Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega B x25xe krzesać moc czy swap?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 22 stycznia 2012 - 12:34

Posiadam Omegę B kombi z motorem 2.5 V6 z manualną skrzynią.
Generalnie to szukałem przy zakupie 3.0 ale tak wyszło, że trafiła mi się ta i tak bujam się nią już od półtora roku. ( w tym czasie sprzedawałem ją 2 razy ale w końcu zrobiłem ją na bogato jeśli chodzi o wszelakie sprawy mechaniczno elektryczno estetyczne i obecnie auto zostaje ze mną na nieco dłużej)

Tyle wstępu - chciałbym po prostu mieć więcej mocy w aucie bo wiadomo, że omega w kombi i 2.5 nie jest demonem, z drugiej zaś strony nie myślę żeby to auto uturbiać czy montować jakiś kompressor póki co bynajmniej bo moja wiedza jeszcze nie sięga tak daleko, więc po kolei na spokojnie.

Pytanie jest następujące czy krzesać moc z x25xe jeśli tak to co trzeba by zmienić w serii?
z tego co ja się orientuję już to na pewno wałki ssące z x30xe na pewno, lżejsze koło zamachowe ale nie wiem z czego podejdzie aby to było plug&play do seryjnej skrzyni?
Dalej kolektor dolotowy i wydechowy też dać z x30xe? Puszka na pająk ten rezonator powietrza ala mantzel? co jeszcze? wywalenie egra? jakiś tuning odmy coby się nie zapychała?
Da to jakieś sensowne efekty? czy nie warto i po prostu wymienić silnik na x30xe, który podejdzie P&P z tego co się orientuję i w tym przypadku wymienić zamach na lekki (jaki?) i kolektory też bo 2.5 ma mniejsze chyba i będzie silnik zmulony więc wymieniam kolektory dolot i wydechowy? na te z x30xe czy komputer też muszę dać wówczas z x30xe?

A może walnąć y32se słupek dołożyć kolektory z x30xe pokrywy alu z vectry to już mam u siebie założone na 2.5 bo cewki bym zostawił te stare. Tylko teraz pytanie czy to się opłaca w ogóle? czy 3.2 na takim mixie z x25xe i kolektorach z x30xe (komputer jaki wówczas z x30xe tak? bo w y32se są 4 sondy to chyba nie będzie dobrze wówczas działało więc komp musi być z x30xe?) będzie chodziło dobrze? czy będzie zamulone to 3.2 do poziomu 3.0?

wiem, że się strasznie rozpisałem ale potrzebuję tych informacji a jestem jeszcze dosyć zielony w tym temacie forum czytałem ale jakby nigdzie znalazłem odp na wszystkie te moje pytania.
Pomóżcie powiedzcie co się najbardziej opłaca bo jeśli 3.2 będzie chodziło jak 3.0 to jaki sens jest wydawania +1000zl za sam motor?
tak samo jeśli z 2.5 nie wyciągnę tych min 210 koników to też lipa już wolę swapnąć wszystko w wersji P&P

aha dodam, że do zwykłej jazdy będzie tam sekwencja lpg w zasadzie jest cały czas ale w nowym motorze też będzie wink.gif
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2012 - 12:37

forum czytałem ale jakby nigdzie znalazłem odp na wszystkie te moje pytania

To chyba źle szukałeś, bo przerabiane to było już parę razy. Szukajka w dłoń i jazda :ok:

#3 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 22 stycznia 2012 - 13:18

wiem, ze było wiele ale nie mogę znaleźć co do opłacalności wsadzania 3.2 na soft i graty z 3.0 a to mnie obecnie najbardziej interesuje ...doczytałem w końcu, ze jednak x25xe jest słabszy od x30xe pod względem tez momentu i wał tez jest inny i nie wiem jak ma się to do swapu czy wał też trzeba zmienić tzn żeby lepiej chodziło i o to zmulenie 3.2 na kompie z 3.0 bo już się pogubiłem
tak samo zamach już też czytam i oczy mi wypływają z c20xe pasuje ale trzeba dystans dać tak?
jeśli chodzi o wszelakie dystanse etc to sam sobie zrobię tylko nie widzę wymiarów nigdzie ...

