Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

piszczenie w cb


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 lutego 2012 - 11:41

radio techlegend 2 antena 75cm magnes kombi z tyłu kabel poprowadzony prawą strona po wlaczeniu silnika wszystko ok po zgaszeniu silnika i właczeniu samych swiateł orginał xenon tez wszystko ok ale po właczeniu silnika i swiateł w cb piszczy pomozcie koledzy pozdrawiam

#2 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 19 lutego 2012 - 11:56

radio techlegend 2 antena 75cm magnes kombi z tyłu kabel poprowadzony prawą strona po wlaczeniu silnika wszystko ok po zgaszeniu silnika i właczeniu samych swiateł orginał xenon tez wszystko ok ale po właczeniu silnika i swiateł w cb piszczy pomozcie koledzy pozdrawiam

Możesz pokombinować z zasileniem radia. Podpiąć bezpośrednio do akumulatora i sprawdzić kabel antenowy czy poprawnie jest podłączony i zmasowany.
Ale najlepiej sprzedaj i kup używkę Unidena Pro520XL lub Johnny, Harry i najlepiej made in philipines. To wszystko jest w tej samej obudowie na porządnej elektronice i w miarę porządnymi filtrami.

#3 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2012 - 18:49

zasilanie po zapalniczce idzie ?? jeśli tak to spróbuj podłączyć bezpośrednio do akumulatora. Jeśli nie pomoże zamień się z kimś na anteny na czas testu... dla mnie to słaba masa do radia i do anteny.

#4 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 lutego 2012 - 22:04

podłaczone do tylnego wyjscia w tunelu

#5 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 19 lutego 2012 - 23:02

Na początek podstawowy test, odłącz antenę i sprawdź czy na odłączonej antenie dzieje się to samo.

#6 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 lutego 2012 - 17:44

odlaczylem antene i cisza zadnego pisku wiec po antenie pewnie idzie ale co zrobic pozdrawiam

#7 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2012 - 17:50

sprawdź dokładnie kabel antenowy czy gdzieś nie jest uszkodzony, załamanie/zmiażdżenie to też uszkodzenia. A jeśli kabel jest cały to winy (zwarcia) szukaj w podstawie magnesowej anteny.

#8 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 21 lutego 2012 - 18:37

Twój przypadek jest ciekawy :D . Nie wiem jak działa układ ksenonów czy czasem po odpaleniu silnika nie uruchamia się "coś". Jak wyeliminujesz problemy o których pisze Ziutek, czyli problemy z instalacją antenową, a przypadłość nie ustąpi, to może się okazać, że coś zaczyna się dziać z alternatorem, trzeba było na wyłączonych światłach coś włączyć co ma podobny pobór prądu i zobaczyć czy problem znowu wystąpi. Niestety w wielu takich przypadkach najprostsze rozwiązanie to lepiej odfiltrowane radio.

#9 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2012 - 21:15

równie dobrze ktoś mógł już grzebać przy przetwornicach i je wymienić na jakieś tanie badziewie i teraz przetwornica umiera wytwarzając nie potrzebną energie elektromagnetyczną... :hmm:

#10 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 21 lutego 2012 - 21:42

równie dobrze ktoś mógł już grzebać przy przetwornicach i je wymienić na jakieś tanie badziewie i teraz przetwornica umiera wytwarzając nie potrzebną energie elektromagnetyczną...

no właśnie mnie zastanawia dlaczego nie piszczy przy zgaszonym silniku. Czy przetwornica nie powinna dawać znać o sobie już przy samym zapaleniu świateł?

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2012 - 21:47

niekoniecznie, przetwornica wytwarza wysokie napięcie, wystarczy że element ekranujący wewnątrz zostanie uszkodzony, przetwornica dostanie większe natężenie prądu i takie objawy mogą nastąpić.

#12 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lutego 2012 - 17:02

koledzy dziekuje za sugestie przetwornice sa hella ale piszczy nawet po wlaczeniu postojowek xenony wylaczone silnik wlaczony z postojowkami nie jest to tragiczne piszczenie ale jednak jest pozdrawiam

#13 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2012 - 17:11

a włączając inne odbiorniki prądu nic się nie dzieje ?? znając życie nic się nie będzie działo, ale za to przypuszczam że nie sprawdziłeś kolego tego kabla antenowego o którym pisałem ?? wyciągnij go z pod tapicerki i dokładnie po oglądaj, sprawdź pomiędzy wtykiem a podstawą magnesową czy nie ma zwarcia lub przerwy w obwodzie, nie zapomnij o tym by zdjąć antenę z podstawy magnesowej, miernik w łapkę i do przodu...

