Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#481 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 01 grudnia 2014 - 21:10

A wzioles pod uwagę ze czasem sprytni ludzie zakładali czujniki starszego typu bo były prawie 3 razy tansze niż prawidłowe?


Czekaj, bo sie pogubiłem:
stary typ prostokątny - do X20XEV taki mam ja i kumpel (oryginały)
nowy typ owalny - do X22XE (taki ma teść oryginał i zamiennik)
Oba 3-pinowe.
Jeden z drugim za siebie nie pasują po przelutowaniu wtyczki. Chcieliśmy do niego wsadzić prostokątny i nie trybi wywala od razu błąd. X20XEV chodzi na prostokątnym, X22XE na owalnym jak pozamieniasz nie trybią. Tyle wiem z praktyki, nie zagłębiałem się w numery, serie i systemy. Uznałem że zrobili inną wtyczkę żeby nie pomylić bo i tak chodzić nie będzie. Ten z 2.2 ma inne parametry w katalogu IC niż ten z 2.0, jakaś tam rezystancja czy coś... oświeć mnie jeśli wiesz o co chodzi dokładnie bo lubie wiedzieć od A do Z.

#482 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2014 - 22:23

Czekaj, bo sie pogubiłem:
stary typ prostokątny - do X20XEV taki mam ja i kumpel (oryginały)

I x20xev tez miał nowy typ owalny (i rocznikowo powinienes mieć wlasnie owalny bo juz w RM96/97 byly) ale to nie był czujnik który zamiennie pasowal do x22xe.



EDIT: zresztą to już w tym temacie gdzies jest napisane kilka razy :p

#483 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 02 grudnia 2014 - 08:49

I x20xev tez miał nowy typ owalny (i rocznikowo powinienes mieć wlasnie owalny bo juz w RM96/97 byly) ale to nie był czujnik który zamiennie pasowal do x22xe.



EDIT: zresztą to już w tym temacie gdzies jest napisane kilka razy :p


Wszystko jasne. X20XEV prostokątny lub owalny, X22XE owalny ale inny niż w 2.0.
Ja mam oryginalny nic tam nie było mieszane od nowości i jest prostokątny, może dawali jakie mieli.

#484 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 lutego 2015 - 22:12

Panowie przeglądnąłem polowe stron z tego tematu i juz nic nie wiem. Mam omegę B końcówka 95r, 2.0 16v. Aktualnie czujnik wałka rozrządu ma końcówkę okrągła, czy taka powinna być w tym roczniku ??? Mogę przerobić na prostokątna czy lepiej nie ?? Pozdrawiam

P.S wyczytałem ze mozna oszukać czujnik wkręcając auto na ok 4000 obr i przekroczenie stancyjka on/off. zadziałało to u mnie ale pytanie brzmi czy to w jakimś stopniu nie zaszkodzi innym czujnikom/autu??

#485 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 07 lutego 2015 - 16:34

Panowie przeglądnąłem polowe stron z tego tematu i juz nic nie wiem. Mam omegę B końcówka 95r, 2.0 16v. Aktualnie czujnik wałka rozrządu ma końcówkę okrągła, czy taka powinna być w tym roczniku ??? Mogę przerobić na prostokątna czy lepiej nie ?? Pozdrawiam

P.S wyczytałem ze mozna oszukać czujnik wkręcając auto na ok 4000 obr i przekroczenie stancyjka on/off. zadziałało to u mnie ale pytanie brzmi czy to w jakimś stopniu nie zaszkodzi innym czujnikom/autu??


Jeżeli masz owalną wtyczkę i jest ok to nic nie ruszaj. Oczywiście w tym roczniku powinieneś mieć kwadratową końcówkę.

#486 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2015 - 17:37

w takim razie w jakim celu ktoś zmieniał na owalna skoro kwadratowe są tańsze i łatwiej dostępne ??

I jak jest z tym oszukiwaniem czujnika poprzez gaszenie auta ??

#487 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2015 - 20:12

w takim razie w jakim celu ktoś zmieniał na owalna skoro kwadratowe są tańsze i łatwiej dostępne ??

I jak jest z tym oszukiwaniem czujnika poprzez gaszenie auta ??


po co zmienial?? hmm ciezko trafic w to dlaczego poprzedni wlasciciel twojego auta tak zrobil.

moze mial dostep do takiego czujnika w rozsadnej cenie, moze mu sie taki spodowab, moze myslal, ze auto mu odmlodnieje przez to,


co do oszukiwania czujnika, to nie oszukujesz czujnik tylko ecu,


odpalasz silnik, wkrecasz na obroty i szybko gasisz i spowrotem przekrecasz na zaplon, tak by silnik caly czas pracowal.
mozesz tez ruszyc i w trakcie jazdy wylaczyc i wlaczyc zaplon, pozostawiajac auto na biegu.

wybor nalezy do ciebie.

osobiscie zmienilbym czujnik na dzialajacy
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#488 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 lutego 2015 - 11:53

Czujnik wymienię,ale do czasu wymiany chciałem użytkować auto ale nie zepsuć bardziej :p

#489 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2015 - 15:07

Co wy tak z tymi okrągłe czy kwadratowe ?

