Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Otwarcie firmy w Angli


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 luty 2012 - 19:40

Panowie pytanie do was jako że jesteście na miejscu jak wygląda otwarcie firmy w Angli przez polaka ?? Tzn jakie formalności trzeba spełnić jakie koszty są takiej operacji ??
Z góry dziękuje za wyczerpujące informacje na temat :)

#2 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 luty 2012 - 19:41

Powiedz cos blizej. Czy to samozatrudnienie??

#3 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 luty 2012 - 19:56

Raczej jedno osobowa firma.Firma Angielska prowadzona na terenie Polski

#4 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 luty 2012 - 20:07

No to w sumie wystarczy jeden telefon. Za otwarcie firmy nic nie placisz. Pozniej co miesiac placi sie insurance contribution ktory wynosi chyba cos miedzy 9 a 11 funtow/miesiac. Bedziesz musial wyrobic sobie Insurance Number ale to jedna wizyta w Job Centre i jest za darmo. Jak cos wiecej potrzebujesz to pytaj. Nie wiem dokladnie jak jest w przypadku jak robisz poza granicami UK, ale mysle, ze niewiele sie rozni.

#5 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 luty 2012 - 20:10

Pytanko takie czy muszę być zameldowany w UK żeby otworzyć firmę ??

#6 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 luty 2012 - 21:11

Generalnie musisz miec jakis adres na ktory beda slali Ci listy i rozliczenie. Ale moze to byc adres kolegi a im podasz ze Ty tam mieszkasz :)

#7 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 luty 2012 - 23:46

Ale moze to byc adres kolegi

Czyli nie muszę być meldowany ?? A co jeśli chciałbym zatrudnić kogoś w polsce ??
Pasowało by to mi wiedzieć tak na 100% co i jak :)

#8 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 luty 2012 - 09:24

Generalnie nie ma czegos takiego jak meldunek tutaj. W prztpadku zatrudnienia osob to nie wiem, bo tego nie robilem.

#9 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 luty 2012 - 20:10

W prztpadku zatrudnienia osob to nie wiem

a czy byłbyś w stanie coś się dowiedzieć na ten temat ??

#10 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 luty 2012 - 20:38

Postaram sie do konca tygodnia cos wywiedziec. Mam kolezanke, ktora pracuje w ksiegowosci wiec powinna cos wiedziec na ten temat. Przypomnij mi jutro jak bys mogl, bo ja mam dobra pamiec, ale krotka :D

#11 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 marzec 2012 - 20:09

Przypomnij mi jutro jak bys mogl, bo ja mam dobra pamiec, ale krotka

toptom Przypominam się :) nie jest to jutro :p ale dziś :D

#12 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marzec 2012 - 20:37

toptom Przypominam się :) nie jest to jutro :p ale dziś :D


Zapomnialem :) Jutro do niej zadzwonie i sie wypytam. Pozdro.

Dzwonilem i jutro powinienem miec bardziej szczegolowe dane ale na chwile obecna mowila ze otwierasz firme tutaj tak jak pisalem. Jesli bedziesz platnikiem VAT to mowila ze zalezy bo mozesz byc na VAT europejskim. Co do pracownikow to jutro mi da znac konkretnie. Jak bede wiedzial to napisze. Pozdro

#13 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marzec 2012 - 21:09

Dzięki za zainteresowanie moją sprawą :) Czekam na info :)

#14 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 marzec 2012 - 01:20

toptom czy u was też wpisuje się zakres działalności ??

#15 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marzec 2012 - 21:22

toptom czy u was też wpisuje się zakres działalności ??


Tak. Tzn. musisz podac w jakiej branzy robisz. Sorry ale bylem bardzo zajety i dopiero jutro do niej zadzwonie zapytac co sie dowiedziala. Pozdrawiam.

#16 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 marzec 2012 - 20:32

toptom coś wiadomo ??

