Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Załamany spalaniem :(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
192 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 grudnia 2011 - 15:47

o cholera :D to przepraszam ;) to jak na kobiete masz ogromna wiedze jesli chodzi o motoryzacje , tez bym tak chciał ;) moze kiedys :D

#22 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 28 grudnia 2011 - 15:51

dzięki:) Mam dobrych nauczycieli w regionie:)

#23 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2011 - 16:22

LCS A/1-V05 TO JEST KOMPUTER OD GAZU! Ma wbudowany emulator sondy lambda. Do prawidłowego działania potrzebny jest jeszcze emulator wtryskiwaczy ale ponieważ kolega już jeździ, podejrzewam, że gdzieś go ma (no chyba, że odcina wtryskiwacze przekaźnik, ale od razu powinna o tym drucie poinformować lampka na desce).

#24 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 28 grudnia 2011 - 16:33

Człowieku ale nie krzycz głuchych tu nie ma. Nie umiesz normalnie pisac?


P.S. Myslalam, ze sterownik bedzie tam gdzie przewaznie znajduje sie w II gen a emulator tam i tak jest wiec po czesci tez racje miałam. Byc moze sie pomyliłam w kwesti sterownika, ale umiem sie do tego przyznac i mam na tyle kultury w sobie zeby to napisac normalnie Florek.

#25 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2011 - 16:39

Nie wprowadzaj ludzi w błąd to i krzyczeć nie będę. :)

#26 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 28 grudnia 2011 - 16:56

ooo przepraszam bardzo ze smiałam sie wogole odezwac w tak meskiej sprawie.

#27 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2011 - 17:13

Spuśćmy na to zasłonę milczenia i przyjrzyjmy się dacie i godzinie edytowania postów. Nie trzeba nikogo przepraszać; nie uzurpuję sobie wyłączności na pisanie w dziale LPG a sam dział LPG jest dla mężczyzn, kobiet i ich aut. No i ja też się mylę.

#28 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 grudnia 2011 - 15:19

dzieki florek za ten program i ta instrukcje mysle ze moze na dniach postaram sie kupic tez ten interfejs do lpg i bede sie z tym bawił

Naprawdę dziękuje wszystkim za pomoc tutaj w tym temacie!!

Jesteście wielcy!!
Mam nadzieje ze krok po kroku o dojdę do przyczyny , napewno dzięki waszym postom jestem już dużo dużo mądrzejszy niż przed założeniem tego tematu

Witam szczytałem błedy !! i sa nastepujace a wiec po koleji , podczas sprawdzania nie wiem czemu ale wszystkie błedy były jako unkown dlaczego tak ?



aaa i nie wiem czy to ma znaczenie ale na zimnym wszystko robiłem

P0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza ( tak jak mowiłem muli na benzynie a po odpieciu idzie idealnie)

P0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
P0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l

P0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l
P0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
P0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
P0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4


wtryski !? nie mam problemów z nimi tak mi sie wydaje , czyli o czy mowia powzysze błedy panowie ? czemu moze tyle brac mozna juz cos powiedziec ?



aaa i nie wiem czy to ma znaczenie ale na zimnym wszystko robiłem


powiedzcie mi jeszcze czy opcja fuel consumption pokazuje realne spalanie lpg ? bo jak stałem na luzie było 2 a jak zaczałem jezdzic to do 10 podskoczyło

#29 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2011 - 17:20

Słuchaj kolego te wszystkie błędy mogą wskazywać, że masz uszkodzony emulator LPG, zainteresuj się nim.

#30 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 grudnia 2011 - 22:01

pewno wiele nie pomogę ale u mnie przepływka padnięta od kilku miesięcy i nie zamierzam kupować nowej! dlaczego? bo nie widzę żadnej różnicy czy ona jest czy nie! tylko usterka świeci jeśli odpalam na pb. omcia pali w trasie 8,6L (ostatnio jechałem z poznania tu do siebie w góry 480km oczywiście na autostradach spokojnie powoli max 120km/h) a na miejscu więcej jak 11 L nie wciągnie. duże znaczenie ma filtr powietrza i jeśli ktoś ma zwykły lpg to regulacja dawki na wężu który podaje gaz z reduktora w mikser. pozdro.

