Kod błedu 0130??
#1 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2007 - 08:44
Kontrolka raz sie swieci raz nie ,czy normalnie mozna z tym jesdzić??
http://img517.images.../0001573ib8.jpg
Była,a teraz jest 2.0 16V-98r
http://www.fotosik.p...e763884cc3.html
http://www.fotosik.p...dfb4edc2fd.html
#2 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2007 - 09:14
#3 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2007 - 09:18
http://img517.images.../0001573ib8.jpg
Była,a teraz jest 2.0 16V-98r
http://www.fotosik.p...e763884cc3.html
http://www.fotosik.p...dfb4edc2fd.html
#4 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2007 - 09:22
Czy musze wymieniac czy cos sie stanie jak bede tak jezdził?? Na allegro jest sporo sond do omegi i rożne ceny od 75zł do 220 czym sie kierowac przy zakupie nowej?
Oryginal albo ewentualnie NTK
#5 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2007 - 10:09
Jesli nie ma innych bledow i wszystko jest ok a problem wystepuje i na lpg oraz na benz to na 99 % pada sonda. Przypominam ze uklad samodiagnostyki nie jest taki idealny i np nie wie ze siadl katalizator lub jest wtrysk zapieczonyi nie ma takiego kodu bledu. Najlepiej to odpal motor na benz. i w momencie gdy zaswieci check engine wez voltomierz i srawdz jakie napiecie daje sonda , to samo zrob na lpg to pozwoli okreslic z bardzo duzo dokladnoscia czy to sonda. Osobiscie uwazam ze to ona zaczyna sie konczyc - ale trzeba to sprawdzic.
P.S. poszukaj na forum juz pisalem jak i gdzie podlaczyc miernik oraz jakie info jest wazne podczas odczytu wskazan. Pozdrawiam
[B]
#6 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2007 - 10:20
http://img517.images.../0001573ib8.jpg
Była,a teraz jest 2.0 16V-98r
http://www.fotosik.p...e763884cc3.html
http://www.fotosik.p...dfb4edc2fd.html
#7 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2007 - 10:34
#8 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2007 - 19:44
Ostatnio z takim efektem spotkalem sie w 2,0 8v i efekt taki jak opisywany a problem tkwil w za duzej zwloce czasowej miedzy wylaczeniem benz. a dostarczeniem lpg do silnika (uboga mieszanka) i KONCZACYMI SIE WTRYSKAMI GAZOWYMI......ups
[B]
#9 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2007 - 11:01
kiedys gdzies czytalem ze po 20 odpaleniach jezeli bedzie dobrze to blad sam sie skasuje?? czy jest to prawda czy musze jechac do elekrtyka?
#10 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2007 - 13:06
Tak, to prawda. Po 20 odpaleniach bez błedu, stary bład ulega skasowaniu.kiedys gdzies czytalem ze po 20 odpaleniach jezeli bedzie dobrze to blad sam sie skasuje?? czy jest to prawda czy musze jechac do elekrtyka?
#11 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2007 - 18:44
kurcze a orientuje sie moze ktos jak wyglada sprawa podlaczenia nowej sony? tzn kupilem sonde ale byla bez kostki.. w instrukcji bylo napisane ze nalezy podlacyzc ta stara kostke problem pojawil sie po wykreceniu tej starej.. okazalo sie ze stara sonda ma kable oznaczone roznymi kolorami (czerwony, czarny, zolty i szary) natomiast ta nowa ma tylko szary, czarny i dwa biale (od grzania) ktos sie wie jak to podlaczyc? czy jezeli zle podlaczylem sonde spale ja? dodam ze auto jezdzi mi normalnie nic sie nie dzieje tylko ten blad.. odlaczylem aku na godzinke niestety blad nie ulegl skasowaniu.. check gasnie mi odrazu po odpaleniu i po paru km znow sie zapala... zaczynam sie zastanawiac czy to napewno sonda padla.. mozecie mi podpowiedziec jak sprawdzic dokladnie co powoduje ta usterke?Tak, to prawda. Po 20 odpaleniach bez błedu, stary bład ulega skasowaniu.kiedys gdzies czytalem ze po 20 odpaleniach jezeli bedzie dobrze to blad sam sie skasuje?? czy jest to prawda czy musze jechac do elekrtyka?
