienia oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
153 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Skąd: Grójec WGR
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 lipiec 2014 - 18:00

Przytarta pompa oleju, jechałeś pewnie jeszcze na wgiętej misce i to efekt... lepiej nie jeździj teraz bo będzie po silniku.

Dodany obrazek


#102 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9145 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipiec 2014 - 18:10

rozwalilem miske olejowa


a smoka nie naruszyłeś ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#103 OFFLINE   dario3108

dario3108
  • 114 postów
  • Dołączył: 22-08-2010
  • Skąd: łódź

Napisany 09 lipiec 2014 - 19:00

nie mam pojecia mechanik mowi ze wszystko ok jutro podjade zeby mi zmierzyl cisnienie oleju i spytam sie o tego smoka. a przejechalem z 30 m na tej peknietej misce.
Ale wydaje mi sie ze smoka nie rozwalilem bo dziura byla przy tym korku w misce

#104 OFFLINE   mario45

mario45
  • 64 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 październik 2014 - 17:59

Cześ.Mam pytanko bo czytam że jesteś w temacie... Jaki może być powód że nie świeci kontrolka ciśnienia oleju? Żarówka w desce dobra... Mam Omegę od tygodnia i próbuję ją ogarnąć rocznik 2000 2,5 V6

Podpowie ktoś czemu nie świeci kontrolka ciśnienia oleju? Żarówka w desce dobra...


A może by tak zapytać w odpowiednim temacie ?? , przeniosłem ,;kocyk

#105 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 październik 2014 - 18:19

Podpowie ktoś czemu nie świeci kontrolka ciśnienia oleju? Żarówka w desce dobra...

Na zgaszonym nie świeci, czy na odpalonym ??

#106 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 521 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 październik 2014 - 18:43

Cześ.Mam pytanko bo czytam że jesteś w temacie... Jaki może być powód że nie świeci kontrolka ciśnienia oleju? Żarówka w desce dobra... Mam Omegę od tygodnia i próbuję ją ogarnąć rocznik 2000 2,5 V6

Podpowie ktoś czemu nie świeci kontrolka ciśnienia oleju? Żarówka w desce dobra...

Jak po załączeni zapłonie nie zapala sie kontrolka ciśnienia. to zewrzyj wtyczkę czujnika do masy jest jedno pinowy jesli sie zapali (na zapłonie) to czujnik do wymiany koszt od 20zł.

#107 OFFLINE   mario45

mario45
  • 64 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 październik 2014 - 15:15

W ogóle nie świeci ani tak ani tak... I jeszcze jedna rzecz... Kontrolka ABS-u tez nie świeci a ABS-u nima... :x

#108 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 październik 2014 - 19:04

Brzmi jak grat w którym odpięte są kontrolki, żeby nie kuły w oczy :p

#109 OFFLINE   pari121

pari121
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 kwiecień 2015 - 22:50

Witam, w mojej omie po remoncie głowicy i wymianie pierścionków zaczęła się zapalać lampka od ciśnienia oleju. Dopiero przy temp. ok 90 C i to tylko na niskich obrotach( do 900 rpm). Rozłożyłem dół jeszcze raz i zmieniłem oring na smoku, siatka wyczyszczona. Efekt ten sam tyle że przy wzroście temperatury do ok 100 C lampka gaśnie przy ok 1500 rpm. Niestety nie mam dojścia do zaworu nadciśnieniowego. Zalany olej to Lotos 10w40 . Wcześniej lałem GM 10w40 ale jakoś nie przypadł mi do gustu przez stukające szklanki.

Jakieś pomysły co do ciśnienia oleju po za :
*panewki
*czujnik
*pompa ?

