Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana simeringu na wale w 2.5 V6 z ASB


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 25 lipca 2007 - 08:33

Witam wszystkich

wczoraj zabrałem się za swoją maszynkę bo strasznie krwawi na początku myślałem, że jest to wyciek z pod pokrywy zaworów, którą wcześniej osadziłem na silikon, ale nie tam jest sucho, więc zdjołem osłone rozrządu, przy głowicach jest też ok, ale za to na dole wokół koła pasowego jest nie dobrze, wszystko zachlapane, górna część miski olejowej jest cała mokra, aż mnie serce się krajało :cry:

teraz moje pytanie:
1. czy jest to wina simeringu na wale?
2. czy moge to zrobić sam bez kanału? (jak mam oddać auto do jakiegoś oprawcy to jestem chory)
3. czy jest to duży koszt?
4. wydaje mi się że trzeba odkręcić skrzynie i wyjąć wał, czy może da się inaczej?



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lipca 2007 - 09:16

Witam wszystkich

wczoraj zabrałem się za swoją maszynkę bo strasznie krwawi na początku myślałem, że jest to wyciek z pod pokrywy zaworów, którą wcześniej osadziłem na silikon, ale nie tam jest sucho, więc zdjołem osłone rozrządu, przy głowicach jest też ok, ale za to na dole wokół koła pasowego jest nie dobrze, wszystko zachlapane, górna część miski olejowej jest cała mokra, aż mnie serce się krajało :cry:

teraz moje pytanie:
1. czy jest to wina simeringu na wale?
2. czy moge to zrobić sam bez kanału? (jak mam oddać auto do jakiegoś oprawcy to jestem chory)
3. czy jest to duży koszt?
4. wydaje mi się że trzeba odkręcić skrzynie i wyjąć wał, czy może da się inaczej?



Jak spojrzysz od dolu na miejsce gdzie silnik laczy sie ze skrzynia to tam jest taka dziurka przez ktora widac kolo pasowe. jesli tam jest zachlapane to do wymiany masz wlasnie simmering na wale. Przestrzegam przed zakupem zamiennikow !!! Oryginal kosztuje kolo 100 pln wiec nie ma na czym oszczedzac bo moze sie okazac ze za chwile znow bedziesz musial zwalac skrzynie. Przy okazji mozesz wymienic uszczelniacz na sprzegle hydrokinetycznym bo i tak bedziesz je zdejmowal. U mnie z miescie za robicizne wolaja od 100 do 250 pln




 


#3 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 25 lipca 2007 - 10:33

Jak spojrzysz od dolu na miejsce gdzie silnik laczy sie ze skrzynia to tam jest taka dziurka przez ktora widac kolo pasowe. jesli tam jest zachlapane to do wymiany masz wlasnie simmering na wale. Przestrzegam przed zakupem zamiennikow !!! Oryginal kosztuje kolo 100 pln wiec nie ma na czym oszczedzac bo moze sie okazac ze za chwile znow bedziesz musial zwalac skrzynie. Przy okazji mozesz wymienic uszczelniacz na sprzegle hydrokinetycznym bo i tak bedziesz je zdejmowal. U mnie z miescie za robicizne wolaja od 100 do 250 pln


tak ale to o czym ty mówisz to jest tył silnika przynajmiej tak mi się wydaje a z tyłu nie ma wycieku

na łączeniu skrzyni z silnikiem miałem tylko troszke oleju ale wydaje mi się że to ściekało z pod pokrywy, nie chciałbym tego ruszać bo wiecie jak jest ... :roll:

chodzi o przód silnika jak jest koło pasowe napedu alternatora itd. czy to da się wymienić bez rozbierania silnika?

#4 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 października 2013 - 16:08

do wymiany simeringu na wale od strony skrzyni trzeba zdejmować koło zamachowe ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#5 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 października 2013 - 18:23

no raczej inaczej go nie wymienisz

#6 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2013 - 18:27

chodzi o przód silnika jak jest koło pasowe napedu alternatora itd. czy to da się wymienić bez rozbierania silnika?


silnika nie, ale rozrząd trzeba zdjąć:)

#7 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 lipca 2018 - 20:00

panowie mam  zwalony  silnik rozebrany  , zostal  tylko blok  i  glowice i pytanie chce  zmienic wszystkie simmeringi  na walkach  rozrzadu  x4, na wale  przod  i  tyl, jakiej  firmy  kupic ? gdzie"? wymiary?



#8 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lipca 2018 - 00:06

Ja osobiście polecam simeringi marki corteco a jeśli chodzi o to gdzie szukać to albo sklepy internetowe albo sklep motoryzacyjny który masz gdzieś u siebie na miejscu.
Wał korbowy przód 50x38x8 można też wymienić taką tulejke dystansowa po której pracuje ten uszczelniacz albo ja odwrócić druga strona jeżeli jeszcze nikt jej nie odwracal bo pewnie ma na sobie juz maly rowek od uszczelniacza i nowy uszczeniacz może nie do końca uszczelnić.Jeszcze ewentualnie postarać się założyć simering ciut glebiej niż poprzedni
Wał korbowy tył 104x90x11 tu też będzie wyrobiony rowek i można postarać się założyć simering w ciut innej pozycji żeby minąć stare położenie
Wałki rozrzadu 48x35x7 o nie raczej bym się nie martwił bo jak zakładałem w te same miejsce to zawsze było tam sucho.Wypadałoby wymienić uszczelniacz na kole hydrokinetycznym od skrzyni biegow bo i tak masz to na wierzchu ale już musisz sam poszukać wymiar jako prace domowa bo wszystko podałem Ci jak na dłoni :p

Edytowany przez adiwoj24, 17 lipca 2018 - 00:13.


#9 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 lipca 2018 - 20:28

Ja osobiście polecam simeringi marki corteco a jeśli chodzi o to gdzie szukać to albo sklepy internetowe albo sklep motoryzacyjny który masz gdzieś u siebie na miejscu.
Wał korbowy przód 50x38x8 można też wymienić taką tulejke dystansowa po której pracuje ten uszczelniacz albo ja odwrócić druga strona jeżeli jeszcze nikt jej nie odwracal bo pewnie ma na sobie juz maly rowek od uszczelniacza i nowy uszczeniacz może nie do końca uszczelnić.Jeszcze ewentualnie postarać się założyć simering ciut glebiej niż poprzedni
Wał korbowy tył 104x90x11 tu też będzie wyrobiony rowek i można postarać się założyć simering w ciut innej pozycji żeby minąć stare położenie
Wałki rozrzadu 48x35x7 o nie raczej bym się nie martwił bo jak zakładałem w te same miejsce to zawsze było tam sucho.Wypadałoby wymienić uszczelniacz na kole hydrokinetycznym od skrzyni biegow bo i tak masz to na wierzchu ale już musisz sam poszukać wymiar jako prace domowa bo wszystko podałem Ci jak na dłoni :p

doradzono mi erlinga   ale tamte  tez sa dobre  dziekuje  za pomoc  zamawiamy  i robimy,  z tym uszczelniaczem na hydrokinetycznym  poczytam bo  ogolnie  skrzynia sucha,  wstawiam  zdjecia  z prac przy  omce zapraszam na moj http://forum.omegakl...telkowa-zielen/