Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ogólna ocena kondycji z opel scannera


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 23 lutego 2012 - 14:28

Witam zakupiłem interfejs opel scanner ładnie wszystko śmiga wszystkie opcje działają .
Na pierwszy ogień włączyłem wykres sond bo mi strasznie dużo pali błędów nie mam żadnych check się nie świeci .Ale na wykresie jedna leży na wolnych druga ładnie skacze.
Co warto sprawdzić ? jakie dane i wykresy przejrzeć ? gdybym porobił zrzuty ekranów zerknęlibyście co i jak się z moją omcią dzieje?
poniżej wykres pracy sond

http://zapodaj.net/3...b0ae5a.bmp.html

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2012 - 14:47

Witam zakupiłem interfejs opel scanner ładnie wszystko śmiga wszystkie opcje działają .
Na pierwszy ogień włączyłem wykres sond bo mi strasznie dużo pali błędów nie mam żadnych check się nie świeci .Ale na wykresie jedna leży na wolnych druga ładnie skacze.
Co warto sprawdzić ? jakie dane i wykresy przejrzeć ? gdybym porobił zrzuty ekranów zerknęlibyście co i jak się z moją omcią dzieje?
poniżej wykres pracy sond

http://zapodaj.net/3...b0ae5a.bmp.html


gdzie leży, działa w zakresie, jak by leżała to błąd by był:)

co znaczy "duzo pali", moja 2,5V6 w zimie potrafi 18,5l/100km pokazywać średnie spalanie, jazda w mieście, krótkie odcinki.

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lutego 2012 - 15:55

gdzie leży, działa w zakresie, jak by leżała to błąd by był


oczywiscie ze 2 sonda czyli ta po stronie kierowcy lezy. widzisz na niej gdzies sinusoide ? prawidlowy sygnal to oscylacja pomiedzy 0 a 1 v (dokladnie miedzy 100 a 900 mV)




 


#4 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2012 - 21:32

Pierwsza też nie za ciekawie chodzi 0,2 - 0,7 ( średnio bardzo )

#5 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 23 lutego 2012 - 21:58

Dużo znaczy się w granicach LPG 26-28 L /100km ,benzyna nie wiele mniej. małe miasto bez świateł i korków.I to nie robi mu wielkiej różnicy czy na sportowo czy spokojnie .Jestem teraz po wymianie przewodów WN na BERU i kultura pracy silnika nie z tej ziemi może coś teraz spalanie spadnie.
Ale raczej na pierwszy ogień idą sondy jak przygazuję to ta niebieska wstaje i zaczyna pracować podobnie do zielonej .Wrzucić screen z innymi wartościami ? np. na wyższych obrotach? Na zgaszonym silniku jedna pokazuje 156mV a druga 283mV oczywiście w programie.

#6 OFFLINE   MICHAL1205

MICHAL1205

    michał

  • 88 postów
  • Dołączył: 05-03-2009
  • Skąd: lublin

Napisany 23 lutego 2012 - 22:22

ładowanie tez osłabione powinno byc lepsze, min. 14,4 na wolnych, stawiam na klemy, zmora (oryginalnych).

#7 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 23 lutego 2012 - 23:22

Czyli klemy nowe bo raczej ze starymi się zrobić nic nie da.Da się w tym programie jakoś sprawdzić czy nie ma lewego powietrza?

Testy sond na PB w różnych warunkach rzućcie na to okiem

1.http://zapodaj.net/d...725119.bmp.html
2.http://zapodaj.net/b...53472e.bmp.html
3.http://zapodaj.net/f...0fe0da.bmp.html
4.http://zapodaj.net/8...1f3d92.bmp.html
5.http://zapodaj.net/0...efb3f6.bmp.html tak jak tu po zejściu z obrotów leżą
6.http://zapodaj.net/6...654718.bmp.html

Raz jest ładnie raz nie już nie wiem co o tym myśleć .Czujnik temperatury płynu ten od ecu zaniża o jakieś 5C od wskazań da desce.

#8 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 15 marca 2012 - 23:02

Wymieniłem sondy na nowe NTK uniwersalne ale też jakoś nie ma szału w ich pracy po pierwszym uruchomieniu nawet ładnie działały "ostro" potem jak pojeździłem są już bardziej rozlazłe ale nie porównanie do starych :) .
Zrobiłem adaptację na razie jeszcze na samej benzynie. Ale nadal trzyma wyższe obroty i na postoju spalanie 1.6L/h .
Jakby ktoś mógł zerknąć na wyniki z opel scannera bardzo proszę wsadziłem tyle kasy a tu dalej coś jest nie tak .
Jedyne co odczułem jest bardziej elastyczny i trochę mniej dymi ,uszczelniłem też wydech od samych kolektorów do końca .
W zakładce iac adaptation slope mam wartości od 90-100 a powinno być powyżej 110.
idle air control też zawyżone o 8.

Czy intake air temperature to czujnik powietrza zasysanego ? bo przy temp. zewnętrznej 6C on pokazuje 22C.


http://zapodaj.net/f...ae7806.bmp.html

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 marca 2012 - 23:08

Czy jeździłeś coś po zrobieniu adaptacji przed tym zrzutem? Bo ze zrzutu wynika że krótkoterminowe adaptacje masz na - i to całkiem sporo, a długoterminowe na 0 co przy sprawnym czujniku temperatury cieczy chłodzącej jest dziwne. Odnośnie temperatury powietrza zasysanego - zdejmij pokrywkę filtra i zamknij maskę, daj mu chwilę popracować i zobacz jaka będzie :D Twoja jest zupełnie w normie.