#110 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 257 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maj 2015 - 14:34

Witajcie:)Mam problem z ciśnieniem oleju,odkryłem go niedawno.Zazwyczaj jeżdżę na wlaczonej klimie ale ostatnio ja wyłączyłem i odkryłem mrugajaca kontrolke od ciśnienia.Gdy wlacze klime już się kontrolka nie pojawia z racji ciut wyższych obrotów jalowych przy wlaczonej klimie.Zmierzylem ciśnienie na rozgrzanym silniku i wyszło 0.5 bara a gdzieś około 3tys obr/min zegar pokazuje 2.5 bara i zwiększenie obrotów nie podnosi ciśnienia.Ponad rok temu robiłem remont silnika..wymienione panewki korbowodowe bez szlifu wału bo bardzo ładnie wyglądał i jego osiowosc była w normie.Nie dawno zdejmowalem dolną cześć misy żeby uszczelnić wyciek i w smoku było trochę sylikonu.Po złożeniu i odpaleniu okazało się że po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie po jakiś 5 sekundach a wcześniej gasla po około 2.Sprawdzalem zawór na pompie i nie był zacięty.Po remoncie silnik miał mierzone ciśnienie i na jalowych było 1.2-1.3 bara a przy około 3 tys 5 barów ( mierzone kilka miesięcy po remoncie )Za pozno wydostalem sylikon ze smoka i teraz mam za swą opieszałość..:( Jeszcze nie rozbieralem silnika ale jiż nastawilem się na wymianę pompy i panewek.Jutro albo we wtorek zaczynam rozbierać silnik..Aha teraz po uruchomieniu silnika jak jeszcze ciśnienie się nię utworzy głowice zaczynają trochę grać a pprzed ppojawieniem się ciśnienia oleju słychać takie syczenie i gdy pompa zbuduje juz ciśnienie ów syczenie milknie i głowice cichna.Sprawdzalem cży olej dochodzi do głowic to po otwarciu korka olx jest na walkach.Może tylko pompa padła i reszta ocalała,bo silnik chodzi cicho..Z reszta gdy rozbiore dół będę wiedział jak wyglada temat..
https://m.youtube.co...ist_app=1&app=m

#111 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maj 2015 - 17:45

A jaki silnik?
Jaki olej?
jaki filtr?

#112 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 17 maj 2015 - 18:28

A jaki silnik??


celuje we falke,bo u nas 90 procent omeg z pucha,ma silnik juz po tuningu :D

#113 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 257 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maj 2015 - 21:59

Silnik 3.0,olej mobil 5w50 przejechanie na nim około 7 tysięcy,filtr filtrona nakrecany.Nie zmienialem filtra oleju przed ani po badaniu ciśnienia na pompie.Gdy sciagalem dolną cześć misy to nie bylo jakichkolwiek osadów czy jakiś opilkow.W lutym tego roku minal rok od remontu tego silnika i to już trzeci olej nie liczac pierwszego oleju na start silnika

#114 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 maj 2015 - 23:31

Na czym polegał remont?

#115 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 257 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maj 2015 - 23:53

Silnik rozebralem na czesci,wymiana pierścieni tlokowych,panewek korbowodowych,główne pozostały oryginalne,wszystkie uszczelki uszczelniacze,zawory dotarte,wymienione uszczelniacze zaworowe,usunięte ekofasolki pod kolektory z 3.2,powiększone kanały wydechowe i ssace w głowicach,rozebrana i wyczyszczona pompa olejowa.Pompa olejowa idealna to nię była,ale do tragedii to jej było bardzo daleko.Zrobione kilka innych rzeczy które napewno nie mają nic wspólnego z układem smarowania

#116 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 407 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 maj 2015 - 11:20

Witaj w klubie. Ja załatwiłem takim rozbieraniem 2 silniki V6 :( Długo nie mogłem dojśc co było powodem. Za pierwszym razem wystarczył demontaż głowic. Za drugim razem rozebrałem wszystko jak Ty i cieszyłem się rok. Na początku po złożeniu miałem ciśnienie 2 bary, potem spadało i spadało. Jedynym objawem był "metaliczny olej". Pnieważ masz nakręcany filtr to nie wiesz co było wśrodku. U mnie przy wkładzie było widać zmielone aluminium. Powód - błąd przy składaniu głowicy ( szklanki i wałki ). To niestety wina "Generała Motora" który główki od wałków zrobił osobno. Pomimo że ich nie zamieniłem miejscami to sposób ich montażu a dokładnie brak 100% umiejscowienia sprawił że przy dokręcaniu lekko stają skosem i jest problem z ich lekkim obracaniem. Co dalej nie muszę mówić. Jak chcesz pogadać to zapraszam na priv.

