Załamany spalaniem :(
#21 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 15:47
#22 OFFLINE
#23 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 16:22
#24 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 16:33
P.S. Myslalam, ze sterownik bedzie tam gdzie przewaznie znajduje sie w II gen a emulator tam i tak jest wiec po czesci tez racje miałam. Byc moze sie pomyliłam w kwesti sterownika, ale umiem sie do tego przyznac i mam na tyle kultury w sobie zeby to napisac normalnie Florek.
#25 OFFLINE
#26 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 16:56
#27 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 17:13
#28 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 15:19
Naprawdę dziękuje wszystkim za pomoc tutaj w tym temacie!!
Jesteście wielcy!!
Mam nadzieje ze krok po kroku o dojdę do przyczyny , napewno dzięki waszym postom jestem już dużo dużo mądrzejszy niż przed założeniem tego tematu
Witam szczytałem błedy i sa nastepujace a wiec po koleji , podczas sprawdzania nie wiem czemu ale wszystkie błedy były jako unkown dlaczego tak ?
aaa i nie wiem czy to ma znaczenie ale na zimnym wszystko robiłem
P0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza ( tak jak mowiłem muli na benzynie a po odpieciu idzie idealnie)
P0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
P0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l
P0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l
P0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
P0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
P0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
wtryski !? nie mam problemów z nimi tak mi sie wydaje , czyli o czy mowia powzysze błedy panowie ? czemu moze tyle brac mozna juz cos powiedziec ?
aaa i nie wiem czy to ma znaczenie ale na zimnym wszystko robiłem
powiedzcie mi jeszcze czy opcja fuel consumption pokazuje realne spalanie lpg ? bo jak stałem na luzie było 2 a jak zaczałem jezdzic to do 10 podskoczyło
#29 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 17:20
#30 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 22:01
#31 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 22:14
co do błedów szczytałem jeszcze raz po skasowaniu starych i odpadły błedy zwiazane z sonda!!
moga byc wtryski uszkodzone ? i dlatego tyle palic ?
w drugiej generacji idzie to przez gaznik na wtryski przeciez chyba? skoro nie ma błedów to moze te wtryski
#32 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 22:26
#33 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 22:27
#34 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 22:39
prawdopodobnie przepływkę możesz mieć do wymiany...
jak kiedyś byś miał ochotę to przyjedź na spot co miesięczny w Łódzkim to Ci podłącze kompa i sprawdzimy wartości przepływki i innych czujników, chyba że masz ochotę podjechać do Skierniewic
#35 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 22:44
Przepływka jest na 100% szmelc bo tak jak pisałem wyzej bez przepływki auto jezdzi normalnie i nawet dobrze na benzynie jak kazde inne zreszta tylko na odpietej przepływce pali sie ta błyskawica na kokpicie sonda chyba ?
#36 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 23:23
"P0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ?" Świadczy jak wyżej ale też o usterce sondy, zaśniedziałych stykach, złej emulacji sondy (w sterowniku LPG trzeba ustawić na przebieg i to najlepiej o czasie emulacji sondy ubogiej 1,2-1,5 sekundy a czasie emulacji sondy bogatej 0,5s), fizycznie rozpiętym przewodzie obok skrzyni bądź uszkodzonym przewodzie.
"P0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ?" Spalona grzałka w sondzie, rozpięty przewód, nagły atak gazownika w nieodpowiednie przewody. WNIOSEK: Coś jest ewidentnie z sondą nie tak. Po przejrzeniu na kanale na okoliczność usterek przewodów przy nie stwierdzeniu powyższych oraz po stwierdzeniu braku oznak falowania sondy przy pomocy interfejsu diagnostycznego kategorycznie wymienić - sonda jest potrzebna komputerkowi LPG do ustalenia składu mieszanki.
