Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Załamany spalaniem :(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
192 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2011 - 22:50

robert czyli co ? jesli jade na gazie i pokazuje mi 11% to znaczy ze spala 11 litrów ? na luzie mam 2 jak go pocisne szybko rosnie do 14



podaje wam panowie foto z opel scana z sonda ale nawet wykresu nie ma a opcje chyba dobrze ustawiłem zobaczcie

Dodany obrazek


co zrobiłem zle ? czy sonda jest uwalona cała ? te 4 opcje na górze ustawiłem tak jak widziałem gdzies na forum vectry jak gosc sprawdzał sonde ustawiłem i u siebie tak i czy jechałem czy stałem cały czas tak było jak na foto tylko obroty sie zmieniały wiadomo



aaa i dodam co do błedów ze sa te wtryski plus
P0135 Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) wadliwe działanie

czyli 5 błędów a dlaczego nie pokazuje już przepływki skoro jest walnięta ?! lol

czyli z sonda cos chyba mam ze bierze tyle ?


sonda martwa.




 


#42 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 23:04

Dokładnie tak jak pisze Beast, sonda powinna tak śmigać, w każdym zakresie obrotów jak na tym filmie

#43 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 grudnia 2011 - 23:42

czyli diagnoza spalania w moim przypadku chyba jest ustalona juz prawda ?


pytanie do roberta jeszcze robert czyli co ? jesli jade na gazie i pokazuje mi 11% to znaczy ze spala 11 litrów ? na luzie mam 2 jak go pocisne szybko rosnie do 14

i dlaczego nie pokazuje już przepływki skoro jest walnięta ?

#44 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 23:48

Z tymi procentami to powiem Ci szczerze, że sam nie wiem o co chodzi.

#45 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 grudnia 2011 - 23:54

no cóz teraz musze kupic sonde i napewno dam znac czy jest poprawa Dziekuje wszystkim naprawde!! bez was pewnie wydał bym kupe kasy na mechanikow a i tak byłbym w balona zrobiony

#46 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 stycznia 2012 - 22:05

prosze jeszcze o podpowiedz w jakim zakresie powinien pracowac przepływomierz ? bo wiem ze mam uszkodzony ale błedu nie ma ;/ a pracuje u mnie jak go max przygazuje to skacze do ok 5 i potem tak minimalnie jest jak na uszkodzonej sondzie u mnie

#47 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2012 - 22:50

Przepływomierz powinien wskazywać do około 12kg/h (chyba około 0,6V) powietrza na biegu jałowym. Widywałem wskazania już od 9kg/h i silnik pracował prawidłowo. P0100 to błąd, który objawia się tym, że np. wskazania raz na ułamek sekundy lecą na łeb, na szyję (potrafi zgasnąć). Wskazania przepływomierza nie zależą od wskazań sondy ale już wskazania sondy zależą - na benzynie - od wskazań przepływomierza.

#48 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 stycznia 2012 - 18:02

mam okazje kupic sonde ngk za 150 zł tylko ze bez kostki na koncu trzeba kostke przełozyc to niby jakas uniwersalna sonda bedzie dobra ??

#49 OFFLINE   maly19831

maly19831
  • 26 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kielce

Napisany 09 stycznia 2012 - 21:12

Do Omegi lepiej jest kupić oryginalną używkę niż nowy zamiennik. Niestety to auto słabo toleruje zamienniki jeśli chodzi o elektrykę. Oryginalną używaną sondę kupisz za grosze.