znalazłem takie coś:
W C20LET występuje tylko koło 9,5kg i tarcza sprzęgła na 14zębów.
W C20XE występuje koło jak wyżej lub 6,5kg. Do każdego koła jest odpowiadający docisk.
Tarcza sprzęgła z C20XE nie pasuje do omegi bo ma inny wieloklin.
Można zrobić mix czyli koło 6,5kg z dociskiem i tarcza z LETa.
Ani docisk ani tarcza z X30XE i X25XE nie będzie pasowała.
czyli trzeba gratów poszukać..
ale niech ktoś powie czy opłaca się 3.2 wsadzać na śmieciach z 3.0

#4 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2012 - 13:39

oplacac sie oplaca ,ale 3.2 nie dostaniesz jak to napisles za 1000zl.
Mozesz wstawic: 3.0+kolektory z 3.2,lekkie kolo,puszke,most 4.22,egr off i powinno byc git.
Wszystko zalezy jaki masz budzet na to.

#5 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 stycznia 2012 - 13:42

ale niech ktoś powie czy opłaca się 3.2 wsadzać na śmieciach z 3.0

Nie wiem co to znaczy opłacalne. Tuning to choroba i to na pewno nie opłacalna...
Poczytaj trochę bo odpowiedź na Twoje jest na forum.

#6 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 22 stycznia 2012 - 13:48

chciałbym się zmieścić w ok 4000 - 5000zł w międzyczasie chcę kupić całkowicie nowe sprzęgło właśnie do tego...
x30xe kupie w granicach 1800 - 2300zł tak myślę, a y32se to koszt pewnie min 3000zł stąd zastanawiam się co lepiej dać, żeby zrobić to ok..nie musi mieć nie wiadomo jakiej mocy ważne, żeby elegancko to pracowało ...juz te 211 KM z3.0 to 40 koników więcej niż w mojej 2.5 więc jeśli zamach i puszka dodadzą mu jeszcze wigoru a różnica między takim x30xe a y32se będzie już nie duża to po co przepłacać?
czy będzie eto duża różnica? i czy takie 3.0 odprężać? dawać jakąś przekładkę pomiędzy uszczelki głowic? jest to do dostania? czy do generalnie serii nie jest to potrzebne?
bo tak myślę, że jak kupię silnik to powymieniam wszelakie oringi i uszczelki i splanuje głowice... coby to miało ręce i nogi

#7 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 stycznia 2012 - 16:41

czy będzie eto duża różnica? i czy takie 3.0 odprężać? dawać jakąś przekładkę pomiędzy uszczelki głowic? jest to do dostania? czy do generalnie serii nie jest to potrzebne?

Chłopie, jak ty tuning n/a chcesz zaczynać od odprężania to jeszcze sporo czytania i nauki przed Tobą...:masakra:

#8 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 22 stycznia 2012 - 17:54

hmm no pisałem, że jestem zielony w temacie, dużo czytam trochę mi się to miesza wszystko ale staram się zapisywać sobie to co już jest jasne, żeby nie było :D Stąd też zadaję pytania coby więcej się rozjaśniło ... swoją drogą zanim wsadzę nowy silnik chcę go odświeżyć i zrobić to co będzie trzeba póki jeszcze nie będzie w aucie dlatego zapytałem o odprężenie choć gdzieś słyszałem, ze 3.2 jest już odprężone? ale nie potwierdziłem nigdzie tej informacji, tak sobie pomyślałem, że gdyby kiedyś wpadł jakiś pomysł montażu jakiegoś kompressora czy coś to sprawę z rozbieraniem silnika miałbym z głowy

#9 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2012 - 18:12

tak sobie pomyślałem, że gdyby kiedyś wpadł jakiś pomysł montażu jakiegoś kompressora czy coś to sprawę z rozbieraniem silnika miałbym z głowy

Phantom sie kompresuje.

#10 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 22 stycznia 2012 - 18:25

wiem, wiem :D staram się kraść mu trochę wiedzy ;) teraz wszystko przy omedze robię u niego, pokrywy też zakładał..i silnik tez będę u niego wrzucał ja nie mam garażu niestety :(

#11 OFFLINE   hemi

hemi
  • 48 postów
  • Dołączył: 19-03-2011
  • Skąd: Większyce

Napisany 22 stycznia 2012 - 19:23

Zainteresowała mnie sprawa lekkiego zamachu.Ktoś może już przerabiał ten temat w x30xe?

