Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaki proponujecie parownik ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
124 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 lipca 2013 - 20:41

Niby jest zasada ze montujemy elektrozaworem do dołu

Wysłane z mojego GT-I9001

ZAMONTUJ PRAWIDŁOWO!! czyli elektrozaworem do góry!

To już nie wiem jak ma być prawidłowo?:pokoj:
Choć bardziej mi się rozchodzi o przymocowanie parownika-kręcenia nim w okół własnej osi,w celu ułatwienia sobie odprowadzenia przewodów lpg do wtryskiwaczy i podłączenia chłodziwa-podgrzewania go.czy są jakieś przeciw wskazania ??

#62 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 17 lipca 2013 - 20:44

Zawór jak jesr na parowniku ma być na górze względnie na boku. Jak zaślepisz zawór i dasz gdzie indziej to kręć do woli :-)
Kolega się pewnie przejęzyczył :-)

#63 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 lipca 2013 - 20:57

Zawór jak jesr na parowniku ma być na górze względnie na boku. Jak zaślepisz zawór i dasz gdzie indziej to kręć do woli :-)

krótko i na temat :up:

Kolega się pewnie przejęzyczył :-)


Fajnie by było jak by to potwierdził.
To byśmy mieli konkretne info co do poprawnego montażu parownika i elektrozaworu.

#64 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 17 lipca 2013 - 20:58

Racja źle napisałem musi być do góry :)

Wysłane z mojego GT-I9001

#65 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lipca 2013 - 21:01

Panowie
Parownik mam normalnie zamontowany, z dołu wlot ciekłego LPG u góry woda i lotny LPG.
Z doły wychodzi rurka miedziana do elektrozaworu który jest zamontowany zupełnie gdzie indziej ponad parownikiem, więc ewentualny brud mógłby się zebrać w rurce ale ją przedmuchać w razie co to nie problem, z tym, że może ja na wyjątkowej stacji tankuje ale czasem coś od LPG rozbierałem i nie mogę uświadczyć zabrudzenia, filtry po 15tyś są jak nowe.

#66 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 17 lipca 2013 - 21:07

U mnie jakieś gamonie jak zakładali poprzedniemu włascicielowi to dali do dołu i po 18 tys się zasyfił i zaczął się zacinac trzeba było wyjąć i wyczyścić. Po poprawkach mojego gazmena jest na boku (dalej się nie dało bo przewody trzeba by wydłużac) i jest 20 tys już i ok.

Panowie
Parownik mam normalnie zamontowany, z dołu wlot ciekłego LPG u góry woda i lotny LPG.
Z doły wychodzi rurka miedziana do elektrozaworu który jest zamontowany zupełnie gdzie indziej ponad parownikiem, więc ewentualny brud mógłby się zebrać w rurce ale ją przedmuchać w razie co to nie problem, z tym, że może ja na wyjątkowej stacji tankuje ale czasem coś od LPG rozbierałem i nie mogę uświadczyć zabrudzenia, filtry po 15tyś są jak nowe.


To chyba nie w polsce tankujesz :-) :-) !?

#67 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lipca 2013 - 21:13

Wydaje mi się, że tak całkiem fajnie zamontowane, parownik można gdzieś upchnąć, a do elektrozaworu(wymiana filtra) super dostęp. No i elektrozawór jest wysoko i tam brud się zebrać nie może tak jak w najniższym punkcie.

No właśnie prawie zawsze stacje Pod Żaglami w Gdyni, podsłyszałem, że paliwo z Lotosu ale i skąd można je wziąć jak to jedyna rafineria w okolicy. Należą do Saniporu, ceny mają najlepsze z porządnie wyglądających stacji i wydaje mi się, że paliwo jest dla nich dodatkiem i nie kombinują może tak jak inny, sam się zdziwiłem, bo przeoczyłem sporo wymianę filtrów, z ciekawości porozbierałem i uwierzyłbym, że są nowe.

#68 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 17 lipca 2013 - 23:39

JJdzej - benzyną się nie podpiera to wiem, natomiast czy zapętla i jak duże są spadki ciśnienia tego już nie wiem. Wiesz jeżeli chodzi o lpg to jestem tylko użytkownikiem :dziura: ale z mojego punktu widzenia instalacja póki co jest na prawdę bezproblemowa i chodzi świetnie, spalanie też jest zadowalające, poza tym jest względnie nowa. Wydaje mi się też że połowa sukcesu to umiejętny montaż, może tu tkwi cały myk a nie tylko w komponentach.

#69 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 18 lipca 2013 - 06:52

no ja od dawna twierdzę że instalacja to tylko połowa sukcesu!
gazmen to druga równie ważna dlatego od 8 lat mam tego samego :) i z czystym sumieniem polecę go każdemu bo ma polot i wiedzę! i młody jest więc mu się chce :)

#70 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 31 sierpnia 2013 - 11:02

Przyznam że nie wiem czy mam miedź fi6 czy fi8 ale przy największym bucie + zamykanie zegarów na ekspresówkach, cały czas jedzie na gazie. Jeszcze nigdy nie przełączył mi się na bene. Czyli silver daje radę u mnie.
Byłem zdegustowany jak go zobaczyłem ale stwierdziłem że nie będę się uprzedzał i pojeżdżę. zobaczę no bo teoretycznie powinien stykać...no i styka.
Zestaw naprawczy do golda/silvera to to samo.