#50 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2012 - 23:16

Praktycznie rzecz biorąc sondę do omegi X20XEV nie idzie kupić w zamienniku, bez kostki. Oryginał GM który ma oznaczenia Siemensa z tym, że dla Siemensa sondy wytwarza NGK/NTK. Powód: komputer sterujący Siemens Simtec. To dla niego wymyślono sondę rezystancyjną 0-5V a że on tylko w Oplu to i tylko jeden typ wtyczki (0V-ubogo, 5V-bogato a dla sprzedających 5V w nazwie to jedno i to samo a tak nie jest). Sonda musi mieć przewody w kolorze białym, żółtym, czerwonym i czarnym. Żadne inne nie pasują, choć występują sondy 5-0V (5V-ubogo, 0V-bogato z kolorami kabli 2xbiały, szary i czarny ale to nie do Omegi).
Do Twojej omegi najlepsza byłaby sonda NGK/NTK OTA7L-3C4 ~400zł. Ale wnikliwy czytający zauważył by, że pierwszy człon OTA7L (OTA7H dla rocznika '94) występuje również w nazwie sondy do Calibry lub Vectry OTA7L-3C3 ~280zł a różnica to... dłuższy kabel w sondzie do Calibry/Vectry. Skąd to się bierze, otóż Simtec 56 współpracuje tylko z tym typem sondy i tyle. Jeśli umiesz zorganizować sobie kable pod autem (zwinąć i zacisnąć trytytką) to masz parę groszy w kieszeni. ;)
A dodam, że sondy i przepływomierze ostrawo staniały, jeszcze 2-3 lata temu za sondę NGK/NTK lub przepływomierz Siemens bez znaczka GM trzeba było wydać minimum 500zł.

#51 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 stycznia 2012 - 01:10

maly własnie nikt na tym forum chyba nie ma uzywki orginalnej ;/

#52 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 stycznia 2012 - 11:24

AD I
1) pisales w dziale kupie? bardzo wiele osob sprzedawalo czesci do xevów.
2) forum to nie jedyne miejsce handlu, i choc to przykre wiele OB stoi juz na szrotach i robi za dawcow
3) na allegro wiele aut jest oferowanych w calosci lub na czesci

To tyle jesli o miejsce kupienia sondy.


AD II
1) u mnie podobnie bylo: sonda dead - u dobrego gazownika okazalo sie ze na PB pracowala z zakresie 0-5V a na LPG 0-1 V:
Gazownik ktory zakladal gaz (u poprzedniego wlasciciela) nie wiedzial ze X20XEV posiada 5V sonde rezystatywna i stad byl taki u mnie problem z instalacja zaraz po kupnie auta.
2) reduktor masz na dlugim czy na krotkim obiegu?
Wielu gazownikow nie chce "kombinowac" i idac na szybkie zalatwienie sprawy montuje na dlugim obiegu powodujac za zimna czas przelaczenia na LPG to czasem kilka km.
3) termostat masz sprawny? u mnie nie sprawny termostat i reduktor na dlugim obiegu powodowal ze reduktor nie pracowal prawidlowo, auto na LPG gaslo, a kiedy juz jezdzilo palilo 20l/100km

Calos kosztow ktore ponioslem to 180 zł (wymiana filtrow + regulacja LPG, zmiana w oprogramowaniu sondy z 1 na 5V, przelozenie reduktora na krotki obieg). Auto zaczelo zyc.
Przeplywka od dnia kupienia do dnia sprzedania byla niesprawna i byla podlaczona (poniewaz nie bylo roznicy na podlaczonej/odlaczonej na PB) poniewaz na LPG II generacji przeplywka niczego nie wnosi.

#53 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 stycznia 2012 - 11:52

no wiec

AD I
1) pisales w dziale kupie? bardzo wiele osob sprzedawalo czesci do xevów.
2) forum to nie jedyne miejsce handlu, i choc to przykre wiele OB stoi juz na szrotach i robi za dawcow
3) na allegro wiele aut jest oferowanych w calosci lub na części


1) Jasne ze pisałem odp tylko Beast ze ma nowa za 400 zł powiem szczerze nie stac mnie żeby kupic nowa , wchodzi w gre tylko używka
2)Byłem na szrotach u mnie w miescie i na peryferiach jeśli chodzi o szroty spotkałem tam tylko 2 omegi tylko 2 i byłem cholernie zdziwiony, a na dodatek mozna powiedziec ze już tak wyczyszczone były ze blacha zostala i szyby zero elektorniki, silnika, czy skrzyni
3) Owszem Jest masa tego tylko ze 85% tych sond jest 3 pinowa nówki 4 pinowe oczywiście sa z używkami jest ciężej