#117 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 257 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maj 2015 - 12:37

Sytuacja sytuacji nie równa..nagrałem drugi filmik
https://m.youtube.co...h?v=fLNn2efujFg
Aha..dzisiaj odpalajac zimny silnik policzylem do jakichś 8 sekund.Ciągle jest tak gdy wylacze silnik i ponownie go uruchomie kontrolka ciśnienia gaśnie już w momencie kręcenia rozrusznikiem

#118 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maj 2015 - 17:10

Silnik 3.0,olej mobil 5w50 przejechanie na nim około 7 tysięcy,filtr filtrona nakrecany.Nie zmienialem filtra oleju przed ani po badaniu ciśnienia na pompie.Gdy sciagalem dolną cześć misy to nie bylo jakichkolwiek osadów czy jakiś opilkow.W lutym tego roku minal rok od remontu tego silnika i to już trzeci olej nie liczac pierwszego oleju na start silnika


Dwa razy z rzędu w tym samym silniku miałem to samo a mianowicie:
Mobil 5W50 i filtr filtrona
Mobil 0W40 i filtr GM(wg. mnie robiony przez filtrona)
Rozleciał się filtr w środku, odpadł wkład filtrujący od puszki, nie filtrował, zabrudzony olej, wymiana oleju i filtra i po problemie.

Odkręć filtr i poruszaj nim energicznie czy w środku nie lata coś.

Nawet pisałem tutaj na forum bo lekko się poddenerwowałem. Objawy takie jak u Ciebie a siadł filtr dwa razy :o

Chciałbym zalać najlepszym minerałem jakim mogę. Wydaje mi się że np. ValVoline ma lepszy minerał niż Castrol. Czy się mylę?


To nie temat o tym jaki olej nalać.
O tym jaki olej nalać można pisać głupoty bez końca i 99%procent ludzi tak robi.
To nie forum o lanosie.
Skąd wnosisz(po czym Ci się wydaje) że Valvoline jest lepszy od Castrola?(Nie twierdzę, że nie, bo ja nie wiem, ale skąd taki pomysł? Jakoś to badałeś, mierzyłeś )?
Czy olej, filtr i wymiana to nie jest 150zł i to nie jest 10% wartości lanosa, że tak się "spuszczasz" nad tym jaki nalać?


A ja bym, na poważnie wlał COKOLWIEK, co to za różnica? Ile to ma lat, ile lat będziesz nim jeździł? A jak masz perełkę i chcesz nim do końca życia jeździć(Twojego lub jego) to wlej 5W40.

Rzekłem.

#119 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 257 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maj 2015 - 20:39

Ojeju..jaka kicha!To powiedzmy ze u mnie byłoby to samo,wymiana filtra na nowy inny niż filtron może załatwić sprawę?podzespoły napewno i tak dostały bo nie wiadomo od kiedy już ten proceder niskiego ciśnienia trwa..poprzednie filtry to też były filtrony.Dzisiaj z rana na zimnym kontrolka paliła się z 8 sekund:masakra:
Tak to teraz wygląda..
https://m.youtube.co...ist_app=1&app=m

#120 OFFLINE   razor19956

razor19956
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-05-2015

Napisany 18 maj 2015 - 21:04

JJdzej Auto jest dosyć dobrze doinwestowane, na stacjach diagnostycznych każdy chwali że dawno nie widzieli tak zadbanego Lanosa :D Dla mnie ma on przede wszystkim wartość sentymentalną.

Robię w nim wszystko na czas (praktycznie się nie psuje) Ale zawsze coś się znajdzie, szczególnie w zawieszeniu od naszych dróg.