Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat sie ślizga


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 14 września 2009 - 20:54

Witam. Początkowo zaczął się ślizgać 3 bieg potem 2 i po niedługim czasie 4. czy skończyły mi się tarczki. Skrzynia ma najechane 260000 km. Jak mógł bym sprawdzić ciśnienie pompy oleju. Proszę o pomoc bo zamierzam to zrobić sam.
Jeszcze jedno pytanie czy pompa oleju znajduje się w skrzyni.

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2009 - 16:43

Z boku na kolnierzu skrzyni jest sruba ktora trzeba odkrecic i przykrecic ktociec miernika cisnienia. Tylko tak zmierzysz faktyczne cisnienie.
Pompa jest w skrzyni, dokladnie pod kolnierzem przykrecanym do silnika. Odkrecasz go i pod spodem jest pompa.

#3 OFFLINE   bombay80

bombay80
  • 31 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: belfast

Napisany 15 września 2009 - 17:39

mam malenkie pytanie odnosnie slisgania sie asb
jakie objawy ma skrzynia slizgajaca sie nie wbija biegow tzn kreci obroty niechce przezucic czy moze wybija jakby na luz

#4 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 15 września 2009 - 19:25

Z boku na kolnierzu skrzyni jest sruba ktora trzeba odkrecic i przykrecic ktociec miernika cisnienia. Tylko tak zmierzysz faktyczne cisnienie.
Pompa jest w skrzyni, dokladnie pod kolnierzem przykrecanym do silnika. Odkrecasz go i pod spodem jest pompa.


Czyli ciśnienie wytwarzane jest przez konwerter ten przykręcany do koła zamachowego? a śruba w której części skrzyni jest przedniej, środkowej, czy tylnej. Jaka średnica jest tej śruby bo mogę przyrząd do pomiaru zrobić w pracy. I najważniejsze pytanie jakie powinno być ciśnienie. Sory za tyle pytań ale nie mam garażu żeby to teraz sprawdzić. Dostęp do garażu będę miał w poniedziałek ale wtedy chcę ruszyć na maksa ze zrobieniem tego.

#5 OFFLINE   bombay80

bombay80
  • 31 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: belfast

Napisany 15 września 2009 - 19:37

Czyli ciśnienie wytwarzane jest przez konwerter ten przykręcany do koła zamachowego? a śruba w której części skrzyni jest przedniej, środkowej, czy tylnej. Jaka średnica jest tej śruby bo mogę przyrząd do pomiaru zrobić w pracy. I najważniejsze pytanie jakie powinno być ciśnienie. Sory za tyle pytań ale nie mam garażu żeby to teraz sprawdzić. Dostęp do garażu będę miał w poniedziałek ale wtedy chcę ruszyć na maksa ze zrobieniem tego.


z grzecznosci mógłbys odpowiedziec na pytanie nie tylko ty sie borykasz z problemami moge wskoczyc pod auto jutro to ci sprawdze;) ja mam skrzynke ar25 niewiem czy otwor ma ten sam ale prawdopodobnie tak

#6 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 15 września 2009 - 20:01

mam malenkie pytanie odnosnie slisgania sie asb
jakie objawy ma skrzynia slizgajaca sie nie wbija biegow tzn kreci obroty niechce przezucic czy moze wybija jakby na luz


Sorki. objawy są takie że automat zmieni bieg ale przy wciśnięciu gazu mocniej obroty silnika rosną a auto się nie rozpędza lub rozpędza się bardzo wolno.

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2009 - 20:20

Czyli ciśnienie wytwarzane jest przez konwerter ten przykręcany do koła zamachowego? a śruba w której części skrzyni jest przedniej, środkowej, czy tylnej. Jaka średnica jest tej śruby bo mogę przyrząd do pomiaru zrobić w pracy. I najważniejsze pytanie jakie powinno być ciśnienie. Sory za tyle pytań ale nie mam garażu żeby to teraz sprawdzić. Dostęp do garażu będę miał w poniedziałek ale wtedy chcę ruszyć na maksa ze zrobieniem tego.


Nie. Tu masz zdjęcia
http://www.omegaowne...?num=1183142571
Obudowa pompy jest na zdjęciu 7, a sama pompa na 9.
A jeśli chodzi o mierzenie ciśnienia to masz zdjęcie poniżej (nie jest to skrzynia od Omegi, ale sama skrzynia jest taka sama). Biała naklejka po lewej - patrz na dół od niej. Są dwie śruby - to ta M8. Tam podłączasz króciec i sprawdzasz ciśnienie.
http://www.freddiest...om/CIMG2918.JPG

#8 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 15 września 2009 - 20:50

Nie. Tu masz zdjęcia
http://www.omegaowne...?num=1183142571
Obudowa pompy jest na zdjęciu 7, a sama pompa na 9.
A jeśli chodzi o mierzenie ciśnienia to masz zdjęcie poniżej (nie jest to skrzynia od Omegi, ale sama skrzynia jest taka sama). Biała naklejka po lewej - patrz na dół od niej. Są dwie śruby - to ta M8. Tam podłączasz króciec i sprawdzasz ciśnienie.
http://www.freddiest...om/CIMG2918.JPG


Dzięki jesteś ******....

Mógł byś wrzucić resztę tych zdjęć

I podać wartość ciśnienia

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2009 - 21:19

Dzięki jesteś ******....

