Problem z elektryką (bezpiecznik nr 24), Nie działa MID, nawiew, zegary
#1 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2012 - 16:56
W mojej Omie podczas podłączania ładowarki do tel do gniazda zapalniczki strzelił jakiś bezpiecznik. Wyłączyło się ogrzewanie (cały panel) oraz nie było prądu w gniazdach zapalniczek.
Po wymianie bezpiecznika (strzelił bezpiecznik 24, który jest niby od Ebera) na prawidłowy, wymianie jeszcze jakiegoś od wewnętrznego obiegu powietrza było ok. Nagle zapaliła się kontrolka od ładowania...
Zgasła 1/4 podświetlenia od deski rozdzielczej (od 90 km/h do wskaźnika Paliwa było ciemno)
Później strzelił jeszcze jakiś (chyba nr 8 - bezpiecznik 30) - wymieniłem... i strzeliła spowrotem ta 20 od obiegu wew.
Ładowania nie było dalej, zapaliła się kontrolka Engine, zgasła... Po włączeniu xenonów i np lewego kierunkowskazu - ten świecił (nie migał), po wyłączeniu kierunku - świecił dalej...
Przy próbie wymiany tego bezpiecznika od obiegu wew (nr 25 chyba) nadpala nowy (od razu, bez kluczyka w stacyjce), nie pali go jednak całkowicie (strzela coś, iksry lecą i niby wszystko ok, ale ładowania nie ma)...
Udało mi się przejechać 25 km z jednym xenonem, prędkościomierzem zablokowanym na 100 km/h i obrotomierzu zablokowanym przy 2,5 tys obrotów... Lampa STOPU nie działała i w końcu komputer odciął dopływ paliwa (tak mi się wydaje, bo silnik pracował jakby był na powietrze). Zatrzymałem się... i laweta spod granicy...
Dzisiaj Pan zdiagnozował alternator - siadł... Ale co z tymi bezpiecznikami...
Spotkał się ktoś może z takim problemem?
Przymierzam się do zmiany auta....
Edit :::
Alternator wymieniony - założony od Vectry B.
Kontrolka świeci się dalej, ale ładuje (odłączyłem kleme plusową przy zapalonym silniku i chodził dalej. Ile ładuje nie wiem, bo nie mam miernika).
Co jest popsute dalej:
1. Gdy zamykam drzwi i gaśnie oświetlenie wnętrza załącza się dmuchawa i rozłącza i tak w kółko, do tego migają 2 kontrolki (kontrolka paliwa i temp płynu chłodn).
2. Pali się cały czas tyle oświetlenie wnętrza (2 lampki nad drzwiami).
3. Gdy zapalam światła, podświetlone jest tylko 3/4 deski rozdzielczej,
4. MID nie działa w ogóle (czarny ekran).
5. Ogrzewanie, nadmuch nie działa, gdy włączam go z przycisku - jedynie tak jak w pkt pierwszym.
6. Prędkościomierz i obrotomierz stoi w miejscu.
Bezpieczniki sprawdzałem i niby jest wszystko ok, poza jednym (nr 24) który wywala cały czas. Gdy wkładam nowy, lecą iskry idzie spięcie i pali. Od czego On w ogóle jest?
Reszta bezpieczników między innymi od MIDa, oświetlenia wnętrza, nawiewu etc jest niby ok (są całe).
#2 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2012 - 17:19
Podgrzewanie płynu chłodzącego 20 A.Bezpieczniki sprawdzałem i niby jest wszystko ok, poza jednym (nr 24) który wywala cały czas. Gdy wkładam nowy, lecą iskry idzie spięcie i pali. Od czego On w ogóle jest?
#3 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2012 - 17:22
Podgrzewanie płynu chłodzącego 20 A.
Czyli od Ebera - problem w tym, że wcześniej tego bezpiecznika tam nie było.
Wsadziłem go kiedyś z myślą, że uda się ebera uruchomić - niestety nie... Bezpiecznik został. Teraz jest nadpalony i nadpala się cały czas. Gdzie szukać zwarcia?
Dlaczego połowa rzeczy nie działa, skoro bezpieczniki są ok?
Czyżby spaliła się instalacja? Wymieniłem tylko bezpieczniki na identyczne (ten sam amperaz)
#4 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2012 - 19:37
Kabli od akumulatora sie nie odłącza gdy pracuje silnik.
Weź schematy i szukaj obwodu który pali bezpieczniki.
akumulator sprawdziłeś czy jest ok?
#5 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2012 - 20:18
No i koniecznie odczytać błędy
#6 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2012 - 20:26
Mam nadzieje, że komputer nie padł... Byłoby ciężko i chyba bym tego nie naprawiał...