"P0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l
P0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
P0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
P0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4" Czuję, że zamiast emulatora wtryskiwaczy masz zainstalowany przekaźnik, który odcina wtryskiwacze. Działa to następująco: + zasilający cewkę przekaźnika jest wzięty z elektrozaworu "-" to masa; obwód który jest rozcięty to przekaźnikiem to wspólny +, który pojawia się po włączeniu zapłonu i dalej dzieli się na 4 wtryskiwacze -> dalej przez wtryski i tu już każda masa ma koniec w ECU benzyny = wtryskiwacze są sterowane minusem. Emulator jest włączony szeregowo w każdy z minusów wtryskiwaczy i dlatego ECU benzyny nie stwierdza błędu, przy przekaźniku ECU wnet łapie błąd. WNIOSEK: można zostawić (jeśli zgadłem, że jest przekaźnik a nie emulator), ale aby nie zapalało lampki błędu pasował by założyć emulator.
Wniosek ogólny: Nie masz - prawdopodobnie - emulatora(około 60zł) , sterownik LPG masz taki, w którym nie można ustawić czasów emulacji tak, by nie rozjeżdżało map wtrysku - jak dla mnie=wymienić ECU gazu na rodzime łódzkie BINGO S-4 (lub STAG150), bo ono ma w sobie wbudowany, programowalny emulator sondy, emulator wtryskiwaczy i jak najbardziej obsługuje rezystancyją sondę Omegi (230-260zł) ale -->
Dotychczas objawy wskazywały też na zużycie parownika, można co prawda zregenerować ale nie wiem, jaki masz teraz a niektóre do regeneracji średnio na jeża się nadają, nowy tomasetto około 160zł ale -->
Do poprawnej pracy w tym układzie będzie potrzebna dobra sonda lambda, jeśli naprawdę masz uwaloną sondę (a spalanie wskazuje, że pewnie też masz) to koszt około 300zł wzwyż. Sonda musi być sprawna.
Przepływomierz, jak to przepływomierz, do benzyny i gazu sekwencyjnego potrzebny około 400zł.
Gdyby na mnie padło, wiedząc, że silnik mechanicznie jest w porządku, reszta auta przedstawia się zadowalająco, chcąc jeździć omegą przez conajmniej 2 lata założył bym nową przepływkę, sondę a zamiast dotychczasowego gazu sekwencję (najprostszy zestaw Stag200+Zavoli Zeta N+na początek nieszczęsny Valtek+węzyki i drobnica 700zł). Sekwencja odwdzięczyła by się również kulturą pracy silnika i pracy automatycznej skrzyni biegów no i spalaniem.
Zastosowanie dotychczasowej instalacji wymaga inwestycji w parownik, emulator + doprowadzenie elektroniki silnika do porządku. Polecany przeze mnie myk z wymianą komputera na Bingo zapewnił by prawidłową emulację sondy (nie jestem teraz pewien, czy Landirenzo pozwala zaprogramować czasy emulacji - proszę o podpowiedź), emulację wtryskiwaczy, odrębną regulację dawki na biegu jałowym i odrębną poza biegiem jałowym/podczas jazdy czego Landirenzo nie ma.
Tak czy siak, trzeba dobrze pomyśleć, przekalkulować i zacząć odkładać pieniądze (w wypowiedzi nie uwzględniłem kosztów montażu bo ja sobie zrobiłbym to sam).
#37 OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2011 - 00:41
florek wiesz moze co to za opcja w scanerze fuel consumption ? pokazuje w % na postoju 2 przy jezdzie ok 10 -11
#38 OFFLINE
#39 OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2011 - 17:53
podaje wam panowie foto z opel scana z sonda ale nawet wykresu nie ma a opcje chyba dobrze ustawiłem zobaczcie
co zrobiłem zle ? czy sonda jest uwalona cała ? te 4 opcje na górze ustawiłem tak jak widziałem gdzies na forum vectry jak gosc sprawdzał sonde ustawiłem i u siebie tak i czy jechałem czy stałem cały czas tak było jak na foto tylko obroty sie zmieniały wiadomo
aaa i dodam co do błedów ze sa te wtryski plus
P0135 Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) wadliwe działanie
czyli 5 błędów a dlaczego nie pokazuje już przepływki skoro jest walnięta ?! lol
czyli z sonda cos chyba mam ze bierze tyle ?
#40 OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2011 - 22:47