Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka ciśnienia oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
161 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marzec 2012 - 11:44

Tyle że ten silnik przejedzie spokojnie drugie tyle co przed remontem.

Ale reszta samochodu raczej nie :hmm: lepiej wstawić drugi silnik.

#42 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 marzec 2012 - 11:58

Wszystko zależy ile ktoś jeździ. Dla przysłowiowego "Kowalskiego" który robi te statystyczne 18kkm rocznie może i nie warto remontować. Ale taksówkarz robiący ~100kkm rocznie już myśli inaczej...

#43 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marzec 2012 - 12:05

Ale taksówkarz robiący ~100kkm rocznie już myśli inaczej...

Nie no to jest specyficzna grupa społeczna i nie poddaje się statystykom. Ja osobiście to wymieniałbym silnik i nie bawił się w żadne remonty - 2.0 są tanie jak barszcz.

#44 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 marzec 2012 - 12:09

Szczerze mówiąc ja zrobiłbym to samo... Chociaż z pewnością poszukałbym silnika (nie brałbym pierwszego lepszego najtańszego) i sprawdził jaką ma kompresje.

#45 OFFLINE   chester1

chester1
  • 127 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 13 marzec 2012 - 13:21

Ale reszta samochodu raczej nie :hmm: lepiej wstawić drugi silnik.


Zalezy od calego stanu auta ale ja piszecie ze remont to taki koszt to chyba lepiej kupic uzywke poszukac sprawny motor. No i jeszcze kwestia dobrego mechanika co n posklada podcisnienia jak byc powinny itp

#46 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 13 marzec 2012 - 15:24

Ja tym autkiem zamierzam latać jak najdłużej. Chce ja doprowadzić do stanu jak z salonu. Dziś będę wiedział co sie stało. Mam nadzieje ze jednak ominie mnie ten kłopot zmiany silnika.
Stan autka hmmm blachy maja kwiatki ale nie ma dziur, zawieszenie Irmscher, felgi Irmscher 16", wnętrze carbon, lampki soczewka Hella z hid+ sprysi.

Nie chciał bym sie pozbywać autka, nie nacieszyłem się nim jeszcze ;(

#47 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5703 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marzec 2012 - 21:35

Jak to będzie czujnik walnięty

dawidjezyk20, i jak? problem rozwiazany?

#48 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 04 kwiecień 2012 - 11:47

Problem nie rozwiązany. Na ciepłym silniku pompuje 3 atmosfery a jak dłużej postoi to przez pierwsze 5 sekund wogóle nie ma ciśnienia a po 6 sekundach 1 atmosferę a po 10 sekundach 4. Zwalę misę olejową i zobaczę smoka ale to dopiero po świętach. Brak czasu niestety nie pozwala na szybsze sprawdzenie już i tak długo tak jeżdżę.

#49 OFFLINE   Wodzo

Wodzo
  • 2 postów
  • Dołączył: 13-07-2012

Napisany 13 lipiec 2012 - 15:21

Koledzy mam taką sytuację w Omega 2.0 dtl 16v z 1999r.Samochód odpala normalnie nie grzeje się nie dusi się przy przyspieszaniu nie dymi poziom oleju jest ok,ale zapala się kontrolka oleju na wolnych obrotach na ciepłym silniku.Może któryś z was miał taką sytuację prosił bym o radę co robić z góry dzięki:confused:

#50 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7732 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipiec 2012 - 16:26

Koledzy mam taką sytuację w Omega 2.0 dtl 16v z 1999r.Samochód odpala normalnie nie grzeje się nie dusi się przy przyspieszaniu nie dymi poziom oleju jest ok,ale zapala się kontrolka oleju na wolnych obrotach na ciepłym silniku.Może któryś z was miał taką sytuację prosił bym o radę co robić z góry dzięki:confused:


sprawdź czujnik ciśnienia oleju. Jeżeli czujnik jest ok to rozglądaj się za innym silnikiem

#51 OFFLINE   Wodzo

Wodzo
  • 2 postów
  • Dołączył: 13-07-2012

Napisany 13 lipiec 2012 - 17:21

A czy ma to coś do rzeczy jeśli ten samochód długo stał bez odpalania i jazdy?