AD II
1) u mnie podobnie bylo: sonda dead - u dobrego gazownika okazalo sie ze na PB pracowala z zakresie 0-5V a na LPG 0-1 V:
Gazownik ktory zakladal gaz (u poprzedniego wlasciciela) nie wiedzial ze X20XEV posiada 5V sonde rezystatywna i stad byl taki u mnie problem z instalacja zaraz po kupnie auta.
2) reduktor masz na dlugim czy na krotkim obiegu?
Wielu gazownikow nie chce "kombinowac" i idac na szybkie zalatwienie sprawy montuje na dlugim obiegu powodujac za zimna czas przelaczenia na LPG to czasem kilka km.
3) termostat masz sprawny? u mnie nie sprawny termostat i reduktor na dlugim obiegu powodowal ze reduktor nie pracowal prawidlowo, auto na LPG gaslo, a kiedy juz jezdzilo palilo 20l/100km


1) I jak rozwiazał ten problem ? ja to sprawdzic czy faktycznie tak jest ewentualnie przestawic ?
2) Nie mam pojecia jak mam ;/ mam poprostu na obroty czy zimny czy ciepły przechodzi mi na 2000 tys w sekundę i chodzi fajnie nie gaśnie ani nie ma problemów nie wiem czy to ma cos do rzeczy ale auto jak jest zimne jest strasznie ociezałe nawet jak wrzucę mu d i puszcze hamulec czasem stoi albo jedzie bardzo powoli a jak sie rozgrzeje to leci juz normalnie ale podejrzewam ze to pewnie przez te smary wszystkie...
3) Wydaje mi sie ze mam ok , chociaż nie mam tak ciepło jak w calibrze bo tam mogłem włosy suszyc dosłownie wam mowie!! było mega gorąco przy minus 20 nawet , tu jest troche gorzej chociaz jak przejadę po miescie te 2,3 km to leci letnie powietrze dopiero jak np stoje na swiatłach i w kabinie mam 100 stopni czy tam przed troche to leci gorace bardzo nie idzie wysiedzieć w środku



Jesli chodzi o sondę kolega mi to jakoś sprawdzał miernikiem i mówił ze nie ma obwodu zamkniętego ze na 100% jest walnięta

#54 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 stycznia 2012 - 14:18

na spinacz bleczy spisywales? jesli sonda dead to bedzie w kompie - u mnie tak bylo i pod op comem okazalo sie ze na PB pracowala prawidlowo. Termostat-> jak grzejesz auto to przy 92 stopniach powinno ci puscic na dlugi obieg tz m.inn na chlodnice. Wiec jak bedziesz na zimnym odpalal to bez zabawy w mechanika mozesz po paru chwilach sprawdzic czy chlodnica Ci sie nie robi ciepla (po np 1-2 minutach postoju). U mnie tak bylo ze waz zasilajacy po 2 minutach byl juz cieply.

#55 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 stycznia 2012 - 16:37

u mnie sonda nie działa ani na pb an na lpg mam tylko bład 135 a wykres dałem wyzej z pracy wogole nie skacze do 50 dochodzi max czy stoje czy jade czy gazuje czy nie

#56 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 stycznia 2012 - 11:51

czy moge jezdzic na gazie z odpieta przepływka ? gdy pali sie check ? chodzi mi oto ze jak czesto brakuje mi gazu np na skrzyzowaniu taki mi go dusi ze ciezko mi wyjechac ;/ musze wtedy wysiadac z auta i odpinac ja , czy na gazie moge jezdzic bez ? nie bede miał wtedy jeszcze wiekszego spalania niz mam teraz ?? nic sie nie popsuje ?

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 stycznia 2012 - 12:03

:masakra: a nie prosciej wymienić i miec auto sprawne ?




 


#58 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 stycznia 2012 - 12:15

jak miał bym kase to bym wymienił ... Córa sie urodziła wydatków mam teraz mase a niestety auto odchodzi na troche dalszy tor

#59 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 17 stycznia 2012 - 14:57

popsuć to się nic nie popsuje,ale spalanie to napewno zwariuje, i możliwe że pójdzie w góre, według mnie taniej Ci wyjdzie wymienić Ją niż jeździć z takim spalaniem...

#60 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 stycznia 2012 - 15:04

maniek czy mówisz tez o spalaniu na lpg z odpięta przepływka checkiem ?