#31 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 grudnia 2011 - 22:14

tylko ze u mnie na przepływce nie da sie jechac na pb jak ja odłacze to juz sie da jechac

co do błedów szczytałem jeszcze raz po skasowaniu starych i odpadły błedy zwiazane z sonda!!

moga byc wtryski uszkodzone ? i dlatego tyle palic ?
w drugiej generacji idzie to przez gaznik na wtryski przeciez chyba? skoro nie ma błedów to moze te wtryski :(

#32 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 grudnia 2011 - 22:26

w sumie może masz racje z tymi wtryskami! jeśli są padnięte to "leją" i z tyłu widać czarny dym tak jest w silnikach on ale czy w naszych to nie wiem :masakra:

#33 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 grudnia 2011 - 22:27

florek kesiaczek poratujcie :( co myslicie o tych wtryskach faktycznie przez to moze tyle brac??

#34 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2011 - 22:39

jedno co mnie już wczoraj zastanawiało jak czytałem Twoje błędy to to że padły wszystkie 4 wtryski... ja bym sprawdził przewody od wtrysków, na pewno jest jakieś od cieńcie w momencie przełączenia na LPG, sprawdzenie masy na listwie wtryskowej... jak są jakieś domorosłe przeróbki to przywróć do stanu pierwotnego, jeśli po tym zabiegu zacznie chodzić lepiej to coś leży w sterowniku LPG lub instalacji odcinającej wtryski PB...

prawdopodobnie przepływkę możesz mieć do wymiany...
jak kiedyś byś miał ochotę to przyjedź na spot co miesięczny w Łódzkim to Ci podłącze kompa i sprawdzimy wartości przepływki i innych czujników, chyba że masz ochotę podjechać do Skierniewic ;)

#35 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 grudnia 2011 - 22:44

o kurcze miło z Twojej strony ;) czasem byam w łodzi wiec napewno sie odezwe jesli bede.
Przepływka jest na 100% szmelc bo tak jak pisałem wyzej bez przepływki auto jezdzi normalnie i nawet dobrze na benzynie jak kazde inne zreszta tylko na odpietej przepływce pali sie ta błyskawica na kokpicie sonda chyba ?

#36 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2011 - 23:23

"P0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza" do gazu II gen. niepotrzebny/nie jest ustalana dawka gazu na podstawie wskazań przepływomierza ale już do ustalania dawki benzyny jest jak najbardziej potrzebny, jego błędne wskazania przyczyniają się do powstawania innego błędu, "P0130 Regulacja poza zakresem ", rozregulowania map wtrysku benzyny itd. WNIOSEK: Dla spokoju ducha przepływomierz powinien być wymieniony na sprawny.

"P0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ?" Świadczy jak wyżej ale też o usterce sondy, zaśniedziałych stykach, złej emulacji sondy (w sterowniku LPG trzeba ustawić na przebieg i to najlepiej o czasie emulacji sondy ubogiej 1,2-1,5 sekundy a czasie emulacji sondy bogatej 0,5s), fizycznie rozpiętym przewodzie obok skrzyni bądź uszkodzonym przewodzie.

"P0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ?" Spalona grzałka w sondzie, rozpięty przewód, nagły atak gazownika w nieodpowiednie przewody. WNIOSEK: Coś jest ewidentnie z sondą nie tak. Po przejrzeniu na kanale na okoliczność usterek przewodów przy nie stwierdzeniu powyższych oraz po stwierdzeniu braku oznak falowania sondy przy pomocy interfejsu diagnostycznego kategorycznie wymienić - sonda jest potrzebna komputerkowi LPG do ustalenia składu mieszanki.

"P0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l
P0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
P0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
P0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4" Czuję, że zamiast emulatora wtryskiwaczy masz zainstalowany przekaźnik, który odcina wtryskiwacze. Działa to następująco: + zasilający cewkę przekaźnika jest wzięty z elektrozaworu "-" to masa; obwód który jest rozcięty to przekaźnikiem to wspólny +, który pojawia się po włączeniu zapłonu i dalej dzieli się na 4 wtryskiwacze -> dalej przez wtryski i tu już każda masa ma koniec w ECU benzyny = wtryskiwacze są sterowane minusem. Emulator jest włączony szeregowo w każdy z minusów wtryskiwaczy i dlatego ECU benzyny nie stwierdza błędu, przy przekaźniku ECU wnet łapie błąd. WNIOSEK: można zostawić (jeśli zgadłem, że jest przekaźnik a nie emulator), ale aby nie zapalało lampki błędu pasował by założyć emulator.