Są zamienne , a zrobili okrągły wtyk aby pasował do innych marek wtyki stały się uniwersalne i nowocześniejsze. Owalny czy kwadratowy ważne aby pasował do modelu oraz ecu do jakiego jest dedykowany.

#490 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 lutego 2015 - 15:38

no i na taką odpowiedz czekałem, kupie kwadratowy i przerobie wtyczkę pod taki czujnik. Dzięki.

#491 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2015 - 18:39

Panowie wracam z problemem czujnika, znalazłem sprzedawce który sprzedał mi czujnik wałka rozrządu siemens 5wk9 605 2 do tej pory miałem 5wk9 055 2 sprzedawca upiera się ze to ten sam czujnik a ja trafiłem w internecie na informacje ze czujnik siemens 5wk9 605 2 jest z astry "G" i ze to czujnik halla a ja potrzebuje indukcyjny. Jest mi wstanie napisać ktoś jak to jest naprawdę. dodam ze ten czujnik nie działa w mojej omedze.

#492 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2015 - 23:39

Siemens 5WK90551 taki powinien być

Kształt wtyczki: prostokątny (w niektórych przypadkach występował czujnik z wtyczką owalną)
tomek14829

#493 OFFLINE   arek22312

arek22312
  • 1 postów
  • Dołączył: 07-05-2015

Napisany 07 maja 2015 - 14:57

witam może mi ktoś napisać jak dobrze wyczyścić czujnik wałków rozrządu? najlepiej tak jakby instrukcje ;). omega 2.0 16V rok 98

#494 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 maja 2015 - 15:16

witam może mi ktoś napisać jak dobrze wyczyścić czujnik wałków rozrządu? najlepiej tak jakby instrukcje ;). omega 2.0 16V rok 98


wyczyścić? z czego? po co?

#495 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 stycznia 2019 - 18:51

Powiedzcie proszę, czy uszkodzony czujnik wałków może powodować błąd odczytywany jako błąd czujnik położenia wału korbowego? Objawy mam takie, że silnik trochę ciężko odpala, jedzie nie tak jak powinien, ale da się jechać i odcina przy 4500 obr. Opel scanner mówi, że to od wału korbowego, ale nie wiem, czy na 100 % można mu ufać. Generalnie wolałbym zapłacić 3 stówki i wymienić czujnik wałków niż dobierać się do czujnika wału korbowego nawet gdybym go dostał za darmo. :-)



#496 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2019 - 02:31

Arklin, istnieje taka możliwość ale zdarzała się głownie w X20XEV na starym ECU (błędy dwucyfrowe).



#497 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 stycznia 2019 - 20:11

Dziwna sprawa, po kilku odpaleniach check zniknął i auto zaczęło jeździć normalnie, skasowałem błąd i wydawało się, że jest ok, błąd był nieobecny. Zadowolony odstawiłem auto do garażu, a tu następnego dnia rano to samo, powtórka z rozrywki, ale niestety do roboty jechać trzeba. Po powrocie do domu, znów komp w łapy i kasowanie. Poruszałem jeszcze kablami i wtyczkami od CWK i CWR. - błąd zniknął. Następnego dnia rano z duszą na ramieniu odpalam i cisza, wszystko ok i tak już 2 dni (odpukać) wszystko jest ok. Czyżby wtyczka gdzieś nie łączyła, bo kable wyglądaj dobrze, nigdzie nie ma  śladów popękanej izolacji? Dziwne to, bo wtyczki jak siedzą to bardzo mocno i nie chce się wierzyć aby coś tam nie stykało. Chyba, że przewody gdzieś padły pod dobrze wyglądającą izolacją? Hydrozagadka! Na razie jest ok, ale ciągle mam w głowie, że każde kolejne odpalenie to może być zonk! BTW czy nie jest tak ,że  padnięty CWK nie pozwoli w ogóle odpalić silnika - kiedyś w X20XEV padł mi CWK i za nic nie dało się odpalić auta. Chyba, że to w przypadku całkowitego uszkodzenia, jeśli sygnał jest ale jakiś "nieprawidłowy" to odpala, ale w trybie awaryjnym.


Edytowany przez arklin, 26 stycznia 2019 - 20:17.