#17 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marzec 2012 - 21:28

Bobas jak tylko bede wiedzial to napisze. Kolezanka dzidzie urodzila niedawno i troszke nie ma czasu zeby sprawdzic. Ale jak tylko bedzie miala chwilke to sprawdzi i da mi znac.

#18 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwiecień 2012 - 17:19

Bobas sorry ze tyle trwalo. Oto co mi napisala cytowane doslownie:
no wiec co do firmy to co do tej por doczytalam, to otwarcie takiej firmy wymaga NI i UTR napewnow a takze rejestracje VAT ale to potrzebne jak obrot firm rocznie przekracza 73000GBP, no chyba ze VAT potrzebny do obiorcow, zalezy jaka to dzialalnosc...i ogolnie powinno sie otworzyc firme LTD i oddzial w Polsce...bBez oddziału mogą działać wszelkie biznesy nie wymagające fizycznej obecności na terenie Polski. Między innymi są to firmy wykonujące usługi niematerialne (doradztwo marketing, konsulting), sklepy internetowe....
Wszystkie inne firmy mogą działać jako polski oddział spółki brytyjskiej.
Rejestracja spółki Limited\( odpowiednik polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością )w Wielkiej Brytanii umożliwia jej właścicielom otwarcie w Polsce jej oddziału, będącego wyodrębnionym, samodzielnie funkcjonującym podmiotem gospodarczym.
Spolke trzeba zarejestrowac w Companies House aby to zrobic trzeba posiadac siedzibe firmy na terenie UK

Oddział firmy brytyjskiej w RP niestety podlega lokalnej jurysdykcji czyli zusom, srusom i innym pitom.
Najlepiej założyć spółkę jednoos. Ltd.,wtedy nizsze koszty tez jest tak ze nikt nie udowodni że wykonujesz prace w RP jeśli "będziesz siedzieć cicho"

Przedsiębiorca zagraniczny, tworzący oddział, może wykonywać działalność gospodarczą jedynie w zakresie dotychczasowego przedmiotu działalności. Istotnym elementem, przy rozpoczęciu działalności oddziału, jest ustanowienie osoby upoważnionej w oddziale do reprezentowania przedsiębiorcy zagranicznego.
Przedsiębiorca zagraniczny może rozpocząć działalność w ramach oddziału po uzyskaniu wpisu oddziału do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku osoby fizycznej niezbędny jest wpis do ewidencji działalności gospodarczej.

Niezbędne są także: uzyskanie numeru identyfikacji podatkowej (NIP) , gdyż podlega on opodatkowaniu w Polsce, oraz REGON.
W przypadku rejestru przedsiębiorców, wymagane jest wypełnienie formularzy:
KRS-W10 wniosek rejestracji, do którego należy załączyć urzędowe formularze konieczne do zgłoszenia odpowiedniej formy prawnej przedsiębiorcy. :
KRS-WKz danymi osób uprawnionych do reprezentowania przedsiębiorcy zagranicznego (także osób wchodzących w skład organu nadzoru, jeśli taki jest przewidziany).
KRS-WMopisujący przedmiot działalności oddziału.
Niezależnie od obowiązków wynikających z przepisów o Krajowym Rejestrze Sądowym przedsiębiorca jest zobowiązany do:
Podania imienia i nazwiska oraz adresu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osoby upoważnionej w oddziale do reprezentowania przedsiębiorcy zagranicznego (na formularzu KRS-WJ).
Dołączenia poświadczonego przez notariusza wzoru podpisu osoby upoważnionej.
W przypadku działalności prowadzonej na podstawie aktu założycielskiego, umowy lub statutu niezbędne jest złożenie odpisów tych dokumentów do aktów rejestrowych oddziału, wraz z tłumaczeniem na język polski, wykonanym przez tłumacza przysięgłego.
Gdy prowadzona jest działalność na podstawie wpisu do rejestru wówczas należy złożyć do akt rejestrowych oddziału odpis z tego rejestru, wraz z tłumaczeniem na język polski, wykonanym przez tłumacza przysięgłego.
Przedsiębiorca zagraniczny do oznaczenia oddziału jest zobowiązany używać swojej nazwy oryginalnej wraz z przetłumaczona na język polski nazwą formy prawnej oraz dodaniem wyrazów "oddział w Polsce". Przedsiębiorca prowadzi również dla oddziału oddzielną księgowość w języku polskim zgodnie z przepisami o rachunkowości.
Za zobowiązania oddziału odpowiada bez ograniczeń przedsiębiorca zagraniczny całym swoim majątkiem obecnym i przyszłym. Nie ma przy tym znaczenia fakt, że oddział będzie posiadał wyodrębnione środki finansowe przeznaczone na swoją działalność.

