Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ogólna ocena kondycji z opel scannera


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 22 marca 2012 - 12:11

Niestety nie podpowiem jak to dokładnie zrobić Opel Scannerem, ale poszukaj na forum...

#42 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2012 - 15:21

u mnie niestety jakiś ciołek powklejał te gumowe kolanka na zbiorniczki i nie wiem który większy który mniejszy :/ przez gumę ciężko wyczuć na dziś koniec pracy od rana się bawiłem wystarczy tego. Na tygodniu działam dalej przejrzę jeszcze dokładnie te schematy zobaczę co z tego wyjdzie pod koniec tygodnia wkleję jeszcze raz wyniki jak już będzie miał więcej kilometrów przejechane .


to zrób to tak
Dodany obrazek

do tego zaworu idzie bezpośrednio od serwa
Dodany obrazek

#43 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 22 marca 2012 - 17:02

Podpiąłem pod kompa i wszystkie parametry mieszczą się normie, odłączyłem aku na 2 godziny prawie ale nic to nie dało od razu wywaliło błąd sondy. Podmienić sondę i sprawdzić jak będą zachowywały się obroty?

Nie mam już powoli sił na ten samochód :/

#44 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2012 - 11:50

Podpiąłem pod kompa i wszystkie parametry mieszczą się normie, odłączyłem aku na 2 godziny prawie ale nic to nie dało od razu wywaliło błąd sondy. :/


kolego w 2.0 tylko serwis:)

#45 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 23 marca 2012 - 21:53

Czyli podciśnienia mam dobrze a zwory umarły żaden nie rusza jedynie zaczęła działać klapa obiegu zamkniętego.Chyba nie ma różnicy w którym miejscu w serwie podłącze dany przewód?Jutro Zrobię odczyt parametrów to zerkniecie co tam się dzieje :D już powinien się zaadaptować nie mam kiedy nim pojeździć ale już ponad 60km zrobione . Wiem jedno po wymianie sond i grzebaniu w podciśnieniach spalanie poszło do 25 L pb :/ czyli o jakieś 3 L więcej .

Nie przejmuj się kolego Karpiol to co ja już powymieniałem i ile w swój włożyłem to sam już nie zliczę, a jeszcze spalanie wzrosło :p jak na razie co dzień myślę o sprzedaniu go i świętym spokoju, póki na niego nie spojrzę i głupi pomysł mija :p potem gdy tankuje wraca znowu popatrzę i mija....:D:D:D

Zrobiłem już pomiary proszę dwa screeny zerknijcie przejechane ma ponad 80km sondy jakoś dziwnie leżą reszty nie ogarniam ,a i wyświetla mi teraz niski poziom płynu spryskiwaczy chociąz ma do pełna wrrr.

sondy
http://naforum.zapod...2f194b.jpg.html

adaptacja
http://naforum.zapod...7ca750.jpg.html

#46 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:07

Kolego, marudzicie :D ;)
Lambdy chodzą płasko rzeczywiście, ale chodzą. Adaptacje na - ale mimo tego długi czas wtrysku. Wolne obroty stabilne. Jednym słowem - nie ma co się czepiać.
Pomiary robione na Pb rozumiem? Bo ten sygnał z lambd to wygląda trochę jak zwalony emulator.

#47 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 28 marca 2012 - 08:35

Jeżdżony tylko i wyłącznie na PB w czasie adaptacji. Myślałem że nowe sondy będą żwawsze :D Ja się nie chce czepiać niczego niech tam sobie będzie co chce aby nie palił po 25 L PB :( Czyli teraz to już nie wiadomo czego szukać ? Skoro wyniki ma dobre.

#48 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 28 marca 2012 - 08:55

No to popróbujemy, może coś da radę ogarnąć. Jaką masz instalację LPG? Czy masz może interfejs i program do niej?