Jakby jeszcze ktoś grzebał w temacie wyboru reduktora to również muszę stanąć "w obronie" silvera - u mnie: 2,5 + wałki od 3.0 + pucha i do tej pory bez problemów. Żadnego dławienia, przełączania na benzynę, ciągnie do końca. :D

#71 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2013 - 11:34

"w obronie" silvera

Tylko jeszcze podaj czy to jest silver FZ6 czy FZ8.

#72 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 sierpnia 2013 - 12:25

A spadki jakie?

#73 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2013 - 20:32

JJdzej - benzyną się nie podpiera to wiem, natomiast czy zapętla i jak duże są spadki ciśnienia tego już nie wiem. Wiesz jeżeli chodzi o lpg to jestem tylko użytkownikiem :dziura: ale z mojego punktu widzenia instalacja póki co jest na prawdę bezproblemowa i chodzi świetnie, spalanie też jest zadowalające, poza tym jest względnie nowa. Wydaje mi się też że połowa sukcesu to umiejętny montaż, może tu tkwi cały myk a nie tylko w komponentach.


Silwer pociągnie max 170 koników a tak naprawdę to do 150 i to nie w każdej budzie i jest to udowodnione ale jeżeli jest po przeróbce i zasilony fi 8 to pojedzie jak gold tylko że termika padnie coś za coś, Aby nie gdybać to może tak logi ze skanera z bloków pomiarowych . Moje po 10 tyś na reduktorze AC01 czarnym do 150k i przebiegu 30 tyś :)

#74 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 01 września 2013 - 12:17

Jak już pisałem, jestem użytkownikiem a nie specem ale jak dasz mi instrukcję jak, gdzie i za pomocą czego mam się podpiąć to się podepnę, sprawdzę to i podzielę się takim screenem, żaden problem a nawet chętnie bym to sprawdził bo wszyscy mówią ze nie ma prawa działać a działa i za....dala.

#75 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 01 września 2013 - 19:41

Tylko jeszcze podaj czy to jest silver FZ6 czy FZ8.


Prawdopodobnie FZ6 ale niestety nie jestem pewny - ciężko mi na oko to stwierdzić po przewodzie - musiałbym zmierzyć. W każdym razie mam zespół zaworu z filtrem jak na rysunku poniżej.

http://img18.allegro...4/65/3336946543

Spadki ciśnienia sprawdzę przy najbliższym podpięciu laptopa to podzielę się obserwacjami.

#76 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 września 2013 - 20:34

Nie chce zakladac nowego tematu wiec dopisze sie tutaj zeby nie zasmiecac...

Koledzy, mam taka sprawe... Chyba szykuje mi sie regeneracja parownika... Przejrzalem Allegro i zauwazylem ze nowe parowniki niezlych firm mozna kupic juz za 200 zl co stawia pod znakiem zapytania sens regeneracji... I w zwiazku z tym powstalo w mojej glowie takie pytanie:

Czy moge sobie zainstalowac parownik jakiej chce firmy czy musze kombinowac tej samej firmy jakiej mam instalacje??

Oczywiscie wiem ze trzeba dobrac parownik m.in. pod wzgledem mocy silnika ale glownie chodzi mi o to czy moge zalozyc parownik innej firmy niz mam instalacje...

Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...



Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!



http://www.opelomega.pl


#77 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 12 września 2013 - 20:37

Oczywiście że możesz założyć dowolny parownik przeznaczony do danej generacji instalacji gazowych.

Wymiana na zbliżony kształteł/przyłączeniami czy wręcz identyczny znacznie ułatwia sam proces - mniej (albo brak) przeróbek przewodów wodnych, gazowych, miedzi, elementów montażowych itd.

#78 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 września 2013 - 20:47

Oczywiście że możesz założyć dowolny parownik przeznaczony do danej generacji instalacji gazowych.

Wymiana na zbliżony kształteł/przyłączeniami czy wręcz identyczny znacznie ułatwia sam proces - mniej (albo brak) przeróbek przewodów wodnych, gazowych, miedzi, elementów montażowych itd.


Pytanie moze glupie ale sie na tym nie znam... Dzieki kolego... A masz moze pomysl na sprawdzony i niedrogi parownik?? Jakas firma, model??

Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...



Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!



http://www.opelomega.pl


#79 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 12 września 2013 - 22:19

do twojego zavoli zeta n- ustawić na 1.3-1.4 bar- w tym przedziale czuje się jak ryba w wodzie i nic się nie rozjeżdża a koszt nowego to 170 zł.
Na silvery sporo narzekań itd

#80 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 września 2013 - 22:28

ustawić na 1.3-1.4 bar- w tym przedziale czuje się jak ryba w wodzie


A wtryski?

Cicho, a to w ogóle sekwencja? :p