#12 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2007 - 21:21
NA PEWNO W 2,0 16 V i oplowskim 1,8 16v (do roku 99)NIE WSZYSTKIE BLEDY ZOSTANA W TEN SPOSOB USUNIETE.
3 m-ce temu pomagalem kumplowi przy robieniu omegi 95 rok x20xev kombi w ktorej padl czujnik polozenia walka rozrzadu a przy okazji odbilo sie jej gazem tak powaznie ze z przeplywki i czujnika temp zostalo tylko wspomnienie (instalka to Igen bez zamontowanego miksera) bledy przy "spinaczu to sonda lambda wysokie i niskie napiecie, przeplywka, i czujnik walka (czujnika temp nie pokazywalo) po wymianie wszsytkich elementow (oprocz sondy) okazalo sie ze motor wkreca sie ladnie na obroty , odpala, obroty jak drut itd generalnie ok, jednak check nie zgasl, odpiecie aku na 2 godz spowodowalo zgasniecie kontrolki po kilkuminutowej pracy silnika na biegu jalowym, jednak po ponownym "spinaczu" byly wszystkie poprzednie bledy oprocz bledow sondy. W wykasownaiu pomogl tech.
Jezeli chodzi o podlaczenie uniwersalnej sondy to juz o tym bylo poszukaj w dziale lpg - tak mi sie wydaje, nie pamietam teraz ale na 100% czarny to sygnal wiec czarny laczysz z czarnym i teraz trzeba jeszcze znalezc masowy - bez dobrej masy sonda nie bedzie pracowac - NAWET MASA BRANA Z WYDECHU TO LIPA DLA SONDY (grzanie sondy to sprawa drugorzedna) jak chcesz poszukac masy we wtyczce to omomierz do reki jeden przewod do masy sam albo - akum. a drugim szukasz mase w kostce to tyle.
Nudzilem sie i tu masz podlaczenie sondy: http://forum.omegakl...read.php?t=4597
[poprawiłem link]
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2007 - 15:34
kurcze a orientuje sie moze ktos jak wyglada sprawa podlaczenia nowej sony? tzn kupilem sonde ale byla bez kostki.. w instrukcji bylo napisane ze nalezy podlacyzc ta stara kostke problem pojawil sie po wykreceniu tej starej.. okazalo sie ze stara sonda ma kable oznaczone roznymi kolorami (czerwony, czarny, zolty i szary) natomiast ta nowa ma tylko szary, czarny i dwa biale (od grzania) ktos sie wie jak to podlaczyc? czy jezeli zle podlaczylem sonde spale ja? dodam ze auto jezdzi mi normalnie nic sie nie dzieje tylko ten blad.. odlaczylem aku na godzinke niestety blad nie ulegl skasowaniu.. check gasnie mi odrazu po odpaleniu i po paru km znow sie zapala... zaczynam sie zastanawiac czy to napewno sonda padla.. mozecie mi podpowiedziec jak sprawdzic dokladnie co powoduje ta usterke?
a czy napewno kupiles sonde 0-5 V ? bo cos mi sie wydaje ze nie
#15 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2007 - 16:22
#16 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2007 - 09:41
NA BENIE TAKI sam objaw. sonda 0,5v czyli na 4 kableKolego a masz LPG w tej omie : : Może warto najpierw sprawdzić czy jej się nie ulewa od gazu i wywala czeka,sprawdź jak jest na benie a dopiero zmieniaj sondy
#17 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2007 - 20:21
#18 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2007 - 20:23
Panowie do dzis nie moge sobie poradzic z sonda (kod 0130) kupilem nowa sonde, skasowalem blad techem i po jakims czasie blad znow wyskakuje.. Dzieje sie to zarowno na benzynie jak i na gazie. Wyczytalem ze pod tym samym kodem moze kryc sie usterka przeplywomierza lub katalizatora lub tez sondy... Wykluczam sonde bo byla sprawdzana i dziala, katalizator raczej tez bo jakby padl to auto dosc znacznie straciloby moc (tak mi sie wydaje), Przeplywomierza nie umiem sprawdzic.. Jestem w martwym punkcie, nie mam juz zadnego pomyslu. Moze ktos spotkal sie juz z taka usterka albo ma jakis pomysl ? Prosze o porade
zagadaj z kims z twoich okolic kto ma opel scanner to ci zdiagnozuje. a moze gdzies moment wpiecia LPG w obwod sondy pada ?
#19 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2007 - 21:14
#20 OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2007 - 15:23