Ogólna ocena kondycji z opel scannera
#1 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 14:28
Na pierwszy ogień włączyłem wykres sond bo mi strasznie dużo pali błędów nie mam żadnych check się nie świeci .Ale na wykresie jedna leży na wolnych druga ładnie skacze.
Co warto sprawdzić ? jakie dane i wykresy przejrzeć ? gdybym porobił zrzuty ekranów zerknęlibyście co i jak się z moją omcią dzieje?
poniżej wykres pracy sond
http://zapodaj.net/3...b0ae5a.bmp.html
#2 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 14:47
Witam zakupiłem interfejs opel scanner ładnie wszystko śmiga wszystkie opcje działają .
Na pierwszy ogień włączyłem wykres sond bo mi strasznie dużo pali błędów nie mam żadnych check się nie świeci .Ale na wykresie jedna leży na wolnych druga ładnie skacze.
Co warto sprawdzić ? jakie dane i wykresy przejrzeć ? gdybym porobił zrzuty ekranów zerknęlibyście co i jak się z moją omcią dzieje?
poniżej wykres pracy sond
http://zapodaj.net/3...b0ae5a.bmp.html
gdzie leży, działa w zakresie, jak by leżała to błąd by był
co znaczy "duzo pali", moja 2,5V6 w zimie potrafi 18,5l/100km pokazywać średnie spalanie, jazda w mieście, krótkie odcinki.
#3 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 15:55
gdzie leży, działa w zakresie, jak by leżała to błąd by był
oczywiscie ze 2 sonda czyli ta po stronie kierowcy lezy. widzisz na niej gdzies sinusoide ? prawidlowy sygnal to oscylacja pomiedzy 0 a 1 v (dokladnie miedzy 100 a 900 mV)
#4 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 21:32
#5 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 21:58
Ale raczej na pierwszy ogień idą sondy jak przygazuję to ta niebieska wstaje i zaczyna pracować podobnie do zielonej .Wrzucić screen z innymi wartościami ? np. na wyższych obrotach? Na zgaszonym silniku jedna pokazuje 156mV a druga 283mV oczywiście w programie.
#6 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 22:22
#7 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 23:22
Testy sond na PB w różnych warunkach rzućcie na to okiem
1.http://zapodaj.net/d...725119.bmp.html
2.http://zapodaj.net/b...53472e.bmp.html
3.http://zapodaj.net/f...0fe0da.bmp.html
4.http://zapodaj.net/8...1f3d92.bmp.html
5.http://zapodaj.net/0...efb3f6.bmp.html tak jak tu po zejściu z obrotów leżą
6.http://zapodaj.net/6...654718.bmp.html
Raz jest ładnie raz nie już nie wiem co o tym myśleć .Czujnik temperatury płynu ten od ecu zaniża o jakieś 5C od wskazań da desce.
#8 OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 23:02
Zrobiłem adaptację na razie jeszcze na samej benzynie. Ale nadal trzyma wyższe obroty i na postoju spalanie 1.6L/h .
Jakby ktoś mógł zerknąć na wyniki z opel scannera bardzo proszę wsadziłem tyle kasy a tu dalej coś jest nie tak .
Jedyne co odczułem jest bardziej elastyczny i trochę mniej dymi ,uszczelniłem też wydech od samych kolektorów do końca .
W zakładce iac adaptation slope mam wartości od 90-100 a powinno być powyżej 110.
idle air control też zawyżone o 8.
Czy intake air temperature to czujnik powietrza zasysanego ? bo przy temp. zewnętrznej 6C on pokazuje 22C.
http://zapodaj.net/f...ae7806.bmp.html
#9 OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 23:08
EDIT: U ciebie wolne obroty są i tak niskie. Moje ECU nie chce zejść z pożądanymi poniżej 750... Sam to uleczyłem na 2 sterowniku zmieniając mapę wolnych obrotów
#10 OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 23:41
Jeżdżone było około 20km .Czyli pojeździć więcej i dopiero wrzucić wyniki do oceny ?
O czujnik tak tylko pytam bo nie wiem jakie powinien mieć wskazanie jeśli jest ok to dla mnie jeszcze bardziej ok.
#11 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 01:18
#12 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 01:45
#13 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 09:49
Tak na razie na to wszystko patrze i nie wiem co to wszystko znaczy po czym poznajecie te adaptacje itp dłuuuga droga przede mną ale się uprę i doprowadzę ten samochód do dobrego stanu .Głównie oczywiście chodzi nadal o spalanie wieczorem wrzucę jeszcze wykres nowych sond .
#14 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 11:50
Mój jest HJ a tam jest napisane że HJ jest do X30XE. Chyba że nie zrozumiałem o co chodzi:p
Tak na razie na to wszystko patrze i nie wiem co to wszystko znaczy po czym poznajecie te adaptacje itp dłuuuga droga przede mną ale się uprę i doprowadzę ten samochód do dobrego stanu .Głównie oczywiście chodzi nadal o spalanie wieczorem wrzucę jeszcze wykres nowych sond .
a sory, bo podobny temat oglądałem i tam miał kolega HH, coś pokopałem, ale TPS masz jakoś dużo V, może ktoś linką kręcił
#15 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 12:04
#16 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 12:07
No linką kręciłem ja sam ,bo była ściągana przepustnica do czyszczenia .Linka nie miała zabezpieczenia i w ogóle był duży luz na pedale gazu trzeba było głęboko cisnąć żeby reagował.Teraz jest w sam raz a przepustnica się domyka linka nie jest napięta i nie ma luzu na pedale .Za dużo V tzn powinna być chyba naciągnięta za bardzo w takim przypadku ?
dokładnie chodzi o śrubkę przy przepustnicy, fabrycznie jest zamalowna no żółto
#17 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 12:18
A jak przepływomierz wszystko w porządku? już nie wiem na co za bardzo zwrócić uwagę czy z tych wyników można dopatrzyć się lewego powietrza?
#18 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 12:26
i u mnie też jest zamalowana na żółto, czyli co może być uszkodzona ?
A jak przepływomierz wszystko w porządku? już nie wiem na co za bardzo zwrócić uwagę czy z tych wyników można dopatrzyć się lewego powietrza?
zobacz jaką masz różnicę między pkt. 48, a 49
48- żądana
49- faktyczna
#19 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 12:47
Jeśli lewe powietrze to szukanie za przepływomierzem w stronę silnika wszystko i wszędzie ? Wpływ lewego większe spalanie przez złą mieszankę paliwowo powietrzną ? dodam że rury wydechowe w środku czarna sadza sucho bez oleju ale czarnej sadzy ogrom.
#20 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 13:00
Czyli silnik potrzebuje 8kg a dostaje 14kg?te dwa punkty mają być takie same? dobrze rozumiem? i to jest błąd przepływki czy lewego?
Jeśli lewe powietrze to szukanie za przepływomierzem w stronę silnika wszystko i wszędzie ? Wpływ lewego większe spalanie przez złą mieszankę paliwowo powietrzną ? dodam że rury wydechowe w środku czarna sadza sucho bez oleju ale czarnej sadzy ogrom.
posprawdzaj sobie dolot, samostart, plak i popsikać połączenia, jak skoczą obroty to masz lewe powietrze