Ogólna ocena kondycji z opel scannera
#41 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 12:11
#42 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 15:21
u mnie niestety jakiś ciołek powklejał te gumowe kolanka na zbiorniczki i nie wiem który większy który mniejszy przez gumę ciężko wyczuć na dziś koniec pracy od rana się bawiłem wystarczy tego. Na tygodniu działam dalej przejrzę jeszcze dokładnie te schematy zobaczę co z tego wyjdzie pod koniec tygodnia wkleję jeszcze raz wyniki jak już będzie miał więcej kilometrów przejechane .
to zrób to tak
do tego zaworu idzie bezpośrednio od serwa
#43 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 17:02
Nie mam już powoli sił na ten samochód
#44 OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 11:50
Podpiąłem pod kompa i wszystkie parametry mieszczą się normie, odłączyłem aku na 2 godziny prawie ale nic to nie dało od razu wywaliło błąd sondy.
kolego w 2.0 tylko serwis:)
#45 OFFLINE
Napisany 23 marca 2012 - 21:53
Nie przejmuj się kolego Karpiol to co ja już powymieniałem i ile w swój włożyłem to sam już nie zliczę, a jeszcze spalanie wzrosło jak na razie co dzień myślę o sprzedaniu go i świętym spokoju, póki na niego nie spojrzę i głupi pomysł mija potem gdy tankuje wraca znowu popatrzę i mija....:D:D
Zrobiłem już pomiary proszę dwa screeny zerknijcie przejechane ma ponad 80km sondy jakoś dziwnie leżą reszty nie ogarniam ,a i wyświetla mi teraz niski poziom płynu spryskiwaczy chociąz ma do pełna wrrr.
sondy
http://naforum.zapod...2f194b.jpg.html
adaptacja
http://naforum.zapod...7ca750.jpg.html
#46 OFFLINE
Napisany 27 marca 2012 - 21:07
Lambdy chodzą płasko rzeczywiście, ale chodzą. Adaptacje na - ale mimo tego długi czas wtrysku. Wolne obroty stabilne. Jednym słowem - nie ma co się czepiać.
Pomiary robione na Pb rozumiem? Bo ten sygnał z lambd to wygląda trochę jak zwalony emulator.
#47 OFFLINE
Napisany 28 marca 2012 - 08:35
#48 OFFLINE
Napisany 28 marca 2012 - 08:55
#49 OFFLINE
Napisany 28 marca 2012 - 09:11
#50 OFFLINE
Napisany 28 marca 2012 - 09:12
#51 OFFLINE
Napisany 28 marca 2012 - 10:04
#52 OFFLINE
#53 OFFLINE
Napisany 28 marca 2012 - 21:53
http://naforum.zapod...77b4e1.jpg.html
http://naforum.zapod...4df60c.jpg.html
http://naforum.zapod...70dd60.jpg.html
http://naforum.zapod...2b44df.jpg.html
http://naforum.zapod...2c7035.jpg.html
http://naforum.zapod...fbefec.jpg.html
#54 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 02:09
Ale, niech mi ktoś powie: jaka jest wyższość BRC Pluj i graj, jeśli pozbawiona jest podłączenia do OBD??
OK, wiemy już jedno - sterownik LPG nie wprowadza zamieszania do sygnału z lambdy.
Cały czas zastanawiam się dlaczego masz tak długi czas wtrysku Pb przy niskich obrotach i ujemnych adaptacjach. Ja mam wyższe wolne obroty, adapatacje mniej więcej "na 0", podobne odczyty z przepływomierza, a na ciepłym silniku czas wtrysku Pb ~2,5ms. Myślę że przyczyna dużego spalania może być z tym związana. Czy ktoś ma jakieś pomysły?? Czujniki temperatury zdają się być w normie, TPS również...
#55 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 08:26
Injection pulse to jest czas wtrysku?
Czyli jeśli czas wtrysku PB jest zły to ma to też wpływ na gaz?