#49 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 28 marca 2012 - 09:11

Instalację mam brc sequent p&d interfejs mam i program mam już się podłączałem tak że komunikacja jest. Gazu bierze mi około 3 L więcej niż PB czyli jakieś 28L/100km po małym miasteczku gdzie korków brak i jada to raczej długa prosta.

#50 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 28 marca 2012 - 09:12

Czy masz sondy podpięte do sterownika LPG? Czy ten sterownik obsługuje emulację sygnału sondy? Czy masz włączoną opcję emulacji sondy przez sterownik LPG?

#51 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 28 marca 2012 - 10:04

sondy nie wpięte w LPG . Reszty nie wiem podepnę go dzisiaj wieczorem i jak ogarnę co i gdzie to napiszę co tam jest poustawiane .Jedyne co mi się rzuca w oczy to w instalce gazu silnik mam ustawiony jako 2500cm3. Do jakich opcji się odnieść w oprogramowaniu żeby to znaleźć emulację sondy itp porobię zrzuty z ekranu to zerkniesz sam tak będzie najlepiej.

#52 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 28 marca 2012 - 10:20

Ok, czekam na zrzuty.

#53 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 28 marca 2012 - 21:53

Praktycznie chyba wszystko jakby coś brakowało pisz to zrobię więcej

http://naforum.zapod...77b4e1.jpg.html
http://naforum.zapod...4df60c.jpg.html
http://naforum.zapod...70dd60.jpg.html
http://naforum.zapod...2b44df.jpg.html
http://naforum.zapod...2c7035.jpg.html
http://naforum.zapod...fbefec.jpg.html

#54 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 marca 2012 - 02:09

Szczerze mówiąc nie widzę tu nic co miałoby cokolwiek wspólnego z emulacją lambdy.
Ale, niech mi ktoś powie: jaka jest wyższość BRC Pluj i graj, jeśli pozbawiona jest podłączenia do OBD?? :masakra:

OK, wiemy już jedno - sterownik LPG nie wprowadza zamieszania do sygnału z lambdy.
Cały czas zastanawiam się dlaczego masz tak długi czas wtrysku Pb przy niskich obrotach i ujemnych adaptacjach. Ja mam wyższe wolne obroty, adapatacje mniej więcej "na 0", podobne odczyty z przepływomierza, a na ciepłym silniku czas wtrysku Pb ~2,5ms. Myślę że przyczyna dużego spalania może być z tym związana. Czy ktoś ma jakieś pomysły?? Czujniki temperatury zdają się być w normie, TPS również...

#55 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 29 marca 2012 - 08:26

Czy mógłbyś mi w skrócie wytłumaczyć na czym polega czytanie adaptacji?
Injection pulse to jest czas wtrysku?
Czyli jeśli czas wtrysku PB jest zły to ma to też wpływ na gaz?

#56 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 marca 2012 - 12:11

Czy mógłbyś mi w skrócie wytłumaczyć na czym polega czytanie adaptacji?

Zasadniczo wartości adpatacyjne odczytuje się w bardzo prosty sposób. Na 1 bajcie można przedstawić maksymalnie 8 bitów, czyli wartości od 0 do 255. Potraktuj odczytane 128 jako 0, wszystko co jest mniejsze to adaptacja na minus,a wszystko większe to adaptacja na +. W większości przypadków zakres adaptacji jest bardzo ograniczony - bardzo rzadko odczytasz wartości bliskie 0 lub 255.

Injection pulse to jest czas wtrysku?

Dokładnie tak.

Czyli jeśli czas wtrysku PB jest zły to ma to też wpływ na gaz?

Tak, bo sterownik gazu nie tworzy własnego czasu wtrysku, stosuje czas wtrysku Pb skorygowany zgodnie z tym jak jest ustawiony sterownik LPG.