Ale skoro wcześniej tego bezpiecznika nie było to... może go wyciągne? Skoro i tak się pali i tak? Wizyta u elektronika chyba nie unikniona
Sprawdzanie błędów oczywiście zrobie - musiałem tylko wymienić alternator...
Aku jest nowy i sprawny (poza tym, że rozładowany) ale zwarcia na celach nie ma...
#7 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2012 - 23:22
Gdzieś masz konkretne zwarcie. Dobrze że nie wkładałeś większych bezpieczników niż to wynika z instrukcji bo popaliło by kable, chociaż może i tak izolacja gdzieś sie przytopiła i któreś kable zwierają. Sprawdziłeś przekaźniki i skrzynkę z przekaźnikami? Pogmeraj wszędzie gdzie masz dostęp (zapalniczka) sprawdź co jest gorące upalone/przytopione lub śmierdzi paloną izolacją.
#8 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2012 - 12:08
Możliwe, że Radio, bo jest upchnięte na siłe... Możliwe też, że wzmacniacz (kabel plusowy jest odłączony i zawinięty izolacją i "wisi" w bagażniku. masa jest podłączona do wzmacniacza, razem z kablem, który odpowiada za jego włączanie/wyłączanie.
Pamiętam, że podłączałem ładowarke do gniazda zapalniczki (tej do tyłu) i wtedy bezpiecznik strzelił. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy zwarłem mase z plusem w tym gnieździe, bo wtyczke wkładałem "na pamięć po omacku". Czy to może być przyczyną?
Gdy bezpiecznik strzelił, przestał działać panel klimatyzacji i nie było prądu w gniazdku.
Dodam, że po wymianie spalonego bezpiecznika prąd w gniazdku wrócił i ładowarka zaczeła działać, panel od klimy tak samo...
Gdy wkładam bezpiecznik nr 11 lub 12 (nie pamietam teraz, który) to przy wyciąganiu i wkładaniu tego bezpiecznika załącza się nawiew. Gdy go włoże do konca lub wyciągne całkiem - przestaje wiać... tylko przy wkładaniu...
Chyba nieźle sie ta elektryka spie***liła...
#9 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2012 - 21:02
z tego co widać bezpiecznik
15 odpowiada za kilka rzeczy między innymi za panel klimy, zapalniczkę, radio...
11 tylko za ogrzewane lusterka zew
12 radio...
któryś odbiornik miesza, ogrzewane siedzenia, radio itd (nie wykluczone że panel sie upalił) odłącz kolejno aż trafisz. Ładowanie jest ok? kontrolka dalej świeci? klemy sie nie grzeją? bezpieczniki dalej sie palą?
#10 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2012 - 21:16
http://forum.omegakl...xposure_366.jpg
z tego co widać bezpiecznik
15 odpowiada za kilka rzeczy między innymi za panel klimy, zapalniczkę, radio...
11 tylko za ogrzewane lusterka zew
12 radio...
któryś odbiornik miesza, ogrzewane siedzenia, radio itd (nie wykluczone że panel sie upalił) odłącz kolejno aż trafisz. Ładowanie jest ok? kontrolka dalej świeci? klemy sie nie grzeją? bezpieczniki dalej sie palą?
15 z tego co pamiętam była cała, panel się nie upalił, bo jak wymieniałem bezpiecznik (nie pamiętam teraz który) to odżył i działał aż do wczoraj (po wymianie alternatora nie działa).
Ładowania nie sprawdzałem jeszcze, klemy były zimne jak odłączałem aku na noc, kontrolka od ładowania świeci, pali się bezpiecznik nr 24 (20A)
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2012 - 12:13
Elektromechanik powiedział:
Po wstępnym sprawdzaniu miernikiem i oględzinach, napewno jest uszkodzona skrzynka bezpieczników i zegary. Zegary może uda mi się zreanimować. Jutro wyciągne Panel klimatyzacji, zegary i sprawdze dokładnie. Alternator działa i ładuje, aku jest rozładowany całkowicie (wróciłem na nim z Niemiec do Polski, więc sie nie dziwie).
Koszt naprawy: 200-300 zł + ewentualne części.
Przy okazji wymieni diody w panelu klimy, bo się spaliło podświetlenie i może uda się uruchomić ebera
#13 OFFLINE
Napisany 01 marca 2012 - 21:05
Nie do końca wszystko działa i w związku z tym mam kilka pytań.
1. Mechanik powiedział, że główną przyczyną był dogrzewacz ebera. Nie miałem bezpiecznika A24 więc wsadziłem tam 20 A z nadzieją, że uda się uruchomić i faktycznie może to było przyczyną, bo podczas awarii jego wywaliło pierwszego. Powiedział też, że nie udało mu się połączyć z komputerem silnika. Co za tym idzie, po przejechaniu 200m zapaliła się kontrolka engine, zgasła... później znowu zapaliła sie na chwile... i zgasła... I nie mam pojęcia przez co...
