Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat sie ślizga


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 23 września 2009 - 10:17

Tak, czesc cisnienia ucieka z ukladu.

czyli o ile dobrze rozumiem pierścień ślizgowy między pompą a koszem sprzęgła przeciążeniowego należy szukać w małej misce ? Bo w dużej nic nie miałem .

#22 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2009 - 12:10

Tak, w malej.

#23 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 24 września 2009 - 00:26

Ciesze sie ze pomoglem. 1 bieg masz wzmacniany (jest ekstra tarczka) wiec jest zaprojektowany, zeby wytrzymac wiecej. Dlaczego? bo najwieksze przeciazaenia i przelozenia sa wlasnie podczas ruszania lub chocby tyrlania sie.
Potem masz juz drugi bieg, ktory prawie od razu sie wlacza wiec jako, ze tez przenosi duzy moment dostaje najwiecej.
To samo z manualem - zawsze bedzie sie najszybciej slizgal na 1 i 2 biegu, potem juz pojedzie.
Bedziesz naprawial skrzynie?


kupiłem pompę oleju od 2 litrówki czy daje takie same ciśnienia. Jak regulować luz po osiowyn wałków bo są w sprzedaży różnej grubości ślizgi?

#24 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 24 września 2009 - 07:19

michaś ,
co dokładnie będziesz wymieniał w swojej skrzyni ? Czy wymieniasz wszystkie uszczelnienia ? Robisz to sam czy robi Ci to gość od automatów ?
Pytam bo po objawach mam to samo co Ty .

#25 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2009 - 09:35

kupiłem pompę oleju od 2 litrówki czy daje takie same ciśnienia. Jak regulować luz po osiowyn wałków bo są w sprzedaży różnej grubości ślizgi?


Pompy sa identyczne wiec bedzie dawala tyle samo cisnienia.
Jesli chodzi o slizgi to daje sie grubsze po maszynowaniu obu elementow ktore sie uszkadzaja po peknieciu starego slizgu. O to jednak trzeba sie pytac w zakladach naprawczych, bo malo osob to robi. W Samko moze Ci cos doradza.

#26 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 25 września 2009 - 01:49

michaś ,
co dokładnie będziesz wymieniał w swojej skrzyni ? Czy wymieniasz wszystkie uszczelnienia ? Robisz to sam czy robi Ci to gość od automatów ?
Pytam bo po objawach mam to samo co Ty .

Robię sam wymieniam pompę i kosz sprzęgła przeciążeniowego pakiet uszczelnień i sprzęgła wszystkie prócz 3.

Pompy sa identyczne wiec bedzie dawala tyle samo cisnienia.
Jesli chodzi o slizgi to daje sie grubsze po maszynowaniu obu elementow ktore sie uszkadzaja po peknieciu starego slizgu. O to jednak trzeba sie pytac w zakladach naprawczych, bo malo osob to robi. W Samko moze Ci cos doradza.


Posiadasz może momenty dokręceń śrub asb

#27 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2009 - 10:57

Nie, nie trzymam takich informacji. Zreszta skrzyni nie tykalem juz dluzszy czas...pojawilo sie nowe wyzwanie z ktorym mozna sie zmierzyc - DIESEL :/

#28 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 25 września 2009 - 11:05

Nie, nie trzymam takich informacji. Zreszta skrzyni nie tykalem juz dluzszy czas...pojawilo sie nowe wyzwanie z ktorym mozna sie zmierzyc - DIESEL :/


A o co chodzi

#29 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2009 - 11:07

A o co chodzi


Tylko o to, ze skrzyni automatycznej nie robilem juz dluzszy czas wiec wiekszosc materialow albo usunalem albo zapomnialem. Aktualnie zmagam sie z dieslem, a konkretnie rozgryzam Common Rail

#30 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 25 września 2009 - 11:15

Tylko o to, ze skrzyni automatycznej nie robilem juz dluzszy czas wiec wiekszosc materialow albo usunalem albo zapomnialem. Aktualnie zmagam sie z dieslem, a konkretnie rozgryzam Common Rail


czyli pompo wtryski. a w jakim aucie

#31 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2009 - 11:23

Nie, Common Rail to pompa wysokiego cisnienia, listwa i wtryski piezo-elektryczne. Nawet VW odeszlo od pompowtryskow.
Focus TDCI. Moze zaloze nowy temat to sobie pogadamy

#32 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 04 października 2009 - 05:29

skrzynia zrobiona śmiga jak zła a jak ty sobie radzisz

#33 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 października 2009 - 10:05

Mam do was takie pytanie mianowicie wydaje mi się że sprzegło mi bardzo wysoko bierze, jak moge sprawdzić czy się slizga?

Do tej pory sprawdzałem na zasadzie że zaciągałem ręczny, włączałem 2 bieg i powoli puszczałem sprzęglo. Silnik gaśnie czyli teoretycznie docisk jest ok, mam okazje kupić teraz nowy orginalny komplet docisk, łożysko i tarcze, a następną okazję będe miał dopiero w grudniu.

#34 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 04 października 2009 - 10:28

moze to wcale nie sprzeglo tylko wysprzeglik ,koles wymienil sprzeglo na nowe a i tak podal bral prawie w podlodze, dopiero wymiana cylinderka pomogla.
moze masz gdzies przypowietrzone jak wyglada stan plynu nie masz nigdzie sladow wycieku???
pozdro

#35 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 października 2009 - 11:37

Nie mam śladu wycieku, a sprzęgło raz się zbiera raz nie więc może siedzi to co tym sprzęgłem steruje

#36 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 października 2009 - 11:42

Panowie, ale to temat o automacie, a nie manualu.

#37 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 04 października 2009 - 17:29

skrzynia zrobiona śmiga jak zła a jak ty sobie radzisz


po złożeniu jakie zauważyłeś zmiany ??? jest zrywniejsza , bardziej cicha ?
Ja jestem na etapie wymontowania skrzyni z omy , zdjąłem małą miskę i połamany brązowy ślizg trochę ciemnej mazi na dnie ale bez żadnych opiłków.

#38 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 04 października 2009 - 21:02

po złożeniu jakie zauważyłeś zmiany ??? jest zrywniejsza , bardziej cicha ?
Ja jestem na etapie wymontowania skrzyni z omy , zdjąłem małą miskę i połamany brązowy ślizg trochę ciemnej mazi na dnie ale bez żadnych opiłków.


delikatni zmienia biegi cicha to zawsze była, wogle się nie ślizga szykuj się na wymian pompy, kosza sprzęgła przeciążeniowego uszczelnień i wszystkich sprzęgieł może przekładek. Najdroższa jest pompa szukaj używki bo nowa jest bardzo droga.

#39 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 04 października 2009 - 21:56

szykuj się na wymian pompy, kosza sprzęgła przeciążenioweg

a gdzie je kupiłeś od magików od automatów ? jaki jest szacunkowy koszt żebym nie dal się wystawić ?

#40 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2009 - 09:12

delikatni zmienia biegi cicha to zawsze była, wogle się nie ślizga szykuj się na wymian pompy, kosza sprzęgła przeciążeniowego uszczelnień i wszystkich sprzęgieł może przekładek. Najdroższa jest pompa szukaj używki bo nowa jest bardzo droga.


Pompe i kosze wymienia sie na podstawie uszkodzen, a nie z "urzedu". Jezeli nie maja sladow zuzyc to nie trzeba ich ruszac.