Przedsiębiorca może założyć kilka oddziałów na terenie Polski.

Przedsiębiorca jest zobowiązany prowadzić dla oddziału oddzielną rachunkowość w języku polskim zgodnie z przepisami o rachunkowości, zgłaszać ministrowi właściwemu do spraw gospodarki wszelkie zmiany stanu faktycznego i prawnego w zakresie okoliczności uzasadniających wydanie decyzji o zakazie wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę zagranicznego w ramach oddziału na przykład gdy oddział rażąco narusza polskie prawo, nastąpiło otwarcie likwidacji przedsiębiorcy zagranicznego lub przedsiębiorca utracił prawo wykonywania działalności gospodarczej, a także wówczas gdy działalność przedsiębiorcy zagranicznego zagraża bezpieczeństwu i obronności państwa, ochronie tajemnicy państwowej czy innemu ważnemu interesowi publicznemu.

Dodatkowo, aby utworzyć oddział przedsiębiorcy zagranicznego w Polsce należy także przedstawić sądowi rejestrowemu zaświadczenie właściwego polskiego przedstawicielstwa za granicą stwierdzające, że w myśl zasady wzajemności polscy przedsiębiorcy są dopuszczeni do działalności w państwie, na którego terytorium ma stałe miejsce zamieszkania lub siedzibę osoba zagraniczna, na takich samych zasadach, jak przedsiębiorcy mający miejsce pobytu stałego lub siedzibę w tym państwie. Zaświadczenie nie jest wymagane, jeżeli między Rzeczpospolitą Polską a tym państwem obowiązuje umowa zawierająca zasadę wzajemności (art. 86 PrDzGospU).

#19 OFFLINE   APO250

APO250
  • 91 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Kraków

Napisany 14 kwiecień 2012 - 14:45

Podepnę się
Przeczytałem tę odpowiedź.. I wynika z tego ze opłaca się założyć firmę "ltd" w celu ograniczenia kosztów...
Mam więc pytanie
Zakładając ze mam znajomych (rodzinę) na terenie uk
I chciał bym założyć firmę transportową działającą na terenie ue (polska)
Jakie są wymagania dotyczące mojej osoby ? Czy będę musiał przyjechać do uk żeby dopełnić jakichś formalności ?
Ew jeżeli jest możliwe jakie dokumenty muszę wypełnić...
Dzięki ;)

Wysłane z mojego MB526 za pomocą Tapatalk

#20 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 kwiecień 2012 - 14:59

Powiem szczerze, że trochę ostra kombinacja będzie. I tak w PL będziesz potrzebował licencji, zależnie od charakteru przewozów również innych rzeczy... Równie dobrze możesz po prostu w PL zoologa zakładać, większej różnicy nie ma. A że dziś nikt przy zdrowych zmysłach nie zakłada czystego zoologa, tylko kombinuje dodatkowo z komandytową i jesteś najlepiej zabezpieczony jak to możliwe. A jeśli chodzi o podatki to zwykłe przepisy GB nie są wcale dużo ciekawsze od naszych, lepiej pomyśleć o pomniejszych wysepkach wchodzących w skład UK/Common Wealth'u albo np. Cyprze.