#52 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7732 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipiec 2012 - 17:23

nie

#53 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 13 lipiec 2012 - 18:38

podepnę się pod temat bo dziś zmierzyłem u siebie ciśnienie oleju i wyszło że na mocno rozgrzanym jest 1,15 bara. Powyżej 4 tyś. obr. daje już 5,1 bar. A ciekawi mnie dlaczego kontrolka gasnie po ok. 1sek pod odpaleniu silnika, czy to zimny czy w pełni rozgrzany to tak samo gaśnie. Jedynie zaraz po zgaszeniu i od razu odpał to gaśnie już podczas zakręcenia rozrusznikiem. Co jest nie tak? olej mam midlanda avanze 5W-40 z przebiegiem ok. 3,5 tyś. km.

#54 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 listopad 2012 - 17:57

Witam,
moja BABCIA to 2.2 DTI , 2000, przebieg z licznika to prawie 240 tys. ile naprawdę wie tylko Budda. Kontrolka zapala się jak olej osiągnie temperature pracy, to na wolnych obrotach świeci kontrolka ciśnienia. Problem jest wtym, że od paru dni zwiększa się skala obrotów aby przestało świecić. Najpierw wystarczyło podnieść obroty o 0,1 tys. , teraz jeszcze świeci przy 1400 o/m . Obawiam się , że to nie pompa oleju a panewki .... . Poradżcie co robić, remont silnika to bankructwo.
Co można łatwym kosztem zaradzić.
Pozdrawiam Tomek.

#55 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5703 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopad 2012 - 18:03

Witam,
moja BABCIA to 2.2 DTI , 2000, przebieg z licznika to prawie 240 tys. ile naprawdę wie tylko Budda. Kontrolka zapala się jak olej osiągnie temperature pracy, to na wolnych obrotach świeci kontrolka ciśnienia. Problem jest wtym, że od paru dni zwiększa się skala obrotów aby przestało świecić. Najpierw wystarczyło podnieść obroty o 0,1 tys. , teraz jeszcze świeci przy 1400 o/m . Obawiam się , że to nie pompa oleju a panewki .... . Poradżcie co robić, remont silnika to bankructwo.
Co można łatwym kosztem zaradzić.
Pozdrawiam Tomek.

Zmierz cisnienie oleju na zimnym i po nagrzaniu. I napisz na jakim oleju jezdzisz i kiedy ostatnio zmieniany.

#56 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopad 2012 - 19:09

Miałem tak samo, zmieniłem filtr oleju i czujnik oleju i jak ręką odjął. I nie wiem co było przyczyną czy czujnik czy filtr oleju.

#57 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5703 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopad 2012 - 19:10

czujnik oleju

W XEVie czujniki cisnienia na deske sa dowcipne :D Tez to przerabialem :p

#58 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudzień 2012 - 21:19

panowie w którym miejscu jest czujnik ciśnienia oleju w V6 bo dzis na wolnych obrotach delikatnie sie zapalała i nie wiem o co jej chodzi.

#59 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudzień 2012 - 21:20

panowie w którym miejscu jest czujnik ciśnienia oleju w V6 bo dzis na wolnych obrotach delikatnie sie zapalała i nie wiem o co jej chodzi.


na pompie oleju - kolo kola pasowego na wale. jaki masz olej ?




 


#60 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudzień 2012 - 21:25

olej gm 10w-40 filtr bosch. olej ma kolo 11 tys przejechane silnik ok 260tys. po jakims czasie nie zapalała sie juz kontrolka ale dziwny objaw. jakis czas temu cos zaczelo mi przy silniku dzwonic troche i nie mialem czasu podejrzec tego ale watpie zeby pompa oleju umierala. beast byly jakies przypadki umierania pomp oleju ???