2. Wymieniałem od razu manetkę zmiany kierunków - założyłem tą z tempomatem (kostka 4 pinowa na manetce i na kablu przy kierownicy). Mechanik powiedział, że tempomat nie działa, bo nie zapala się żadna kontrolka na desce. I pytanie - jest w ogóle kontrolka od tempomatu, jeśli nie był montowany seryjnie? Nie sprawdzałem podczas jazdy czy działa...
I... Jak się tempomat włącza, wyłącza, etc? (są 3 przyciski).
3. Alternator ma prawidłowe ładowanie. Kupiłem używany 140A. Mechanik mówi, że coś z nim jest nie tak. Jak auto stoi - kontrolki i lampka oświetlenia przygasa delikatnie. Czy to może być od alternatora? Wcześniej na starym altku tak nie było.
Poza tym auto tak skręcił, że musiałem kilka rzeczy sam poprawiać ^^.
Czekam na odpowiedź.
#14 OFFLINE
Napisany 07 września 2015 - 11:07
Edytowany przez dobi1711, 07 września 2015 - 11:14.
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2015 - 01:00
wybaczcie odswiezanie tematu ale nie znalazlem przypadku takiego jak moj. Otóz po uzyciu zapalniczki samochodowej przestal dzialac panel od klimatyzacji i gniazd zapalniczki(przod i tyl). Omega b fl 3.0. Panel klimatronika zero reakcji. Bezpieczniki sprawdzilem miernikiem(wszystkie sprawne). radio, wyswietlacz nawigacji i sterowanie z kierownicy dziala. Padly gniazda 12v i panel klimy, nie mam mozliwosci wlaczenia nawiewu jakiegokolwiek. Nie mam zadnego znajomego mechanika ktory by to ogarnal, a pozostali w okolicy nie maja zbyt dobrych opinii jezeli chodzi o elektryke. Na chwile obecna caly panel od radia rozebralem i tak autko stoi bo pomyslów mi juz brak.
Dołącze się do tego wątku, u mnie podobne objawy się zdarzają - przy podłączaniu zasilania nawigacji (nie zawsze) przepala się bezpiecznik nr 14 i zdycha panel klimatronika (i oczywiście zasilanie zapalniczki). Ostatnio miałem zbliżona sytuację - podłączałem zasilanie rejestratora i też panel klimatronika wysiadł. Sprawdzam bezpiecznik nr 14 - jest ok. Ale dalej nie ma zasilania. To powyciągałem kolejno wszystkie bezpieczniki, żaden nie był upalony. Ale po tej operacji zasilanie do paneli klimatronika i zapalniczki wróciło.
Z przepalaniem się bezpiecznika do zapalniczki miałem sytuację przy podłączaniu tej samej nawigacji w Lanosie - myślałem więc, że to wina wtyczki. Ale po ostatnim wypadku z rejestratorem to juz sam nie wiem.
dobi1711, coś zdziałałeś u siebie, jakieś wnioski?#17 OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2016 - 12:25
Witam,
Podepnę się pod temat ponieważ też mam problem z przepalającym się bezpiecznikiem. Omega B 97r 2,5l
W niedzielę postanowiłem wymienić opony na letnie oraz przemyć (myjnia ręczna) moją Złomegę. Po wszystkim odpalam ją i pierwsze co odczułem to brak wspomagania, rozglądam się po kabinie i nie działa też klima, radio, wyświetlacz komputera, wskaźniki deski rozdzielczej (kontrolki się palą) no i awaryjne (kierunki same w sobie się zapalają)
Pasek się kręci, nie jest urwany, nic nie blokuje, także rolki wspomy, klimy i alternatora się kręcą. Napięcie na aku prawidłowe. Sprawdzone bezpieczniki i tylko jeden sie przepala, nr 12 20A. W momencie wpinania włącza się na chwile wiatrak nawiewu w kabinie (przy nie włączonym zapłonie nawet) i bzyk, bezpiecznik przepalony. Dostałem się do tego wiatraka, odpiąłem go i dalej to samo.
Poniżej filmik (Odpięte klemy od aku, wpięty bezpiecznik i w momencie podpinania klem przepalenie)
https://www.youtube....?v=TfRcqeK0vzM
Gdzie może być zwarcie?
(Wiem, ze też ten bezpiecznik odpowiada za podświetlenie tylnej tablicy, ale została mi wyrwana kostka tego podświetlenia ze zderzaka, ale kable zabezpieczone, żeby się nie stykały)