Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z odpaleniem zimnego silnika 2.2 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BARMAN

BARMAN
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: WAWA

Napisany 08 sierpnia 2007 - 06:31

Witam
Od jakiś 2 tygodni mam problem z uruchomieniem mojej Omegi 2.2 DTI gdy silnik jest zimny. Musze pokręcić parę razy silnik a z rury wydobywa sie lekko niebieski dym jakby palił olej a nie paliwo. Gdy zapali jest ok i dym znika. Gdy silnik jest ciepły problem znika. Co to może być waszym zdaniem??
Proszę o pomoc.

#2 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2007 - 06:32

ile masz paliwa w baku

#3 OFFLINE   BARMAN

BARMAN
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: WAWA

Napisany 08 sierpnia 2007 - 07:25

Na poczatku gdy mialem malo paliwa byl taki probel, ale dzisiaj rano mam bak do polowy i wystapil ten problem.

#4 OFFLINE   Duce

Duce
  • 127 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2007 - 07:45

Ja bym szukał przyczyny w wężykach doprowadzających i powrotnych do paliwa , jest to stała przypadłość silników 2.0 i 2.2 dti , po długim postoju paliwo spływ a do zbiornika i zanim zaciągnie to troche musi potrwać .Musisz sprawdzić czy wężyki nie są poprzecierane albo sparciałe ( te cienki gumowe przy wtryskach i pompie)

#5 OFFLINE   BARMAN

BARMAN
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: WAWA

Napisany 08 sierpnia 2007 - 07:49

Hm Dzieki dzisiaj sprawdze to moze u mechanika jakiegos. Ale skad przy probie odpalenia silnika jest ten niebieskawy dym,ktory sie wydobywa z rury??

#6 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 sierpnia 2007 - 09:42

Co to może być waszym zdaniem??
Proszę o pomoc.


http://forum.vectrak...opic=33558&st=0

#7 OFFLINE   BARMAN

BARMAN
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: WAWA

Napisany 08 sierpnia 2007 - 10:12

KOLEGO wielkie dzieki za pomoc
A przy okazji dzwonielem do mechanika mojego i powiedzial mi ze to czesta przyczyna w tych silnikach. A oto powod calego zamieszania:
ORINGI DO PRZEDOWóD PRZY WTRYSKIWACZACH. Trzeba wymienic 4 sztuki. ! sztuka kosztuje 31 zł plus robota ok 250 - 300 zł.

Jade za tydzien na wymiane i jak bedzie po wszytkim napisze sprawozdanie czy awaria zostala usunieta.

Pozdrawiam

#8 OFFLINE   BARMAN

BARMAN
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: WAWA

Napisany 08 sierpnia 2007 - 10:24

Dla ścisłości
NR KATALOGOWY OWYCH "ORINGóW" 0821093.

POZDRAWIAM

#9 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2007 - 13:45

BARMAN, wymień dla pewności NAJPIERW przewody przelewowe - koszt kilkanaście zł. Potem baw się w wymianę trawersów. Jaki przebieg?

#10 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 sierpnia 2007 - 13:52

ORINGI DO PRZEDOWóD PRZY WTRYSKIWACZACH. Trzeba wymienic 4 sztuki. ! sztuka kosztuje 31 zł plus robota ok 250 - 300 zł.


ja to mialem wymianiane pare miesiecy temu, ale z powodu mieszania sie ropy z olejem silnikowym

sprawdz tak jak napisal Artur


Potem baw się w wymianę trawersów.

skad taka nazwa na okreslenie tych gumek :?:

#11 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2007 - 14:23

To nie są gumki, tylko usczelniacz trzonka wtryskiwacza, zwany trawersem. Nie tylko wymienia się same "gumki" ale od razu też miedziane podkładki.

#12 OFFLINE   BARMAN

BARMAN
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: WAWA

Napisany 10 sierpnia 2007 - 06:47

BARMAN, wymień dla pewności NAJPIERW przewody przelewowe - koszt kilkanaście zł. Potem baw się w wymianę trawersów. Jaki przebieg?


Dzieki za podpowiedz. Wymienie i miedziane podkladki i wezyki. A przebieg mam 198 tyś

#13 OFFLINE   BARMAN

BARMAN
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: WAWA

Napisany 18 sierpnia 2007 - 19:13

Więc tak.
Zostały wymienione oringi oraz przewody przelewowe, usunieto nagar i pali świetnie. Nawet wydaje mi się że ma lepsze przyśpieszenie. Mechanik miał racje co do problemu. Koszt 400 zł.
Pozdrawiam

#14 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2007 - 19:19

BARMAN, no to świetnie. Twoja przypadłość to standard w tych silnikach jak i 2.0dth.

#15 OFFLINE   BARMAN

BARMAN
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: WAWA

Napisany 19 sierpnia 2007 - 10:51

Właśnie tak powiedział mi mechanik, że to standardowa bolączka tego silnika - 2,2 i w sumie to nie ma sie czemu dziwić że to sie stało. Samochód ma przejechane 200 tyś.