#12 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2012 - 19:31

Tak, sipa, ILKU, serek, hubi

#13 OFFLINE   hemi

hemi
  • 48 postów
  • Dołączył: 19-03-2011
  • Skąd: Większyce

Napisany 22 stycznia 2012 - 21:18

Dave,znajdę na forum temat co i jak w tej sprawie czy wałkujemy go tutaj?:)

#14 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 stycznia 2012 - 21:58

Tak:
http://forum.omegakl...ead.php?t=57650
http://forum.omegakl...?t=62279&page=5

#15 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 22 stycznia 2012 - 21:59

Możemy tutaj, nie będzie mi to przeszkadzało... zawsze to odświeży się temat bo tam zadymy były z tymi kołami :D ale w końcu zostało pojaśnione co i jak ja przebrnąłem przez całe te tematy dokładnie te 2 co ILKU podał

#16 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 23 stycznia 2012 - 12:00

lekki zamach x30xe (wkreca sie niesamowicie:D ) :
-kolo zamachowe od: astra gsi, calibra, vectra - 2.0 16v C20XE
-docisk C20XE
-tarcza sprzegla vectra b 2.5 v6, calibra c20let (228mm) (wazne, zeby to jezdzilo w skrzyniach F25/F28 - odpowiedniki naszych R25/R28).
-lozysko omegowe, albo kombinowac jak ILKU od C20XE
-sruby 8szt. zamach - silnik . tylko oryginal, nie pamietam numerow. chyba sa w temacie kola c20xe
-sruby 6szt. docisk - zamach. nr GM: 0666784 w ASO 2.64zl/szt.
-tulejka od ILKU + sruby M6 x 40mm 3szt na leb soczewkowy imbusowy.

ostateczny koszt, to ok. 850zl razem z plynami, i pierdolami, ktore wynikly po drodze.

ja robilbym silnik 2.5, fajnie tak podlubac:) a na gotowca przychodzic, to lipa :(

#17 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 stycznia 2012 - 12:19

Nie wiem co to znaczy opłacalne. Tuning to choroba i to na pewno nie opłacalna...
Poczytaj trochę bo odpowiedź na Twoje jest na forum.


To najlepsza odpowiedź. Z punktu widzenia czystej ekonomii, to te 4-5 koła lepiej dołożyć do tego co uzyskasz ze sprzedaży obecnego auta i wejść w 3.2. Masz nominalne ponad 210 koni, poprawny osprzęt i młodsze nadwozie. Do tego jak piszesz oczekiwane parametry dynamiki. Fabrykę mozna poprawić, ale to spora sztuka i sporo kosztuje.

#18 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 23 stycznia 2012 - 14:52

tylko w teorii to się sprawdzi w praktyce nie, bo w swój samochód wsadziłem już kupę kasy bo lubię żeby wszystko było ok na obecną chwilę zawieszenie, silnik etc jest w bdb stanie, buda też bo wszelaka korozja została usunięta i wszystko polakierowane, wymieniłem też wnętrze itp itd wszystko pochłonęło znaczne środki - teraz kupując nowe auto za ten nie wezmę tyle co wsadziłem to raz a do nowego zaś trzeba wsadzać bo zawsze coś trzeba dlatego mój zostaje.

#19 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 stycznia 2012 - 15:18

Inwestycji nie odzyska się przy odsprzedaży, to wiadomo od zawsze. Usunięcie wszelkiej korozji, no gratulacje dobrego samopoczucia, ale możesz być niemile zaskoczony po zimie. Na to nie ma gwarancji niestety, a rdza nie śpi i działa tam, gdzie się nie spodziewasz.

#20 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 23 stycznia 2012 - 15:29

wiem :D przy robieniu jednego odkryłem drugą, no ale ujmijmy to tak - to co wyłazi jest robione na bieżąco , podwozie jest zdrowe reszta jak mówię tak to już z tymi rdzewiuchami jest. reszta porobiona może nie jest to demo car ale oprócz niedziałającego tempomatu to nie ma się do czego przyczepić. Kupno nowego auta wiąże się z pakietem startowym plus coś jeszcze zwykle się coś znajdzie i zaś koszta trochę mi się nie chce na nowo kasy wywalać, a komuś sprzedawać dobre auto tylko po to żeby mieć mocniejszy silnik to już wolę wydać kasę i wymienić ten silnik zwłaszcza, że pasuje większość plug&play..chyba, żeby kupić coś innego niż omegę to wtedy można przeboleć bo to zmiana na inny ;)