#14 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 22 lutego 2012 - 20:21

koledzy dziekuje za sugestie przetwornice sa hella ale piszczy nawet po wlaczeniu postojowek xenony wylaczone silnik wlaczony z postojowkami nie jest to tragiczne piszczenie ale jednak jest pozdrawiam

Pytanie. Te piski masz od początku jak tylko nabyłeś to radio i antenę, Czy było bobrze a od jakiegoś czasu się ujawniły?

#15 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lutego 2012 - 20:33

wczesniej mialem najgorszego inteka i antene presidenta 75cm tylko niepamietam czy tam tez piszczalo a piski byly od poczatku tylko jak montowalem i gosciu ustawil miernikiem antene to silnik nie chodzil i swiatla nie swiecily pozdrawiam

#16 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 22 lutego 2012 - 20:53

wczesniej mialem najgorszego inteka i antene presidenta 75cm tylko niepamietam czy tam tez piszczalo a piski byly od poczatku tylko jak montowalem i gosciu ustawil miernikiem antene to silnik nie chodzil i swiatla nie swiecily pozdrawiam


Jak by piszczało na Inteku to byś zwrócił na to uwagę i byś pamiętał. A wewnętrzne elementy tego inteka na bank są leprze od teraz wstawianej chińskiej elektroniki. Te chińskie "cacka" są nieodporne na zakłócenia których jest coraz więcej. Niestety w autach najlepiej sprawdzają się stare konstrukcje.

Obstawiam na marne filtry w tym radiu. Podjedz do tego gościa jeszcze raz i niech się wypowie odnośnie tych pisków.

A jak masz taką możliwość by sprawdzić inne rado czy też będzie piszczeć to może wyjaśniło by Ci się w czym jest problem.

#17 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 23 lutego 2012 - 20:32

W sumie to nie wiadomo czy piszczy mu na odbiorze, czy przy nadawaniu( raporty od innych userów) . Nie napisał dokładnie.

#18 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2012 - 20:41

zakładamy że na odbiorze, bo tak by napisał że mówią mu o tym...

Jeszcze jedno mi się przypomniało lutując dzisiaj wtyczkę od mikrofonu koledze. Niektóre radia głośnik mają zapętlony przez masę mikrofonu, co oznacza że radio bez podpiętego mikrofonu nie nadaje dźwięku, jak się zewrze odpowiednie styki i zastosuje odpowiedni rezystor radio będzie mogło odbierać bez mikrofonu, ale jak sie zewrze styki bez tego rezystora to radio na odbiorze będzie non-stop piszczeć.

Przyczyna urwany kabelek przy wtyczce mikrofonu.

#19 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 23 lutego 2012 - 21:53

Wg mnie najczęstsza przyczyna czyli radio n ie daje rady z jakimiś zakłóceniami.
Dwie opcje:
- trudniejsza to kondensatory na zasilanie lub ekranowanie wyjść wszystkiego po kolei
- łatwiejsze, zmiana radia na lepiej odfiltrowane, przy okazji można zmienić na radio gdzie poczujesz co znaczy dobry odsłuch w radiu

#20 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 24 lutego 2012 - 18:37

- łatwiejsze, zmiana radia na lepiej odfiltrowane, przy okazji można zmienić na radio gdzie poczujesz co znaczy dobry odsłuch w radiu

To jest poprawne myślenie.
Podstawowe radia z których na pewno będziesz zadowolony już poznałeś w mojej pierwszej odpowiedzi. One na pewno Ciebie zadowolą. Są tez trochę lepsze ale i większe. Na przykład Alan 28, President Herbert (stary model), Dobór radia zależy od potrzeb i czego oczekujesz. Temat rzeka.
Co ważne. Używany starszy model nawet jak ma trafić do serwisu na sprawdzenie, regulacje lub nawet mała naprawę, jest o niebo lepsze od tego teraźniejszego chłamu chińskiego.