#57 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 29 marca 2012 - 12:26

Czyli jeśli dobrze rozumiem to wartości od 35 do 38 mają być zbliżone wartościom z 39 i 40 gdy są mniejsze są na minus gdy większe są na plus a najlepiej gdyby były takie same lub zbliżone .Czy dobrze rozumiem?
Za długi czas wtrysku może również źle wpływać na adaptacje? Bo adaptacja to tak jakby zbiór pracy wszystkich czujników itp w samochodzie.
Czy moje wartości dużo odbiegają od prawidłowych?
Gdzie może leżeć przyczyna długiego czasu wtrysku?

#58 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 marca 2012 - 14:41

Czyli jeśli dobrze rozumiem to wartości od 35 do 38 mają być zbliżone wartościom z 39 i 40 gdy są mniejsze są na minus gdy większe są na plus a najlepiej gdyby były takie same lub zbliżone .Czy dobrze rozumiem?

Nie do końca.
Wartości 37 i 38 to adaptacja addytywna, tzw. Short term fuel trim. Ma największy wpływ dla pracy na wolnych obrotach i przy małych obciążeniach, choć ma raczej ograniczony zakres. 39 i 40 to adaptacja multiplikatywna, tzw. Long term fuel trim. Z uwagi na fakt że jest to mnożnik, ma tym większe znaczenie, im dłuższy czas wtrysku.
Zasadniczo - lewe powietrze objawia się najmocniej w dodatniej (czyli >128) adaptacji addytywnej. Problemy z wtryskiwaczami, ciśnieniem paliwa, czy przepływomierzem najbardziej widać w adaptacji multiplikatywnej (również dodatniej, czyli >128).
Wartości 35 i 36 nie są zbyt łatwe do opisania i zrozumienia. Sterowanie z lambd jest rozwiązane na zasadzie kontrolera PID. Wartości 35 i 36 to odpowiednio integratory kontrolerów PID banków 1 i 2.

Za długi czas wtrysku może również źle wpływać na adaptacje? Bo adaptacja to tak jakby zbiór pracy wszystkich czujników itp w samochodzie.

Można nazwać adaptację zbiorem korekt z uwagi na odczyty czujników, choć jest to uproszczenia (o tym za chwilę). Natomiast długość czasu wtrysku nie ma wpływu na nią, tylko jest nią spowodowany. Dlaczego napisałem wyżej, że takie rozumowanie to uproszczenie?? Bo w adaptacji po trosze ukryte są zarówno korekty spowodowane przez działanie czujników od których bezpośrednio zależy obliczony czas wtrysku (przepływomierz), jak też czujników które post factum sprawdzają skład mieszanki (sondy lambda) i wywierają wpływ na obliczanie czasu wtrysku dla następnego cyklu pracy.

Czy moje wartości dużo odbiegają od prawidłowych?
Gdzie może leżeć przyczyna długiego czasu wtrysku?

No właśnie, gdyby coś Ci bardzo uciekało, można byłoby postawić jakąś diagnozę. A tutaj wszystko jest praktycznie w normie, poza tym czasem wtrysku!! Być może coś umknęło mojej uwadze, dlatego zadałem pytanie czy ktoś ma jakiś pomysł. Jak pisałem wcześniej - u mnie przy podobnych odczytach z czujników, adaptacjach prawie na "0" (od 37 do 39 wartości 126-130, z reguły 127-129) czas wtrysku wynosi 2,50ms i jest to czas prawidłowy.

#59 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 29 marca 2012 - 20:59

Czyli niby wszystko ok ale jednak długi czas wtrysku musi być spowodowany czymś po drodze co jednak nie jest zauważalne ? Przeczytam to jeszcze 5 razy i coś zacznę może pojmować:p dzięki za wytłumaczenie staje się to co raz ciekawsze.Może ktoś jeszcze dołączy do tematu i wniesie coś ciekawego każda podpowiedź dobra , w grupie siła:D

#60 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 marca 2012 - 21:25

Spróbuję jeszcze później zerknąć w te Twoje dane. Teraz mam akcję "walka z rudym". Coś mi go za dużo się pokazało jak zdjąłem lampy w celu małej regeneracji.