Mógł byś wrzucić resztę tych zdjęć

I podać wartość ciśnienia


Po prostu wiem jak to boli jak chcesz coś zrobić sam a nie wiesz dokładnie jak. Mi wielu dobrych ludzi pomogło więc pomagam i ja.
Napisz jakie jeszcze chcesz zdjęcia.
A jeśli chodzi o ciśnienia to masz w załączonej tabelce. Są to wartości dla Isuzu, ale z tą samą skrzynią, więc Twoje odczyty powinny być podobne. Np raz po zamianie pompy ciśnienie skoczyło ze 120 do 205 PSI na R przy stall test.

Dodany obrazek Dodany obrazek

#10 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 16 września 2009 - 05:56

Po prostu wiem jak to boli jak chcesz coś zrobić sam a nie wiesz dokładnie jak. Mi wielu dobrych ludzi pomogło więc pomagam i ja.
Napisz jakie jeszcze chcesz zdjęcia.
A jeśli chodzi o ciśnienia to masz w załączonej tabelce. Są to wartości dla Isuzu, ale z tą samą skrzynią, więc Twoje odczyty powinny być podobne. Np raz po zamianie pompy ciśnienie skoczyło ze 120 do 205 PSI na R przy stall test.

Dodany obrazek Dodany obrazek


Dzięki a czy jest jakiś zawór do regulacji ciśnień. A zdjęcia to najlepiej przydały by się wszystkie.

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2009 - 09:51

Dzięki a czy jest jakiś zawór do regulacji ciśnień. A zdjęcia to najlepiej przydały by się wszystkie.


Cisnienie reguluje elektrozawor w malej misce i nie mozna nic recznie wyregulowac.
Niestety nadal nie wiem o jakich zdjeciach piszesz.

#12 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 17 września 2009 - 18:37

Cisnienie reguluje elektrozawor w malej misce i nie mozna nic recznie wyregulowac.
Niestety nadal nie wiem o jakich zdjeciach piszesz.


Manometr przyszykowany. Wysłałeś mi zdjęcia w których skrzynia jest rozbierana do 10 strony mógł byś wysłać mi resztę tych zdjęć. Pomiary ciśnienia rozumiem mam robić na postoju hamulec na podłogę gaz na podłogę i odczytywać pomiar

#13 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 20 września 2009 - 17:47

Ja mam ten sam problem. Początkowo zaczął się ślizgać 3 bieg potem 2 i po niedługim czasie 4.

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2009 - 09:35

Manometr przyszykowany. Wysłałeś mi zdjęcia w których skrzynia jest rozbierana do 10 strony mógł byś wysłać mi resztę tych zdjęć. Pomiary ciśnienia rozumiem mam robić na postoju hamulec na podłogę gaz na podłogę i odczytywać pomiar


Masz napisane w tabelce kiedy uzywasz "IDLE" (wolne obroty, bez klimy i innych) lub "STALL" (hamulec i gaz w podlodze przez max 3 sek)

#15 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 22 września 2009 - 08:09

Masz napisane w tabelce kiedy uzywasz "IDLE" (wolne obroty, bez klimy i innych) lub "STALL" (hamulec i gaz w podlodze przez max 3 sek)


Ok ciśnienia sprawdzone wzorcowe. Wczoraj wyciągnąłem skrzynie a zaraz jadę ją rozbierać. mam pytanko odnośnie taśmy hamującej jak się ją ustawia i kiedy ona się załącza.

#16 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2009 - 08:25

Ok ciśnienia sprawdzone wzorcowe. Wczoraj wyciągnąłem skrzynie a zaraz jadę ją rozbierać. mam pytanko odnośnie taśmy hamującej jak się ją ustawia i kiedy ona się załącza.


Ustawianie i opis kiedy sie zalacza jest w poradach.

#17 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 23 września 2009 - 00:24

Ustawianie i opis kiedy sie zalacza jest w poradach.


ok. jestem po rozebraniu asb. Diagnoza - brak pierścienia ślizgowego między pompą a koszem sprzęgła przeciążeniowego do wymiany pierścień kosz i obudowa pompy, wytarte sprzęgła do blachy drugiego biegu, sprzęgła 3 i 4 biegu o dziwo lekko zużyte. I tu powstaje pytanie czemu 3 i 4 się ślizgała 2 wiadomo. Chciałem ci od razu podziękować za pomoc bez ciebie nie podjął bym się tej naprawy. Napisz co myślisz czemu 3 i 4 się ślizgały

#18 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2009 - 08:31

Ciesze sie ze pomoglem. 1 bieg masz wzmacniany (jest ekstra tarczka) wiec jest zaprojektowany, zeby wytrzymac wiecej. Dlaczego? bo najwieksze przeciazaenia i przelozenia sa wlasnie podczas ruszania lub chocby tyrlania sie.
Potem masz juz drugi bieg, ktory prawie od razu sie wlacza wiec jako, ze tez przenosi duzy moment dostaje najwiecej.
To samo z manualem - zawsze bedzie sie najszybciej slizgal na 1 i 2 biegu, potem juz pojedzie.
Bedziesz naprawial skrzynie?

#19 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 23 września 2009 - 10:05

A czy powodem tego , że skrzynia zaczęła się ślizgać może być ten połamany ślizg ?

#20 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2009 - 10:09

A czy powodem tego , że skrzynia zaczęła się ślizgać może być ten połamany ślizg ?


Tak, czesc cisnienia ucieka z ukladu.