Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 marca 2008 - 14:29

Drugi koniec jest przy sterowniku silnika

1 pin z czujnika to 13 przy sterowniku
2 -- 31
3 -- 32


Znaczy się przy komputerze (który jest w tej trójkątnej skrzynce pod maską z po stronie kierowcy i gdzie są też przekaźniki)?

Upewniam się.

#22 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2008 - 14:30

Tak

#23 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 28 czerwca 2008 - 12:30

Witam!

Dzisiaj miałem problem z czyjnikeim położenia wałków rozrzadu! Miałem bład 340 ( a dokladniej znajomy) PIerwsza diagnoza uszkodzony czyjnik! To zamowilem czujniki firmy GETZ. (wzielem na zapasa 2 sztuki) Po wymianie czujnika nadal jest blad 340 :( W dlaszej walce sprawdzilem ustawienie kół rozrzadu czy sa w dobrych połozeniach. Pozniej przedzwonilem wszystkie przewody lacznie z ekranem i tez wszystko OK!! W pewnym momecie zglupiałem i niewiedzialem co jest grane! Załozylem stary czujnki i Omega zaczela gadac normalne!! Czy ktos mi powie co jest grane. Omega B-FL x20xev 2000R

Pozdrawiam

#24 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 czerwca 2008 - 13:14

Możliwe , że gdzieś nie stykało albo delikatnie wypięta wtyczka. Na przyszłość kupuj orginał GM albo Helli , Simens.

#25 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 28 czerwca 2008 - 13:48

Zobaczymy czy problem bedzie znowu sie pojawiał!! Dzieki za odpowiedz

#26 OFFLINE   Shreader

Shreader

    ani B, ani B FL ;)

  • 218 postów
  • Dołączył: 20-07-2007
  • Skąd: Szamotuły

Napisany 30 czerwca 2008 - 07:45

Możliwe , że gdzieś nie stykało albo delikatnie wypięta wtyczka. Na przyszłość kupuj orginał GM albo Helli , Simens.

A moge prosić o linka gdzie kupić ten oryginał ale tak zeby być pewnym na 100% że to oryginał !?
Z góry dzięki

#27 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2008 - 07:56

www.opel-shop.pl
http://www.opel-shop...products_id=625



 


#28 OFFLINE   Shreader

Shreader

    ani B, ani B FL ;)

  • 218 postów
  • Dołączył: 20-07-2007
  • Skąd: Szamotuły

Napisany 30 czerwca 2008 - 08:16

oki wielkie "graty"
pozdro

#29 OFFLINE   jbr

jbr
  • 3 postów
  • Dołączył: 09-07-2008
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 09 lipca 2008 - 16:55

Witam
Dołaącze sie do wątku.
kilka miesięcy temy wymieniałem czujnik położenia wału. Wszystko było ok. Od kilkunastu dni znowu zaczął się od czasu do czasu pojawiac błąd silnika (bez innych konsekwencji). Z testu wyszedł błąd czujnika wałka rozrządu. Ale naszły mnie wątpliwości czy to na pewno sam czujnik, bo błąd się pojawia tylko od czasu do czasu, a nie ciągle (np. zaswieci sie, a przy nast. odpaleniu juz nie i do konca dnia jest ok itd.).
Stąd pytanie do fachowców - czy takie objawy może dawać uszkodzony czujnik, czy raczej problem jest w kablu, stykach itp. Szkoda mi wywalic kase na czujnik (od 100 do 260 zl!) i wymiane jeżeli problem lezy gdzie indziej.
Dodam, ze nie jestem "samo-dlubaczem" i kazda robote/test i tak musze zlecic komus (czyt. mechanikowi).

PS - czy dobrze wyczytalem ze czujniki firmy Helli mozna zaliczyc do "oryginalów". Pytam bo z jednej strony pouczono mnie, zeby kupic oryginal a z drugiej strony czujnik Helli kosztuje ok. 100 zł a Siemens 260 zł!

Bede wdzieczny za kazda pomoc.
pozdr.
JBr.

#30 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 09 lipca 2008 - 17:10

Ja osobiście mam podobny problem z ów czujnikiem.Mógbym zrobić kolekcje :bad: - co warsztat to komp. , i sugerują , że trzeba wymienić czujnik. W Inter Carsie mówili mi , że HELLI idzie na pierwszy montarz i zalicza się do orginałów ( w środku i tak jest SIMENS ), cena 260 zeta po zniżkach. Może faktycznie leży problem gdzie indziej :?: Acha okablowanie tego czujnika też miałem sprawdzane i kostke i WIELKIE NIC :bad: . Pozdro :looz:

#31 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2008 - 20:57

to powinno pomóc

http://www.opel-shop...roducts_id=1997

bo mi pomogło a czujnik mam podróbkę

#32 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 lipca 2008 - 10:00

Problem z tym czujnikiem chyba się rozwiązał :roll: . Po którejś z wizyt aby potwierdzić usterke i wykasować błąd żeby ustrzec się przed kolejnymi kosztami ( które mi sugerowano ) pojechałem do elektryka żeby sprawdził okablowanie i kostke tego czujnika(nigdy nie zaszkodzi sprawdzić nawet i 2 razy :mrgreen: ). Okazało się , że kabel był przetarty minimalnie . Od kostki był częściowo izolowany , a za izolacją właśnie było ów przetarcie. Dlatego chyba wywalało mi cały czas błąd :?: Narazie już 2tydzień odpukać i nic- wszystko ok. Pozdro. :cool:

#33 OFFLINE   jbr

jbr
  • 3 postów
  • Dołączył: 09-07-2008
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 17 lipca 2008 - 18:46

Witam ponownie
A czy ktos sie spotkal z przypadkiem, ze blod 0340 byl spowodowany faktycznym problemem z rozrzadem, a nie awaria czujnikia/wtyczek/kabli?
Bo ja juz nie wiem o co chodzi. Przed wymiana "pomaranczowa latarenka" zaswiecala mi sie od czasu do czasu, np. raz na 1-2 dni. Dzis wymienilem czujnik i teraz swieci non-stop. Sprawdzilem napiecie na wtyczce - jest OK (pin 2-3 ok. 2,5 V). Sprawdzilem "przepustowosc kabli miedzy wtczka czujnika a wtyczka komputera (1-13, 2-31, 3-32) i jest ok. Czyli albo stary czujnik jest "troche padniety" a nowy calkiem do d*py, albo przyczyna lezy gdzie indziej. Niestety nie zdazylem juz wymienic powrotnie czujnika na stary. Jak nic do jutra nie wymysle, to pewnie tak zrobie. Mam nadzieje, ze czestotliwosc podawania bledu, tez wroci do tej sprzed wymiany...
Wiem ze najlepiej by do ASO, ale placic za wymiane czyjmika blisko 10% wartosci samochodu to juz przegiecie...
pozdr.
JBr.

#34 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 lipca 2008 - 20:15

Kolego w ASO są montarzyści , a nie mechanicy :mrgreen: . Oni z ciebie skóre zedrą :bad: .

#35 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 lipca 2008 - 21:08

Prawdopodobnie masz cos podobnego co umnie :)

Sprawdz ekran przedu!!
Sprawdz odstęp czujnika od koła rozrzadu.

No i oczywiscie orginnalny czujnik

#36 OFFLINE   jbr

jbr
  • 3 postów
  • Dołączył: 09-07-2008
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 17 lipca 2008 - 22:17

chodzi o ekran przwodu?
no tak, tylko jak to prosto zrobic??

BTW - czy ktos ma doswiadczenie, ze jazda ze swiecaca kontrolka bledu (0340) powoduje wieksze zuzycie paliwa albo inne mankamenty? Teoretycznie silnik pracuje w trybie awaryjnym, ale jakie sa realne dolegliwosci z tego wynikajace. Pytam, bo w niedziele wyjezdzam na urolop i boje sie, ze nie zdaze tego doprowadzic do ladu przed wyjazdem...
pozdr.
JBr.

#37 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 lipca 2008 - 22:32

Jest przymulona , głośna praca motoru i chyba ciut więcej pali.

#38 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 18 lipca 2008 - 08:37

chodzi o ekran przwodu?
no tak, tylko jak to prosto zrobic??


Ekran zaczyna sie przy kasecie wtryskowej ECU. Odszukaj swoje trzy przewody :) i odnich odchodzi przewod ekranowy ktoru jest polaczone ze wszystkimi innymi ekranami w wiązce.

#39 OFFLINE   Arystoteles

Arystoteles
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-07-2008
  • Skąd: Tuchola

Napisany 19 września 2008 - 00:14

Potrzebuję pomocy, Boziu nie myślałem, ze do tego dojdzie. Pilnie potrzebuję przewód elektryczny łączący czujnik wałka rozrządu z komputerem do Omegi B z silnikiem 2,0, 16 v, Ecotec. Może ktoś z forumowiczów ma to cudo? Chętnie kupię.

Pazdrawlaju.
Omega to auto w którym zasypiam.

#40 OFFLINE   krokiet84

krokiet84
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-01-2009
  • Skąd: konradowo

Napisany 22 stycznia 2009 - 13:05

mam problem. byłem u elektryka i po podłączeniu komputera wyskoczył bład zwiazany z czujnikiem wałków rozrządu. wymieniłem go i dalej jest to samo tzn. rano samochów pali normalnie ale po chwili gaśnie i nie idzie go odpalic. dopiero tak po godzinie odpali. co jeszcze może być przyczyną tego. prosze o pomoc! prosze o napisanie mi na poczte o to adres krystian-babski1@wp.pl