Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kod błedu 0130??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Sławek

Sławek
  • 87 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 28 lipca 2007 - 08:44

Witam! Zczytałem dzis bład z mojej omci i wyszło mi 0130 czyli coś z sonda czy trzeba wymieniac czy cos innego zrobic ?? Dodam że auto na gazie.
Kontrolka raz sie swieci raz nie ,czy normalnie mozna z tym jesdzić??

#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2007 - 09:14

Normalne to nie jest ale w autkach z gazem czasami sie pojawia taki błąd.

#3 OFFLINE   Sławek

Sławek
  • 87 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 28 lipca 2007 - 09:18

Czy musze wymieniac czy cos sie stanie jak bede tak jezdził?? Na allegro jest sporo sond do omegi i rożne ceny od 75zł do 220 czym sie kierowac przy zakupie nowej?

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lipca 2007 - 09:22

Czy musze wymieniac czy cos sie stanie jak bede tak jezdził?? Na allegro jest sporo sond do omegi i rożne ceny od 75zł do 220 czym sie kierowac przy zakupie nowej?



Oryginal albo ewentualnie NTK




 


#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2007 - 10:09

"Normalne to nie jest ale w autkach z gazem czasami sie pojawia taki błąd" -eeeeeeeeeee jacekczewa no wlasnie to nie jest normalne i jesli pojawia sie przy lpg oznacza awarie czegos - czego????? to wlasnie trzeba znalezc. Przypominam ze bledy sondy beda wystepowaly gdy bedzie tez padniety przeplywomierz, katalizator, zle ustawiona emulacja sondy, zapieczony wtryskiwacz itd...
Jesli nie ma innych bledow i wszystko jest ok a problem wystepuje i na lpg oraz na benz to na 99 % pada sonda. Przypominam ze uklad samodiagnostyki nie jest taki idealny i np nie wie ze siadl katalizator lub jest wtrysk zapieczonyi nie ma takiego kodu bledu. Najlepiej to odpal motor na benz. i w momencie gdy zaswieci check engine wez voltomierz i srawdz jakie napiecie daje sonda , to samo zrob na lpg to pozwoli okreslic z bardzo duzo dokladnoscia czy to sonda. Osobiscie uwazam ze to ona zaczyna sie konczyc - ale trzeba to sprawdzic.
P.S. poszukaj na forum juz pisalem jak i gdzie podlaczyc miernik oraz jakie info jest wazne podczas odczytu wskazan. Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   Sławek

Sławek
  • 87 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 28 lipca 2007 - 10:20

Wielkie dzieki kolego ,zrobie jak piszesz! Z autem nic sie nie dzieje jezdzi normalnie ja zawsze tylko kontrolka nieraz sie zapala.

#7 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2007 - 10:34

tak kczech ale koledze zapala sie od czasu do czasu, z reszta u mnie tez potrafi zapalic sie raz-dwa na miesiąc, a sonda pracuje poprawnie. Moze miec na to wpływ sklad mieszanki , nawet jakosc gazu. Od razu nie wymienialbym sondy bo to wyrzucanie kasy w bloto.napisalem ze to nie jest normalne.... poza tym jak wiemy sterowniki w naszych omkach mają klopoty z akceptacją gazu, niestety chyba są zbyt wymagające :wink:

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2007 - 19:44

ok, moje zdanie na temat "adaptacji silnika" do lpg jest jedno - NIE MA TAKIEJ OPCJI i juz kiedys o tym pisalem (nie jezeli chodzi o sterownik ktory uzyto w 2,0 16v ale to temat inny moze ktos uruchomi taki temat to pogadammy). Jacekczewa oczywiscie ze masz racje ze nie ma co w ciemno wywalac pieniedzy i dlatego proponuje tescik ktory pare rzeczy wyeliminuje lub potwierdzi.
Ostatnio z takim efektem spotkalem sie w 2,0 8v i efekt taki jak opisywany a problem tkwil w za duzej zwloce czasowej miedzy wylaczeniem benz. a dostarczeniem lpg do silnika (uboga mieszanka) i KONCZACYMI SIE WTRYSKAMI GAZOWYMI......ups
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 16 sierpnia 2007 - 11:01

witam. podepne sie pod stary temat mam problem wlasnie ze sada.. wywalal mi blad 0130 pojezdzilem tak miesiac, zmienilem sonde na nowa. Sonda byla bez kostki zamiast kabli oznaczonych kolorami (zolty, czerwony czarny i bialy) miala 2 biale, czarny i szary.. oczywiscie sonda uniwersalna czyli nie bylo kostki... polaczylem kable zaczynajac od czarnego i jadac po kolei w lewa strone czyli tak jak wychodza na tej starej.. podlaczylem sonde i okazauje sie ze blad jest nadal pokazywany .. i teraz moje pytanie do was.. blad pokazuje sie poniewaz nie zostal skasowany i jest ciagle w pamieci chociaz sonda moze dzialac poprawnie? czy zle podlaczylem sonde i umarla?

