Wymiana simeringu na wale w 2.5 V6 z ASB
#1 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2007 - 08:33
wczoraj zabrałem się za swoją maszynkę bo strasznie krwawi na początku myślałem, że jest to wyciek z pod pokrywy zaworów, którą wcześniej osadziłem na silikon, ale nie tam jest sucho, więc zdjołem osłone rozrządu, przy głowicach jest też ok, ale za to na dole wokół koła pasowego jest nie dobrze, wszystko zachlapane, górna część miski olejowej jest cała mokra, aż mnie serce się krajało
teraz moje pytanie:
1. czy jest to wina simeringu na wale?
2. czy moge to zrobić sam bez kanału? (jak mam oddać auto do jakiegoś oprawcy to jestem chory)
3. czy jest to duży koszt?
4. wydaje mi się że trzeba odkręcić skrzynie i wyjąć wał, czy może da się inaczej?
#2 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2007 - 09:16
Witam wszystkich
wczoraj zabrałem się za swoją maszynkę bo strasznie krwawi na początku myślałem, że jest to wyciek z pod pokrywy zaworów, którą wcześniej osadziłem na silikon, ale nie tam jest sucho, więc zdjołem osłone rozrządu, przy głowicach jest też ok, ale za to na dole wokół koła pasowego jest nie dobrze, wszystko zachlapane, górna część miski olejowej jest cała mokra, aż mnie serce się krajało
teraz moje pytanie:
1. czy jest to wina simeringu na wale?
2. czy moge to zrobić sam bez kanału? (jak mam oddać auto do jakiegoś oprawcy to jestem chory)
3. czy jest to duży koszt?
4. wydaje mi się że trzeba odkręcić skrzynie i wyjąć wał, czy może da się inaczej?
Jak spojrzysz od dolu na miejsce gdzie silnik laczy sie ze skrzynia to tam jest taka dziurka przez ktora widac kolo pasowe. jesli tam jest zachlapane to do wymiany masz wlasnie simmering na wale. Przestrzegam przed zakupem zamiennikow ! Oryginal kosztuje kolo 100 pln wiec nie ma na czym oszczedzac bo moze sie okazac ze za chwile znow bedziesz musial zwalac skrzynie. Przy okazji mozesz wymienic uszczelniacz na sprzegle hydrokinetycznym bo i tak bedziesz je zdejmowal. U mnie z miescie za robicizne wolaja od 100 do 250 pln
#3 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2007 - 10:33
Jak spojrzysz od dolu na miejsce gdzie silnik laczy sie ze skrzynia to tam jest taka dziurka przez ktora widac kolo pasowe. jesli tam jest zachlapane to do wymiany masz wlasnie simmering na wale. Przestrzegam przed zakupem zamiennikow ! Oryginal kosztuje kolo 100 pln wiec nie ma na czym oszczedzac bo moze sie okazac ze za chwile znow bedziesz musial zwalac skrzynie. Przy okazji mozesz wymienic uszczelniacz na sprzegle hydrokinetycznym bo i tak bedziesz je zdejmowal. U mnie z miescie za robicizne wolaja od 100 do 250 pln
tak ale to o czym ty mówisz to jest tył silnika przynajmiej tak mi się wydaje a z tyłu nie ma wycieku
na łączeniu skrzyni z silnikiem miałem tylko troszke oleju ale wydaje mi się że to ściekało z pod pokrywy, nie chciałbym tego ruszać bo wiecie jak jest ... :roll:
chodzi o przód silnika jak jest koło pasowe napedu alternatora itd. czy to da się wymienić bez rozbierania silnika?
#4 OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 16:08
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 18:27
chodzi o przód silnika jak jest koło pasowe napedu alternatora itd. czy to da się wymienić bez rozbierania silnika?
silnika nie, ale rozrząd trzeba zdjąć
#7 OFFLINE
Napisany 16 lipca 2018 - 20:00
panowie mam zwalony silnik rozebrany , zostal tylko blok i glowice i pytanie chce zmienic wszystkie simmeringi na walkach rozrzadu x4, na wale przod i tyl, jakiej firmy kupic ? gdzie"? wymiary?
#8 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2018 - 00:06
Wał korbowy przód 50x38x8 można też wymienić taką tulejke dystansowa po której pracuje ten uszczelniacz albo ja odwrócić druga strona jeżeli jeszcze nikt jej nie odwracal bo pewnie ma na sobie juz maly rowek od uszczelniacza i nowy uszczeniacz może nie do końca uszczelnić.Jeszcze ewentualnie postarać się założyć simering ciut glebiej niż poprzedni
Wał korbowy tył 104x90x11 tu też będzie wyrobiony rowek i można postarać się założyć simering w ciut innej pozycji żeby minąć stare położenie
Wałki rozrzadu 48x35x7 o nie raczej bym się nie martwił bo jak zakładałem w te same miejsce to zawsze było tam sucho.Wypadałoby wymienić uszczelniacz na kole hydrokinetycznym od skrzyni biegow bo i tak masz to na wierzchu ale już musisz sam poszukać wymiar jako prace domowa bo wszystko podałem Ci jak na dłoni
Edytowany przez adiwoj24, 17 lipca 2018 - 00:13.
#9 OFFLINE
Napisany 18 lipca 2018 - 20:28
Ja osobiście polecam simeringi marki corteco a jeśli chodzi o to gdzie szukać to albo sklepy internetowe albo sklep motoryzacyjny który masz gdzieś u siebie na miejscu.
Wał korbowy przód 50x38x8 można też wymienić taką tulejke dystansowa po której pracuje ten uszczelniacz albo ja odwrócić druga strona jeżeli jeszcze nikt jej nie odwracal bo pewnie ma na sobie juz maly rowek od uszczelniacza i nowy uszczeniacz może nie do końca uszczelnić.Jeszcze ewentualnie postarać się założyć simering ciut glebiej niż poprzedni
Wał korbowy tył 104x90x11 tu też będzie wyrobiony rowek i można postarać się założyć simering w ciut innej pozycji żeby minąć stare położenie
Wałki rozrzadu 48x35x7 o nie raczej bym się nie martwił bo jak zakładałem w te same miejsce to zawsze było tam sucho.Wypadałoby wymienić uszczelniacz na kole hydrokinetycznym od skrzyni biegow bo i tak masz to na wierzchu ale już musisz sam poszukać wymiar jako prace domowa bo wszystko podałem Ci jak na dłoni
doradzono mi erlinga ale tamte tez sa dobre dziekuje za pomoc zamawiamy i robimy, z tym uszczelniaczem na hydrokinetycznym poczytam bo ogolnie skrzynia sucha, wstawiam zdjecia z prac przy omce zapraszam na moj http://forum.omegakl...telkowa-zielen/