#56 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 12:11
Zasadniczo wartości adpatacyjne odczytuje się w bardzo prosty sposób. Na 1 bajcie można przedstawić maksymalnie 8 bitów, czyli wartości od 0 do 255. Potraktuj odczytane 128 jako 0, wszystko co jest mniejsze to adaptacja na minus,a wszystko większe to adaptacja na +. W większości przypadków zakres adaptacji jest bardzo ograniczony - bardzo rzadko odczytasz wartości bliskie 0 lub 255.Czy mógłbyś mi w skrócie wytłumaczyć na czym polega czytanie adaptacji?
Dokładnie tak.Injection pulse to jest czas wtrysku?
Tak, bo sterownik gazu nie tworzy własnego czasu wtrysku, stosuje czas wtrysku Pb skorygowany zgodnie z tym jak jest ustawiony sterownik LPG.Czyli jeśli czas wtrysku PB jest zły to ma to też wpływ na gaz?
#57 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 12:26
Za długi czas wtrysku może również źle wpływać na adaptacje? Bo adaptacja to tak jakby zbiór pracy wszystkich czujników itp w samochodzie.
Czy moje wartości dużo odbiegają od prawidłowych?
Gdzie może leżeć przyczyna długiego czasu wtrysku?
#58 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 14:41
Nie do końca.Czyli jeśli dobrze rozumiem to wartości od 35 do 38 mają być zbliżone wartościom z 39 i 40 gdy są mniejsze są na minus gdy większe są na plus a najlepiej gdyby były takie same lub zbliżone .Czy dobrze rozumiem?
Wartości 37 i 38 to adaptacja addytywna, tzw. Short term fuel trim. Ma największy wpływ dla pracy na wolnych obrotach i przy małych obciążeniach, choć ma raczej ograniczony zakres. 39 i 40 to adaptacja multiplikatywna, tzw. Long term fuel trim. Z uwagi na fakt że jest to mnożnik, ma tym większe znaczenie, im dłuższy czas wtrysku.
Zasadniczo - lewe powietrze objawia się najmocniej w dodatniej (czyli >128) adaptacji addytywnej. Problemy z wtryskiwaczami, ciśnieniem paliwa, czy przepływomierzem najbardziej widać w adaptacji multiplikatywnej (również dodatniej, czyli >128).
Wartości 35 i 36 nie są zbyt łatwe do opisania i zrozumienia. Sterowanie z lambd jest rozwiązane na zasadzie kontrolera PID. Wartości 35 i 36 to odpowiednio integratory kontrolerów PID banków 1 i 2.
Można nazwać adaptację zbiorem korekt z uwagi na odczyty czujników, choć jest to uproszczenia (o tym za chwilę). Natomiast długość czasu wtrysku nie ma wpływu na nią, tylko jest nią spowodowany. Dlaczego napisałem wyżej, że takie rozumowanie to uproszczenie?? Bo w adaptacji po trosze ukryte są zarówno korekty spowodowane przez działanie czujników od których bezpośrednio zależy obliczony czas wtrysku (przepływomierz), jak też czujników które post factum sprawdzają skład mieszanki (sondy lambda) i wywierają wpływ na obliczanie czasu wtrysku dla następnego cyklu pracy.Za długi czas wtrysku może również źle wpływać na adaptacje? Bo adaptacja to tak jakby zbiór pracy wszystkich czujników itp w samochodzie.
No właśnie, gdyby coś Ci bardzo uciekało, można byłoby postawić jakąś diagnozę. A tutaj wszystko jest praktycznie w normie, poza tym czasem wtrysku!! Być może coś umknęło mojej uwadze, dlatego zadałem pytanie czy ktoś ma jakiś pomysł. Jak pisałem wcześniej - u mnie przy podobnych odczytach z czujników, adaptacjach prawie na "0" (od 37 do 39 wartości 126-130, z reguły 127-129) czas wtrysku wynosi 2,50ms i jest to czas prawidłowy.Czy moje wartości dużo odbiegają od prawidłowych?
Gdzie może leżeć przyczyna długiego czasu wtrysku?
#59 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 20:59
#60 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 21:25