kiedys gdzies czytalem ze po 20 odpaleniach jezeli bedzie dobrze to blad sam sie skasuje?? czy jest to prawda czy musze jechac do elekrtyka?

#10 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2007 - 13:06

kiedys gdzies czytalem ze po 20 odpaleniach jezeli bedzie dobrze to blad sam sie skasuje?? czy jest to prawda czy musze jechac do elekrtyka?

Tak, to prawda. Po 20 odpaleniach bez błedu, stary bład ulega skasowaniu.

#11 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 16 sierpnia 2007 - 18:44

kiedys gdzies czytalem ze po 20 odpaleniach jezeli bedzie dobrze to blad sam sie skasuje?? czy jest to prawda czy musze jechac do elekrtyka?

Tak, to prawda. Po 20 odpaleniach bez błedu, stary bład ulega skasowaniu.

kurcze a orientuje sie moze ktos jak wyglada sprawa podlaczenia nowej sony? tzn kupilem sonde ale byla bez kostki.. w instrukcji bylo napisane ze nalezy podlacyzc ta stara kostke problem pojawil sie po wykreceniu tej starej.. okazalo sie ze stara sonda ma kable oznaczone roznymi kolorami (czerwony, czarny, zolty i szary) natomiast ta nowa ma tylko szary, czarny i dwa biale (od grzania) ktos sie wie jak to podlaczyc? czy jezeli zle podlaczylem sonde spale ja? dodam ze auto jezdzi mi normalnie nic sie nie dzieje tylko ten blad.. odlaczylem aku na godzinke niestety blad nie ulegl skasowaniu.. check gasnie mi odrazu po odpaleniu i po paru km znow sie zapala... zaczynam sie zastanawiac czy to napewno sonda padla.. mozecie mi podpowiedziec jak sprawdzic dokladnie co powoduje ta usterke?

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2007 - 21:21

Lord Craven jestes w bledzie to zalezy jaki blad ulegnie wykasowaniu po przyslowiowych 20 odpaleniach. DO WSZYSTKICH:
NA PEWNO W 2,0 16 V i oplowskim 1,8 16v (do roku 99)NIE WSZYSTKIE BLEDY ZOSTANA W TEN SPOSOB USUNIETE.
3 m-ce temu pomagalem kumplowi przy robieniu omegi 95 rok x20xev kombi w ktorej padl czujnik polozenia walka rozrzadu a przy okazji odbilo sie jej gazem tak powaznie ze z przeplywki i czujnika temp zostalo tylko wspomnienie (instalka to Igen bez zamontowanego miksera) bledy przy "spinaczu to sonda lambda wysokie i niskie napiecie, przeplywka, i czujnik walka (czujnika temp nie pokazywalo) po wymianie wszsytkich elementow (oprocz sondy) okazalo sie ze motor wkreca sie ladnie na obroty , odpala, obroty jak drut itd generalnie ok, jednak check nie zgasl, odpiecie aku na 2 godz spowodowalo zgasniecie kontrolki po kilkuminutowej pracy silnika na biegu jalowym, jednak po ponownym "spinaczu" byly wszystkie poprzednie bledy oprocz bledow sondy. W wykasownaiu pomogl tech.

Jezeli chodzi o podlaczenie uniwersalnej sondy to juz o tym bylo poszukaj w dziale lpg - tak mi sie wydaje, nie pamietam teraz ale na 100% czarny to sygnal wiec czarny laczysz z czarnym i teraz trzeba jeszcze znalezc masowy - bez dobrej masy sonda nie bedzie pracowac - NAWET MASA BRANA Z WYDECHU TO LIPA DLA SONDY (grzanie sondy to sprawa drugorzedna) jak chcesz poszukac masy we wtyczce to omomierz do reki jeden przewod do masy sam albo - akum. a drugim szukasz mase w kostce to tyle.
Nudzilem sie i tu masz podlaczenie sondy: http://forum.omegakl...read.php?t=4597

[poprawiłem link]

#13 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 20 sierpnia 2007 - 11:27

dzieki wielkie.