Wniosek ogólny: Nie masz - prawdopodobnie - emulatora(około 60zł) , sterownik LPG masz taki, w którym nie można ustawić czasów emulacji tak, by nie rozjeżdżało map wtrysku - jak dla mnie=wymienić ECU gazu na rodzime łódzkie BINGO S-4 (lub STAG150), bo ono ma w sobie wbudowany, programowalny emulator sondy, emulator wtryskiwaczy i jak najbardziej obsługuje rezystancyją sondę Omegi (230-260zł) ale -->

Dotychczas objawy wskazywały też na zużycie parownika, można co prawda zregenerować ale nie wiem, jaki masz teraz a niektóre do regeneracji średnio na jeża się nadają, nowy tomasetto około 160zł ale -->

Do poprawnej pracy w tym układzie będzie potrzebna dobra sonda lambda, jeśli naprawdę masz uwaloną sondę (a spalanie wskazuje, że pewnie też masz) to koszt około 300zł wzwyż. Sonda musi być sprawna.

Przepływomierz, jak to przepływomierz, do benzyny i gazu sekwencyjnego potrzebny około 400zł.

Gdyby na mnie padło, wiedząc, że silnik mechanicznie jest w porządku, reszta auta przedstawia się zadowalająco, chcąc jeździć omegą przez conajmniej 2 lata założył bym nową przepływkę, sondę a zamiast dotychczasowego gazu sekwencję (najprostszy zestaw Stag200+Zavoli Zeta N+na początek nieszczęsny Valtek+węzyki i drobnica 700zł). Sekwencja odwdzięczyła by się również kulturą pracy silnika i pracy automatycznej skrzyni biegów no i spalaniem.
Zastosowanie dotychczasowej instalacji wymaga inwestycji w parownik, emulator + doprowadzenie elektroniki silnika do porządku. Polecany przeze mnie myk z wymianą komputera na Bingo zapewnił by prawidłową emulację sondy (nie jestem teraz pewien, czy Landirenzo pozwala zaprogramować czasy emulacji - proszę o podpowiedź), emulację wtryskiwaczy, odrębną regulację dawki na biegu jałowym i odrębną poza biegiem jałowym/podczas jazdy czego Landirenzo nie ma.

Tak czy siak, trzeba dobrze pomyśleć, przekalkulować i zacząć odkładać pieniądze (w wypowiedzi nie uwzględniłem kosztów montażu bo ja sobie zrobiłbym to sam).

#37 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 grudnia 2011 - 00:41

dzis wrzuce jescze screena z pracy sondy to ocenisz na 100 czy jest walnieta

florek wiesz moze co to za opcja w scanerze fuel consumption ? pokazuje w % na postoju 2 przy jezdzie ok 10 -11

#38 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 14:51

fuel consumption - zużycie paliwa

#39 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 grudnia 2011 - 17:53

robert czyli co ? jesli jade na gazie i pokazuje mi 11% to znaczy ze spala 11 litrów ? na luzie mam 2 jak go pocisne szybko rosnie do 14



podaje wam panowie foto z opel scana z sonda ale nawet wykresu nie ma a opcje chyba dobrze ustawiłem zobaczcie

Dodany obrazek


co zrobiłem zle ? czy sonda jest uwalona cała ? te 4 opcje na górze ustawiłem tak jak widziałem gdzies na forum vectry jak gosc sprawdzał sonde ustawiłem i u siebie tak i czy jechałem czy stałem cały czas tak było jak na foto tylko obroty sie zmieniały wiadomo



aaa i dodam co do błedów ze sa te wtryski plus
P0135 Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) wadliwe działanie

czyli 5 błędów a dlaczego nie pokazuje już przepływki skoro jest walnięta ?! lol

czyli z sonda cos chyba mam ze bierze tyle ?

#40 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 22:47

Pokaż sam wykres sondy w zakładce prametry, a najlepiej nagraj i wrzuć na YT.