EDIT: U ciebie wolne obroty są i tak niskie. Moje ECU nie chce zejść z pożądanymi poniżej 750... Sam to uleczyłem na 2 sterowniku zmieniając mapę wolnych obrotów :D

#10 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 15 marca 2012 - 23:41

Po wymianie przewodów WN znowu wrócił do wyższych a stał już na 550obr i spalanie na postoju 1.1-1.2L/h, tyle że takie miał na gazie na benzynie miał wyżej .Tak jakbym coś zruszył w wężykach ale wszystkie sprawdzałem .W końcu wymienię mu wszystkie wężyki od podciśnień bo mnie coś trafi.
Jeżdżone było około 20km .Czyli pojeździć więcej i dopiero wrzucić wyniki do oceny ?
O czujnik tak tylko pytam bo nie wiem jakie powinien mieć wskazanie jeśli jest ok to dla mnie jeszcze bardziej ok. :p

#11 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 marca 2012 - 01:18

Spróbuj przejechać więcej, może ledwo co zaczął łapać adaptacje...

#12 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 01:45

http://zapodaj.net/f...ae7806.bmp.html


ale ty masz eprom od 2,5 HH http://forum.omegakl...48&postcount=30

porównaj z moim HH NA 2,5

#13 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 16 marca 2012 - 09:49

Mój jest HJ a tam jest napisane że HJ jest do X30XE. Chyba że nie zrozumiałem o co chodzi:p
Tak na razie na to wszystko patrze i nie wiem co to wszystko znaczy po czym poznajecie te adaptacje itp dłuuuga droga przede mną ale się uprę i doprowadzę ten samochód do dobrego stanu .Głównie oczywiście chodzi nadal o spalanie wieczorem wrzucę jeszcze wykres nowych sond .

#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 11:50

Mój jest HJ a tam jest napisane że HJ jest do X30XE. Chyba że nie zrozumiałem o co chodzi:p
Tak na razie na to wszystko patrze i nie wiem co to wszystko znaczy po czym poznajecie te adaptacje itp dłuuuga droga przede mną ale się uprę i doprowadzę ten samochód do dobrego stanu .Głównie oczywiście chodzi nadal o spalanie wieczorem wrzucę jeszcze wykres nowych sond .


a sory, bo podobny temat oglądałem i tam miał kolega HH, coś pokopałem, ale TPS masz jakoś dużo V, może ktoś linką kręcił

#15 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 16 marca 2012 - 12:04

No linką kręciłem ja sam ,bo była ściągana przepustnica do czyszczenia .Linka nie miała zabezpieczenia i w ogóle był duży luz na pedale gazu trzeba było głęboko cisnąć żeby reagował.Teraz jest w sam raz a przepustnica się domyka linka nie jest napięta i nie ma luzu na pedale .Za dużo V tzn powinna być chyba naciągnięta za bardzo w takim przypadku ?

#16 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 12:07

No linką kręciłem ja sam ,bo była ściągana przepustnica do czyszczenia .Linka nie miała zabezpieczenia i w ogóle był duży luz na pedale gazu trzeba było głęboko cisnąć żeby reagował.Teraz jest w sam raz a przepustnica się domyka linka nie jest napięta i nie ma luzu na pedale .Za dużo V tzn powinna być chyba naciągnięta za bardzo w takim przypadku ?


dokładnie chodzi o śrubkę przy przepustnicy, fabrycznie jest zamalowna no żółto

#17 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 16 marca 2012 - 12:18

i u mnie też jest zamalowana na żółto, czyli co może być uszkodzona ?
A jak przepływomierz wszystko w porządku? już nie wiem na co za bardzo zwrócić uwagę czy z tych wyników można dopatrzyć się lewego powietrza?

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 12:26

i u mnie też jest zamalowana na żółto, czyli co może być uszkodzona ?
A jak przepływomierz wszystko w porządku? już nie wiem na co za bardzo zwrócić uwagę czy z tych wyników można dopatrzyć się lewego powietrza?


zobacz jaką masz różnicę między pkt. 48, a 49

48- żądana
49- faktyczna

#19 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 16 marca 2012 - 12:47

Czyli silnik potrzebuje 8kg a dostaje 14kg?te dwa punkty mają być takie same? dobrze rozumiem? i to jest błąd przepływki czy lewego?
Jeśli lewe powietrze to szukanie za przepływomierzem w stronę silnika wszystko i wszędzie ? Wpływ lewego większe spalanie przez złą mieszankę paliwowo powietrzną ? dodam że rury wydechowe w środku czarna sadza sucho bez oleju ale czarnej sadzy ogrom.

#20 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 13:00

Czyli silnik potrzebuje 8kg a dostaje 14kg?te dwa punkty mają być takie same? dobrze rozumiem? i to jest błąd przepływki czy lewego?
Jeśli lewe powietrze to szukanie za przepływomierzem w stronę silnika wszystko i wszędzie ? Wpływ lewego większe spalanie przez złą mieszankę paliwowo powietrzną ? dodam że rury wydechowe w środku czarna sadza sucho bez oleju ale czarnej sadzy ogrom.


posprawdzaj sobie dolot, samostart, plak i popsikać połączenia, jak skoczą obroty to masz lewe powietrze