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 sierpnia 2007 - 15:34

kurcze a orientuje sie moze ktos jak wyglada sprawa podlaczenia nowej sony? tzn kupilem sonde ale byla bez kostki.. w instrukcji bylo napisane ze nalezy podlacyzc ta stara kostke problem pojawil sie po wykreceniu tej starej.. okazalo sie ze stara sonda ma kable oznaczone roznymi kolorami (czerwony, czarny, zolty i szary) natomiast ta nowa ma tylko szary, czarny i dwa biale (od grzania) ktos sie wie jak to podlaczyc? czy jezeli zle podlaczylem sonde spale ja? dodam ze auto jezdzi mi normalnie nic sie nie dzieje tylko ten blad.. odlaczylem aku na godzinke niestety blad nie ulegl skasowaniu.. check gasnie mi odrazu po odpaleniu i po paru km znow sie zapala... zaczynam sie zastanawiac czy to napewno sonda padla.. mozecie mi podpowiedziec jak sprawdzic dokladnie co powoduje ta usterke?



a czy napewno kupiles sonde 0-5 V ? bo cos mi sie wydaje ze nie




 


#15 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 sierpnia 2007 - 16:22

Kolego a masz LPG w tej omie :?: :?: Może warto najpierw sprawdzić czy jej się nie ulewa od gazu i wywala czeka,sprawdź jak jest na benie a dopiero zmieniaj sondy

#16 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 21 sierpnia 2007 - 09:41

Kolego a masz LPG w tej omie :?: :?: Może warto najpierw sprawdzić czy jej się nie ulewa od gazu i wywala czeka,sprawdź jak jest na benie a dopiero zmieniaj sondy

NA BENIE TAKI sam objaw. sonda 0,5v czyli na 4 kable

#17 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 25 sierpnia 2007 - 20:21

Panowie do dzis nie moge sobie poradzic z sonda (kod 0130) kupilem nowa sonde, skasowalem blad techem i po jakims czasie blad znow wyskakuje.. Dzieje sie to zarowno na benzynie jak i na gazie. Wyczytalem ze pod tym samym kodem moze kryc sie usterka przeplywomierza lub katalizatora lub tez sondy... Wykluczam sonde bo byla sprawdzana i dziala, katalizator raczej tez bo jakby padl to auto dosc znacznie straciloby moc (tak mi sie wydaje), Przeplywomierza nie umiem sprawdzic.. Jestem w martwym punkcie, nie mam juz zadnego pomyslu. Moze ktos spotkal sie juz z taka usterka albo ma jakis pomysl ? Prosze o porade

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 sierpnia 2007 - 20:23

Panowie do dzis nie moge sobie poradzic z sonda (kod 0130) kupilem nowa sonde, skasowalem blad techem i po jakims czasie blad znow wyskakuje.. Dzieje sie to zarowno na benzynie jak i na gazie. Wyczytalem ze pod tym samym kodem moze kryc sie usterka przeplywomierza lub katalizatora lub tez sondy... Wykluczam sonde bo byla sprawdzana i dziala, katalizator raczej tez bo jakby padl to auto dosc znacznie straciloby moc (tak mi sie wydaje), Przeplywomierza nie umiem sprawdzic.. Jestem w martwym punkcie, nie mam juz zadnego pomyslu. Moze ktos spotkal sie juz z taka usterka albo ma jakis pomysl ? Prosze o porade


zagadaj z kims z twoich okolic kto ma opel scanner to ci zdiagnozuje. a moze gdzies moment wpiecia LPG w obwod sondy pada ?




 


#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2007 - 21:14

Beast dobrze mysli z tym wpieciem przez gazownikow. Najlepiej to znajdz miejsce polaczenia ecu lpg ze sonda - odepni9j sterownik lpg i zlacz przewod ktory przecial gazownik nastepnie odpal motor i zobacz co wtedy. Chyba ze gazownik nie rozcinal prtzewodu tylko wpial sie rownolegle co jest bledem montazowym .

#20 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 27 sierpnia 2007 - 15:23

tak tylko ze to samo dzieje sie na benzynie. tak wiec wydaje mi sie ze gaz nie ma z tym nic wspolnego